LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
op 1-12-2010 zijn wij over gegaan van ziggo naar KPN glasvezel. wij hadden ook 2x een KPN digitenne voor op de kinderkamers. Ziggo is door ons zelf op gezegd en de digitenne is ter plekke door de KPN monteur opgezegd. dit staat ook zo op de site en is bevestigd door de KPN klantenservice.
bovenstaande is bevestigd door middel van een aflever bon. daar staat op dat digtenne is opgezegd per 1-12-2010.
in december 2010 werd 12.50 door digitenne geincasseerd. we konden niet zien of het vooraf of achteraf werd geincasseerd en hebben het even zo gelaten. in januari jl werd er weer 12.50 geincasseerd door digitenne en dit is gestorneerd. de maand december kon niet meer worden gestorneerd.
nu komen er herinneringen dat wij die 12.50 nog moeten betalen en heb direct contact opgenomen,het abonnement bleek niet opgezegd te zijn. om een lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat digitenne naar glasvezel wijst en ik al naar beide herhaaldelijk heb gebeld zonder resultaat. voor mij is het zo dat het allebei KPN is en dat het onderling een rommel is is niet mijn probleem. ik moet constant bellen a 0.10 ct pm. hoogst irritant.
ook heb ik al een kopie gestuurd van de bon met de opzegging naar digitenne. zij hebben mij 1x gebeld,maar ik was aan het werk en heb het gemist. ik krijg een brief dat ik contact moet opnemen(weer a 0.10ct pm) voor aanvullende info omdat ze herhaaldelijk hebben gebeld (? 1x maar...). ik heb dat ook gedaan en krijg weer te horen dat het probleem bij KPN glasvezel ligt.
ik ben er nu helemaal klaar mee. ik ga niet mee om steeds van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
ik wil dit geschil bij de geschillencommissie neer leggen,maar zie er geen internet providers tussen staan. is daar iets anders voor?
ik ben van mening dat ik nog 12.50 van digitenne krijg en gehandeld heb zoals het moet. ik heb het laten opzeggen.
bovenstaande is bevestigd door middel van een aflever bon. daar staat op dat digtenne is opgezegd per 1-12-2010.
in december 2010 werd 12.50 door digitenne geincasseerd. we konden niet zien of het vooraf of achteraf werd geincasseerd en hebben het even zo gelaten. in januari jl werd er weer 12.50 geincasseerd door digitenne en dit is gestorneerd. de maand december kon niet meer worden gestorneerd.
nu komen er herinneringen dat wij die 12.50 nog moeten betalen en heb direct contact opgenomen,het abonnement bleek niet opgezegd te zijn. om een lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat digitenne naar glasvezel wijst en ik al naar beide herhaaldelijk heb gebeld zonder resultaat. voor mij is het zo dat het allebei KPN is en dat het onderling een rommel is is niet mijn probleem. ik moet constant bellen a 0.10 ct pm. hoogst irritant.
ook heb ik al een kopie gestuurd van de bon met de opzegging naar digitenne. zij hebben mij 1x gebeld,maar ik was aan het werk en heb het gemist. ik krijg een brief dat ik contact moet opnemen(weer a 0.10ct pm) voor aanvullende info omdat ze herhaaldelijk hebben gebeld (? 1x maar...). ik heb dat ook gedaan en krijg weer te horen dat het probleem bij KPN glasvezel ligt.
ik ben er nu helemaal klaar mee. ik ga niet mee om steeds van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
ik wil dit geschil bij de geschillencommissie neer leggen,maar zie er geen internet providers tussen staan. is daar iets anders voor?
ik ben van mening dat ik nog 12.50 van digitenne krijg en gehandeld heb zoals het moet. ik heb het laten opzeggen.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
ik ken de zaakjes bij kpn je wordt van de een naar de ander gestuurd toch ben je zelf wel fout geweest door aan te nemen dat het door kpn zelf is opgezegd, je had dan om een brief moeten vragen van een bevestiging, niet meer bellen maar via de mail uitvechten anders kost het je klauwen met geld. Misschien is het een troost dat elke provider zegt dat ze gebeld hebben ik weet niet hoeveel x dat is een standaard antwoord bij providers.
succes.
succes.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Misschien is het een troost dat elke provider zegt dat ze gebeld hebben ??tiptoo schreef:ik ken de zaakjes bij kpn je wordt van de een naar de ander gestuurd toch ben je zelf wel fout geweest door aan te nemen dat het door kpn zelf is opgezegd, je had dan om een brief moeten vragen van een bevestiging, niet meer bellen maar via de mail uitvechten anders kost het je klauwen met geld. Misschien is het een troost dat elke provider zegt dat ze gebeld hebben ik weet niet hoeveel x dat is een standaard antwoord bij providers.
succes.
