LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ipad VriendenLoterij misleiding/oplichting
Re: Ipad VriendenLoterij misleiding/oplichting
Ik ben net gebeld door ConsuWijzer, deze denken voldoende last te hebben, om het geheel door te spelen richting de consumenten autoriteit tbv het opleggen van een geldboete aan de VriendenLoterij. Een van de argumenten was dat het geen toeval kon zijn dat men er massaal van uitging dat er een Ipad zou worden verstrekt.
Tot nu toe is ConsuWijzer de enige instantie waar ik wat van heb vernomen, echter kan ik mij voorstellen dat het bij dit soort zaken soms wat langer kan duren, eer men een passend antwoord heeft. Hoop binnenkort toch ook op een tegenbericht van Trosradar.
ConsuWijzer wees ook op het collectief, zodat wij sterker komen te staan, waardoor eventuele juridische kosten nihil blijven. Geadviseerd werd om eerst de klachtenprocedure van de VriedenLoterij af te wachten, mocht dit ontoereikend zijn, dan kunnen er alsnog verdere stappen worden ondernomen.
Tot nu toe is ConsuWijzer de enige instantie waar ik wat van heb vernomen, echter kan ik mij voorstellen dat het bij dit soort zaken soms wat langer kan duren, eer men een passend antwoord heeft. Hoop binnenkort toch ook op een tegenbericht van Trosradar.
ConsuWijzer wees ook op het collectief, zodat wij sterker komen te staan, waardoor eventuele juridische kosten nihil blijven. Geadviseerd werd om eerst de klachtenprocedure van de VriedenLoterij af te wachten, mocht dit ontoereikend zijn, dan kunnen er alsnog verdere stappen worden ondernomen.
-
Ook wij hebben zojuist een bevestigingsmail binnen gekregenvan Consuwijzer. De klacht wordt in behandeling genomen.
Ook ik ben vandaag gebeld door consuwijzer met hetzelfde verhaal wat hieroven staat.GalaxyNol schreef:Ik ben net gebeld door ConsuWijzer, deze denken voldoende last te hebben, om het geheel door te spelen richting de consumenten autoriteit tbv het opleggen van een geldboete aan de VriendenLoterij. Een van de argumenten was dat het geen toeval kon zijn dat men er massaal van uitging dat er een Ipad zou worden verstrekt.
Ze vertelde mij echter ook dat dit er niet voor zorgt dat wij alsnog de Ipad gaan ontvangen, maar vertelde wel dat wij veel kans hebben met een rechtszaak.
Ze zei dat als het echt zwart op wit staat de vriendenloterij er voor moet zorgen dat deze alsnog komt, zoniet dan kunnen wij het afdwingen via de rechter.
Dit kost echter een hoop geld, meer dan dat de ipad waard is, maar als wij de krachten gaan bundelen en met zijn allen voor de kosten opdraaien wij een grote kans maken.
Ik ben benieuwd of de vriendenloterij het zo ver wil laten komen, of dat ze alsnog eieren voor hun geld gaan kiezen.
Wachten wel weer af!!
Zou woensdag als reserve in het publiek zitten, mocht er 'n vriend niet op komen dagen, maar heb me afgemeld. Ik heb geen zin om voor spek en bonen aanwezig te zijn. Op 9 maart ben ik wel aanwezig om een kennis te ondersteunen als vriend. Ik ben benieuwd hoe het dan wordt, vooral omdat het nu allemaal openbaar geworden is. Denken ze trouwens dat mensen achterlijk zijn en een dinerbon hetzelfde waarderen als een I-pad?
-
Tegen Tros Radar zei de VriendenLoterij dat de iPad alleen maar was bedoeld om mensen te enthousiasmeren naar de studio te komen. In ieder geval geeft de VriendenLoterij daarmee min of meer bedrog toe.
En we hebben een nieuwe prijs in Nederland: de Enthousiasmeer(lapperij)prijs.
En we hebben een nieuwe prijs in Nederland: de Enthousiasmeer(lapperij)prijs.
Ik heb nog geen brief ontvangen
Laatst gewijzigd door fofi op 25 feb 2011 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wellicht is deze advocaat - special media en entertainment- de persoon voor ons om ons collectief te vertegenwoordigen. Tenzij iemand een ander idee heeft.
samen de kosten delen durf ik wel aan!
Geachte heer van Scheyen, beste Bo,
Dank voor uw bericht en zo zie je maar hoe een koe een haas vangt, via Twitter dus.
Vanzelfsprekend kunnen wij iets voor u doen. Als die is toegezegd, dan al er moeten worden nagekomen. Wat ik nodig heb is concreet bewijs van de toezegging, wie heeft toegezegd en aan hoeveel mensen is toegezegd / zou ik vertegenwoordigen?
