LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Je kunt zelfs een maandlimiet voor de rekening instellen!!! Ik geef het op!!!

Yuuki135
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 18:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Yuuki135 »

Marcel je leest echt niet goed!

Wat ik uit zijn tekst haal is dat hij 13 rekeningen binnen 2 minuten in zijn mail box heeft ontvangen. Niet 13 op 1 overzicht.

Waarom ben je zo tegen de gedupeerde als ik vragen mag? Volgens jou is alles hun eigen probleem.

Yuuki135
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 18:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Yuuki135 »

Hehe,

eindelijk heb ik bericht gehad van C&B dat mijn aankopen geanuleerd zijn.

Ik kreeg er ook een maitlje bij dat er 15,- op mijn c&b account gestort worden.
Zijn er meer mensen die dit ook gehad hebben? Niet dat ik straks ineens allerlei berichten krijg dat ik het terug moet betalen?:p

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als ik alles zo doorlees vraag ik me af hoe de C&B database / site beveiligd is.
Het is wel bizar dat er al zoveel mensen melden dat er volgens hun ten onrechte besteld word op hun naam.

Mischien word het tijd dat een paar Ethical Hackers deze club gaat testen en adviseren - want er zijn al diverse topics.

Wat mij wel lichtelijk paranoide maakt - is het feit dat men wel in Nederlands hun "u moet betalen" berichten schijnt te kunnen verzenden, maar geen NL support heeft.
Ook een betaald nummer gebruiken - en vervolgens niet bereikbaar zijn - riekt naar een vooropgezet systeem.

Rare jongens...

Yuuki135
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 18:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Yuuki135 »

Voor de mensen die nog steeds een probleem hebben met click&buy probeer eens een duitse mail te sturen naar [email protected] deze mail adres heeft bij mij geholpen. Binnen een dag kreeg ik een reactie van ze (helaas wel allemaal in het duits)

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Re: Click and buy - 16 feb 2011 10:20
Marcel je leest echt niet goed!

Wat ik uit zijn tekst haal is dat hij 13 rekeningen binnen 2 minuten in zijn mail box heeft ontvangen. Niet 13 op 1 overzicht.

Waarom ben je zo tegen de gedupeerde als ik vragen mag? Volgens jou is alles hun eigen probleem.


Normaal is het, dat je bestellingen worden samengevoegd tot 1 rekening en het is dus niet normaal is het dat je 13 rekeningen krijgt, dat komt niet voor!!! Vandaar beoordeel ik het als onzin!!!

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

Beste Marcelxxx, je blijft drammen. Je bewijst je werkgever C&B een slechte dienst door mij steeds weer als leugenaar weg te zetten. Haha, pech voor jou. Ik lieg sinds mijn jeugd bijna niet meer omdat dat altijd op de één of andere manier gestraft wordt. Bovendien is het lekker relaxed nooit op je woorden te hoeven passen.

Hier komt ie, Marcelxxx. Schrik niet en ik hoef geen excuses van je. Een piepertje, die luidkeels zich in een discussie mengt waar hij niets constructiefs aan bijdraagt en benadeelde mensen kleineert, vraagt erom niet gehoord te worden. Ik denk niet dat je baas blij met je is.

De transactiemeldingen:

Datum: 07.02.2011 17:23:38 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MCA5515989
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:27:09 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017031
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:28:22 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017032
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:28:37 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017033
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:28:48 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017034
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:28:59 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017035
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:29:09 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017036
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:29:19 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017037
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:29:30 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017038
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:29:44 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017039
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:30:12 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017040
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:30:22 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017041
Bedrag: EUR 50,00

Datum: 07.02.2011 17:31:25 CET
Geselecteerde aanbieding: iTunes Monthly Gift: MRA10017042
Bedrag: EUR 50,00


En Marcelxxx, moet ik ook nog gaan lopen zoeken naar het bewijs dat ik C&B heb geblokkeerd bij mijn bank?

Beste mensen, ik neem deze moeite op dit late uur (na een middagdienst stevig werken als fabrieksarbeider) om andere gedupeerden zich niet door een figuur als Marcelxxx te laten beïnvloeden. Ga voor je recht en post hier het onrecht.

Yuuki135, gefeliciteerd. Een hele zorg minder voor je. Nu de anderen nog. Blijf posten hoe het er voorstaat. Steeds meer heb ik het idee dat C&B zelf te goeder trouw is maar de zaken niet helemaal in de hand heeft. Ze lossen langzaam enkele gevallen op. Wat meer openheid en bereikbaarheid zou hen sieren. Overal kunnen fouten gemaakt worden maar communiceer in ieder geval, dat is het minste wat ze kunnen doen als iemand wat meldt.

