LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC brengt teveel in rekening

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
G7

Re: UPC brengt teveel in rekening

Ongelezen bericht door G7 »

Ach welja Edwin. Ik heb voor de zekerheid mijn papieren nog eens doorgekeken en kon het ook nergens vinden dat het voor 3 maanden zou zijn. In ons geval, krijgen we 2 maanden lang gratis een film en sportzender erbij die automatisch stopt, tenzij je tegen die tijd aangeeft daar mee door te willen gaan. In ons geval dus niet, maar dat terzijde.

Dat rekenvoorbeeld hierboven had ik deels van de UPC -site gekopierd en dan nog zijn er mensen die denken het beter te weten en dan heb ik al geen zin meer om hierover verder te discusseren. Maargoed, jij bent het bewijs, dus ik weet nu genoeg. Bedankt nog. :wink:

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

edwinknight schreef:

??? Hoe kom je erbij, is geheel niet zo !!
45 euro is het goedkoopste abonnement, heb ik zelf ook en al 7 maanden.
Momenteel is er een aktie gaande, zie de site dat 4 maanden ietswat goedkoper is.
:oops: nou er is anders een actie van een paar maanden sorry :wink:

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

tiptoo schreef:
edwinknight schreef:

??? Hoe kom je erbij, is geheel niet zo !!
45 euro is het goedkoopste abonnement, heb ik zelf ook en al 7 maanden.
Momenteel is er een aktie gaande, zie de site dat 4 maanden ietswat goedkoper is.
:oops: nou er is anders een actie van een paar maanden sorry :wink:

Ja, de aktie is 4 maanden beetje korting en niet 45 euro voor 3 maanden.

edwinknight

G7 schreef:Ach welja Edwin. Ik heb voor de zekerheid mijn papieren nog eens doorgekeken en kon het ook nergens vinden dat het voor 3 maanden zou zijn. In ons geval, krijgen we 2 maanden lang gratis een film en sportzender erbij die automatisch stopt, tenzij je tegen die tijd aangeeft daar mee door te willen gaan. In ons geval dus niet, maar dat terzijde.

Dat rekenvoorbeeld hierboven had ik deels van de UPC -site gekopierd en dan nog zijn er mensen die denken het beter te weten en dan heb ik al geen zin meer om hierover verder te discusseren. Maargoed, jij bent het bewijs, dus ik weet nu genoeg. Bedankt nog. :wink:

Ach, wil geen betweter zijn maar als ik 100% zeker weet hoe het zit omdat ik uit eigen ervaring spreek dan moet een ander geen verkeerde info geven. Een TS heeft hier geheel niets aan.

Anyway, s6 met UPC, in vergelijking met tijdje terug lijkt het alsof UPC een en ander heeft aangepast. Ik heb tot nu toe geen problemen.

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Analoge Kabel TV en Radio (Standaardpakket/Radio TV, max. € 17,05 per maand) is inderdaad altijd inbegrepen bij een Alles-in-1 Voordeelpakket .

Het Standaardpakket/Radio TV wordt echter altijd apart op de factuur vermeld.

Heb je bijvoorbeeld een Alles-in-1 Voordeelpakket van € 45,00 dan wordt dit als volgt op de factuur vermeld.

PAKKET
Abonnement UPC Fiber Power 25 Mbps
Abonnement UPC Bellen
Abonnement UPC Digitale TV
Totaal Pakket 27,95

RADIO EN TELEVISIE
Standaardpakket Radio/TV
Totaal 17,05

Totaal Abonnementen 45,00

Op onze website vind je meer informatie over de opbouw van onze facturen: http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/2

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

niets nieuws onder de zon, de factuuropbouw van UPC is al jaren duidelijk en terrecht :wink:

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef:niets nieuws onder de zon, de factuuropbouw van UPC is al jaren duidelijk en terrecht :wink:
:lol: henri is een tevreden klant :mrgreen:

wongdjowoh

Ongelezen bericht door wongdjowoh »

Sinds nov. vorig jaar alles in één pakket 42,50 euro met gratis installatie.
Bij aanmelding nooit een bevestiging ontvangen terwijl nadrukkelijk gevraagd.
Nummerbehoud aangetekend verstuurd, pas na weken later een email voor portering.
De beloofde levertijd was ruim overschreden.
December viel de eerste nota, tot woede staat installatiekosten, kosten voor geen contact etc etc etc.
Kortom de abonnementskosten voor standaardTV, bellen en internet buiten de gebruikskosten mogen niet meer zijn dan 42,50. Nu wordt alles apart berekend zodat alles hoger valt 51,-.
Meteen een aangetekende brief gestuurd. Tot op heden geen reactie gekregen.
Op de factuur van Januari stond weer hetzelfde, nu dreigt UPC met beperkte service en incassokosten. Opnieuw een aangetekende brief gestuurd, weer blijft het stil bij UPC.
Na uitzending bij Vara kreeg ik opeens een email, door technische storing hebben ze kosten in rekening gebracht. Maar over de installatiekosten wordt niet over gesproken. Terwijl UPC op de website adverteert “gratis installatie”.

