LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo, bedankt voor uw bestelling

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tkriek

Ziggo, bedankt voor uw bestelling

Ongelezen bericht door tkriek »

Ik kreeg afgelopen weekend een brief van Ziggo, dd 7 februari, waarin ik bedankt werd voor de bestelling van Eredivisie Live met start datum 7 februari. Tot mijn grote verbazing, want ik had niets besteld! Ik heb me dan ook ogenblikkelijk aangelogd op de Ziggo site en met mijn klantenummer een account aangemaakt (wat ik nog niet had) om deze bestelling te annuleren, ik heb daar ook direct een klacht ingediend hoe het mogelijk was dat ik deze brief had gekregen terwijl ik niets besteld had, en ik heb maandag 14 februari direct Ziggo gebeld (a 10 cent per minuut) om te vragen hoe het mogelijk was. Helaas kon de persoon aan de andere kant mij dat niet vertellen, en kon alleen zien dat de bestelling op 7 februari via de website gedaan was. Of er al dan niet sprake was van een foutje bij het invoeren van het klantnummer was ook niet bekend. In ieder geval zou er een aantekening komen mocht Ziggo onverhoopt toch kosten in rekening gaan brengen en ik opnieuw (a 10 cent per minuut) zou moeten bellen hierover. Het is een vreemd geval van dienstverlening waarbij iemand met een willekeurig klantnummer bestellingen kan doen via een website. Ik ben benieuwd of er meer mensen door getroffen zijn.

groetjes

Harm.calc

Re: Ziggo, bedankt voor uw bestelling

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Aan de ene kant lees ik je verhaal met enige verbazing. Een bestelling die je niet hebt geplaatst, annuleren? Lijkt me nog riskant ook. Wat als je annulering te laat komt?
En dan heb je ook nog met Ziggo gebeld? Ook nog direct kosten gemaakt?
Nou, ik had alleen een mailtje gestuurd, als ik jou was. Gewoon het probleem bij Ziggo neerleggen. Dat is het minste wat je kunt doen. En het minste dat je moet doen, vind ik persoonlijk.

Maar aan de andere kant compliment voor de tijd/energie die jij hierin steekt. Ik las laatst een berichtje van iemand die een tijdlang ongevraagd een tijdschrift in de brievenbus kreeg. Pas op het moment dat hij de rekening gepresenteerd kreeg (automatisch afgeschreven van bankrekening) ondernam hij actie.
Tja, zo moet het dan ook weer niet.

tkriek

Bedankt voor je reactie. In de brief stond dat je binnen 7 werkdagen kunt annuleren, hetzij telefonisch hetzij schriftelijk. Helaas met een automatische afschrijving ligt het probleem bij de consument en niet bij de leverancier, en dat is het nadeel van automatische afschrijvingen. Je kunt het geen vergissing in mijn voordeel noemen.

mrflik

Ongelezen bericht door mrflik »

tkriek schreef:Bedankt voor je reactie. In de brief stond dat je binnen 7 werkdagen kunt annuleren, hetzij telefonisch hetzij schriftelijk. Helaas met een automatische afschrijving ligt het probleem bij de consument en niet bij de leverancier, en dat is het nadeel van automatische afschrijvingen. Je kunt het geen vergissing in mijn voordeel noemen.
Mijn ervaring met Ziggo is dusdanig goed dat ik er van overtuigd ben dat ze dit goed voor je gaan oplossen.

Ik bel ook via Ziggo-telefonie, dus ik bel de klantenservice altijd gratis, maar toen ik nog niet belde via Ziggo heb ik
een overzicht uitgedraaid van mijn KPN rekening en deze ingeleverd bij Ziggo.
Ik kreeg alles keurig vergoed. Kortom, ik denk dat alles wel op z'n pootjes terecht komt.

Jerade

Ongelezen bericht door Jerade »

Wat mrflik schrijft kan ik in ieder geval niet onderschrijven. Bij Ziggo kun je goed geholpen worden maar vaak gebeurt het ook niet en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Of het nu gaat over fouten in abonnementen of technische storingen, het gebeurde vaker dat ik meermaals moest bellen......

Maar ja, goed te zien dat er ook nog tevreden Ziggo klanten bestaan.

tkriek

Het gaat in dit geval ook niet om de klantenservice van Ziggo, maar het feit dat je als klant geconfronteerd wordt met bestellingen die je niet gedaan hebt. Ik ben benieuwd of Ziggo hier nog op terugkomt n.a.v. mijn klacht. Ik kan me niet voorstellen dat je aan de telefoon allerlei checks doet om de persoon te authenticeren terwijl een wildvreemde op jouw klantennummer een bestelling kan plaatsen zonder authenticatie. Ik heb dan ook een klacht ingediend met de bedoeling dit kenbaar te maken. Dit zou niet moeten kunnen, maar waarschijnlijk gebeurt het dan ook vaker (en misschien ook in andere bedrijven).
Intussen heb ik wel een standaardbrief in antwoord op de opzegging ("Dat vinden wij ontzettend jammer"). Beëindigingsdatum 12 maart (Hoezo, er zijn toch zeven werkdagen de tijd om een bestelling kostenloos te annuleren? Hebben ze daar dan geen standaardbrief voor?). Daarna gaan ze door over eventuele kosten etc. terwijl in de brief over de bestelling het lijkt te gaan om een actie voor twee maanden gratis Eredivisie Live. Het komt op mij allemaal slordig over. Mocht blijken dat er toch kosten in rekening worden gebracht dan laat ik dat wel weten hier.

manecas36

Ongelezen bericht door manecas36 »

" Bedankt voor uw bestelling" , had ik verwacht te lezen in een brief van hen. In plaats daarvan sluiten ze me af: analoog en digitaal. Het tegenovergestelde van een welkomstbrief.
Omdat bij mijn vader (75) hetzelfde was gebeurd, dacht ik er goed aan te doen mij aan te laten melden door een plaatselijke dealer. Voor mijn vader heb ik persoonlijk de aanmeldkaart op de bus gedaan, maar die had Ziggo niet ontvangen zeiden ze. De dealer heeft mij aangemeld op 1 februari jl en precies 2 weken later ging het beeld op zwart. Mijn aanmelding stond bij Ziggo niet in het systeem. Waar gaat het mis, vraag ik me af.

Gesloten