LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo vs. TNT
-
Ziggo vs. TNT
Halllo,
Lang verhaal, zal het proberen zo duidelijk mogelijk proberen te vertellen.
Op 2 januari jl. had ik als lang bestaande klant een klacht ingediend waarom ik geen interactieve ontvanger kon kopen voor 149 euro, ik kreeg toen het aanbod om hem te kopen voor 199 euro + 9.50 verzenden, ik had zoiets van yesss.... beetje te spontaan want de timing was op financieel gebied niet goed en ik las veel slechte reviews. 3 januari geannuleerd, de medewerker zei dat het in orde was en ik kreeg te horen dat hij nog niet verzonden was.
Dus wel, ik vond de 8e een tnt briefje in mijn bus om een pakket op te halen, ik was ziek dus mijn buurman heeft het gehaald, omdat ik geen Ziggo pakket verwachtte heb ik hem ook niets gezegd. Als IK het opgehaald zou hebben zou ik het geweigerd hebben. Maar goed, ik had het in huis en heb gebeld om een retouradres.
Wat blijkt nu; ze hebben mij een verkeerd antwoord adres gegeven en het pakket is daardoor op 12 jan. blijven steken in sortering in dordrecht bij de TNT....
Ik heb een formulier ingevuld om een onderzoek (wat Ziggo officieel had moeten doen) en krijg een brief dat mijn pakket officieel vermist is
Na vele telefoontjes tussen TNT en Ziggo blijkt de fout toch echt bij Ziggo te liggen vanwege dat verkeerde adres maar er staat in hun pc; klant heeft verkeerd pakket verkeerd geadresseerd (dus ik moet de kosten betalen), ja dat heb ik gedaan ja, door hun verkeerde info !
Toen ik overigens annuleerde was volgens Juridisch Loket het contact al ontbonden.
Volgens TNT weer is het pakket al bij Ziggo en Ziggo kan geen retour vinden.... Dus ik wordt tussen beide heen en weer geslingerd. Ziggo moet contactueel een onderzoek naar dat pakket starten omdat hun betaald hebben voor het pakket (antwoordnummer) maar dat vertikken ze.
Ondertussen weet ik niet meer wat te doen (ik heb er geen fut meer voor) want al die weken ben ik het zat met bellen en beschuldigd te worden van dat het mijn schuld is of tnt>ziggo of ziggo<tnt
Verder zou ik niet weg willen bij Ziggo want bij mij werkt alles goed, op deze situatie na, als dat opgelost kon worden was het weer goed, ik kan ook mijn rekening niet blokkeren want ik heb een alles in een pakket en dat houdt in dat hun het abbonementsgeld automatisch mogen afschrijven, leg ik dit stil kom ik te boek te staan als wanbetaler en dat wil ik niet.
Ik heb ziggo een aangetekende brief gestuurd dat ik hun geen toestemming geef om het bedrag af te schrijven maar hun schrijven terug dat hun geen enkele reden zien het bedrag te crediteren...
Wel trof ik vandaag een hele begripvolle medewerkster die een melding in hun pc heeft gezet dat als hun het bedrag af zouden schrijven dit niet terecht zou zijn omdat de retour zending nog in werking is.....
Snappen jullie het verhaal nog ?
TNT gaat mij nog wel het originele verzendbewijs terug sturen maar ondanks dat ik bij beide partijen gedreigd heb met rechterlijke stappen heb ik hier geen puf voor, ik ben ziek en heb meer aan mijn hoofd. Wel heb ik alles van a tot z op papier staan, wat nu te doen ?
HELP Bedankt voor het lezen...
Lang verhaal, zal het proberen zo duidelijk mogelijk proberen te vertellen.
Op 2 januari jl. had ik als lang bestaande klant een klacht ingediend waarom ik geen interactieve ontvanger kon kopen voor 149 euro, ik kreeg toen het aanbod om hem te kopen voor 199 euro + 9.50 verzenden, ik had zoiets van yesss.... beetje te spontaan want de timing was op financieel gebied niet goed en ik las veel slechte reviews. 3 januari geannuleerd, de medewerker zei dat het in orde was en ik kreeg te horen dat hij nog niet verzonden was.
Dus wel, ik vond de 8e een tnt briefje in mijn bus om een pakket op te halen, ik was ziek dus mijn buurman heeft het gehaald, omdat ik geen Ziggo pakket verwachtte heb ik hem ook niets gezegd. Als IK het opgehaald zou hebben zou ik het geweigerd hebben. Maar goed, ik had het in huis en heb gebeld om een retouradres.
Wat blijkt nu; ze hebben mij een verkeerd antwoord adres gegeven en het pakket is daardoor op 12 jan. blijven steken in sortering in dordrecht bij de TNT....
Ik heb een formulier ingevuld om een onderzoek (wat Ziggo officieel had moeten doen) en krijg een brief dat mijn pakket officieel vermist is
Na vele telefoontjes tussen TNT en Ziggo blijkt de fout toch echt bij Ziggo te liggen vanwege dat verkeerde adres maar er staat in hun pc; klant heeft verkeerd pakket verkeerd geadresseerd (dus ik moet de kosten betalen), ja dat heb ik gedaan ja, door hun verkeerde info !
