LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] V L A autodealer te Almelo!
V L A autodealer te Almelo!
Heeft er nog iemand een slechte ervaring met vla (of V.L.A.)auto's (van Loon auto's) te Almelo? Ik wel; in mei 2010 Ford Ka gekocht, auto zou uit 2000 zijn, blijkt achteraf uit 1999 te zijn. Mijn man ging de auto halen, dus eerst met de trein naar Almelo (aardig eindje uit de buurt voor ons) blijkt de auto niet ingevoerd te zijn, maar wij zaten te springen om vervoer, dus naar het RDW daar in de buurt; gekeurd en er moesten nog 150 euro invoerrechten betaald worden, wisten wij niet (is na een hoop ellende van de prijs af gegaan), er zou een 1 dags kenteken opkomen, dan 2 à 3 weken wachten op kenteken; wisten wij niet. Er zou cv op zitten, maar die is niet kapot ofzo, die heeft er nooit opgezeten! Er zou een radio/cd speler inzitten, die zat er ook niet in! Hij bleek al "klokje rond" te zijn geweest; is niet genoemd, sterker nog; dit is finaal ontkend door de dealer toen ik er naar vroeg! Hij zou gekeurd zijn; BLEEK NIET WAAR! Sterker nog, kreeg afgelopen week ineens een bekeuring, omdat ie niet gekeurd zou zijn!? Rij ik al die tijd in rond met 2 kleine kinderen! Levensgevaarlijk blijkt nu; heb de auto nu uiteraard weggebracht voor keuring; achteras is BIJNA HELEMAAL AFGEBROKEN!! Stuurpomp is geheel kapot! Distributieriem is nooit vervangen (volgens de dealer wel)! Handrem is volledig naar de maan! En het allerergste; de remmen zijn KOMPLEET VERROT!! LEVENSGEVAARLIJK EN DOODENG!! Ik zet dus al een aantal maanden het leven van mijn gezin en mijzelf op het spel door deze leugenaar! "Ja hoor, is een prima autootje, zéér speciale Ka voor een héél speciale prijs." Geloof deze dealer niet mensen; het is een regelrechte oplichter en adverteert veel op marktplaats. Koop er géén auto, levensgevaarlijk en kost je erg veel extra geld!!
Re: V L A autodealer te Almelo!
Als je de prijzen en manier van verkopen ziet gewoon doorlopen en zoek eerst een betrouwbare garage waar ze garantie geven voor je iets leuks zoekt.
Dit soort handelaren niet meer bezoeken en als je nog extra kosten moest maken, vandaar dat ze zo goedkoop waren en totaal ben je vaak vele malen duurder uit dan de Officiële Ford dealer!
Dit soort handelaren niet meer bezoeken en als je nog extra kosten moest maken, vandaar dat ze zo goedkoop waren en totaal ben je vaak vele malen duurder uit dan de Officiële Ford dealer!
Re: V L A autodealer te Almelo!
Vervelend dat je een slechte ervaring hebt!
Ik snap dat je die met andere wil delen, maar ik vraag me bij je verhaal wel het een en ander af.
Je koopt een auto, dan neem ik aan dat je toch een proefrit bent gaan maken.
Tijdens die proefrit constateer je toch zelf al een heleboel wat mis zou zijn.
Remmen die volledig rot zijn is een gebrek wat toch langer speelt, dat merk je dan toch.
Bij aankoop controleer je toch altijd de papieren, kentekenbewijzen en zeker of er een APK rapport bij de auto zit.
Km-stand,radio en noem maar op dat kijk je toch even na.
Wat ik ook niet begrijp, de auto moest nog RDW gekeurd worden voor een kenteken.
Een RDW keuring wordt toegepast op elke auto die wordt ingevoerd en hier in Nederland de weg op moet.
Die keuring is nog zwaarder dan een APK-keuring, wordt hij afgekeurd krijg je geen kenteken.
Bij goedkeuring is hij technisch in goede staat.
Je verhaal roep gewoon een heleboel vragen op, en eerlijk gezegd zet ik mijn twijfels bij het hele verhaal.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet afkraken maar een heleboel dingen zijn eenvoudig vast te stellen.
Klopt er iets niet aan papieren van een auto...........laten staan die handel.
Ik snap dat je die met andere wil delen, maar ik vraag me bij je verhaal wel het een en ander af.
Je koopt een auto, dan neem ik aan dat je toch een proefrit bent gaan maken.
Tijdens die proefrit constateer je toch zelf al een heleboel wat mis zou zijn.
Remmen die volledig rot zijn is een gebrek wat toch langer speelt, dat merk je dan toch.
Bij aankoop controleer je toch altijd de papieren, kentekenbewijzen en zeker of er een APK rapport bij de auto zit.
Km-stand,radio en noem maar op dat kijk je toch even na.
Wat ik ook niet begrijp, de auto moest nog RDW gekeurd worden voor een kenteken.
Een RDW keuring wordt toegepast op elke auto die wordt ingevoerd en hier in Nederland de weg op moet.
