Op 6 januari heb ik me bij HN online aangemeld voor een Sim-Only met nummerbehoud, een dag of drie later werd ik gebeld door HN dat nummerbehoud voor mijn nummer geblokkeerd zou zijn.
Vermoedelijk heeft Simpel dit gedaan i.v.m. de aanstaande wisseling van netwerk, mijn abonnement bij Simpel is overigens al lang contractvrij.
HN stelde voor de aanvraag te annuleren (was immers nog binnen de 7 dagen), het vooruit betaald terug te storten en als de Simpel netwerkwisseling voltooid was gewoon opnieuw een aanvraag te doen.
Op 13 januari controleerde ik online de status en zag dat er ineens toch een nummerbehoud gepland was op de 14e om 8.30 uur.
Vreemd, was het nummer dan toch vrijgegeven?? Er gebeurde die dag echter niets, dus ik wilde HN even bellen hierover..............
Bellen????? Naar Hollands Nieuwe??? dat blijkt helemaal niet te kunnen!!!
Je kan een terugbelverzoek indienen met een hele beknopte omschrijving van je vraag, als het hén uitkomt bellen ze je terug (volgens de site binnen 2 werkdagen) Na 3 werkdagen kreeg ik een mail dat ze meer tijd nodig hadden, op dat moment was ik het wel zat en stuurde een brief waarin ik e.e.a. uitlegde en nogmaals verzocht de beloofde annulering uit te voeren.
5 dagen nadat ik het verzoek ingediend had belde er eindelijk iemand terug, ik heb (nu voor de 3e keer) verzocht de annulering alsnog uit te voeren, dat zou hij doen, maar hij klonk erg twijfelachtig, ik had niet het gevoel dat dit goed ging komen.
De status van het nummerbehoud stond altijd nog op de 14e , dus afgelopen maandag heb ik daarom maar weer een online berichtje gestuurd, vanmorgen kreeg ik weer het geautomatiseerde antwoord dat ze "meer tijd nodig hebben".
De status van de aanvraag is daarnet veranderd:
Mijn abonnement is vandaag gewoon geactiveerd op het tijdelijke nummer wat ik in afwachting van het nummerbehoud gekregen had.
Kortom, niets nieuws onder de zon bij Hollands Nieuwe, gewoon de belabberde service die we al van zoveel providers kennen.
Het enige nieuwe is het feit dat je ze niet eens kan bellen

Jammer dat de eerste maand en de aansluitkosten per i-deal betaald moeten worden, dat is niet te storneren.
Ik voorspel dat februari straks gewoon geïncasseerd gaat worden.