LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourneren bij Chear! ?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Retourneren bij Chear! ?

Ongelezen bericht door umberto56 »

Op 12 februari besloot ik twee Braun MR 4000 Multiquick staafmixers bij Chear te kopen. Op de site van Chear staat in de omschrijving dat er een hoge-snelheids hakmolen bij zit maar toen ik de spullen op 16 februari kreeg zat er alleen twee kale Braun MR 300 Soup mixers in die ze op de factuurbon van Chear ook nog eens aanduiden met de naam Braun MR4000R / MR300 SOUP! Alsof het om dezelfde staafmixers gaat. (Ook natuurlijk nog even een mail naar BRAUN sturen, dit kan toch niet) Je mag een artikel binnen 30 dagen ruilen bij Chear MAAR als je een retourformulier vraagt OP HUN AANRADEN zeggen ze dat jij er om gevraagd hebt en DAN MOET JE (instructies) alles BINNEN 5 dagen retour zenden. WEL eerst
EVEN een kopie van de factuur maken, het retourformulier uitprinten en invullen, alles tot in de puntjes verpakken(dreigende instructies) EN nu komt het JE MOET een AFSTANDSVERKLARING invullen bij CHEAR! Met andere woorden: ben je een dag te laat (NIET 30 dagen MAAR 5 inclusief weekend)met het retourneren naar Chear! dan ben je EN je betaalde product(en) EN je geld kwijt!
Ook hun Jip en Janneke taalgebruik slaat volledig de plank mis. Duidelijkheid is prima maar dan moet je jezelf niet verschuilen achter gemaakte dommigheid om zo ontevreden klanten te frustreren. Eigenlijk is het domheid in het quadraad want ik en de mijnen zullen nooit meer iets bij ze kopen. Wij hebben inmiddels een Zwarte Lijst met slecht tot zeer slecht presterende bedrijven opgemaakt en daar staan ze nu ook bij. Chears!
Hier deugt geen hout van, dus ipv Chears! zeg ik Balen!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Retourneren bij Chear! ?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wettelijk heb je 7 dagen zichttermijn.
Die 7 dagen gaan in de dag na ontvangst spullen.

Dexcomretail
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 11:49

Re: Retourneren bij Chear! ?

Ongelezen bericht door Dexcomretail »

Namens Chear!

Beste Umberto,

U heeft het recht om binnen 30 dagen gebruik te maken van het zichtertermijn. Mocht u het artikel aanmelden voor retour via onze website ontvangt u documenten met het verzoek dit binnen 5 dagen naar ons op te sturen. Uiteraard kan het gebeuren dat dit niet gaat lukken dan is het niet erg dat het een paar dagen later is. Wat wel van belang is is dat de melding binnen de 30 dagen gedaan is via onze website. Mocht u nog vragen gelieve een email te sturen naar [email protected] referentienummer 110218-000218

Met vriendelijke groet,


Chear!
Customer Sales and Support

umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Re: Retourneren bij Chear! ?

Ongelezen bericht door umberto56 »

Op hun site schermen ze met 30 dagen (http://www.chear.nl/) en raden ze je aan een retourformulier aan te vragen op hun site en via de mail krijg ik dit soort berichten:

Beste Chear! klant,


Het lijkt erop dat je zoveel spijt hebt van je aankoop dat je het terug wilt sturen. Da’s jammer. Toch hebben wij dat mooi voor jou geregeld want bij ons mag je binnen dertig dagen na aankoop het artikel terugsturen. Wij gaan er direct mee aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Je verzoek voor het terugsturen van je onderstaand artikel is door ons ontvangen.

Het te retourneren artikel dien je uiterlijk binnen vijf dagen naar ons te versturen. Indien je het later hebt verstuurd, kunnen we je het aankoopbedrag niet meer terug betalen.

Vervolgens krijg je een boel verzend-INSTRUCTIES! (Jawohl)
DAN mag je het op jouw kosten (het is niet mijn fout) naar hun postadres sturen.
MAAR je moet dan wel eerst je retour formulier ondertekenen!
" Door ondertekening van dit formulier doe je afstand van het hierboven genoemde artikel." (Vreemd, ik heb nog niet m'n geld terug en zij gaan de komende 10 dagen JAAA 10dagen!!! beslissen of jij je geld terug krijgt.
Einde bericht! Geen goede ontvangst = weg product en weg geld!!

umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Re: Retourneren bij Chear! ?

Ongelezen bericht door umberto56 »

Ohhh wat vriendelijk zo ineens. Dat heb ik IK niet ontvangen in MIJN mailbox.
Ik stuur het wel op naar het inmiddels verkregen ANTWOORDNUMMER van jullie.
Ik ben tenslotte niet verantwoordelijk voor verkeerde informatie op jullie site!
Ik moet nog wel even iemand met een printer bezoeken want ik moet jullie formulier uitprinten, die jullie mij per mail sturen, op jullie aanraden en niet op mijn verzoek zoals jullie beweren. Als je fouten maakt moet je die ook ruitellijk en hoffelijk toegeven en er niet omheen draaien en domme opmerkingen retour sturen door jullie ' service' . Voorbeeldje?! Op mijn opmerking dat er geen hogesnelheids hakmolen bij zit zoals beloofd op uw site, krijg ik als antwoord terug:
Geachte Chear! klant,
Ik neem aan dat dit een hoge snelheid functie is die al op het product zelf zit, er worden namelijk geen extra onderdelen meegeleverd met dit product.
Hopende je voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,

Hoe dom wil je het hebben?

Gesloten