Die keuring is nog zwaarder dan een APK-keuring, wordt hij afgekeurd krijg je geen kenteken.
Bij goedkeuring is hij technisch in goede staat.
Je verhaal roep gewoon een heleboel vragen op, en eerlijk gezegd zet ik mijn twijfels bij het hele verhaal.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet afkraken maar een heleboel dingen zijn eenvoudig vast te stellen.
Klopt er iets niet aan papieren van een auto...........laten staan die handel.
Re: V L A autodealer te Almelo!
Ik vind de hele aankoop door U gedaan getuigen van grote naiviteit, domheid en wat al niet meer. Heeft U de auto laten keuren ? Nee, denk ik. Natuurlijk is het niet goed hoe die man auto's verkoopt maar door zo lichtvaardig bij die man je geld stuk te slaan help je hem alleen maar zijn bedrijf in stand te houden en zo anderen ook te belazeren.
Ik raad U aan de volgende keer het kopen van een auto serieus te nemen. U heeft er zelf om gevraagd belazerd te worden door, ik vermoed, de auto telefonisch te kopen.
Ik raad U aan de volgende keer het kopen van een auto serieus te nemen. U heeft er zelf om gevraagd belazerd te worden door, ik vermoed, de auto telefonisch te kopen.
Re: V L A autodealer te Almelo!
Leuk verhaal, maar dat klopt dus niet. Ten eerste hebben mijn man en ik beiden geen verstand van auto's, dus ook niets gemerkt, allemaal (voor ons) verborgen gebreken. Ten tweede is die invoerkeuring dus helemaal niks waard, want als je er na die eerste dag nog mee rijdt, krijg je automatisch een bekeuring van 90,- euro, als je 'm niet direct apk laat keuren, dus ook dat klopt totaal niet, heb ik uit eigen (dure) ervaring geleerd. Kentekenpapieren heb je dan dus ook nog niet, je krijgt van het rdw een 1 dags kenteken waar nauwelijks info opstaat, je krijgt na ongeveer 3 weken wachten je echte kenteken, waarna je dus officiële data kunt zien en de km stand kunt laten checken en kentekenplaten kunt laten maken; aangezien je daarvoor nog geen nederlands kenteken hebt, kun je namelijk de km stand óók niet laten checken. Dus je ziet, zo simpel is het allemaal niet. Als leek vertrouw je op een goede en eerlijke service van een garage/dealer, maar dat blijkt in deze tijd dus totaal onterecht, erg jammer.......
Re: V L A autodealer te Almelo!
en ook met een kenteken kun je de km stand niet checken via de NAP, want de kilometerstanden van de auto zijn nooit geregistreerd, omdat de auto uit het buitenland komt.je krijgt na ongeveer 3 weken wachten je echte kenteken, waarna je dus officiële data kunt zien en de km stand kunt laten checken en kentekenplaten kunt laten maken; aangezien je daarvoor nog geen nederlands kenteken hebt, kun je namelijk de km stand óók niet laten checken
je had kunnen kijken in het onderhoudsboekje, of deze erbij zit en afgestempeld is.
Je geeft aan dat jullie zelf geen kennis van auto's hebben, waarom dan niet even iemand meenemen die de kennis wel heeft?
waarom dan niet APK gekeurd? laksheid?Ten tweede is die invoerkeuring dus helemaal niks waard, want als je er na die eerste dag nog mee rijdt, krijg je automatisch een bekeuring van 90,- euro, als je 'm niet direct apk laat keuren,
Re: V L A autodealer te Almelo!
Onderhoudboekje zat/zit er niet bij, alleen gebruiksaanwijzing van de auto. En niet apk gekeurd, omdat meneer de handelaar zei dat de desbetreffende keuring een apk keuring overtrof wat dus ABSOLUUT NIET WAAR IS, tja te goed gelovig dus, maar dat gebeurt me niet meer. Heb hem later nog een keer gebeld en toen werd meneer alleen maar kwaad, de keuring was nog steeds goed en de auto ook en hij had geen tijd......nee, dat zou ik in zijn geval ook niet hebben. En een kennis ff meenemen naar Almelo, ging op dat moment niet, te ver weg......Doe ik ook niet meer trouwens, ver weg om een auto te halen, volgende x lekker dichtbij, zodat er een kenner meekan. Maar goed, wat is gebeurd is gebeurd, ik wil alleen anderen behoeden voor dezelfde fouten; vertrouw dus niemand en zeker deze dealer niet; check alles wat hij zegt, ALLES op papier zien te krijgen, maar dan ook ALLES, dat bespaart mensen in de toekomst deze ellende....
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13
Re: V L A autodealer te Almelo!
Ik ben het met Zoblijfje eens.