Wanneer die informatie duidelijk blijkt kan ik een sommatiebrief zenden en bezien we samen het antwoord.
De tarieven op ons kantoor varieren van 100 tot 350 euro per uur, dus u moet zich wel beraden hoever u in uw strijd wilt gaan…..
Ik hoor graag van u,
Met vriendelijke groet,
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
samen de kosten delen durf ik wel aan!
Geachte heer van Scheyen, beste Bo,
Dank voor uw bericht en zo zie je maar hoe een koe een haas vangt, via Twitter dus.
Vanzelfsprekend kunnen wij iets voor u doen. Als die is toegezegd, dan al er moeten worden nagekomen. Wat ik nodig heb is concreet bewijs van de toezegging, wie heeft toegezegd en aan hoeveel mensen is toegezegd / zou ik vertegenwoordigen?
Wanneer die informatie duidelijk blijkt kan ik een sommatiebrief zenden en bezien we samen het antwoord.
De tarieven op ons kantoor varieren van 100 tot 350 euro per uur, dus u moet zich wel beraden hoever u in uw strijd wilt gaan…..
Ik hoor graag van u,
Met vriendelijke groet,
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Vandaag 22.2.2011 weer een mail ontvangen waarin duidelijk staat vermeld dat iedere bezoeker aan de opnames van de show die op 20 maart as. wordt uitgezonden een Ipad ontvangen. Ze leren het dus nooit.........
Ik heb vandaag de brief gekregen van de vriendenloterij. Hier staat het volgende in. ( kort samengevat)
Dat ik aanwezig ben geweest op 14 februari 2011 en dat ze een ieder hierbij duidelijkheid willen verschaffen.
De vriendenloterij is vrijdag 11 februari een wervende campagne gestart. Onderdeel van deze campagne is een brief met een oproep om mee te doen aan de actie en een plek in de studio te winnen met als studiocadeau een ipad.
Deze brief heeft bij enkelen van u de verwachting gewekt als studiocadeau een ipad te ontvangen. In de voorwaarden van de wervende campagne die op 11 februari is gestart staat: alle aanwezige kandidaten en vrienden krijgen als studiocadeau gegarandeerd een ipad mee naar huis. In die voorwaarden wordt ook aangegeven dat "men door deel te nemen aan de actie ( uit de reclameuiting) deelnemer wordt met een ( extra) lot"en dat "de winnaars vanaf 3 maart bekend worden gemaakt.
Deze wervende campagne die op 11 februari van start is gegaan, is een actie die los staat van de reguliere opnames van Hollands Next Millionaire. U was immers al ruim voor deze recente campagne uitgenodigd voor het bijwonen van de opname, te weten 8 januari 2011.
Wij vinden het vervelend dat er wellicht ook bij u onduidelijkheid is ontstaan over het studiocadeau, dat is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest. We hopen dat u terug kijkt op een leuke avond. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze brief dan kunt u contact opnemen met telefoonnummer 020 - 6776807.
Ik heb inderdaad de uitnodiging op 8 februari ( niet januari) via de mail ontvangen.
Maar mijn vrienden hebben allemaal wel dat nr geactiveerd, omdat ze anders bang waren dat ze alsnog de ipad niet zouden krijgen, welke ze nu ook niet hebben ontvangen.
Ik denk dat wij de ipad toch niet gaan krijgen, want ze spreken zich op alle punten tegen en de volgende kandidaten en finalisten krijgen hem ook niet, want dan verschuilen ze zich wel weer achter andere voorwaarden.Ik denk dat we ze beter kunnen pakken om heel Nederland op te roepen om hun lidmaatschap op te zeggen, dan bestaan ze over een paar maanden gewoon niet meer.
Goedkoop is uiteindelijk duurkoop!!!
Dat ik aanwezig ben geweest op 14 februari 2011 en dat ze een ieder hierbij duidelijkheid willen verschaffen.
De vriendenloterij is vrijdag 11 februari een wervende campagne gestart. Onderdeel van deze campagne is een brief met een oproep om mee te doen aan de actie en een plek in de studio te winnen met als studiocadeau een ipad.
Deze brief heeft bij enkelen van u de verwachting gewekt als studiocadeau een ipad te ontvangen. In de voorwaarden van de wervende campagne die op 11 februari is gestart staat: alle aanwezige kandidaten en vrienden krijgen als studiocadeau gegarandeerd een ipad mee naar huis. In die voorwaarden wordt ook aangegeven dat "men door deel te nemen aan de actie ( uit de reclameuiting) deelnemer wordt met een ( extra) lot"en dat "de winnaars vanaf 3 maart bekend worden gemaakt.
Deze wervende campagne die op 11 februari van start is gegaan, is een actie die los staat van de reguliere opnames van Hollands Next Millionaire. U was immers al ruim voor deze recente campagne uitgenodigd voor het bijwonen van de opname, te weten 8 januari 2011.
