LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ipad VriendenLoterij misleiding/oplichting

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
GalaxyNol

Re: Ipad VriendenLoterij misleiding/oplichting

Ongelezen bericht door GalaxyNol »

Na wat telefoontjes richting mijn rechtsbijstand verzekering en het Juridischloket.nl werd mij werderom kenbaar gemaakt dat wij als collectief vrij sterk kunnen staan. Andermaal werd benadrukt om, allvorens juridische stappen te ondernemen, eerst een officiële klacht in te dienen. Hierdoor krijgt de VriendenLoterij alsnog een eerlijke kans om eerder gemaakte fouten te herstellen.

Helaas is mijn eigen rechtsbijstand ontoereikend voor dit soort situaties, maar wellicht is er hier iemand met een rechtsbijstand die wel volstaat, de meerdereheid zou zich hier dan bij kunnen aansluiten om het eerder genoemde collectief te kunnen vormen. Ook werd geopperd om misschien gebruik te gaan maken van een pro deo advocaat, alleen moet deze dan wel worden gevonden. Het vergaren van een pro deo advocaat kan worden bespoedigd als er media aandacht wordt gegenereerd. Het verbaasde men dat Radar, danwel kassa nog geen contact met één van de gedupeerde heeft opgenomen, aangezien dit voorval perfect in het format van de programma's passen en de gedupeerde vrij sterk lijken te staan.

Verder werd ik nog verwezen richting het Ministerie van Justitie, deze hebben een rol in de Wet op de kansspelen en kunnen ook in gaan op geschillen mbt de voorwaarden. Laat dus ook daar weten hoe de VriedenLoterij omgaat met de burger en kennelijk zelf denkt te mogen bepalen dat verworven rechten op hun niet van toepassing zijn. Het ministerie is bereikbaar op het volgende telefoonnummer, 070-3704620. Ook kunnen zij middels Email worden aangeschreven om de klacht kenbaar te maken, [email protected]

Van ConsuWijzer.nl heb ik zelf nog niets vernomen, na een telefoontje bleek dat mijn reactie mogelijk begin volgende week wordt beantwoord. Ik hoop dat een ieder tracht de handelswijze van de VriedenLoterij onder de aandacht van de media te brengen. Veder hoop ik dat er mensen zijn, met een rechtsbijstand verzekering, waarin dit soort zaken wel kunnen worden behandeld.

Om positief te eindigen, bij iedere juridische instantie, alwaar ik heb geïnformeerd, kreeg ik steevast te horen dat wij als collectief sterk staan. Verder heb ik kennelijk in een zaal vol mensen gezeten, die zich niet in het keurslijf laten wegzetten. Door achterover te hangen heeft nog nooit iemand wat bereikt, hierop had de VriendenLoterij natuurlijk wel gehoopt. Natuurlijk zijn bepaalde zaken niet binnen een paar dagen te bewerkstelligen, maar laten we vooral blijk geven van een lange adem en elkander informeren, danwel activeren. Misschien wordt de VriedenLoterij er zich dan van bewust, dat zij zonder klanten geen bestaansrecht heeft.

deri

Ongelezen bericht door deri »

GalaxyNol schreef:Verder werd ik nog verwezen richting het Ministerie van Justitie, deze hebben een rol in de Wet op de kansspelen en kunnen ook in gaan op geschillen mbt de voorwaarden. Laat dus ook daar weten hoe de VriedenLoterij omgaat met de burger en kennelijk zelf denkt te mogen bepalen dat verworven rechten op hun niet van toepassing zijn. Het ministerie is bereikbaar op het volgende telefoonnummer, 070-3704620. Ook kunnen zij middels Email worden aangeschreven om de klacht kenbaar te maken, [email protected]

Van ConsuWijzer.nl heb ik zelf nog niets vernomen, na een telefoontje bleek dat mijn reactie mogelijk begin volgende week wordt beantwoord. Ik hoop dat een ieder tracht de handelswijze van de VriedenLoterij onder de aandacht van de media te brengen. Veder hoop ik dat er mensen zijn, met een rechtsbijstand verzekering, waarin dit soort zaken wel kunnen worden behandeld.
Ik heb afgelopen dinsdag ook een klacht ingediend bij consuwijzer, maar ook nog geen reactie gehad. Ook radar heb ik benaderd met mijn verhaal en heb ik een mail gestuurd naar [email protected]

Ik hoop dat meerdere mensen dit doen, zodat we met zijn allen ons sterk maken, zodat er niet nog meer mensen bedonderd worden door deze oplichtersbende :evil:

Bo van Scheyen

Ongelezen bericht door Bo van Scheyen »

Onze brief geadresseerd aan de heer Poelman (directeur Goede Doelen Loterijen) is gisteren aangetekend verstuurd. Daarnaast is er een cc richting diverse andere organisaties gegaan, oa Talpa, RTL4 en Consuwijzer. Ok hebben wij een klacht neergelegd bij de ombudsman. Naar mijn weten is er tijdens de opnames niets gezegd over welke notaris toezicht hield op de gang van zaken en of deze wel aanwezig was.
In ieder geval heb ik ook de vraag bij ze neergelegd hoe we ons het beste collectief kunnen opstellen.
Ik hoop dat er vanuit de media wat aandacht voor kan komen zodat ook mensen die niet weten dat we hier mee bezig zijn er op geattendeerd kunnen worden. Wij willen het er niet bij laten zitten. Zes vrienden!

okky_nl

Ongelezen bericht door okky_nl »

Nol is min vriend !!

