LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent van 4 - 5 kwh naar 11.5 kwh per jaar !!??

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
genesisfm

Essent van 4 - 5 kwh naar 11.5 kwh per jaar !!??

Ongelezen bericht door genesisfm »

Mensen,

Gisteren kreeg ik een eindafrekening van essent : 1689,48 euro bij betalen!
Kortom veel stress en ongeloof in huis, het electriciteit verbruik was 11.497 kwh het afgelopen jaar geweest!

Ik Essent bellen: antwoord: bel de meterbeheerder maar wij krijgen deze gegevens maar door.

Ik de meter beheerder (ENEXIS) gebeld: Ja er zijn 2 mogelijkheden 1 de meter is defect (190 euro om dit te laten controleren, borg) en mogelijkheid 2 is dat er iets defect is.

Om even aan te tonen wat ik verbruikt heb de afgelopen jaren:

2004:
3960 E
1645 G

2005:
4209 E
1172 G

2006:
4466 E
1173 G

2007:
5292 E
1407 G

2008:
4852 E
1002 G

2009:
Installatie slimme meter !!
3676 E
1136 G

2010:
11274 E
1363 G

Kortom zit totaal geen logica in, echter kost het mijn geld om dit probleem te laten onderzoeken. Dus de netwerkbeheerder (ENEXIS) komt niet de meter controleren (betaal wel meterkosten).

Daarnaast moet ik ook een KWH meter aanschaffen om zelf te controleren of de meter klopt (of ik moet een monteur laten komen die ik moet betalen).

Kortom een hoop extra kosten waar ik niet op zit te wachten en waarbij ik mezelf niet gesteunt voel. Zeker niet als je bekijkt dat ik een slimme meter heb die van afstand uit te lezen is.
Ik bedoel ze kunnen niks terug zien (alles moet afgelezen worden) dus dat is vreemd.

Daarnaast heb ik zelf de volgende zaken geconstateerd:

2009 stond de 2e meter op 181 (dit is opgenomen door de netwerkbeheerder)
2010 stond de 2e meter nog steeds op 181 (dit heb ik zelf opgenomen zonder te weten waar hij vorig jaar op stond).
2011 stond de 2e meter in eens op 9417 kwh.
Vreemd toch?

De eerste meter lijkt goed te gaan, tenminste dit loopt netjes linear op.

Gisteravond had ik de meterstand opgenomen:
9417 1e meter 7089 2e meter
Vanmorgen nog een keer opgenomen:
9490 1e meter 7090 2e meter
Dit betekend dat ik afgelopen nacht 73 kwh gebruikt heb!
Vanavond weer de meter opgenomen:
9420 1e meter 7096 2e meter
Kortom de eerste meter leek weer op een aannemelijker stand te staan?

Mijn vragen aan de mensen hier zijn:
- Wat zijn jullie ervaringen?
- Hoe kan ik dit het best oplossen?
- Als ik nu geld investereer om het probleem te vinden en het ligt aan die meter kan ik dan alles terug krijgen?
- Zie ik nu spoken of hebben meer mensen zoiets mee gemaakt met een zogenaamde "slimme" meter?

Ik hoop dat hier mensen zijn die mijn hierbij kunnen helpen.

Groet

forumessent

Re: Essent van 4 - 5 kwh naar 11.5 kwh per jaar !!??

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste genesisfm

In uw bericht van 17 februari op dit forum geeft u aan dat u een heel hoog verbruik voor elektriciteit heeft .
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Petra
Essent medewerker

genesisfm

Re: Essent van 4 - 5 kwh naar 11.5 kwh per jaar !!??

Ongelezen bericht door genesisfm »

Ik heb een mail gestuurd, ik ben benieuwd wat jullie nu meer voor mijn kunnen betekenen dan bij het telefoontje wat ik eerder gepleegd heb.

Gesloten