Wij vinden het vervelend dat er wellicht ook bij u onduidelijkheid is ontstaan over het studiocadeau, dat is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest. We hopen dat u terug kijkt op een leuke avond. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze brief dan kunt u contact opnemen met telefoonnummer 020 - 6776807.
Ik heb inderdaad de uitnodiging op 8 februari ( niet januari) via de mail ontvangen.
Maar mijn vrienden hebben allemaal wel dat nr geactiveerd, omdat ze anders bang waren dat ze alsnog de ipad niet zouden krijgen, welke ze nu ook niet hebben ontvangen.
Ik denk dat wij de ipad toch niet gaan krijgen, want ze spreken zich op alle punten tegen en de volgende kandidaten en finalisten krijgen hem ook niet, want dan verschuilen ze zich wel weer achter andere voorwaarden.Ik denk dat we ze beter kunnen pakken om heel Nederland op te roepen om hun lidmaatschap op te zeggen, dan bestaan ze over een paar maanden gewoon niet meer.
Goedkoop is uiteindelijk duurkoop!!!
Ik snap direct waarom de voorwaarden zijn aangepast, dit is om de brief nog een beetje correct over te laten komen, al lijkt het nog steeds nergens op.
Punt 3 oude voorwaarden, zoals die voor ons van toepassing zijn:
" Alle aanwezige kandidaten en vrienden krijgen als studiocadeau gegarandeerd
een iPad mee naar huis "
Punt 3 nieuwe voorwaarden, kennelijk met de opzet om de brief van de VriedenLoterij wat geloofwaardiger te maken:
" Alle aanwezige kandidaten en vrienden die naar aanleiding van deze actie
een studioplaats hebben gewonnen, krijgen als studiocadeau een iPad mee
naar huis "
Volgens mij zit er duidelijk een wezelijk verschil in beide punten. Liegen en bedriegen gaat de VriendenLoterij kennelijk beter af, dan het uitkeren van prijzen, en is dat eigenlijk niet het doel van een loterij ?
Heeft iemand trouwens nog Shownieuws op SBS gezien, hier werd de zaak ook behandeld, met een verwijzing richting dit forum. Helaas heb ik het zelf gemist...
Punt 3 oude voorwaarden, zoals die voor ons van toepassing zijn:
" Alle aanwezige kandidaten en vrienden krijgen als studiocadeau gegarandeerd
een iPad mee naar huis "
Punt 3 nieuwe voorwaarden, kennelijk met de opzet om de brief van de VriedenLoterij wat geloofwaardiger te maken:
" Alle aanwezige kandidaten en vrienden die naar aanleiding van deze actie
een studioplaats hebben gewonnen, krijgen als studiocadeau een iPad mee
naar huis "
Volgens mij zit er duidelijk een wezelijk verschil in beide punten. Liegen en bedriegen gaat de VriendenLoterij kennelijk beter af, dan het uitkeren van prijzen, en is dat eigenlijk niet het doel van een loterij ?
Heeft iemand trouwens nog Shownieuws op SBS gezien, hier werd de zaak ook behandeld, met een verwijzing richting dit forum. Helaas heb ik het zelf gemist...
Vanavond na een tip de berichten hier op het forum gelezen, mails naar de Vriendenloterij en het Ministerie van Justitie gestuurd m.b.t. de misleidende communicatie omtrent de iPad. Ga de andere 5 vrienden zo ook even inlichten, wellicht kunnen we gezamenlijk iets doen tegen deze manier van communiceren (en programma's maken).
Groet,
Harold
Groet,
Harold
-
hoewel ik niet bij de show ben geweest en ook nergens recht op heb volg ik dit topic op de voet, aangezien ik heel veel problemen met de postcodeloterij heb gehad.
zoals iedereen weet doen ze meerdere loterijen daar in amsterdam waaronder dus ook de vriendenloterij.
ik ben degene die een mailtje heeft gestuurt over dit topic naar sbs6.
ik vind dat hier zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven mag/moet worden.
liever zie ik ze helemaal kapot gaan. maar dat zullen we helaas niet gaan reden denk ik.
voor de rest van jullie heel veel succes, ik blijf jullie volgen.
zoals iedereen weet doen ze meerdere loterijen daar in amsterdam waaronder dus ook de vriendenloterij.
ik ben degene die een mailtje heeft gestuurt over dit topic naar sbs6.
ik vind dat hier zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven mag/moet worden.
liever zie ik ze helemaal kapot gaan. maar dat zullen we helaas niet gaan reden denk ik.
voor de rest van jullie heel veel succes, ik blijf jullie volgen.
-
Ook ik studio kandidaat van 14 februari en was vreselijk teleurgesteld, ik zag me thuis me al met de Ipad zitten!