Ook ik zal er voor zorgen dat vandaag bij deze instanties mijn brief/ email ligt....
nogmaals samen staan we sterk....

Dus consuwijzer, vriendenloterij en [email protected]
hier we come !!

okky_nl

Ongelezen bericht door okky_nl »

hoppaa en alles is verzonden!

Ik roep iedereen op hetzelfde te doen!!

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

vandaag deze brief ontvangen van de vrienden loterij. ALLERLAATSTE KANS ! geachte heer ....... vorige week heeft u een uitnodiging ontvangen voor een kans op eeen studioplaats in de TV-show vriendenloterij holland,s next millionaire. het eerste televisieprogramma in nederland waarbij de finalist 1 miljoen wint en 1 miljoen verdeelt onder vrienden. gegarandeerd! iedereen gaat in ieder gevalmet een ipad naar huis! maar ik heb nog niets van u gehoord meneer......... er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar, dus reageer snel! ja ja ik dacht het dus niet ze blijven hier gewoon mee doorgaan .

ad-o

Ongelezen bericht door ad-o »

blijft jammer
Laatst gewijzigd door ad-o op 26 feb 2011 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

deri

Ongelezen bericht door deri »

manondoris schreef:vandaag deze brief ontvangen van de vrienden loterij. ALLERLAATSTE KANS ! geachte heer ....... vorige week heeft u een uitnodiging ontvangen voor een kans op eeen studioplaats in de TV-show vriendenloterij holland,s next millionaire. het eerste televisieprogramma in nederland waarbij de finalist 1 miljoen wint en 1 miljoen verdeelt onder vrienden. gegarandeerd! iedereen gaat in ieder gevalmet een ipad naar huis! maar ik heb nog niets van u gehoord meneer......... er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar, dus reageer snel! ja ja ik dacht het dus niet ze blijven hier gewoon mee doorgaan .

Ook ik heb wederom weer zo'n brief gehad met een allerlaatste kans.
De uitzenddata zijn wel anders dan de vorige brief, want hierin staan de uitzenddata vanaf 20 februari en op de vorige stond nog 13 februari.
Ook mijn vrienden, welke met mij meegeweest zijn naar de studio en de code dus allang geactiveerd hebben, kregen precies dezelfde brief.

Dus 1 groot oplichterszooitje!!!!!

zomer55

Ongelezen bericht door zomer55 »

Ook ik kreeg vandaag weer een brief van de vriendenloterij met gegarandeerd een Ipad als studiocadeau met uitzenddata 20 en 27 februari, en 6,13,20,27 maart.terwijl de uitzenddata van 27 febr een grillplaat als studiocadeau krijgt. raar maar waar.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

zomer55 schreef:Ook ik kreeg vandaag weer een brief van de vriendenloterij met gegarandeerd een Ipad als studiocadeau met uitzenddata 20 en 27 februari, en 6,13,20,27 maart.terwijl de uitzenddata van 27 febr een grillplaat als studiocadeau krijgt. raar maar waar.

Gekopieerd?

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 29&t=92674

iPaddo

Ongelezen bericht door iPaddo »

Hoppa. Mailtje verstuurd naar [email protected].

Deze kan en mag als voorbeeld gebruikt worden.

Dames/heren,

In het kader van casebuilding mbt de gezamelijke actie tegen de Vriendenloterij, waarbij gegarandeerd een iPad als studioprijs voor iedere kandiaat en zijn/haar 5 vrienden klaar lag, wil ik u bij deze melden dat ook ik aanwezig was bij de opnamen van Hollands Next Millionair d.d. 14 februari 2011 te Baarn.

Graag dat u actie onderneemt tegen de Vriendenloterij teneinde hen te bewegen hun belofte waar te maken.

Ik denk dat u wel meer van deze meldingen ga krijgen. Dus begin maar vast met turven.

Met vriendelijke groet
Naam
Adres
Mobiel nummer

Hoe meer hoe beter.

BTW Hebben we al iets van de anders zo bloedhonderige consumentenprogramma's?

fofi

Ongelezen bericht door fofi »

Zo, alles op de post gedaan, aangetekend en aan de (geen)Vrienden Loterij gestuurd met copieen aan TROS Radar en De Telegraaf.
Ik was op 14 feb. ook één van de 100 kandidaten en dacht ook met mijn vrienden met een iPad naar huis te gaan. Niet dus. Vandaag weer een uitnodiging gekregen, omdat ik nog niet gereageerd had. En weer een iPad. Terwijl ik allang bij de opnames ben geweest.
Laatst gewijzigd door fofi op 21 feb 2011 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

deWess

Ongelezen bericht door deWess »

Ook ik ben met vrienden (waaronder de kandidaat zelf) op 14 februari 2011 bij de opnames geweest in de studio in Baarn.