Het blijft wat raar. Een invoerkeuring bij de RDW is wel degelijk zwaarder dan een standaard APK keuring bij een garage (weet ik uit ervaring). En een 1-dags kenteken is alleen bedoeld om naar de RDW en daarna weer naar huis te rijden op de dag van invoer-keuring. Die moet je dus vooraf aanvragen. Het feit dat er toch veel gebreken waren, kun je aankaarten bij de RDW vestiging waar de auto gekeurd is (de auto had immers afgekeurd moeten worden). Daarbij geldt de auto vanaf het moment na RDW keuring ook als gekeurd. Dat je dan later aangehouden wordt omdat de auto niet gekeurd zou zijn, is heel raar (je was immers zelf bij de keuring).
Toch blijft het raar; als je al niets van auto's weet en ook geen kennis o.i.d. meeneemt (ook al is het ver weg) die er wel wat van weet, moet je bij de eerste de beste manco al weglopen. Verteld dat er een radio in zit, maar zit er niet in en komt er niet in bij aflevering? Weglopen. Wel CV genoemd, zit er niet op: zelfde en al helemaal als de auto nog niet ingevoerd blijkt (en jij dat ook nog eens zelf moet regelen, incl. kosten). Hopelijk heb je er wel van geleerd, al is het een dure leerschool.
Daarbij zijn er vast ook handelaars in de buurt die voor gelijke prijzen wel eens zo'n Ka hebben. Nog beter: gewoon een betrouwbaarder adres keizen. Een dealer bijv. Zegt ook niet alles, maar geeft iets meer zekerheid.
Het blijft wat raar. Een invoerkeuring bij de RDW is wel degelijk zwaarder dan een standaard APK keuring bij een garage (weet ik uit ervaring). En een 1-dags kenteken is alleen bedoeld om naar de RDW en daarna weer naar huis te rijden op de dag van invoer-keuring. Die moet je dus vooraf aanvragen. Het feit dat er toch veel gebreken waren, kun je aankaarten bij de RDW vestiging waar de auto gekeurd is (de auto had immers afgekeurd moeten worden). Daarbij geldt de auto vanaf het moment na RDW keuring ook als gekeurd. Dat je dan later aangehouden wordt omdat de auto niet gekeurd zou zijn, is heel raar (je was immers zelf bij de keuring).
Toch blijft het raar; als je al niets van auto's weet en ook geen kennis o.i.d. meeneemt (ook al is het ver weg) die er wel wat van weet, moet je bij de eerste de beste manco al weglopen. Verteld dat er een radio in zit, maar zit er niet in en komt er niet in bij aflevering? Weglopen. Wel CV genoemd, zit er niet op: zelfde en al helemaal als de auto nog niet ingevoerd blijkt (en jij dat ook nog eens zelf moet regelen, incl. kosten). Hopelijk heb je er wel van geleerd, al is het een dure leerschool.
Daarbij zijn er vast ook handelaars in de buurt die voor gelijke prijzen wel eens zo'n Ka hebben. Nog beter: gewoon een betrouwbaarder adres keizen. Een dealer bijv. Zegt ook niet alles, maar geeft iets meer zekerheid.
Re: V L A autodealer te Almelo!
Misschien moet iemand eens aan het RDW uitleggen dat de invoerkeuring dan zwaarder is dan de APK? Zij zijn er zelf iig niet van op de hoogte; ik heb helaas de dure bekeuring om het te bewijzen en wij zijn bij de invoerkeuring aanwezig geweest, dus die heeft wel degelijk plaatsgevonden!! Ik vind het enorm aardig al deze reacties, maar als je zoiets nooit ZELF hebt meegemaakt, hebben deze adviezen geen waarde. Want wat iedereen er ook van mag denken; ik heb die bekeuring nou eenmaal gekregen van het RDW zelf, zijn zij zelf dan niet op de hoogte van hun eigen regels ofzo? We hebben ook al bezwaar ingediend, maar ook het bezwaar is zelfs afgewezen; "dat moet je als automobilist maar gewoon weten dat er direct na ontvangst van het nederlandse kenteken nog een APK keuring dien te worden gedaan."
Re: V L A autodealer te Almelo!
een invoerkeuring is natuurlijk wel wat anders dan een apk keuring. volgens mij moet je de apk keuring ook gewoon laten doen, bij je eigen werkplaats.
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: V L A autodealer te Almelo!
De auto is niet gekeurd bij de RDW maar slechts geschouwd. Schouwen is dus absoluut geen keuring, maar dient enkel om te kijken of de buitenlandse (indien de auto uit een Euro-land komt) papieren bij de betreffende auto horen. Op basis daarvan wordt een NL kenteken verstrekt. Er is uiteraard de mogelijkheid om de auto tegelijk met het schouwen ook te laten keuren. In dat geval wordt door de RDW een APK-rapport verstrekt.
In 9 van de 10 gevallen wordt door louche handelaren bij een import auto de km.stand terug gezet op een "leuke" stand. Onderhoudsboekjes verdwijnen of worden gewoon vervalst. Er zijn blanco onderhoudsboekjes te koop en bij de "juiste" persoon kun je je km.stand (ook een digitale) op iedere gewenste stand aten zetten, compleet met een ingevuld (maar wel vervalst) onderhoudsboekje.
