LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
remon.e.r
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2011 16:11

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door remon.e.r »

MARCELXXX dan moet je toch is uitleggen hoe het komt dat wij een afschrijving krijgen van dit bedrijf terwijl wij geen van de aangekoppelde bedrijf diensten gebruik maken.......en eerst een bedrag van dik 200 euro afschrijven en vervolgens een aanmaning krijgen voor een bedrag van 700 euro.
denk dat het ergens niet gaat bij hun of mijn vrouw is geskimmed dat zou ook nog kunnen..........maar verder geen andere rare rekeningen........

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

CenB heeft helemaal geen machtiging, je moet een CenB rekening hebben, daar geld heen boeken, dan schrijft Apple geld van die rekening af!!! Dus als er geld van je bankrekening naar CenB gestort is, heb dat zelf overgeboekt!!! Iemand anders kan ook geen rekening op jou naam openen, want je moet eerst een proefoverboeking dan en dan met een code die op jou bankafschrift staat de rekening bevestigen!!!

Schizopero
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schizopero »

Nee dat is niet waar....

C&B kan ook direct van jouw eigen rekening afboeken als je daar toestemming voor geeft. Dus je hoeft niet eerst op een c&b account te storten... zoals bij PayPal...

Daarnaast vind ik nog steeds jouw berichten zeer onvriendelijk van toon....

Is het misschien eens bij je opgekomen dat er echt een probleem kan zijn bij C&B i.p.v. dat je iedereen hier kortweg "dom" noemt en niet nadenkend...

Er kan van alles mis zijn, en het is ook wel heel erg toevallig dat het bij zoveel mensen mis is en veelal ook om hetzelfde probleem.... giftcards....

Daarnaast ligt in mijn ogen probleem 1 bij Apple maar die nemen geen verantwoordelijkheid en wijzen je direct door naar C&B.... en die reageren niet,.... waarom reageren ze niet? Het zou al makkelijker zijn als ze iets lieten weten, vind je ook niet?
Communiceren kan vaak problemen uit de lucht helpen...

Mvg

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Als je via Itunes wilt betalen moet je een CenB rekening nummer ingeven, anders kun je niet betalen, dus je hebt een rekening, die rekening heb jezelf geactiveerd, die giftcards heb je zelf besteld via Itunes, waarschijnlijk de kinderen of zo, maar dat snap je toch niet!!!

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

marcelxxx schreef:Als je via Itunes wilt betalen moet je een CenB rekening nummer ingeven, anders kun je niet betalen, dus je hebt een rekening, die rekening heb jezelf geactiveerd, die giftcards heb je zelf besteld via Itunes, waarschijnlijk de kinderen of zo, maar dat snap je toch niet!!!

Je wordt behoorlijk irritant Marcelxxx!!!! Eerst lezen en dan je ermee bemoeien. Alle gedupeerden hier en op andere fora hebben niets besteld en toch transactiebevestigingen gekregen of hebben geld zien afgeboekt worden.

ClickandBuy is voor de meeste mensen niet te bereiken, daar gaat hier de grootste ergernis om. Niet kunnen bereiken is niet kunnen oplossen. Stel dat jij een jongere bent en je net kunt redden. Je krijgt zomaar een rekening van een paar honderd euro die je niet kunt betalen, terwijl je niets besteld hebt. Je wilt dan op zijn minst kunnen communiceren over de transactie. Wie weet ben je gehackt. Als Apple of ClickandBuy kunnen aantonen dat het niet hun fout is maar dat jij onvoorzichtig bent geweest kun je balen maar begrip opbrengen. Daarnaast is het account van degene die je benadeelt heeft bekend, daar gaat immers de "gift" heen? (bij mij ging het om 13 "giften" van 50 euro). Ik vind dat in geval van fraude Apple en ClickandBuy een zorgplicht hebben. Ze kunnen "de gift" simpel terugdraaien en de eigenaar aangeven. Dat maakt het systeem betrouwbaarder. Ik ken mensen die een Iphone gejailbreakt hebben en de apps gratis via bepaalde sites downloaden. Ik doe niet mee aan dergelijke acties maar kan het af en toe wel begrijpen, vooral als je de zure verhalen op dit forum (en andere!!!!) leest.

Clickandbuy kan enorm veel ellende voorkomen door simpelweg te reageren. Ik ben geen advocaat maar schat in dat de dreigementen van ClickandBuy hol geschreeuw zijn. In mijn ogen zal geen rechter je veroordelen voor iets waarbij je niet de kans hebt gekregen je te verweren doordat contact met de eiser onmogelijk is geweest.

Marcelxxx, het lijkt er sterk op dat je banden met ClickandBuy hebt. Wat is voor jou het nut van jouw reacties? Werk je voor dit bedrijf?

