LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] school gooit alles weg!

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
ruchama27
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2011 20:53

Re: school gooit alles weg!

Ongelezen bericht door ruchama27 »

het is verplicht om de stage volledig te hebben gedaan ivm het wel of niet krijgen van een diploma (je wil toch niet dat iemand zonder voldoende ervaring jou voorlichting moet geven over medicatie, of medicatie moet bereiden :wink: ) En zonder diploma is het erg moeilijk om in aanmerking te komen voor een baan in de apotheek. Vooral nu er bezuinigingen zijn.
En als iemand het geluk heeft om zonder diploma werkzaam te zijn in een apotheek, als apotheek medewerker, dan kom je in een lagere schaal en dus met lagere inkomsten dan wanneer je een diploma hebt en werkzaam bent als apothekersassistent.
Maar daarvoor heb je wel een diploma nodig en voor het diploma heb je een x aantal aangetoonde uren stage nodig.

jeroen-p
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2011 00:27

Re: school gooit alles weg!

Ongelezen bericht door jeroen-p »

Tuurlijk snap ik.

En ik ben het helemaal met je eens dat de school zwaar in gebreken is gebleven en je onbehoorlijk heeft behandeld. Alleen moet je kijken naar wat nog mogelijk is.
De school heeft fouten begaan, die zul jij moeten rechtzetten, leuk of niet leuk.

Objectief gekeken en dan heb ik het verhaal van de inkomstenverderf vooral bekeken, is de school daar niet schuldig aan. Je krijgt geen contract omdat de apotheek vind dat je niet genoeg ervaring hebt en geen diploma hebt. Hiervoor kan de school niet wettelijk aansprakelijk worden gesteld hoe je het ook went of keert.

Ze zijn immers niet verplicht zulke gegevens te bewaren.

Wat ik je echt dringend aanraad is even naar het juridisch loket te gaan en informatie te vragen. En daarnaast even je oude stageadressen opbellen om te vragen of je misschien en nieuw stageverslag mag maken met hun toestemming en die laten ondertekenen ook al ben je niet meer bezig met je studie. Is dit mogelijk???

Vind het heel vervelend hoor dat mensen zo behandeld worden, zo heeft mijn broer hetzelfde meegemaakt (iets andere situatie) en die is toen zelfs tijdelijk zijn wahjong kwijtgeraakt omdat de school had gezegd dat hij zijn psychologische problemen aan het "faken" was. Maar de wet wordt heel nauwgezet gevolgd hier in Nederland dus je maakt geen kans tegen de school.

Gesloten