Kijk de advertenties op o.a. Marktplaats en Autotrader maar eens na, heel veel imports hebben een verdacht lage km.stand....... goh, zou dat komen omdat Duitsland maar zo'n klein landje is waar dus bijna niet wordt gereden?
Als je dat graag wilt geloven ben je een gewillig slachtoffer.
Kortom, altijd uitkijken met imports. Helaas heeft TS hier niets meer aan, maar toch chapeau dat hij/zij een waarschuwing geeft, ondanks dat ze zelf flink bedonderd zijn.
v.d.Heyden
In 9 van de 10 gevallen wordt door louche handelaren bij een import auto de km.stand terug gezet op een "leuke" stand. Onderhoudsboekjes verdwijnen of worden gewoon vervalst. Er zijn blanco onderhoudsboekjes te koop en bij de "juiste" persoon kun je je km.stand (ook een digitale) op iedere gewenste stand aten zetten, compleet met een ingevuld (maar wel vervalst) onderhoudsboekje.
Kijk de advertenties op o.a. Marktplaats en Autotrader maar eens na, heel veel imports hebben een verdacht lage km.stand....... goh, zou dat komen omdat Duitsland maar zo'n klein landje is waar dus bijna niet wordt gereden?
Als je dat graag wilt geloven ben je een gewillig slachtoffer.
Kortom, altijd uitkijken met imports. Helaas heeft TS hier niets meer aan, maar toch chapeau dat hij/zij een waarschuwing geeft, ondanks dat ze zelf flink bedonderd zijn.
v.d.Heyden
Re: V L A autodealer te Almelo!
Dank voor deze reactie vd Heyden, eindelijk iemand die in ieder geval waardeert dat ik andere mensen voor deze zelfde fout wil behoeden; dat en niets anders. Verwijten heb ik mezelf al genoeg gemaakt, ik hoop gewoon dat iedereen goed oplet en zeker wat betreft deze autohandelaar.
Re: V L A autodealer te Almelo!
@v.d.Heyden
Kilometerstanden uit Duitsland zijn wel degelijk na te trekken, maar is best gecompliceerd, als je geen Fahrzeugbrief meer hebt. Een eerlijke garage zal altijd een kopie van de Fahrzeugbrief willen overleggen. Aan de hand daarvan kan je bij de desbetreffende regionale TüV (duitse RDW) de laatste 2 jaarlijkse keuringen opvragen. Gecompliceerder dan een NAP, maar dus niet onmogelijk. Maar inderdaad, er zijn zat garages, die ineens alles kwijt zijn, en waar er dus niets meer valt na te trekken. Daar heb je helaas gelijk in. Trek jouw conclusies dan maar. Onderhoudsboekjes zeggen ook veel te weinig, maar zijn in elk geval beter dan niets. Trouwens valt het terugdraaien van kilometerstanden in Duitsland wél al lang onder het strafrecht met een celstraf van max. 3 jaar. Mogen ze wat mij betreft ook hier in NL doen.
@Age
Jouw Ka heeft in elk geval géén distributieriem. Die heeft een ketting, die nooit vervangen hoeft te worden.
Verder heb je volgens mij bijna alle Ka-kwaaltjes aan jouw auto(gehad). Lekkend stuurhuis is gemakkelijk te controleren door even onder de auto te liggen. Die achteras rot meestal wel aan de rechter achterzijde van de Ka.
Los van de bedotterij heb je ook nog eens een auto waarvan de kwaliteit (buiten het straatouderwetse, maar uitstekende motor) al jaren wordt betwist.
Maar ach, het is toch zo'n snoepje? Geen afzeiker voor jou, Age, maar in Nederland wordt een auto veel te vaak uit emotie gekocht.
Al met al, Age, heel veel succes met alles !
Kilometerstanden uit Duitsland zijn wel degelijk na te trekken, maar is best gecompliceerd, als je geen Fahrzeugbrief meer hebt. Een eerlijke garage zal altijd een kopie van de Fahrzeugbrief willen overleggen. Aan de hand daarvan kan je bij de desbetreffende regionale TüV (duitse RDW) de laatste 2 jaarlijkse keuringen opvragen. Gecompliceerder dan een NAP, maar dus niet onmogelijk. Maar inderdaad, er zijn zat garages, die ineens alles kwijt zijn, en waar er dus niets meer valt na te trekken. Daar heb je helaas gelijk in. Trek jouw conclusies dan maar. Onderhoudsboekjes zeggen ook veel te weinig, maar zijn in elk geval beter dan niets. Trouwens valt het terugdraaien van kilometerstanden in Duitsland wél al lang onder het strafrecht met een celstraf van max. 3 jaar. Mogen ze wat mij betreft ook hier in NL doen.
@Age
Jouw Ka heeft in elk geval géén distributieriem. Die heeft een ketting, die nooit vervangen hoeft te worden.
Verder heb je volgens mij bijna alle Ka-kwaaltjes aan jouw auto(gehad). Lekkend stuurhuis is gemakkelijk te controleren door even onder de auto te liggen. Die achteras rot meestal wel aan de rechter achterzijde van de Ka.