Wij vonden het ook super om niet zomaar weer naar huis te hoeven gaan maar met gegarandeerd een Ipad.

Toen bleek dat dit niet het geval was waren, zoals te merken veel mensen teleurgesteld en het er niet mee eens.

ik hoorde ook dat Talpa de mensen gaat bellen die bij de opnames van 14-02-2011 aanwezig waren, dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

als er verder stappen ondernomen worden ben ik van de partij.

Rita_52

Ongelezen bericht door Rita_52 »

Naar aanleiding van mijn mail aan Talpa heb ik onderstaande mail ontvangen:

Geachte mevrouw,

Onlangs hebt u opnames bijgewoond van de televisieshow VriendenLoterij Holland's Next Millionaire. U hebt ons laten weten dat u niet geheel tevreden bent over het studiocadeau dat u na afloop van de opname hebt ontvangen. Het spijt ons dit te lezen.

Wij hebben uw bericht voorgelegd aan de betreffende afdeling. U zult binnenkort een bericht van ons ontvangen waarin wij zullen reageren op uw opmerkingen.

Met vriendelijke groet,

Marije Tigchelaar
Afdeling Ledenservice

Ik ben benieuwd of de betreffende afdeling ook echt iets van een uitleg kan geven...hoewel...wat valt er nu eigenlijk uit te leggen?...Show me the iPad.....
Want 600 man met allemaal een soort van dyslexie lijkt mij een beetje ver gezocht!

Bo van Scheyen

vandaag ook nog mail naar minjus gestuurd.
Ik heb ook nog contact met een advocaat gehad...
Natuurlijk wil hij ons als groep vertegenwoordigen. Dit is echter niet gratis. De kosten liggen op 100 tot 300 euro per uur. Maar ik denk dan als we met een grote groep zijn is dat misschien wel te behappen.

Wat is wijsheid? Even afwachten wat De loterij zelf gaat antwoorden? Ook afwachten hoe Talpa en RTL4 reageren.

Wie gaat ons vertegenwoordigen? hoe gaan we dat aanpakken. Want het er zo maar bij laten zitten daar voel ik niet voor! We zijn de strijd aangegaan.

Trouwens het gaat er mij ook om dat soort praktijken verboden moeten worden!

Wie nog niet een klacht heeft ingediend roep ik op om dat alsnog te doen...

anski

Ongelezen bericht door anski »

Zoals vele me al voor waren ben ik ook misleid. Ik ben als vriend mee gevraagd met de intensie om er een gezellige avond van te maken en met de gedachte een leuk studiocadeau(de i-pad) mee te krijgen aan het einde van de avond. Helaas bleek dit bij de Vriendenloterij niet bekend te zijn ( zeggen ze) terwijl erin de brief duidelijk staat beschreven dat we een i-pad mee zouden krijgen. Ik houd er niet veel als er dingen beloofd worden die nagekomen worden dus vandaar deze klacht over de Vriendenloterij. Ik hoop dat hier wat aangedaan gaat worden.

Groetjes Anne

ruudverabouma

Ongelezen bericht door ruudverabouma »

Geachte lezer,

Via mail en media, wordt je opgeroepen om nog een lot te kopen voor de vriendenloterij. Dan kom je in aanmeking voor een opname in de studio in Baarn.
Alle deelnemers en vrienden die de gelukkige zijn om een opname te mogen bijwonen, krijgen gegarandeerd een Ipad mee naar huis, zo staat dat in de folder en hun voorwaarden. Bij het begin van de opname werd ons verteld dat we bij vertrek een kado in ontvangst mogen nemen. Toen werd eral geroepen dat het een Ipad zo worden. Nee werd ons gezegd, die was voor de grote finale gereserveerd.
Toen riep driekwart van het publiek dat wij de Ipad na afloop zouden krijgen.
Er waren mensen uit het publiek die een folder en de voorwaarden bij zich hadden en lieten die ook zien. Ze zouden het nog even bestuderen en dan hoorden we nog wel. Na afloop kregen we te horen dat we maar contakt met Talpa moesten opnemen, als we het er niet mee eens waren. Ik en mijn vrienden vinden dit misleidende reklame, om maar zoveel mogelijk loten te verkopen.
Ik hoop dat u iets kunt betekenen voor ons.

Met vriendelijke groet,
Ruud Bouma,

Bo van Scheyen

Terwijl ik naar de uitslag van de laatste vraag in de eerste ronde zit te kijken tijdens de uitzending nu op RTL4...bekruipt mij het gevoel dat er nu ook nog na de opname van 14 februari is gesjoemeld. Afgelopen maandag hadden maar 4 mensen de laatste vraag ( Zendmast Lopik) goed....nu opeens 24??? Wat gebeurt hier toch? Ben ik de enige die zich vergist?

Bo van Scheyen

tja, hoe bewijs je dat op de vijfde vraag geen 24 mensen de vraag goed hadden maar tijdens de opnamen maar vier?? Weet iemand wie de controlerend notaris was ter plekke?

Gesloten