LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding stoppen met roken cursus

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

een hele boel,maar als ik het allemaal neerzet wordt dat gezien als gezien als gezeur en off topic.
doe je wel een pb morgen sturen alsmijn handen het toelaten.

gr

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:een hele boel,maar als ik het allemaal neerzet wordt dat gezien als gezien als gezeur en off topic.
doe je wel een pb morgen sturen alsmijn handen het toelaten.

gr
Is prima. :wink:

willeke42
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2009 15:29

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door willeke42 »

leuk al die reactie's, alleen jammer dat er mensen zijn die andere dingen erbij gaan halen. Ik vraag niet wat jullie ervan vinden dat ik het vergoed wil krijgen, omdat het nu eenmaal vergoed word. Ik vroeg wie heeft er nog meer problemen mee om het voor elkaar te krijgen. En waarom zouden wij rook verslaafden minder recht op betaald hulp hebben als welke andere verslaafde dan ook. Ik heb in het verleden ook geprobeert, en alle hulp middelen zelf betaald, maar als het dan vergoed word, waarom zou ik daar geen gebruik van mogen maken, iedereen maakt gebruik van zijn zorgverzekeraar, niemand zegt als die pillen of wat dan ook krijg, ach joh dat betaal ik zelf wel. Ik zal alle reactie's morgen nog eens rustig doorlezen, ik hoop dat er berichten tussen zitten die mijn vraag beantwoord. Groetjes willeke

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@willeke 42

idd eerst de reacties even lezen....
en ach meid ik betaal zoveel zelf...dat wil je niet weten.
je wordt al arm als je het hoort :D serieus

mvg

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik snap het punt van sommigen niet , zou niet weten waarom een mens als het in het pakket zit niet gebruik mag maken van de middelen die er zijn, voor de rokers.

Ik betaal ook mee aan de zorg waarvan ik zelf nooit gebruik hoef te maken moet je daar dan ook maar tegenin gaan?

alcoholisten krijgen zoveel en wat dacht je van de drugsverslaafden?

willeke42
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2009 15:29

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door willeke42 »

hahahaha ik heb net even alles zitten lezen, wat een ophef allemaal, Maar ook jammer dat iedereen van de vraag van mij afwijk. Ik hoef niet te weten wat iedereen er van vind dat het vergoed word, want daar hebben we toch niks over te zeggen. Vroeger kon je nog zelf beslissen wat je verzekerd wilde hebben, en nu bepalen anderen dat, waardoor idd heel veel mensen het schip in gaan omdat het niet vergoed word. En wees niet bang dat nu alle premies gaan stijgen, want de zorgverzekeraar mag zelf bepalen wat er vergoed word, en die hebben de hand echt wel op de knip ( alleen jammer dat ze in het verkeerde wel geld stoppen omdat het goedkoper is ). Ik probeer het nog maar een keer. Wie komt er nog meer niet uit, wat betreft het stoppen.
groetjes willeke

P.S. ja ik ben een verslaafde met lange tenen, maar als de ex rokers die nu zo'n ophef maken het toen vergoed konden krijgen maakten ze daar ook gebruik van. Want niemand zegt bij de apotheek, nee het is mijn schuld dat ik dit heb dus ik betaal het zelf wel. Nu hoop ik op reactie.s die over mijn vraag gaan.

P.s. rozemarijn ik begrijp jou zeker wel, er zijn heel veel mensen zoals jij die ze te pakken nemen, alleen ik kan daar niks aan veranderen. Ze moeten weer terug gaan naar de tijd dat je zelf je pakket kon same stellen, dat zou voor heel veel mensen enorm schelen. Ik stond echt niet te roepen dat ze stoppen met roken in het basis pakket moesten doen, maar nu het erin zit maak ik daar wel graag gebruik van. Als me dat gaat lukken dan hahahahaha

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

willeke42 schreef: Ik hoef niet te weten wat iedereen er van vind dat het vergoed word, want daar hebben we toch niks over te zeggen.