Voor degenen die nog zweten: wacht niet af. Stuur elke dag mails en bewaar die zorgvuldig. Schrijf desnoods een aangetekende brief naar het hoofdkantoor. Daardoor sta je sterker mochten er juridische stappen volgen.

Sterkte en succes.
Henk

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

een tip voor mensen die willen mailen in Duits / Engels - google translate werkt tegenwoordig redelijk.

Ik zou daar alleen het zinnetje "vertaald door Google Translate" bijvoegen - omdat het nog niet 100% perfect is.

Yuuki135
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 18:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Yuuki135 »

Nou marcel ik weet niet hoe jij erbij komt dat alles dan wordt samengevoegd op 1 rekening, want ook ik kreeg 2 verschillende aankoopbevestigingen van C&B.

dennis sp
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dennis sp »

Beste Henk,

Met veel ontzag las ik jouw bericht hier. Tot mijn grote 'opluchting' heb jij exact hetzelfde als ik meegemaakt. Ook 13 transacties van ieder € 50,-!! Ik heb net als jij alles geblokkeerd, wachtwoorden veranderd, contact gezocht met Apple en Clickandbuy(deze geven niet thuis uiteraard), bij politie aangifte gedaan tegen identiteitsdiefstal, stornering bij de bank en rekening Clickandbuy laten blokkeren. Doet me deugt te lezen dat bij jou uiteindelijk alles gewerkt heeft al heeft het inderdaad wel een hoop hoofdpijn bezorgd. Ik stuur jou dit bericht om kennis te geven dat ook ik gedupeerd ben op dezelfde manier als jij. Mocht jij hier actie op gaan ondernemen in de vorm van een toekomstige rechtszaak of middels een zaak via Tros Radar dan houd ik me aanbevolen ook mijn verhaal te vertellen.

Graag hoor ik nog van je welke concrete stappen jij hebt genomen voordat jij alle betalingen geannuleerd kreeg van Clickandbuy.

Ik hoor graag van je. Mocht dit teveel moeite zijn is het ook geen probleem dan wacht ik een eeuwige reactie van Clickandbuy af;)

Met vriendelijke groet,

Dennis

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

Hallo Dennis, mijn acties staan een paar bladzijden terug stap voor stap beschreven. We hebben onafhankelijk van elkaar precies hetzelfde gedaan, alleen de aangifte bij de politie was niet meer nodig omdat het redelijk snel opgelost was. Ik heb hen wel gemaild dat ik dat zou doen.

Ik ben geen figuur voor rechtzaken, veel te ondoorzichtig en met onze kromme wetten kunnen de veroorzakers van zo'n zaak de boel soms zolang rekken dat een advocaat duurder wordt dan de schade is. Een procedure zal ik dus niet aanspannen want mijn probleem is opgelost. Is er iemand die dat wel wil doen, meld het hier en ik ben aanwezig en ik hoop velen met mij.

Vooreerst moeten we afwachten of de hier genoemde zaken opgelost worden, er zijn al een paar afgehandeld. Blijven er gedupeerden over dan hoop ik dat die mensen kunnen rekenen op de forumgenoten.

Daarom deze oproep aan gedupeerden: blijf hier regelmatig melden hoe de voortgang verloopt.

Jammer dat we niets van de redactie van Radar horen, zij kunnen middels een uitzending veel betekenen en veel problemen in de toekomst voorkomen. Ik heb geen idee of het klopt maar ik schat in dat aardig wat mensen maar betalen omdat ze zich onmachtig en bedreigd voelen. En dat is nu juist iets wat een programma als Radar uitstraalt, rechtzetten wat krom is.

Succes Dennis. Ben je me nodig bij een actie, ik kom. We moeten met zijn allen knokken tegen dit soort praktijken al heb ik nog steeds het idee dat dit geen opzet van ClickandBuy is maar meer onmacht en een superslechte pr-afdeling.

Groeten, Henk

Mon1
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2011 13:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Mon1 »

Ook ik ben in gevecht met click and buy
Enige verschil is dat ik een email kreeg over een "'onbetaalde nota''.
Aleen die nota is gewoon netjes betaalt en hebben ze gewoon van me rekening kunnen afschrijven.
Heb dit zwart op wit staan en ook geprobeert te bellen emailen enz
maar krijg nergens een reaktie op.
Toen ik die email kreeg ben ik ook gaan kijken op me acount en daar zag ik ineens staan bedankt voor de opdracht we zullen binnen enkele dagen het bedrag van rekeningnumerxxxxx halen.
Heb toen meteen de bank gebelt en uitleg gegeven
ook die hebben een email gestuurt met bewijs van betalen maar kregen ook geen antwoord
Nu is alles geblokeert en kunnen ze niks meer afschrijven.
Heb vandaag opnieuw emails gestuurt en als ik hier weer geen antwoord opkrijg wacht ik de brief van de deurwaarder wel af
mischien dat die slimmer zijn en wel tijd hebben alles door te spitten

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Die transacties zijn alle via Itunes gedaan, daar ligt het probleem, CenB heeft er niets mee te maken, toch wel moeilijk!!!