Voor mij geen UPC meer!

MENSEN massaal weg bij UPC anders leren ze het nooit, wat een arrogantie!!!

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Henri42 schreef:niets nieuws onder de zon, de factuuropbouw van UPC is al jaren duidelijk en terrecht :wink:
En dat zeg jij nu pas, nu UPC-webcare zelf het juiste antwoord hier heeft neergezet. Ik zat de hele week al op jou antwoord te wachten Henri, omdat ik altijd gedacht heb, jij weet alles over en van UPC, maar nee hoor. :roll:
Nu ineens durf je dat hier neer te zetten, nu je weet dat het klopt zoals Edwinknight en ik het hier beweerden. Beetje flauw hoor! :lol:

Dankuwel Webcare!

edwinknight

wongdjowoh schreef:Voor mij geen UPC meer!

MENSEN massaal weg bij UPC anders leren ze het nooit, wat een arrogantie!!!

En naar welke provider adviseer je ons te gaan dan?? Iedere provider heeft wel wat. Heb er 3 versleten, niet vanwege problemen maar omdat een andere provider zowel goedkoper en snellere verbinding aanbood.
Bij alle 3 heb ik wel wat meegemaakt, begonnen met internetplusbellen, toen telfort en nu upc. Zie een oudere post van mij, waar ik eens een positief bericht achterlaat betreffende overstappen. Ook heb ik diverse mensen geholpen met een een en ander, zowel upc, als ziggo als glasvezel. Ik constateer ook dat er tijdens aanmelden vanuit de gebruiker een en ander verkeerd is gegaan, dit kan ook meetellen.

S6

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

G7 schreef:
En dat zeg jij nu pas, nu UPC-webcare zelf het juiste antwoord hier heeft neergezet. Ik zat de hele week al op jou antwoord te wachten Henri, omdat ik altijd gedacht heb, jij weet alles over en van UPC, maar nee hoor. :roll:
Nu ineens durf je dat hier neer te zetten, nu je weet dat het klopt zoals Edwinknight en ik het hier beweerden. Beetje flauw hoor! :lol:

Dankuwel Webcare!
UPC-webcare zelf het juiste antwoord hier heeft neergezet het verhaal is knip en plakwerk vanuit de UPC website, ook G7 had hetzelfde kunnen lezen, beetje flauw hoor :wink:

Huygie

Ongelezen bericht door Huygie »

Heb precies het zelfde probleem met UPC.
Had een pakket. betaalde ongeveer 61 euro per maand. Toen mijn mediabox kapot ging wilde ik graag een nieuwe. Aan de telefoon werd verteld dat er een actie gaande was. Voor slechts een paar euro meer (naar 64) kon ik van 25 naar 60 mbit internet. Mijn telefoon onbeperkt zou wel weer naar standaard gaan. Door de actie kon ik er gratis hd bij krijgen.

Eerste maand ging alles prima. Rekening was 64 + 35 aan verhuiskosten (klopte)
tweede maand werd er opeens 95 in rekening gebracht.
Aantal maal gebeld (omdat ik niet zoals beloofd, na de eerste keer bellen en het verhaal uitleggen, terug werd gebeld). Echter volgens de financiele afdeling waar ze het hadden neergelegd zou het kloppen.

Na lang te hebben uitgelegd dat het echt niet klopte kwam de upc medewerker ook tot de conlcusie dat het niet klopte. Er werd beloofd dat het weer naar de financiele afdeling werd gestuurd en dat het te veel betaalde bedrag in mindering zou worden gebracht.

En zoals verwacht... vandaag de nieuwe rekening. in plaats van 64 minus de te veel in rekening gebrachte kosten heb ik nu weer een rekening van 82 (overigens zitten daarin 3 euro van het betaalnummer van UPC).

Ik heb het echt helemaal gehad. Zeker omdat het mij steeds tijd kost te bellen en dat stomme betaalnummer waaraan ik de afgelopen tijd(ook met mijn kapotte mediabox) al meer dan 12 euro kwijt ben geweest.

Ik zit er aan te denken om het bedrag dat ze af gaan schrijven te stoneren. Het is immers gewoon diefstal/oplichting. Ik heb al een hypotheek, maar ben toch huiverig voor een bkr registratie. Ook naar aanleiding van de radar (of was het kassa?) uitzending over bkr en het moeilijk van deze registratie af komen.

Weet iemand hier hoe ik van dit abbonnement af kom? Want ik zit er een jaar aan vast, maar wordt wel opgelicht. Volgens mij breekt UPC het contract dat ik met hen heb door zich niet te houden aan hetgeen overeengekomen over de kosten. Het lijkt me dat een winkel niet onbeperkt geld van mijn rekening af mag halen?

Gesloten