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

Nog even een nachtelijke overpeinzing: ga niet te gauw gillen dat je niet betaalt als je niet zeker weet hoe de vork in de steel steekt. Als CaB of Apple kunnen aantonen dat met jouw gegevens de bestelling gedaan is kun je het erop aan laten komen maar van een koude kermis thuiskomen.

Degenen die lid van een vakbond zijn kunnen gratis advies bij de juridische afdeling inwinnen, het is onderdeel van je lidmaatschap. Misschien kan een rechtsgeleerde die op dit forum meeleest iets zeggen over de aansprakelijkheid van een gedupeerde als de eiser niet te benaderen is. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten wat een incassobureau in dat geval kan doen.

Mijn probleem is opgelost. Voor de mensen die nog zweten kan de redactie van Radar misschien wat doen. Achteraf denk ik dat het met de slechte bedoelingen van dit bedrijf wel mee zal vallen, al heb ik makkelijk praten natuurlijk. Ze kunnen onregelmatigheden wel oplossen, dat kun je aan mijn geval zien. Ik denk dat een gepeperde Radar-uitzending veel ellende in de toekomst kan voorkomen.

Mochten ze willens en wetens de klachten niet oplossen: aan de schandpaal met die handel, contact zoeken met Apple en de klachten voorleggen. Een bedrijf als Apple zal nooit accepteren dat er veel negatieve media-aandacht over dergelijke, aan hen gelieerde, zaken de wereld overgaat.

Sterkte allemaal.

Schizopero
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schizopero »

Een bedrijf als Apple reageert daarop met het volgende.....

When your problem stil isn't resolved let you legal advisor please contact our legal department.

En daarmee eindigt dan het contact met de klantenservice van Apple.
Je kan mailen wat je wil, ze reageren dan ook niet meer. Althans niet meer als het om hetzelfde onderwerp gaat.

Ik zeg niet dat C&B frauduleus is maar ik vind wel dat ze de slechtste klantenservice ooit hebben. Dit mag zeker door Radar worden meegenomen.

Als de mensen nu gewoon eens hun verhaal kunnen doen en de zaken kunnen rechtzetten, dan zou het al veel ellende sparen.

En @marcel, ik heb geen kinderen dus dat fabeltje van bestellen gaat niet op.
En als ik iets in I-tunes bestel word het direct door C&B van mijn rekening afgehouden. Apple dient de rekening in maar C&B boekte direct af.
En dat is nog nooit fout gegaan in de 2 jaar dat ik daar besteld heb.

Tot 18 januari en toen begon de ellende...

Inmiddels heb ik nu zelfs brieven gekregen waarin staat dat mijn account nu geblokkeerd is (al wist ik dat al via de mail van hun) maar ook dat ze een incassobureau gaan inschakelen.
Ze doen maar, ik kan aantonen dat ik alles gedaan heb binnen mijn mogelijkheden om dit probleem uit de wereld te helpen.

Mvg

vincent1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2011 10:17

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door vincent1979 »

Ik ben ook benadeeld door Click and Buy,

Dit is het nummer waar je hun wel op kunt bereiken. Was ff zoeken maar via Linkedin heb ik ze gevonden:
+44 (0)20 7153 9160

succes!!!

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Had je nou wel of niet al een rekening??? 13 giften??? , ik krijg van alles een melding als het afgeboekt wordt, plus de rekening is begrensd op een bepaald bedrag, plus je had Itunes kunnen blokkeren, onbegrijpelijk???

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Ik krijg van iedere Itunes bestelling een email en van iedere CenB afboeking een email, en jij hebt 13 bestellingen en ziet en doet niks???

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Als een telefoon gejailbreakt is kun je Apps downloaden van sites die niet van Apple zijn, dat heeft niets met gratis te maken, je kunt dan niet op kosten van anderen gaan downloaden, je kunt dan alleen Apps laden die Apple in Itunes niet toestaat!!!

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Je hebt niet toevallig je Iphone verkocht met alle gegevens er nog in of ingelogd op internetcafe en weer vertrokken met alle gegevens ingelogd of op zaak???

Schizopero
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schizopero »

Geen van alles heb ik gedaan...

En toen ik de afschrift kreeg heb ik meteen gereageerd ... ik had trouwens maar 2 gifts..... dus voor 115 euro momenteel...

Geen jailbreak, alles origineel, niet verkocht helemaal nada

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Ik heb het over het probleem hierboven, dan zou iemand 2 handelingen moeten verrichten nl, inzage krijgen in het Itunes account, stap1 en nog een CenB rekening open op hun account stap2, want ze hebben geen account!!! Zou niet weten hoe je dat moet doen!!!!

Schizopero
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schizopero »

Er is een wonder geschied

Ik heb een reactie van click and buy en alles is geannuleerd....

