LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telford Risico Analyse…….what a joke
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Hey kan zelfs nog zo zijn dat je op een "gevaarlijke" postcode woont.
Er word niet alleen maar gekeken naar preventel, alle providers hanteren daarnaast nog eigen voorwaarden en lijsten.
Er word niet alleen maar gekeken naar preventel, alle providers hanteren daarnaast nog eigen voorwaarden en lijsten.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Roytheslayer
Dat is nu een hele interessante opmerking.
Waar ik in mijn laatste post dus ook al naar refereerde.
Dat is nu een hele interessante opmerking.
Waar ik in mijn laatste post dus ook al naar refereerde.
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
@marc
Ik vind het absoluut logisch dat je je gal spuwt, daar is dit forum deels ook voor. Ik ga er ook van uit dat je gehoor geeft aan de tips die hier gegeven worden. 1 heb je al gedaan, het opvragen bij preventel. Zo te lezen ga je nu ook over naar het volgende deel, de brief naar Telfort. Hoop dat hierdoor wat meer duidelijkheid komt. Misschien berust het geheel op een misverstand en is alle opwinding bijna voor niets geweest. Zulke fouten zouden niet voor mogen komen, maar ze zijn er helaas.
Hoop dat je de brief snel stuurt, en belangrijker, snel antwoord krijgt. En dat je natuurlijk dat antwoord ook met ons wilt delen.
Ik vind het absoluut logisch dat je je gal spuwt, daar is dit forum deels ook voor. Ik ga er ook van uit dat je gehoor geeft aan de tips die hier gegeven worden. 1 heb je al gedaan, het opvragen bij preventel. Zo te lezen ga je nu ook over naar het volgende deel, de brief naar Telfort. Hoop dat hierdoor wat meer duidelijkheid komt. Misschien berust het geheel op een misverstand en is alle opwinding bijna voor niets geweest. Zulke fouten zouden niet voor mogen komen, maar ze zijn er helaas.
Hoop dat je de brief snel stuurt, en belangrijker, snel antwoord krijgt. En dat je natuurlijk dat antwoord ook met ons wilt delen.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Zeker,
Als het antwoord binnen is, staat het hier.
Als het antwoord binnen is, staat het hier.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Het zou best kunnen dat Roy gelijk heeft.Roytheslayer schreef:Hey kan zelfs nog zo zijn dat je op een "gevaarlijke" postcode woont.
Er word niet alleen maar gekeken naar preventel, alle providers hanteren daarnaast nog eigen voorwaarden en lijsten.
Ik weet uit ervaring van mijn vader - die is afgewezen omdat hij qua postcode in een risicogebied woont (door t-mobile) Vodafone deed er niet moeilijk over - zolang hij geen negatieve BKR had.Telfort webcare schreef: Naast deze twee zijn er nog een aantal criteria.
Reden van afwijzing is inderdaad alleen schriftelijk op te vragen.
Best mogelijk dat je dus op woonplaats/wijk bent afgewezen.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Ik hou jullie op de hoogte van het antwoord van Telfort, en dan "posten" we verder.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Zo, een klein update'tje.
Bij Preventel staat dus geen registratie.
Van Telfort krijgen we nu het bericht., na ruim 2 weken !!,
dat afgewezen is op basis van de gegevens verstrekt door Experian.
Dit wordt wel een hele leuke aangelegenheid om er zo achter te komen
wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Volgende brief.
Bij Preventel staat dus geen registratie.
Van Telfort krijgen we nu het bericht., na ruim 2 weken !!,
dat afgewezen is op basis van de gegevens verstrekt door Experian.
Dit wordt wel een hele leuke aangelegenheid om er zo achter te komen
wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Volgende brief.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Zo,
Net even een belletje naar Experian gepleegd.
Ja...het kost dan wel 45 cent per minuut, maar dan heb je ook wat.....hopen we.
Volgens de medewerker van Experian, blijkt het de laatste tijd veel voor te komen, dat mensen afgewezen worden
door Telfort, op grond van de gegevens die verstrekt zijn door Experian, terwijl een aantal mensen hier
helemaal niet geregistreerd zijn.