Op mijn telefoontoestellen ( vaste tel. gsm,s ) kan ik zien wie gebeld heeft, cq ik kan dit natrekken bij de provider UPC en/of Vodafone
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
ik ook Henri....bij mij zie je wie er gebeld heeft maar die leugens hebben ze allemaal ook upc hoor en ook alice waar ik nu bij zit dus ga niet zitten zeurenHenri42 schreef:
Misschien is het een troost dat elke provider zegt dat ze gebeld hebben ??
Op mijn telefoontoestellen ( vaste tel. gsm,s ) kan ik zien wie gebeld heeft, cq ik kan dit natrekken bij de provider UPC en/of Vodafone
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Ik heb op papier dat het per 1-12-10 is opgezegd, en ze hebben een kopie ontvangen daarvan. Per post. De reactie was dat de fout bij glasvezel ligt en ik daar verder moet gaan. En zo word ik van kastje naar de muur gestuurd ....
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
in je eerste post heb je het over een copie van een bon dat is geen schriftelijke bevestiging wat ik bedoel is dat je per post een brief moet hebben.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Ik heb per mail een soort van afleverbon gekregen van glasvezel,waar op staat dat de digitenne door glasvezel monteur is op gezegd. Met de datum van 1-12-2010 en de naam van de monteur. En die monteur heeft zijn naam er op staan en heeft gebeld ter plekke voor de opzegging van digitenne waar ik bij stond.
Die bon heb ik uitgeprint en een copie van gemaakt en die is naar digitenne per post gestuurd.
Op de site van glasvezel staat dat je dat zo kan laten doen door glasvezel. En in de telefoongesprekken naar digitenne en naar glasvezel word dat ook beaamt dat dat kan.
Dan heb ik toch ter goede trouw gehandeld?
Die bon heb ik uitgeprint en een copie van gemaakt en die is naar digitenne per post gestuurd.
Op de site van glasvezel staat dat je dat zo kan laten doen door glasvezel. En in de telefoongesprekken naar digitenne en naar glasvezel word dat ook beaamt dat dat kan.
Dan heb ik toch ter goede trouw gehandeld?
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
kathy37 schreef:
Op de site van glasvezel staat dat je dat zo kan laten doen door glasvezel. En in de telefoongesprekken naar digitenne en naar glasvezel word dat ook beaamt dat dat kan.
Dan heb ik toch ter goede trouw gehandeld?
klopt je hebt ter goede trouw gehandeld maar je moet niet alles geloven wat er op die site staat, toch geef ik je het advies niet te betalen en je poot stijf te houden , kpn flikt namelijk vaker van dit soort geintjes. succes.
als ze moeilijk blijven doen dan effe langs het juridisch loket in je woonplaats die helpen je gratis.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Ik betaal ook niet,denk er niet aan. Ik krijg nog geld van KPN ,1 maand à 12.50....
Kun je zoiets niet aanhangig maken bij een geschillen commissie? Ik heb het ooit eerder gedaan met ziggo en dat beviel goed. Maar toen ging het om een verhuizing,waarbij internet en tv goed gingen,maar de telefonie niet,waardoor ik 8 maand later pas telefonie had. Lang verhaal.....
Kun je zoiets niet aanhangig maken bij een geschillen commissie? Ik heb het ooit eerder gedaan met ziggo en dat beviel goed. Maar toen ging het om een verhuizing,waarbij internet en tv goed gingen,maar de telefonie niet,waardoor ik 8 maand later pas telefonie had. Lang verhaal.....
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
je ken het proberen of het helpt geen idee , en anders toch effe langs het juridisch loket is elke werkdag open en dan ken je daar het bewijs voorleggen ook zij nemen wel eens contact met providers op.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
tiptoo schreef:je ken het proberen of het helpt geen idee , en anders toch effe langs het juridisch loket is elke werkdag open en dan ken je daar het bewijs voorleggen ook zij nemen wel eens contact met providers op.
juridisch loket ?, hoe kom je daar terrecht?, in mijn woonplaats lukte het mij niet, ik werd verwezen naar de advocaten
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Slordig. Op het moment dat jij je krabbeltje zet voor glasvezel ben je volgens hun voorwaarden glasvezelklant en vervalt het contract met Digitenne. Elke maand die jij na het zetten van je handtekening nog hebt betaald aan Digitenne dient KPN te crediteren. Als je niet wilt bellen, stuur dan een brief of mail waarin je je situatie uiteenzet en geef KPN een termijn van 14 dagen om dit recht te breien.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
dit heb ik al gedaan. ik heb een brief gestuurd. en de reactie die ik ontving was.....een brief dat ik contact moest opnemen met facturering voor aanvullende info , en dat heb ik gedaan. a 0,10 ct pm. en hun zeggen dat ze niets voor me kunnen doen aangezien het probleem bij kpn glasvezel ligt.Royalflush schreef:Slordig. Op het moment dat jij je krabbeltje zet voor glasvezel ben je volgens hun voorwaarden glasvezelklant en vervalt het contract met Digitenne. Elke maand die jij na het zetten van je handtekening nog hebt betaald aan Digitenne dient KPN te crediteren. Als je niet wilt bellen, stuur dan een brief of mail waarin je je situatie uiteenzet en geef KPN een termijn van 14 dagen om dit recht te breien.
dit heb ik nu al zooooo vaak gehoord ben er een beetje moedeloos van.