Los van de bedotterij heb je ook nog eens een auto waarvan de kwaliteit (buiten het straatouderwetse, maar uitstekende motor) al jaren wordt betwist.
Maar ach, het is toch zo'n snoepje? Geen afzeiker voor jou, Age, maar in Nederland wordt een auto veel te vaak uit emotie gekocht.
Al met al, Age, heel veel succes met alles !
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: V L A autodealer te Almelo!
hoe kom je erbij dat een ketting nooit vervangen hoeft te worden?>
Re: V L A autodealer te Almelo!
@Mallemalle
Nou, een distributieketting bij de meeste merken staat bij kilometerstanden ergens vanaf 300.000km ter vervanging. Veel merken, waaronder Ford gaven in elk geval bij de Kent-motoren (Ka dus...) geen vervangingstijdstip aan. Ook niet voor de 1.8 16V Enduratec (Focus/Mondeo). Saab doet dat bijvoorbeeld weer wel, maar dan pas bij dat soort hoge kilometerstanden. Vandaar...
Persoonlijk vind ik het ook wel een prettiger gevoel, dat de distributie loopt via stukken ijzer, ipv een veredelde V-riem.
Groeten
Nou, een distributieketting bij de meeste merken staat bij kilometerstanden ergens vanaf 300.000km ter vervanging. Veel merken, waaronder Ford gaven in elk geval bij de Kent-motoren (Ka dus...) geen vervangingstijdstip aan. Ook niet voor de 1.8 16V Enduratec (Focus/Mondeo). Saab doet dat bijvoorbeeld weer wel, maar dan pas bij dat soort hoge kilometerstanden. Vandaar...
Persoonlijk vind ik het ook wel een prettiger gevoel, dat de distributie loopt via stukken ijzer, ipv een veredelde V-riem.
Groeten
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13
Re: V L A autodealer te Almelo!
Zo even wat reacties gelezende te hebben, lijkt het er inderdaad op dat er alleen een schouw is geweest bij de RDW en geen keuring. Ik ging denk ik iets te snel uit van het verhaal van TS die waarschijnlijk (?) gedacht heeft dat er een keuring is uitgevoerd. Dat verklaart nl. ook dat TS een boete kreeg omdat de auto niet gekeurd bleek.
Toen ik een auto uit Duitsland importeerde, heb ik ook de APK keuring door hen laten doen (schouw doen ze sowieso altijd, anders kan importeren niet eens geloof ik). Deze was zwaarder dan de APK keuring bij een garage, zo heb ik daar ter plekke ook van mensen vernomen en later ook van anderen (sommigen verklaarden mij voor gek om zo'n zwaardere keuring uit te laten voeren).
Ik waardeer waarschuwingen van slachtoffers als TS, maar hoop ook dat ze er wel van leren. Niet altijd is de schuld geheel/gedeeltelijk bij een garage te leggen nl. Auto's blijven een (doorgaans prijzig) stuk techniek waar veel aan kapot kan en waar ook veel misbruik van maken. Heb je geen verstand van auto's; koop dan gewoon bij een dealer. Dit geeft nog geen 100% garantie, maar in ieder geval meer dan een willekeurige handelaar op de hoek van de straat.
Lees je ook in in de specifieke mankementen van de auto van jouw keuze (elke auto heeft wel specifieke mankementjes, de een wat meer dan de ander). Genoeg fora waar je info kunt vinden. Dan weet je waar je extra op moet letten bij aanschaf.
Toen ik een auto uit Duitsland importeerde, heb ik ook de APK keuring door hen laten doen (schouw doen ze sowieso altijd, anders kan importeren niet eens geloof ik). Deze was zwaarder dan de APK keuring bij een garage, zo heb ik daar ter plekke ook van mensen vernomen en later ook van anderen (sommigen verklaarden mij voor gek om zo'n zwaardere keuring uit te laten voeren).
Ik waardeer waarschuwingen van slachtoffers als TS, maar hoop ook dat ze er wel van leren. Niet altijd is de schuld geheel/gedeeltelijk bij een garage te leggen nl. Auto's blijven een (doorgaans prijzig) stuk techniek waar veel aan kapot kan en waar ook veel misbruik van maken. Heb je geen verstand van auto's; koop dan gewoon bij een dealer. Dit geeft nog geen 100% garantie, maar in ieder geval meer dan een willekeurige handelaar op de hoek van de straat.
Lees je ook in in de specifieke mankementen van de auto van jouw keuze (elke auto heeft wel specifieke mankementjes, de een wat meer dan de ander). Genoeg fora waar je info kunt vinden. Dan weet je waar je extra op moet letten bij aanschaf.
Re: V L A autodealer te Almelo!
Ik heb er ook slechte ervaringen mee,
Ik had een Fiat Punto gekocht, testrit niks aan de hand.
