| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kan bank bij roodstand geld van andere rekening halen
kan bank bij roodstand geld van andere rekening halen
wij wonen in het buitenland Oostenrijk en ik , mijn man en mijn zoon hebben een rekening bij dezelfde bank in Nederland. Nu sta ik in het rood (kwartaalkrediet te laat betaald)en heeft de bank het geld van mijn mans rekening afgehaald daar door hebben we nu geen geld om te leven.Ze hebben ook het kwartaalkrediet van mijn man geblokkeerd dus er is geen uitweg om daarvan geld op te nemen. Dus grote problemen kunnen zelfs niet tanken terwijl we ten volle afhankelijk zijn van auto wij wonen in de bergen. Kan dit ook bij de rekening van mijn zoon gebeuren?? Hij is 20 en heeft een studiebeurs. We krijgen slecht post vanuit Nederland, en bij de bank loopt ook van alles mis zoals ipv registratie op Austria ze onze rekeningen elke keer weer op Australie zetten en dan krijgen we dus ook niets. Bellen met de service lijn helpt niets.
-
edwinknight
Re: kan bank bij roodstand geld van andere rekening halen
Hhmmm das een goeie.
Voor zover ik weet mag dit alleen als het een zogenaamde en/of rekening is, maar zo te lezen is dit niet het geval bij jullie en hebben jullie alle 3 een aparte rekening op jullie naam.
Welke bank betreft dit? Zou de algemene voorwaarden nakijken en controleren of dit vermeld staat.
Als er zoveel mis gaat, wellicht idee om naar een andere bank over te stappen?
Voor zover ik weet mag dit alleen als het een zogenaamde en/of rekening is, maar zo te lezen is dit niet het geval bij jullie en hebben jullie alle 3 een aparte rekening op jullie naam.
Welke bank betreft dit? Zou de algemene voorwaarden nakijken en controleren of dit vermeld staat.
Als er zoveel mis gaat, wellicht idee om naar een andere bank over te stappen?
Dit doen de banken wel eens, ofwel het verboden is.
Gewoon reclameren, dat zij het geld weer terugstorten, omdat het om twee verschillende rekeninghouders gaat.
Tenminste als het verhaal zo klopt zoals je het beschreven hebt!
Gewoon reclameren, dat zij het geld weer terugstorten, omdat het om twee verschillende rekeninghouders gaat.
Tenminste als het verhaal zo klopt zoals je het beschreven hebt!
Als jouw rekening een ongeoorloofde debetstand heeft en jij hebt nog een (en/of) rekening op jouw naam bij dezelfde bank dan mag dit inderdaad. Kennelijk hebben jullie voor jullie zelf een onderscheid gemaakt in de rekeningen, maar staat in ieder geval een van de rekeningen op en/of en zijn jullie dus beide rekeninghouder van die rekening.
De bank kan niet salderen van de rekening van jullie zoon. Ervan uitgaande dat de ten naam stelling uitsluitend op naam van je zoon is.
De bank kan niet salderen van de rekening van jullie zoon. Ervan uitgaande dat de ten naam stelling uitsluitend op naam van je zoon is.