LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onrecht bestrijden

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
onrecht bestrijden

onrecht bestrijden

Ongelezen bericht door onrecht bestrijden »

Het antwoord van de bank (via Kifit)
aangezien de executeur zijn opdracht niet heeft aanvaard, en er geen opvolger/
of vervanger is aangesteld, treden de erfgenamen samen in de rechten van de erflater.
Dat betekent dat de erfgenamen, zoals benoemd in de vve gezamelijk het recht hebben over de tegoeden van erflater te beschikken.
Uiteraard dienen zij daarbij rekening te houden met in het test. genoemde legaat,
maar dat is een kwestie waar de bank verder buiten staat.
Ons is gebleken dat door de klager betwiste transacties hebben plaatsgevonden
op verzoek van de erfgenamen, die daartoe naar mening van de bank zonder meer bevoegd waren.

Mijn reactie is dan na het tekenen akte vruchtgebruik mag de klager nog wel de hypotheek aflossen ,dan is klager wel client, dat zal dan wel weer los staan, van het voorafgaande, maar ik ben mij vertrouwen in de bank kwijt, en zit nu nog wel
drieenhalf jaar vast aan deze.
Ik kan alleen iedereen waarschuwen, regel het test, op tijd, want anders kan het wel eens te laat zijn, net als in mijn geval.
Mijn man wilde al jaren test. aanpassen, nu ben ik al twee jaar aan het procederen.

onrecht bestrijden

Re: onrecht bestrijden

Ongelezen bericht door onrecht bestrijden »

Gisteren heb ik een bericht geplaatst, in de hoop dat iemand zou reageren, op
de uitslag van het Kifit, mijn eerste berichten zijn te lezen, in de voorafgaande weken ivm met mijn inziens het onrechtmatig gebruiken van het banksaldo van mijn overleden echtgenoot , waarop ik nog recht heb op een verrekenbeding,en dividenden effecten en rente gehele saldo, die van de rekening van mijn echtgenoot voldaan moesten
worden en die door zijn dochters uit zijn eerste huwelijk, nooit uitgekeerd zijn,
de rekening is gebruikt door dochters, voor geheel andere zaken zoals het betalen van hun advokaat, etc de effecten zijn verdeeld over bankrekening beide
dames, zodat het banksaldo nu nihil is en zelfs opgeheven.
Dit is een korte samenvatting van het geheel, de rest is dus te lezen in de voorafgaande weken.
Nog even voor de duidelijkheid dochters zijn erven, ik ben legaathoudster, en heb levenslang vruchtgebruik op de gehele boedel volgens art. 29 en 30 boek 3
bw.

Gesloten