HELP !!
Ik heb alle berichten zitten nalezen van de afgelopen jaren qua afsluiting en ik ben het spoor bijster, de een zegt het mag wel de ander zegt het mag niet ....
Qua regeling van 29-11-2006 mag het niet meer maar het gebeurt nog wel en als je ze niet binnen laat doen ze het buiten maar mijn voornaamste vraag is of het ook mag bij een hart patient. Geen GGD verklaring wel van de huisarts.
Al gebeld met de NUON medewerker van de incasso die aan de deur is geweest maar die wijkt niet ...
Alles weer op een rij, steeds betaald alleen de NUON boekt de bedragen dan af op oude facturen en elke keer kosten er bij !! In totaal nu al € 441.11 aan incasso, herinneringskosten .. belachelijk .. zo wi lik ook wel aan mij geld komen, ook al staat het in de voorwaarden ze kunnen toch zelf begrijpen dat dit niet reeël is.
Enfin .. ik weet niet meer wat te doen en ben een beetje radeloos daar ik aankomende maandag de NUON weer voor de deur heb staan !
Weet iemand mij even op weg te helpen ???
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afsluiting NUON ...
Re: Afsluiting NUON ...
Hallo deedee1975,
Afsluiten mag, ook in de winterperiode, mits Nuon de hele incassoprocedure doorlopen heeft. Dit staat in artikel 4 van de Regeling afsluiten elektriciteit en gas van kleinverbruikers. Uit coulance hebben de Nederlandse netbeheerders besloten om geen klanten af te sluiten als de gemiddelde temperatuur twee dagen achter elkaar in het etmaal (24 uur) gelijk aan of kleiner dan 0 graden Celsius is. Als dit het geval is, stoppen ze direct met afsluiten. Zodra de temperatuur weer boven 0 graden Celcius komt, worden de afsluitwerkzaamheden hervat.
Er zijn enkele medische situaties waarbij niet afgesloten mag worden, zoals bij iemand die stroom nodig heeft voor een zuurstofapparaat of bijvoorbeeld een dialyseapparaat. Ik durf niet te zeggen of er ook uitzonderingen zijn voor hartpatienten. Maar als het afsluiten van energie direct invloed kan hebben op uw gezondheidssituatie, doet u er verstandig aan om een doktersverklaring aan uw dokter te vragen. Deze geeft u echter ook maar ongeveer een maand uitstel van betaling.
Het is dus van groot belang om de betalingen op een rijtje te krijgen en te betalen wat er nog betaald moet worden. Dat is denk ik de enige manier om dit uiteindelijk op te lossen en afsluiting te voorkomen.
Veel succes ermee!!
Groetjes
Afsluiten mag, ook in de winterperiode, mits Nuon de hele incassoprocedure doorlopen heeft. Dit staat in artikel 4 van de Regeling afsluiten elektriciteit en gas van kleinverbruikers. Uit coulance hebben de Nederlandse netbeheerders besloten om geen klanten af te sluiten als de gemiddelde temperatuur twee dagen achter elkaar in het etmaal (24 uur) gelijk aan of kleiner dan 0 graden Celsius is. Als dit het geval is, stoppen ze direct met afsluiten. Zodra de temperatuur weer boven 0 graden Celcius komt, worden de afsluitwerkzaamheden hervat.
Er zijn enkele medische situaties waarbij niet afgesloten mag worden, zoals bij iemand die stroom nodig heeft voor een zuurstofapparaat of bijvoorbeeld een dialyseapparaat. Ik durf niet te zeggen of er ook uitzonderingen zijn voor hartpatienten. Maar als het afsluiten van energie direct invloed kan hebben op uw gezondheidssituatie, doet u er verstandig aan om een doktersverklaring aan uw dokter te vragen. Deze geeft u echter ook maar ongeveer een maand uitstel van betaling.
Het is dus van groot belang om de betalingen op een rijtje te krijgen en te betalen wat er nog betaald moet worden. Dat is denk ik de enige manier om dit uiteindelijk op te lossen en afsluiting te voorkomen.
Veel succes ermee!!
Groetjes
Duidelijke informatie inzake deze wet- en regelgeving:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4157
http://www.voedselbankmiddenlimburg.nl/ ... nergie.pdf
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4157
http://www.voedselbankmiddenlimburg.nl/ ... nergie.pdf
(......LEZEN......)
3º. indien de kleinverbruiker binnen de in onderdeel 1º bedoelde termijn een verklaring overlegt van een behandelend arts die inhoudt dat de beëindiging zeer ernstige gezondheidsrisico’s tot gevolg zou hebben voor de kleinverbruiker of huisgenoten van de kleinverbruiker.
2. Een netbeheerder of een vergunninghouder past het eerste lid uitsluitend toe nadat de in de
artikelen 5 en 6 beschreven procedure is gevolgd.
(............LEZEN......)
-
deedee1975
bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gelukkig vanmorgen met de Nuon een afspraak kunnen maken en kunnen voorkomen dat het vandaag afgesloten werd.
De betalingen gaan nu automatisch zodat er niet nog eenkeer wat fout kan gaan !
Nogmals bedankt !!
Ik heb gelukkig vanmorgen met de Nuon een afspraak kunnen maken en kunnen voorkomen dat het vandaag afgesloten werd.
De betalingen gaan nu automatisch zodat er niet nog eenkeer wat fout kan gaan !
Nogmals bedankt !!