Meerdere berichten naar vriendenloterij gemaild en telefonisch contact geprobeerd op te nemen met de vriendenloterij maar je word van het kasie naar de muur gestuurd, niet eens aandachtig luisteren naar wat je te zeggen hebt, ook op de mails wordt niet gereageerd!
Bedriegers zijn het!!
Heb consumentenwijzer gemaild en heb daar ook reactie van gehad zo als het hoort!
Meerdere berichten naar vriendenloterij gemaild en telefonisch contact geprobeerd op te nemen met de vriendenloterij maar je word van het kasie naar de muur gestuurd, niet eens aandachtig luisteren naar wat je te zeggen hebt, ook op de mails wordt niet gereageerd!
Bedriegers zijn het!!
Heb consumentenwijzer gemaild en heb daar ook reactie van gehad zo als het hoort!
-
Ik en mijn vrienden hebben nu de excuus brief gehad! Wat een zwakke brief om zichzelf vrij te pleiten!
-
Waarom gaat de (vriendenloterij) nu niet met de billen blood en geeft toe gesjoemeld te hebben.
Het was hun alleen maar te doen om nog meer loten te verkopen met een Ipad in het vooruitzicht. Een foutje maken mag, maar laat daar niet 600 mensen de dupe van worden. De postcodeloterij heeft ook eens een foutje gemaakt en dat koste hun € 460.000. Daar deden ze niet moeilijk over, ze keerde gewoon uit. Laat de viendenloterij ook een zoon gebaar maken en alle aanwezigen van 14 febr. in de zaal gewoon een Ipad sturen. Dan zijn ze goedkoper uit, dan alle negative reakties, die ze over zich heen krijgen.
Mochten ze hiertoe niet bereidt zijn, dan roep ik alle leden op, om hun lidmaatschap op te zeggen. Ik denk dat de schade dan groter zal worden.
Het was hun alleen maar te doen om nog meer loten te verkopen met een Ipad in het vooruitzicht. Een foutje maken mag, maar laat daar niet 600 mensen de dupe van worden. De postcodeloterij heeft ook eens een foutje gemaakt en dat koste hun € 460.000. Daar deden ze niet moeilijk over, ze keerde gewoon uit. Laat de viendenloterij ook een zoon gebaar maken en alle aanwezigen van 14 febr. in de zaal gewoon een Ipad sturen. Dan zijn ze goedkoper uit, dan alle negative reakties, die ze over zich heen krijgen.
Mochten ze hiertoe niet bereidt zijn, dan roep ik alle leden op, om hun lidmaatschap op te zeggen. Ik denk dat de schade dan groter zal worden.
-
Ik vind dit werkelijk te belachelijk voor woorden. Ook ik heb de uitnodiging gehad, maar was te laat met invullen. Nu blijkt het dus om ordinaire oplichting te gaan. Voor mij is de maat in ieder geval vol, deze brief gaat zo de deur uit:
Ik verwacht niet dat ik de enige ben die er genoeg van heeft!
VriendenLoterij
Van Eeghenstraat 70
1071GK Amsterdam
Emmen, 24/02/2011
Betreft: opzegging deelname Vrienden Loterij
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij zeg ik het automatisch meespelen met jullie loterij per eerstvolgende mogelijkheid na dagtekening op. Reden hiervoor is de misleidende manier waarop jullie mij en andere consumenten continu benaderen, enkel en alleen om nog meer loten te verkopen.
Het niet leveren van de gegarandeerde Ipad’s aan de kandidaten en vrienden van de VriendenLoterij Holland's Next Millionaire is hier een goed voorbeeld van. Ondanks dat ik zelf niet aanwezig was, ben ik van mening dat hier sprake is van ernstige misleiding of zelfs oplichting. Omdat ik weiger hier een bijdrage aan te leveren zal ik met niet langer deelnemen aan jullie loterij.
Ik vind het jammer voor de goede doelen (in mijn geval de jeugd van FC Groningen), maar dan maak ik nog liever zelf een bijdrage over!
Graag zie ik de bevestiging van deze opzegging zo spoedig mogelijk tegemoet.
Vriendelijke groet,
-
Deze mw., heeft mijn bericht begrepen. Opzeggen die handel, als ze ons niet te gemoet komen.
-
daan11
Wat staat er in die brief dan? Of is dat die brief die hier al op het forum is geplaatst?
Ja dat is die zelfde brief met die data's er op!
Wat staat er in die brief dan? Of is dat die brief die hier al op het forum is geplaatst?
Ja dat is die zelfde brief met die data's er op!
alle studiogasten hebben inmiddels een brief gehad ..... Nou ik heb helemaal niets ontvangen!
Laatst gewijzigd door ad-o op 26 feb 2011 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.