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Dat Glasvezel het moet oplossen en niet Digitenne dat klopt, dit zijn bij KPN twee aparte afdelingen. Bij jou heeft de glasvezelmonteur de fout gemaakt niet automatisch het Digitenneabonnement te beeindigen toen jij je handtekening zette. KPN Glasvezel moet dit dus oplossen en KPN Glasvezel moet jou het teveel betaalde crediteren. Stuur ze een mail, geef ze 14 dagen om het recht te breien. Vraag ook om een bevestiging op papier of per mail.
E-mail sturen kan hier. KPN is dan verplicht contact met jou op te nemen.
E-mail sturen kan hier. KPN is dan verplicht contact met jou op te nemen.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Royalflush schreef:
E-mail sturen kan hier. KPN is dan verplicht contact met jou op te nemen.
op mails krijg je bijna geen reactie van kpn, ik weet het want ook ik heb dat ervaren ze zijn nogal hardnekkig daarzo.
@henri, ja het juridisch loket , dat jij naar een advocaat moet snap ik wel , met dat slappe geklets van jou.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
En het aller vervelends is dat een zo innovatief bedrijf geen safari ondersteund ( werk met Apple) en ik dus niet in mijn KPN kan:-(
Ik heb nog 1 Windows pc ( van mijn zoon) en ik kan het proberen. Niet geschoten is altijd mis en heb ik weer een reden dat ze me niet verder helpen.
Ik heb tenslotte netjes opgezegd,want een dienst van KPN kan door KPN worden op gezegd. Laat hun maar bewijzen dat ik niet heb opgezegd.....grr,boos word je er van.
Ik heb nog 1 Windows pc ( van mijn zoon) en ik kan het proberen. Niet geschoten is altijd mis en heb ik weer een reden dat ze me niet verder helpen.
Ik heb tenslotte netjes opgezegd,want een dienst van KPN kan door KPN worden op gezegd. Laat hun maar bewijzen dat ik niet heb opgezegd.....grr,boos word je er van.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
probeer eens mozilla , ik kon met IE 7 ook niet op de kpn site.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Nee,want ik wil dat niet op mijn Apple pc's. Apple werkt met safari en niet met Windows/ Microsoft .tiptoo schreef:probeer eens mozilla , ik kon met IE 7 ook niet op de kpn site.
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Toch maar weer eens gebeld,met KPN glasvezel. Een heel verhaal,maar om hem kort te maken komt het er op neer dat als ik die ene gestorneerde 12.50 van digitenne betaal ,ik die dan wel terug ga krijgen met de volgende factuur van KPN glasvezel. En de 12.50 van de maand december. In totaal dus 25 euro.
Heb dus meneer dus al verteld dat ik dat niet ga doen uit principe. Ik heb toch opgezegd
Wat een gekkigheid daar. Omdat hun dat administratief niet kunnen moet ik betalen zodat hun het later terug kunnen betalen. Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Even meneer zijn naam opgeschreven,want ik wilde op papier of per mail wat we af hebben gesproken in het gesprek. En zelfs dat kan niet......
Heb dus meneer dus al verteld dat ik dat niet ga doen uit principe. Ik heb toch opgezegd
Wat een gekkigheid daar. Omdat hun dat administratief niet kunnen moet ik betalen zodat hun het later terug kunnen betalen. Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Even meneer zijn naam opgeschreven,want ik wilde op papier of per mail wat we af hebben gesproken in het gesprek. En zelfs dat kan niet......
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 16 feb 2011 16:02
Re: problemen KPN digtenne/KPN glasvezel
Beste Kathy37,
Wat vervelend dat de opzegging destijds niet goed is doorgekomen. Graag nemen wij contact op met u op om tot een oplossing te komen. Zou u ons uw gegevens in een PM kunnen sturen zodat we het een en ander uit kunnen zoeken?
Betreft inloggen in "Mijn KPN", dit werkt inderdaad nog niet met Safari. U kunt er wel in met de Mozilla Firefox browser. Deze kunt u gratis downloaden voor uw Apple via deze link: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html
Wij hopen spoedig van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Peter D
KPN Webcare Specialist
Wat vervelend dat de opzegging destijds niet goed is doorgekomen. Graag nemen wij contact op met u op om tot een oplossing te komen. Zou u ons uw gegevens in een PM kunnen sturen zodat we het een en ander uit kunnen zoeken?
Betreft inloggen in "Mijn KPN", dit werkt inderdaad nog niet met Safari. U kunt er wel in met de Mozilla Firefox browser. Deze kunt u gratis downloaden voor uw Apple via deze link: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html
Wij hopen spoedig van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Peter D
KPN Webcare Specialist