Rij ik hem naar huis begint die te stoten, wou niet harder dan 60 op de snelweg... levensgevaarlijk dus.. bleek gelukkig alleen de bougies + bougiekabels te zijn.. dus die vervangen ging de ruitenwisser stuk, ook daarvan het motortje vervangen... en nog een aantal dingen totdat we ontdekte dat er een groot rot gat in de bodem zat.. toen was ik het zat naar paar telefoontje en moeilijk doen kon ik terug komen zodat zij konden kijken.. dus ik daar heen gegaan verteld dat er al voor 300 euro aan gedaan was en wat het probleem was... kon ik kiezen of dat ik eeen andere auto uit zou zoeken of dat ze hem gingen maken... omdat ik het al helemaal zat was heb ik toen een Opel Corsa uitgekozen in ruil voor mijn Punto die jonger was en ook nog eens meer waard en wou hij ook nog dat ik bij ging betalen.. belachelijk... dus uiteindelijk naar veel gezeur de auto toch zonder bijbetaling mee genomen.. en hij zweerde dat er niks aan mankeerde... dit keer was in ieder geval de terugreis naar huis wel goed verlopen maar daar begonnen de problemen was.. ook deze auto begon te stoten... dus ook nieuwe bougies en bougiekabels in gemaakt.. dacht ik dat ik er klaar mee was... begonnen deze winter mijn ramen ineens aan de binnen kant te bevriezen terwijl ik er in reed.. blijkt dat deze auto een ongeluk heeft gehad in het verleden en dat de koeler dus lek was.. dus deze ook vervangen.. achter ruitenwisser doet het niet en de achterklep heeft ook een andere auto ingezeten bleek later.. linker voor spatbord was verrot dus een ander opgezet en de rechter voor vering brak naar 7 maanden af.. ik vraag me af wat het volgende is... maar ik ben er helemaal klaar mee en met VLA in Almelo al helemaal..!
Ik had een Fiat Punto gekocht, testrit niks aan de hand.
Rij ik hem naar huis begint die te stoten, wou niet harder dan 60 op de snelweg... levensgevaarlijk dus.. bleek gelukkig alleen de bougies + bougiekabels te zijn.. dus die vervangen ging de ruitenwisser stuk, ook daarvan het motortje vervangen... en nog een aantal dingen totdat we ontdekte dat er een groot rot gat in de bodem zat.. toen was ik het zat naar paar telefoontje en moeilijk doen kon ik terug komen zodat zij konden kijken.. dus ik daar heen gegaan verteld dat er al voor 300 euro aan gedaan was en wat het probleem was... kon ik kiezen of dat ik eeen andere auto uit zou zoeken of dat ze hem gingen maken... omdat ik het al helemaal zat was heb ik toen een Opel Corsa uitgekozen in ruil voor mijn Punto die jonger was en ook nog eens meer waard en wou hij ook nog dat ik bij ging betalen.. belachelijk... dus uiteindelijk naar veel gezeur de auto toch zonder bijbetaling mee genomen.. en hij zweerde dat er niks aan mankeerde... dit keer was in ieder geval de terugreis naar huis wel goed verlopen maar daar begonnen de problemen was.. ook deze auto begon te stoten... dus ook nieuwe bougies en bougiekabels in gemaakt.. dacht ik dat ik er klaar mee was... begonnen deze winter mijn ramen ineens aan de binnen kant te bevriezen terwijl ik er in reed.. blijkt dat deze auto een ongeluk heeft gehad in het verleden en dat de koeler dus lek was.. dus deze ook vervangen.. achter ruitenwisser doet het niet en de achterklep heeft ook een andere auto ingezeten bleek later.. linker voor spatbord was verrot dus een ander opgezet en de rechter voor vering brak naar 7 maanden af.. ik vraag me af wat het volgende is... maar ik ben er helemaal klaar mee en met VLA in Almelo al helemaal..!
Re: V L A autodealer te Almelo!
Hoi,
Ik hen in Januari een auto gekocht bij vla auto.s . voor 1100 euro. Inmiddels, 16 maart, heb ik 250 euro aan kosten gehad voor een startmotor, een nieuwe accu en hij staat weer bij de garage bij mij in de buurt. Gaat minimaal 200 euro kosten en waarschijnlijk nog meer. Ik heb laatst als vrouw alleen in het bos gestaan.
Vla autos zou overgenomen zijn door a w a auto autowerkplaats almelo. vla schijnt op het vorige adres van awa te zitten en vice versa. De man die nu bij awa zit is dezelfde die toen bij vla was??? Ze trekken de handen er van af en zeggen dat ik bij vla moet zijn. Heel veel tel nr en websites en zijn allemaal niet of moeilijk bereikbaar. Daarnaast heeft vla ook nog andere bedrijven??
Het enige wat ik vraag is een auto die ze voor dezelfde waarde te koop hebben staan als waar ik toen een polo voor gekocht heb om te ruilen. En dat terwijl ik al 350 euro aan kosten heb betaald, al een keer terug ben gereden ( 100 km) voor een raam die ze zouden maken. Maar er moet altijd weer geld bij. Het zou dan ook nog eens een auto zijn waar maar 2 gordels achterin zitten, lastig met 4 kinderen. Isook geen diesel of gas want dat wou ik dus die auto die ik om wou ruilen zou ik dan ook weer moeten verkopen maar goed zelfs daar ging hij niet mee accoord. Haal daar geen auto!!