Wat is hier toch aan de hand.
Net even een belletje naar Experian gepleegd.
Ja...het kost dan wel 45 cent per minuut, maar dan heb je ook wat.....hopen we.
Volgens de medewerker van Experian, blijkt het de laatste tijd veel voor te komen, dat mensen afgewezen worden
door Telfort, op grond van de gegevens die verstrekt zijn door Experian, terwijl een aantal mensen hier
helemaal niet geregistreerd zijn.
Wat is hier toch aan de hand.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
@ Marc,
heeft Experian je verteld dat je geregistreerd bent?
Want dat staat op hun eigen site:
Indien dit niet het geval is - zou ik toch eens gaan babbelen met het college bescherming persoonsgegevens - want dit is toch wel erg vreemd.
Als men al stelt dat iedereen bekend is bij ze.. hebben ze met veel mensen een probleem - want ikzelf heb nooit bericht van ze ontvangen, en ik ken niemand in mijn redelijk uitgebreide kennisenkring die wel eens een brief van ze gehad heeft.
Ik vraag me af of hun gedrag wel door de beugel kan.
En .. wat is een onevenredige inspanning? Adressen in bestand, standaard brief - en printen en verzenden - beste (naam) wij hebben gegevens van u geregistreerd.
Simpel zat, toch?
heeft Experian je verteld dat je geregistreerd bent?
Want dat staat op hun eigen site:
http://www.experian.nl/over-experian/ov ... ratie.htmlIedereen van wie Experian persoonsgegevens verwerkt wordt hiervan op de hoogte gesteld, tenzij dit onmogelijk is dan wel een onevenredige inspanning vergt
Indien dit niet het geval is - zou ik toch eens gaan babbelen met het college bescherming persoonsgegevens - want dit is toch wel erg vreemd.
Als men al stelt dat iedereen bekend is bij ze.. hebben ze met veel mensen een probleem - want ikzelf heb nooit bericht van ze ontvangen, en ik ken niemand in mijn redelijk uitgebreide kennisenkring die wel eens een brief van ze gehad heeft.
Ik vraag me af of hun gedrag wel door de beugel kan.
En .. wat is een onevenredige inspanning? Adressen in bestand, standaard brief - en printen en verzenden - beste (naam) wij hebben gegevens van u geregistreerd.
Simpel zat, toch?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
@Guardian,
Ik denk eerder dat het probleem bij Telfort zit, maar
even geduld........we zoeken het uit.
Ik denk eerder dat het probleem bij Telfort zit, maar
even geduld........we zoeken het uit.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Zo, de laatste ontwikkelingen,
Net het schrijven van Experian binnen gekregen.
Volgens het schrijven van Telfort, begin Maart, is mijn vriendin afgewezen op basis van gegevens verstrekt door Experian !!
Uit de gegevens van Experian heeft Telfort in Februari 2 x achter elkaar bij hun getoetst.
Volgens Experian zijn er geen registraties gevonden met betrekking tot betalingservaringen
en faillissementen / surseances of schuldsaneringen....wat wij overigens al lang wisten.
Kan mij nu eens iemand vertellen wat dit voor een flauwekul is.
Telfort is hier dus echt verkeerd bezig.
Net het schrijven van Experian binnen gekregen.
Volgens het schrijven van Telfort, begin Maart, is mijn vriendin afgewezen op basis van gegevens verstrekt door Experian !!
Uit de gegevens van Experian heeft Telfort in Februari 2 x achter elkaar bij hun getoetst.
Volgens Experian zijn er geen registraties gevonden met betrekking tot betalingservaringen
en faillissementen / surseances of schuldsaneringen....wat wij overigens al lang wisten.
Kan mij nu eens iemand vertellen wat dit voor een flauwekul is.