.
dat weet je op een forum , als je niet tegen kritiek kan moet je niet op een forum zijn.
P.S. ja ik ben een verslaafde met lange tenen, maar als de ex rokers die nu zo'n ophef maken het toen vergoed konden krijgen maakten ze daar ook gebruik van. Want niemand zegt bij de apotheek, nee het is mijn schuld dat ik dit heb dus ik betaal het zelf wel.
dat weet je niet de ene ken het wel zonder hulpmiddelen de ander niet dus oordeel niet over iedereen hier.

willeke42
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2009 15:29

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door willeke42 »

Ik zal wel onwetend zijn, maar ik dacht toch echt op een forum, dat de reactie's erop over het onderwerp zouden gaan. Maar idd ik kom niet veel op een forum. Ik heb in het verleden meerdere pogingen gedaan om te stoppen, en alle middelen die ik daarbij gebruikte heb ik netjes zelf betaald. Omdat het nu in de basis pakket zit en ik daar gebruik van wil maken komen er bij mensen zoveel emotie's los, dat je je haast een crimineel voel. Ik oordeel niet over een ander, iedereen moet zelf bepalen wat ze in hun leven doen en hoe ze dat willen doen. Alleen er zijn er zat die met gewoon stoppen het niet redden, zijn wij dan slechter dan degene die dat wel kennen, mogen wij niet om hulp vragen dan. En dan nog mogen wij de hulp niet aannemen als die aangeboden word ( want daar gaat het om)

groetjes willeke

p.s. tiptoo, handig dat knippen en plakken, alleen jammer dat je dan alles uit zijn verband haal ermee, is wel leuk om de boel te stangen he hahahahaha

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Ach het is leuk en aardig dat het in het basispakket zit.
Maar ik denk dat je dan weer sneller naar een rokertje grijpt,het wordt toch vergoed.
En als je er zelf niet achter staat helpt niets.
Heb zeker al 6 stop pogingen gedaan(met accupunktuur,laser, zelf betaald)

Dacht de hele dag nergens anders aan als aan een sigaret.Dus weer begonnen.
14 dagen geleden kreeg een vriendin te horen(53 jaar) mondkanker door het roken.Ze is al geopereerd ,het is uitgezaaid ,ze heeft nu een litteken van haar oog tot haar mondhoek ,er is een kwart van haar lippen weggehaald.
Ik heb gelijk mijn sigaretten weggegooid,was er behoorlijk van geschrokken.

En weet je ,ik mis mijn sigaretten niet eens,heb er geen behoefte meer aan.
Als je met je neus op de feiten wordt gedrukt ,laat je het wel.
Laatst gewijzigd door snepke op 18 feb 2011 22:14, 3 keer totaal gewijzigd.

willeke42
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2009 15:29

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door willeke42 »

Snepke dat geloof ik graag. Dan pas word je wakker geschut. Ik heb er al nachtmerrie's over het roken van mezelf, dat ik later aan de zuurstof zit ed. Dat is mischien de grootste reden dat ik nu er zo graag vanaf wil, heb ook van alles geprobeert en idd de sigaretten blijven voor me ogen voorbij zweven, ik ben in het verleden nooit zo gemotifeert geweest als nu, en ja mischien wel de makkelijkste weg om er hulp bij te zoeken om te stoppen, maar na mijn eerdere ervaringen die allemaal op mislukken uitliepen, wel de veiligste, en het gaat niet eens zozeer om de hulpmiddelen als wel om de hele begeleiding die erbij zit. En mischien als ik in me directe omgeving zoites mee maak als jou, dat het mij ook ineens zou lukken, maar ik hoop dat niet mee te hoeven maken, en daarom ervoor er mee stoppen.

groetjes willeke

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

snepke schreef:
En weet je ,ik mis mijn sigaretten niet eens,heb er geen behoefte meer aan.
Als je met je neus op de feiten wordt gedrukt ,laat je het wel.

knap van je snepke, en ja de realiteit is soms afschuwelijk , maar ik denk toch dat ieder mens kan stoppen met of zonder hulpmiddelen zie je wel aan jou , schrikreactie, maar ondanks dat is het ook nog eens doorzettingsvermogen en motivatie . als je geen motivatie hebt lukt het echt niet.

@snepke het blijft niet altijd zo dat ze het vergoeden hoor ,na geloof ik 2 pogingen ken je het vergeten dus dat is maar goed ook.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Weet je ,je denkt dat overkomt mij niet,het is altijd bij een ander en ver van je bed.
Maar nu is het wel erg kort bij,en dan krijg je in de gaten,ik ben niet immuun, het kan bij mij ook.
Mijn vriendin is pas oma geworden,ik wil toch ook graag meemaken dat ik ooit oma word.
Mijn man rookt nog steeds,het doet me niets meer.
Ik denk dat het me nu wel lukt om niet meer te roken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@willeke
ik heb in de voorgaande pagina's ergens uitgelegd hoe ik er over dacht en nu over denk.
ik vind het knap van tennis en snepke...
snepke ...door die schrikreactie snap ik je helemaal.
mijn oom heeft precies een jaar geleden in het ziekenhuis gelegen met zijn longen,er werd van alles gezegd,longkanker,leukemie...niks van dat alles,hij lag wel kantje boord wat het nu geweest is...is nog een raadsel..echt een raadsel,wel is hem sterk geadviseerd te stoppen met roken,nou heeft hij bijna toen 3,5 in het ziekenhuis gelegen,dus ja dan stop je automatisch wel ...
toch houd hij het vol,want er is gezegd je zit tegen copd aan,roken en het is raak....ja?en dan?2 kinderen die wil je wel groter zien worden...