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Waarom heb je een Cen B account???, omdat je een Itunes account hebt, daar zijn die bestellingen geplaatst!!! Hoe kan dat dan??? Zou het probleem toch echt bij jezelf zoeken, het is natuurlijk anders als je nooit een CenB account of Itunes account hebt gehad!!! Het zijn ook Itunes ordernummers die je daar laat zien!!!

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Zet ook ff de Itunes bestelling op Radar, want die heb je dan ook gehad!!!

Mon1
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2011 13:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Mon1 »

@marcelxxx Heb zelf geen itunes acount en toch problemen met CaB.
Het probleem ligt wel degelijk bij CaB en de manier waarop hun met de administratie omgaan.

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

Blijven mailen Mon1. Dan kan achteraf nooit gezegd worden dat je je niet voldoende ingespannen hebt.

Marcelxxx snapt niet helemaal waar het om gaat. ClickandBuy schrijft geld van de rekening af terwijl er geen opdracht door de betreffende rekeninghouder gegeven is. Dat mag niet maar kan gebeuren. Vervolgens is het niet mogelijk contact met hen te krijgen. Zoek je contact met Apple dan verwijst die de gedupeerde terug naar ClickandBuy. Waar blijf je dan met je goede gedrag?

Ga maar eens googlen op ClickandBuy, het stikt van de fora waar deze klachten te lezen zijn.

Marcelxxx kan zich niet verplaatsen in de situatie van een benadeelde die dat geworden is zonder zelf fouten gemaakt te hebben. Zijn aanvallen raken kant noch wal. Stel dat ClickandBuy de fouten zelf niet veroorzaakt heeft. Dan moet het toch mogelijk zijn contact met hen te krijgen? In hun mails staat een link naar een contactformulier: dat werkt niet, je kunt niets invullen. Verder staat er een telefoonnummer: bel je dat dan krijg je een automatisch antwoordapparaat wat aangeeft dat in jouw taal niet geantwoord kan worden. Vervolgens moet je een nummer in Engeland bellen. Hallo, dat antwoordapparaat geeft dat in het Nederlands aan. Bovendien spreekt niet iedereen voldoende Engels om de zaak uit te leggen.

Op mails reageren ze niet. Wat moet je dan?

ClickandBuy zou gewoon moeten reageren op mails of telefoontjes. Ligt volgens hen de fout bij Apple dan kunnen ze een standaardmail met die boodschap terug sturen. Mensen weten dan dat ze met Apple in de slag moeten. Dat doet ClickandBuy niet dus is het gerechtvaardigd dat we de schuld bij hen zoeken.

Deze reactie is louter om nieuwkomers, dus verse gedupeerden, zich niet door Marcellxxx te laten beïnvloeden om niets te ondernemen en te betalen om van de heisa af te zijn.

Mon1
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2011 13:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Mon1 »

@henk
Ben ook zeker niet gestopt
Heb elke dag dezelfde email 7 keer eruit gestuurt
en de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Dear Ms ****** ,

Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.

We attempted to contact you via phone today to no avail.
was aan het werk dus telefoon stond niet aan
Probleem is nog niet helemaal opgelost maar begin is er.
want ze hebben inmiddels toegegeven dat hun ene fout hebben gemaakt en de 15 euro terug geboekt op me click and buy acount
Nu de rest nog :-)
Heb trouwens na het lezen van jullie problemen wat betreft de ituneskaarten meteen geblokeert dat je apps betaalt via click and buy en in de winkel maar gewoon een ituneskaart gekocht

pinda86
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door pinda86 »

Beste,

Na het lezen van jullie reacties heb ik ook overwogen een account aan te maken en mijn verhaal mbt c&b te delen.

Ik heb sinds de iphone 3g in NL uit kwam een c&b account. Hierbij rekeningnr X1 actief gemaakt. Blijkend was dat ik mijn hotmail account had opgegeven, maar vergeten de M achter .co- te plaatsen. Account was dus actief, alleen het e-mailadres bestaat niet; logisch... @hotmail.co. Om een lang verhaal kort te maken, heb ik een nieuw account aangemaakt waarvan gegevens allemaal klopte. Maar als klant zijnde kan je geen 1 dezelfde reknrs op 2 accounts hebben. Okee te begrijpen. Ik dus een ander reknr X2 van mij opgegeven om aankopen te kunnen doen. Wat doe ik, c&b een mail sturen of zij het voorgaande account kunnen verwijderen, zodat dat reknr X1 vrij kan komen voor mij.... Geen reactie. Nogmaals geprobeerd...geen reactie. Ik ervan uitgaan dat als ik voor de 2e keer geen reactie krijg, aanvragen worden behandeld. Daarna nog een aantal mails gestuurd met de aanvraag of ze reknr X1 actief kunnen maken op mijn huidige (2e) account.... Geen reactie. Nogmaals....geen reactie (lees dit in tijdsperiode juni 2008 tot dec 2008).
Nu is het zo dat op reknr X1 geen saldo staat, omdat ik deze niet gebruik. Rek X2 echter wel.
Nu ben ik in het bezit van een iphone 4 en tot op heden geen reactie gehad van c&b.
(tijdsperiode jan-feb 2011)

