LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket geweigerd? wat nu?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sannevercoulen

Pakket geweigerd? wat nu?

Ongelezen bericht door sannevercoulen »

Ik heb een webwinkel en kreeg een bestelling binnen.
Deze heb ik verzonden via TNT.
Toen ontving ik het pakket terug met daarop de mededeling: "Onvolledig/ foutief adres en/of postcode."
Ik heb vervolgens gekeken op hun track en trace site en daarop stond dat TNT het niet kon bezorgen omdat de geadresseerde niet bekend is op dit adres.

Nu krijg ik een klacht van diegene die de bestelling gedaan heeft dat hij het pakket nog niet ontvangen heeft. Het adres klopt volgens de klant wel, ook staat het goede adres op het pakket. Maar volgens die persoon is het daar niet aangeboden door TNT.

Wat nu? Moet ik het nog een keer verzenden naar dit zelfde adres? En hoe zit het met de verzendkosten die ik dan opnieuw zou moeten maken?

Daantje1977

Re: Pakket geweigerd? wat nu?

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

@sannevercoulen
Ik zou bellen naar TNT en het verhaal wat je hier op het forum heb gezet ook tegen TNT vertellen of een klacht indienen.
Wat dan zou je het bij een nieuwe zending ook weer hebben en dan kan je wel aan de gang blijven.
Kan het zijn dat de geadresseerde in een nieuwbouwwijk woont, zelf woon ik in een pas opgeleverde nieuwbouwwijk en TNT kon ons adres ook niet vinden en heeft het ook gewoon terug gestuurd naar de afzender.

Hoop dat je hier wat mee kan.
Sterkte ermee

amy-visser

Ongelezen bericht door amy-visser »

Heb je zelf het adres al op internet opgezocht?
Of straatnaam, postcode enzo kloppen.

Als dit klopt zou ik gewoon naar tnt gaan en uitleggen dat het allemaal goed is en dat je niet van plan ben om nog een x verzendkosten te maken omdat het adres juist is.

sannevercoulen

Ik heb het adres opgezocht en dat klopt. Is ook geen nieuwbouw zover ik kan zien.
Ik bel in ieder geval morgen vroeg naar TNT om hun om uitleg te vragen. Dan zien we wel verder.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waar in het traject is het fout gegaan? Is het pakket wel in de bus van de bezorger terecht gekomen, of heeft TNT het al eerder teruggestuurd?

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Misschien is hier ook weer zo een geval van, niet/wel bezorgen van een pakket.
Volgens vele topic´s en berichten is dit geen toeval, omdat er over dit onderwerp verschillende mensen klagen.
sannevercoulen
laat het ons weten, als je morgen bij de TNT geweest bent!

sannevercoulen

TNT gebeld, die mevrouw kon me niet zeggen wat er precies fout was gegaan maar ging het voor me uitzoeken ze belt me morgen of overmorgen terug. Laat het weten wanneer ik meer hoor.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dit heb ik ook eens aan de hand gehad. Zo'n mooie sticker over het adres heen met dezelfde tekst. En ook bij ons was het adres juist (geschreven) op de doos. Eerst via de website van TNT een melding gedaan bij TNT, waarop het antwoord kwam dat volgens hun administratie het adres echt fout was. Het mooie was, dat zij het adres noemde in hun mail en dat was inderdaad het adres, wat ook op mijn doos stond. Ik heb toen gemaild dat dit adres via Postcode.nl gewoon te vinden was. Het antwoord was toen dat ik maar een klachten formulier moest downloaden, invullen en opsturen. Toen werd het stil maar na 2 weken kreeg ik de verzendkosten (zonder excuses o.i.d.) teruggestort op mijn rekening. Waarschijnlijk lag het adres een beetje buiten de route van de chauffeur en had hij geen zin.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sannevercoulen schreef:Ik heb het adres opgezocht en dat klopt. Is ook geen nieuwbouw zover ik kan zien.
Ik bel in ieder geval morgen vroeg naar TNT om hun om uitleg te vragen. Dan zien we wel verder.
Ik heb dat ook wel eens gehad. Ik woon in bestaande bouw, maar je moet weten waar de ingang is (het is een soort hofje). De vaste tnt bezorger weet het zonder problemen te vinden, maar er was een keer een vervanger diet het niet kon vinden. Kan gebeuren lijkt me. TNT bezorgers zijn soms net gewoon mensen....

Gesloten