maar aan de andere kant...zijn er ook mensen die nooit hebben gerookt en ook zoals tiptoo het ooit zei de pijp uit gaan.

een kennis van mij heeft het met magneetjes in de oren gedaan?
raar maar waar hij is er vanaf..zou het psygisch zijn?weet je niet.
ik rook zelf niet dus kan en mag er geen oordeel over vellen,al moet ik het ff zeggen het stinkt verschrikkelijk :D maar ja ach....als ik te zware parfum op heb ,belast ik ik jullie ook?

willeke we zijn hier niet om ruzie te zoeken echt niet,maar om meningen te geven.
ik ben er wel van overtuigd dat je stevig in je schoenen moet staan...
en dan zeg ik nu even iets of topic maar wat wel over stevig in je schoenen staat te maken heeft(zin klopt voor geen meter?)
kijk ik heb slaaptabletten.oh wat zou het heerlijk zijn om elke nacht heerlijk te slapen,maar ikw eet als ik dat doe,dat dan het eind zoek is en ik straks meer nodig heb,dus ik doe het maar 2x in de week,de rest van de medicatie doe ik net zo...ik kijk wat ik nodig heb,alles in overleg hoor,
dus ik vind vanmezelf als ik dat mag zeggen dat ik stevig in mijn schoenen sta...
maar als je dat nog niet staat kwa roken...
dan kan je beter wachten tot het moment daar is en dat je denkt...nu ben ik het echt zat die zooi en het wordt duur en enz enz enz...snap je wat ik bedoel te zeggen...
je koppie moet ook willen....anders lukt het nooit ook niet met medicatie van de arts....is mijn mening hoor...ben geen psych..gelukkig niet...

wens je heel veel sterkte

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

stevig in je schoenen staan en veel motivatie is wat elk mens nodig heeft , zoals jij rozemarijntje en ook anderen, zoals tennis en snepke, bij mij in mijn familie is mijn eigen vader aan longkanker overleden en een oom van mij heeft echt weg liggen teren van de kanker (en die was al jaren gestopt met roken), dat zou eigenlijk een reden te meer moeten zijn om te stoppen , maar toch...als er nog geen motivatie is lukt het niet!

mij zal het eens lukken met of zonder hulpmiddelen want vies vind ik het al wel maar de motivatie is er nog niet genoeg.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja maar jij komt wel :D je hebt al een coach :D :wink:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

rozemarijntje schreef:ja maar jij komt wel :D je hebt al een coach :D :wink:
:D wel 2 ook tennis :D

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

@tiptoo.

Het zal je best een keer lukken,weet ik zeker.
Ik had ook altijd smoesjes van"een goed schip moet geteerd zijn" en "gerookt spek bederft niet".
Ik wilde eigenlijk helemaal (de vorige keren) niet stoppen.

En nu,het gaat vanzelf, helemaal geen moeite mee.
En al zit ik tussen de rokers het doet me niets meer.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

@snepke , dank je ik geloof ook dat het me eens zal lukken vooral ook omdat ik er veel mee bezig ben , en 4 keer in de week sport en dan denk van **** moet toch eens stoppen met die peuken heb ik meer lucht , doe aan hardlopen en dan nog basketbal dus dan is het wel fijn als je meer lucht hebt :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

tiptoo schreef:@snepke , dank je ik geloof ook dat het me eens zal lukken vooral ook omdat ik er veel mee bezig ben , en 4 keer in de week sport en dan denk van **** moet toch eens stoppen met die peuken heb ik meer lucht , doe aan hardlopen en dan nog basketbal dus dan is het wel fijn als je meer lucht hebt :wink:
Moet je kijken hoe gezond je al bezig bent.
Als je wil lukt het jou wel.
En als het moeilijk wordt ,geef maar een gil,gaan we uitgebreid de voordelen van niet roken bespreken.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door JtC »

Ik kan best stoppen (zeg ik) en toch doe ik het niet. Raar toch? Jezelf voor de gek houden is niet moeilijk, al zeg ik het zelf. Ik ben gewoon ZWAK.

Gesloten