Hallo allemaal,
Vanmiddag heb ik per ongeluk een klein ongeluk veroorzaakt. Mijn huisgenoot rijdt motor. Toen ik vanmiddag de deur uitstapte kwam hij net aanrijden en omdat ik dacht dat hij stopte (zoals hij altijd doet) liep ik zo de straat op. Hij had mij niet gezien, gleed weg op de klinkers en heeft nu behoorlijke schade aan zijn motor.
Nu is mijn vraag heel simpel, ben ik aansprakelijk ja of te nee (aangezien hij mij aansprakelijk heeft gesteld in een brief) en hoe zal mijn verzekeraar dit zien.
Ik kan nooit aantonen dat dit geen opzet was of wat dan ook in die richting, dus wat is hier de juiste stap om te volgen?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,
Met vriendelijke groet,
Jeroen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag aansprakelijkheidsverzekering
Re: Vraag aansprakelijkheidsverzekering
sorry verkeerd geplaatst, waarschijnlijk verkeerde topic aangeklikt.
Re: Vraag aansprakelijkheidsverzekering
Hoi Jeroen,jeroen-p schreef:Nu is mijn vraag heel simpel, ben ik aansprakelijk ja of te nee (aangezien hij mij aansprakelijk heeft gesteld in een brief) en hoe zal mijn verzekeraar dit zien.
Ik kan nooit aantonen dat dit geen opzet was of wat dan ook in die richting, dus wat is hier de juiste stap om te volgen?
het antwoord is ook heel simpel:"Nee, je kan niet aansprakelijk gesteld worden"
Voetgangers zijn beschermd volgens de wet. (artikel 185 Wegen- verkeerswet)
De vriend had ten alle tijde veilig moeten kunnen stoppen. Kon hij dit niet (bijvoorbeeld vanwege weersomstandigheden waardoor de weg glad was) dan had hij zijn snelheid moeten aanpassen.
Je vriend moet de schade dus vergoed zien te krijgen van zijn eigen verzekeraar, is deze alleen WA verzekerd, dan heeft je vriend helaas pech vrees ik.