Ik hen in Januari een auto gekocht bij vla auto.s . voor 1100 euro. Inmiddels, 16 maart, heb ik 250 euro aan kosten gehad voor een startmotor, een nieuwe accu en hij staat weer bij de garage bij mij in de buurt. Gaat minimaal 200 euro kosten en waarschijnlijk nog meer. Ik heb laatst als vrouw alleen in het bos gestaan.
Vla autos zou overgenomen zijn door a w a auto autowerkplaats almelo. vla schijnt op het vorige adres van awa te zitten en vice versa. De man die nu bij awa zit is dezelfde die toen bij vla was??? Ze trekken de handen er van af en zeggen dat ik bij vla moet zijn. Heel veel tel nr en websites en zijn allemaal niet of moeilijk bereikbaar. Daarnaast heeft vla ook nog andere bedrijven??
Het enige wat ik vraag is een auto die ze voor dezelfde waarde te koop hebben staan als waar ik toen een polo voor gekocht heb om te ruilen. En dat terwijl ik al 350 euro aan kosten heb betaald, al een keer terug ben gereden ( 100 km) voor een raam die ze zouden maken. Maar er moet altijd weer geld bij. Het zou dan ook nog eens een auto zijn waar maar 2 gordels achterin zitten, lastig met 4 kinderen. Isook geen diesel of gas want dat wou ik dus die auto die ik om wou ruilen zou ik dan ook weer moeten verkopen maar goed zelfs daar ging hij niet mee accoord. Haal daar geen auto!!
Re: V L A autodealer te Almelo!
Ik ben in Januari 2011bij Vla Auto's in Almelo geweest nadat ik een volkswagen polo zag staan op internet. Toen ik de polo bekeek was de hendel van de bestuurderskant ervan af. Ze zouden deze maken als ik de auto zou kopen. Ik had nog een volkwagen polo ergens anders zien staan (een nieuwere type en voor minder geld). Toen ik hun dit zei zeiden ze nog tegen mij ; "ja, maar dan weet je niet wat je hebt, hier heb je nog service". Maar omdat we het niet eens werden over de prijs ben ik weggegaan en wilde voor de andere polo gaan. Maar bij thuiskomst en de persoon van die andere polo bericht te hebben bleek de polo die dag verkocht te zijn. Ik ben toen weer terug gegaan naar VLA auto's en heb de polo gekocht...het begin van alle ellende. Toen ik op de terugweg was met de polo en het raam open wilde draaien had ik de hendel in de hand. Deze hadden ze er opgeplakt, het spul waarmee ze dat hadden gedaan was nog nat. Toen ik thuis kwam heb ik direct gebeld dat ik er niet mee akkoord ging. Ik werd uiterst onvriendelijk en brutaal behandeld, de haak werd er meerdere malen opgegooid. De laatste keer vroeg de man hoe vaak dat ik nog bleef bellen en ik gaf hem als antwoord net zo lang totdat ik te woord word gestaan.
We hebben toen een afspraak gemaakt zodat ze het raam zouden maken. Dit is toen gebeurd...het raam hapert nog steeds, maar hij kan in ieder geval open. Na goed een maand startte de auto ineens niet, een andere accu erin gedaan en hij deed het weer, maar niet lang en ik heb hem naar de garage gebracht...startmotor..rekening € 235,- na een week er mee te rijden kwam ik s'avonds laat plots in een bosrijke omgeving stil te staan. Iets wat als vrouw alleen behoorlijk beangstigend is. Weer de auto naar de garage gebracht, deze melde dat de v snaar kapot is gegaan en dat dat komt door de spoelkappen (of zo iets) en dat deze vervangen moeten worden. De garage zei dat het olie lampje blijft branden en dat de auto ontzettend rookt als hij gestart wordt, er 2 gladde banden achterop zitten en dat alles wel allemaal oud is. De kosten van deze reparatie tot nu toe € 200,-, de auto staat nu 1,5 week later nog bij de garage. Ik kan er niet mee rijden omdat hij nog niet volledig gemaakt is en ik niet nog meer kan betalen. Ik heb de auto nu 2,5 maand en ben nu al 1600,- euro lichter. (dat is een hoop geld als je alleenstaande moeder bent met 4 kids)
Ik wilde het er niet bij laten zitten en heb VLA auto's gebeld, maar het nr was niet meer in gebruik en ook de website was niet meer online.