Nu komt het mooie verhaal:
1,5 mnd geleden een aankoop gedaan. Gelukkig krijg je eerst de app en dan is pas de betaling, dan kan je er ten minste van genieten! Maar goed, bijkbaar was reknr X2 nog actief op mijn huidige (2e) account. Ik proberen reknr X1 actief te maken, maar dat lukte niet; Het was nog actief op een ander account. Ontvang ik een mail van c&b van een onbetaalde debetnota met daarin hetzelfde als iedereen die zoiets krijgt. Én daarbij deze zin: Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij € 15 aan u doorberekenen.
Ik als jarenlang (3 jaar) klant zijnde van c&b heb dit als onprettig ervaren, wat nog zacht uitgedrukt is. Ik beantwoord deze mail met daarin het verhaal zoals voorgaand in deze mail. Krijg ik een mail terug met daarin het volgende:
Geachte heer / mevrouw,

Helaas kunnen wij u momenteel geen Nederlandstalige ondersteuning bieden... etc.
Vind ik vreemd als je vanaf een Nederlands account een mail stuurt. Ik bel dus naar het Nederlands service nr zoals weergegeven in dezelfde mail. Wordt je doorverwezen naar de website en het contactformulier, wat het niet eens doet. Ik ging op zoek naar het telnr van het hoofdkantoor...gebeld...en krijg het bandje die even mededeelt dat ze werken van ma-vr 8.00-12.00 en weekenden van 8.00-18.00. Dag erna nog een keer gebeld rond 9.00, krijg ik te horen dat ik spijtig genoeg buiten kantooruren bel...Vreemd ga je denken, toch?!?! Dag erna weer hetzelfde gedaan en ja hoor, die grappige vrouw aan de andere kant zegt hetzelfde.
Maar uiteraard snap ik c&b wel, iets willen afschrijven van een rekening waar niks opstaat gaat niet lukken. Vanuit mijn kant: Ik ging ervan uit dat zij dit administratief hadden afgehandeld, maar tot meerdere malen toe op aanvraag van mij niet dus.

Ondertussen kreeg ik een mail dat de 15,00 in rekening was gebracht etc. Ik stuur een mail naar het .eu mail account en alles uitgelegd. Geen reactie... Nogmaals gemaild..geen reactie... Nu werd opeens nogmaals 15,00 EU in rekening gebracht.
Nu brak mijn klomp....
Vanaf vorige week heb ik elke dag dus dezelfde mail 5x per uur verstuurd 7 dagen in de week. Toen kreeg ik opeens een reactie dat ik het geld, aankoop + 2x 15,00 moest overmaken anders werd een incassobureau ingeschakeld. Ik bleef hetzelfde mailtje sturen en c&b dusdanig maar gaan spammen. Ik kreeg geen antwoorden op mijn vragen om het oude account te verwijderen.
Vorige week kreeg ik een mail dat ze 15,00 terug hebben geboekt. Waarom snap ik ook niet, want enige service verlenen kon ik niet ontdekken.

Nu krijg ik opeens een brief met als onderwerp: beïndiging wegens wanbetaling.
Wat het grappig dus is én iedereen ff moet onthouden. Ik heb vrienden die werken bij een verzekeringsmaatschappij en werd mij verteld dat administratiekosten gwn extra inkomsten voor een bedrijf zijn. Dit hoeft de consument echter nooit te betalen. Alleen de rekening wat logisch is, maar dus niet die extraatjes.

Maandag eens contact opnemen met het duitse nummer en mail zoals vermeld op de brief. Ik betaal dus helemaal niks, alleen wel de aankoop. Dat is toch normaal. Betalen voor een dienst ;)

Iemand ervaring hiermee...?

pinda86
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door pinda86 »

Mannen zoals Henk zijn goede voorbeelden. Zij laten zich niet van ompraten of bang maken van dit soort gekke, totaal niet service- en klantgerichte praktijken.
Mijn aankoop was 4,99. Nu zijn de kosten opgelopen tot 34,99.
Denk je nou echt dat click and buy een incassobureau op mij af stuurt. Sorry maar dat zou wel hilarisch zijn.
Ik hoop dan wel de krant, nu.nl, tv en radio te behalen.
Dat wordt denk ik dan sick en byebye

Gesloten