De aanhouder wint.....

ik heb in 3 talen gemaild dat ik het geannuleerd wilde hebben en dit gestuurd naar:

[email protected]
[email protected]
[email protected]

Ik hoop dat mensen hiermee zijn geholpen...

Mvg

Yuuki135
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 18:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Yuuki135 »

Mijn itunes account heb ik laten blokkeren door apple, Ik heb het geld terug laten boeken op mijn bank en wordt nu dood gemaild met herinneringen/aanmaningen dat ik moet betalen.

Apple start geen onderzoek, want volgens hun moet zo'n onderzoek gestart worden door c&b.

Maar wel heel erg toevallig dat er meerdere mensen op 18-01-11 de dupe zijn geworden van spontane giftcards aankopen.

Ooh en marcel je hebt het steeds over zullen je kinderen wel gedaan hebben, maar er zullen ook studenten actief zijn op dit forum. (gaan we nu weer een preek krijgen?)

Portlek
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2011 20:22

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Portlek »

7 februari jl. heb ik een C&B account aangemaakt via iTunes, wat ik kennelijk niet had moeten doen.
Toen ik na het aanmaken van het account een beetje aan het experimenten was op mijn iPad, heb ik per ongeluk een applicatie gekocht ter waarde van €6,99. Mijn fout, maar ik was uiteindelijk bereid dit te betalen.
Nu ik een week later in mijn mailbox kijk, zie ik e-mails van C&B dat mijn rekening is geblokkeerd en dat ze vermoeden dat ik frauduleus bezig ben.
Het blijkt namelijk dat ik mijn rekeningnummer per ongeluk verkeerd heb ingetoetst tijdens mijn registratie.

In de e-mails staat dat ik moet inloggen en mijn rekeningnummer moet aanpassen.
Als ik dat probeer te doen, dan staat er het volgende:

Uw transactie kan niet worden afgesloten omdat uw rekening geblokkeerd is.
Neem via het telefoonnummer 0900-777 333 0 (EUR 0,20/min) contact op met het ClickandBuy Service Team om uw rekening te laten deblokkeren.

Houd uw ClickandBuy-klantnummer bij de hand wanneer u contact opneemt met ons Service Team.
Uw ClickandBuy-klantnummer is xxxxxx.


Dit is dus een doodlopende weg.
Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen voordat ik mij die beruchte administratiekosten op de hals haal?
Ik wil mijn account net zo stopzetten als dat ik 'm heb aangemaakt.

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

Ik ga gewoon reageren op Marcelxxx omdat een argeloze bezoeker het idee kan krijgen dat het allemaal wel meevalt.

Marcelxxx heeft wéér niet goed gelezen of bewust de feiten verdraaid. De 13 rekeningen per mail kwamen binnen twee minuten. Gelukkig stond de pc aan en hoorde ik ze in de mailbox binnen komen. Heb daarna onmiddelijk actie ondernomen door C&B bij mijn bank te blokkeren en het account aan te passen zodat geen aankopen meer gedaan konden worden. Als Marcelxxx niet weet hoe dat werkt moet ie zich 's gaan informeren. Wel zo handig voor een betweter die mensen, die ongevraagd in de **** zitten, veroordeelt. Zo komt hij wat simpel over of is de verdenking gerechtvaardigd dat hij belang heeft bij het onder de mat schuiven van de problemen van de gedupeerden.

Hoe het kan daar verdiep ik mij niet in: ik heb vanmiddag gezien dat een gejailbreakte Iphone dezelfde apps heeft als ik kan kopen. Ik heb, behalve de gratis apps, alleen "whatsapp" voor 0,79, meer ben ik niet nodig. Ik heb dat apparaat voor internet buitenshuis, verder niet. Het kan zijn dat het imitaties zijn, het boeit me niet, het werkt wel bij de mensen die ze gebruiken. Als ik een app kan gebruiken dan koop ik 'm voor die paar centen maar wat een ander doet moet ie zelf weten.

Maar goed, Schizopero, gefeliciteerd. Inderdaad, de aanhouder wint. Ik denk steeds meer dat C&B de situatie wat onderschat heeft en nu aan oplossingen werkt. Wat meer openheid zou hen niet misstaan.

Ik zou graag zien dat Radar hen benadert en de uitslag hiervan in een programma behandelt. Een prachtig item voor een consumentenprogramma.

Opnieuw succes en groeten.

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Henk 1953, is een fantast, je krijgt trouwens geen 13 rekening, dat wordt samengevoegd tot 1 rekening, je C en B niet laten blokkeren bij je bank, allemaal details die niet kloppen, einde discussie!!!

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Sorry voor de grammaticale fouten, snel geschreven met Iphone!!!

Gesloten