Na zoeken bleek het bedrijf overgenomen te zijn door Auto Werkplaats Almelo waar ik heen ben gegaan met het verhaal. Ze zeiden even te moeten overleggen en zouden einde van de middag terug bellen maar niks. S'avonds heb ik zelf gebeld en kreeg een man aan de telefoon. Ik heb met hem gesproken en hij zei dat hij wilde kijken wat hij er had staan en zou mij de volgende ochtend terug bellen, maar weer niks. Een vriend van mij is er heen gegaan en de man die hij daar trof is sprekend de man van VLA. Hij zei nu er niets mee te maken te hebben want het was iets van VLA. Ze hadden geen auto vergelijkbaar met de polo. Ze hadden er een paarse ford Ka staan die eigenlijk te klein is voor mij en de 4 kids, maar beter een rijdende auto dan geen auto en zei hem daar dan voor om te willen ruilen. Hij stond voor ongeveer de zelfde prijs als dat ik de polo heb gekocht, maar hij zei er dan 300 euro bij te willen hebben omdat hij dan de kosten die nog aan de polo zouden zijn zou moeten betalen. Heb ik al het geld in de polo gestopt en heb ik zelf al in 2,5 maand alle kosten van de polo betaald.
Hetgeen de man zegt klopt allemaal niet, zowel VLA auto's als Auto Werkplaats Almelo staan beide als geregistreerde bedrijven bij de kvk ingeschreven op het zelfde adres. Ze hebben ook nog een bouwbedrijf, hebben een viswinkel te huur in Almelo enz.
Ik zit nu met een auto die zoals het ernaar uit ziet naar de sloop kan brengen. Ze adverteren op bekende verkoopsites met vele verschillende telefoon nummers.
Koop er nooit geen auto want je weet nooit wat je hebt en service krijg je nul komma nul, je weet nooit waar ook jij ineens stil komt te staan of erger nog...
We hebben toen een afspraak gemaakt zodat ze het raam zouden maken. Dit is toen gebeurd...het raam hapert nog steeds, maar hij kan in ieder geval open. Na goed een maand startte de auto ineens niet, een andere accu erin gedaan en hij deed het weer, maar niet lang en ik heb hem naar de garage gebracht...startmotor..rekening € 235,- na een week er mee te rijden kwam ik s'avonds laat plots in een bosrijke omgeving stil te staan. Iets wat als vrouw alleen behoorlijk beangstigend is. Weer de auto naar de garage gebracht, deze melde dat de v snaar kapot is gegaan en dat dat komt door de spoelkappen (of zo iets) en dat deze vervangen moeten worden. De garage zei dat het olie lampje blijft branden en dat de auto ontzettend rookt als hij gestart wordt, er 2 gladde banden achterop zitten en dat alles wel allemaal oud is. De kosten van deze reparatie tot nu toe € 200,-, de auto staat nu 1,5 week later nog bij de garage. Ik kan er niet mee rijden omdat hij nog niet volledig gemaakt is en ik niet nog meer kan betalen. Ik heb de auto nu 2,5 maand en ben nu al 1600,- euro lichter. (dat is een hoop geld als je alleenstaande moeder bent met 4 kids)
Ik wilde het er niet bij laten zitten en heb VLA auto's gebeld, maar het nr was niet meer in gebruik en ook de website was niet meer online.
Na zoeken bleek het bedrijf overgenomen te zijn door Auto Werkplaats Almelo waar ik heen ben gegaan met het verhaal. Ze zeiden even te moeten overleggen en zouden einde van de middag terug bellen maar niks. S'avonds heb ik zelf gebeld en kreeg een man aan de telefoon. Ik heb met hem gesproken en hij zei dat hij wilde kijken wat hij er had staan en zou mij de volgende ochtend terug bellen, maar weer niks. Een vriend van mij is er heen gegaan en de man die hij daar trof is sprekend de man van VLA. Hij zei nu er niets mee te maken te hebben want het was iets van VLA. Ze hadden geen auto vergelijkbaar met de polo. Ze hadden er een paarse ford Ka staan die eigenlijk te klein is voor mij en de 4 kids, maar beter een rijdende auto dan geen auto en zei hem daar dan voor om te willen ruilen. Hij stond voor ongeveer de zelfde prijs als dat ik de polo heb gekocht, maar hij zei er dan 300 euro bij te willen hebben omdat hij dan de kosten die nog aan de polo zouden zijn zou moeten betalen. Heb ik al het geld in de polo gestopt en heb ik zelf al in 2,5 maand alle kosten van de polo betaald.
Hetgeen de man zegt klopt allemaal niet, zowel VLA auto's als Auto Werkplaats Almelo staan beide als geregistreerde bedrijven bij de kvk ingeschreven op het zelfde adres. Ze hebben ook nog een bouwbedrijf, hebben een viswinkel te huur in Almelo enz.
Ik zit nu met een auto die zoals het ernaar uit ziet naar de sloop kan brengen. Ze adverteren op bekende verkoopsites met vele verschillende telefoon nummers.
Koop er nooit geen auto want je weet nooit wat je hebt en service krijg je nul komma nul, je weet nooit waar ook jij ineens stil komt te staan of erger nog...
Re: V L A autodealer te Almelo!
dine en justme2 hebben toevallig vrijwel hetzelfde meegemaakt? Deze twee verhalen maar even met een "korreltje zout" nemen.
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 11 mei 2011 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.