Telfort is hier dus echt verkeerd bezig.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
@ Marc - het ziet er naar uit dat je gedachte dat de fout bij Telfort zit, toch helemaal juist lijkt.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Wat ik het ergste vind is, dat veel mensen tegen dit probleem aan lopen,
en dat een medewerker van Experian mij mededeelde, dat er al vaker
door Telfort afgewezen personen een overzicht bij Experian opgevraagd hebben,
omdat ze niet snapten waarom ze afgewezen werden.
Ook hier bleek, dat er geen registratie bij Experian bekend was, terwijl
Telfort beweerd van wel.
Het is natuurlijk mogelijk, dat Telfort een intern selectie criterium handhaaft, die
mogelijk in strijd met de wet zou kunnen zijn.
Maar dat zullen ze dus nooit toegeven.
Besproken met een ( goede kennis ) advokaat, die ik ken.
Zeker, ze zijn niet verplicht om iemand als klant te nemen, maar je kunt niet zo maar iemand
afwijzen, omdat zijn neus scheef staat, en daarbij de persoon nog in dis-krediet brengen bij andere
instellingen, met valse gegevens.
Die ze zelf ook nog geverifieerd hebben bij Experian!!
en dat een medewerker van Experian mij mededeelde, dat er al vaker
door Telfort afgewezen personen een overzicht bij Experian opgevraagd hebben,
omdat ze niet snapten waarom ze afgewezen werden.
Ook hier bleek, dat er geen registratie bij Experian bekend was, terwijl
Telfort beweerd van wel.
Het is natuurlijk mogelijk, dat Telfort een intern selectie criterium handhaaft, die
mogelijk in strijd met de wet zou kunnen zijn.
Maar dat zullen ze dus nooit toegeven.
Besproken met een ( goede kennis ) advokaat, die ik ken.
Zeker, ze zijn niet verplicht om iemand als klant te nemen, maar je kunt niet zo maar iemand
afwijzen, omdat zijn neus scheef staat, en daarbij de persoon nog in dis-krediet brengen bij andere
instellingen, met valse gegevens.
Die ze zelf ook nog geverifieerd hebben bij Experian!!
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
@Marc v. Eldonk,
Graag ontvang ik alsnog uw naw-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en een telefoonnummer waarop u bent te bereiken.
Daphne
Graag ontvang ik alsnog uw naw-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en een telefoonnummer waarop u bent te bereiken.
Daphne
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Beste Daphne,
Ik heb net ( alweer ) de klantenservice van Telfort aan de telefoon gehad,
en het wordt doorgegeven aan de afdeling acceptatie.
Ben benieuwd wat ze hier weer mee gaan doen.
In ieder geval toch bedankt voor de interesse.
Zal ook wel gelden voor vele anderen die dit overkomen is.
Ik heb net ( alweer ) de klantenservice van Telfort aan de telefoon gehad,
en het wordt doorgegeven aan de afdeling acceptatie.
Ben benieuwd wat ze hier weer mee gaan doen.
In ieder geval toch bedankt voor de interesse.
Zal ook wel gelden voor vele anderen die dit overkomen is.
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
@Marc v. Eldonk,
Dat is goed. Houdt u ons op de hoogte? Wij lezen het graag.
Daphne
Dat is goed. Houdt u ons op de hoogte? Wij lezen het graag.
Daphne
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03
Re: Telford Risico Analyse…….what a joke
Beste Guardian,
Nog even betreffende je post van :10 maart 2011 17:41
Wel interessant ja.
Ze hebben bij Ans al eens een toetsing gedaan op 06-11-2003, 09-02-2009, 11-02-2011 en 12-02-2011, en
ze heeft hier nooit bericht over gehad.
Wel moet ik stellen, dat er geen registraties vermeld staan, omdat ze die zoals besproken, niet heeft.
Nog even betreffende je post van :10 maart 2011 17:41
Wel interessant ja.
Ze hebben bij Ans al eens een toetsing gedaan op 06-11-2003, 09-02-2009, 11-02-2011 en 12-02-2011, en
ze heeft hier nooit bericht over gehad.
Wel moet ik stellen, dat er geen registraties vermeld staan, omdat ze die zoals besproken, niet heeft.