Toen ik overigens annuleerde was volgens Juridisch Loket het contact al ontbonden.
Volgens TNT weer is het pakket al bij Ziggo en Ziggo kan geen retour vinden.... Dus ik wordt tussen beide heen en weer geslingerd. Ziggo moet contactueel een onderzoek naar dat pakket starten omdat hun betaald hebben voor het pakket (antwoordnummer) maar dat vertikken ze.
Ondertussen weet ik niet meer wat te doen (ik heb er geen fut meer voor) want al die weken ben ik het zat met bellen en beschuldigd te worden van dat het mijn schuld is of tnt>ziggo of ziggo<tnt
Verder zou ik niet weg willen bij Ziggo want bij mij werkt alles goed, op deze situatie na, als dat opgelost kon worden was het weer goed, ik kan ook mijn rekening niet blokkeren want ik heb een alles in een pakket en dat houdt in dat hun het abbonementsgeld automatisch mogen afschrijven, leg ik dit stil kom ik te boek te staan als wanbetaler en dat wil ik niet.
Ik heb ziggo een aangetekende brief gestuurd dat ik hun geen toestemming geef om het bedrag af te schrijven maar hun schrijven terug dat hun geen enkele reden zien het bedrag te crediteren...
Wel trof ik vandaag een hele begripvolle medewerkster die een melding in hun pc heeft gezet dat als hun het bedrag af zouden schrijven dit niet terecht zou zijn omdat de retour zending nog in werking is.....
Snappen jullie het verhaal nog ?
TNT gaat mij nog wel het originele verzendbewijs terug sturen maar ondanks dat ik bij beide partijen gedreigd heb met rechterlijke stappen heb ik hier geen puf voor, ik ben ziek en heb meer aan mijn hoofd. Wel heb ik alles van a tot z op papier staan, wat nu te doen ?
HELP Bedankt voor het lezen...
-
Re: Ziggo vs. TNT
Beste Patricia,
Ik neem aan dat je het verzendbewijs van de TNT nog hebt? Graag wil ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Stuur hiervoor middels PB je postcode + huisnummer en het track en trace nummer van de TNT (indien u deze nog heeft).
Ik neem aan dat je het verzendbewijs van de TNT nog hebt? Graag wil ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Stuur hiervoor middels PB je postcode + huisnummer en het track en trace nummer van de TNT (indien u deze nog heeft).
Ik heb het hele verhaal gelezen, maar ik zie het probleem niet zo....
Als je een verzendbewijs hebt kun je zelf nagaan of het pakket al dan niet bij Ziggo is afgeleverd.
Als TPG het pakket heeft zoekgeraakt dan zal TPG het moeten vergoeden. Het is overigens logisch dat Ziggo in dit geval geen navraag kan doen bij TPG, want u bent immers de verzender (en opdrachtgever) dus TPG heeft met Ziggo niets te maken...
Overigens, gezien de rommelige administratie van Ziggo is het niet echt verbazend dat de een zegt dat het is geannuleerd en de ander vervolgens toch gaat verzenden. Dat is al jaren zo...........
Als je een verzendbewijs hebt kun je zelf nagaan of het pakket al dan niet bij Ziggo is afgeleverd.
Als TPG het pakket heeft zoekgeraakt dan zal TPG het moeten vergoeden. Het is overigens logisch dat Ziggo in dit geval geen navraag kan doen bij TPG, want u bent immers de verzender (en opdrachtgever) dus TPG heeft met Ziggo niets te maken...
Overigens, gezien de rommelige administratie van Ziggo is het niet echt verbazend dat de een zegt dat het is geannuleerd en de ander vervolgens toch gaat verzenden. Dat is al jaren zo...........
-
Hallo, Ziggo heeft een contract met tnt dat hun alle ziggo retouren verzamelen en die vanuit dordrecht rechtstreeks met een vrachtwagen naar Ziggo gaan, dus op Track & Trace kan je het pakket ook niet verder volgen.jlthkoch schreef:Ik heb het hele verhaal gelezen, maar ik zie het probleem niet zo....
Ik bel ze steeds of ze mijn pakket hebben maar ze zeggen van niet.....
Ziggo moet navraag doen want die heeft voor het pakket betaald bij verzending (antwoordnummer)
Verder is het wel een probleem voor mij want straks schrijven ze bij mij 210 euro af wat ik nu niet heb....
-
Ziggo heeft geen contract met TNT voor het versturen van decoders en/of installatiepakketten, dit omdat wij gebruik maken van een extern bedrijf welke de decoders en/of installatiepakketten voor ons versturen.Patricia_1969 schreef: Hallo, Ziggo heeft een contract met tnt dat hun alle ziggo retouren verzamelen en die vanuit dordrecht rechtstreeks met een vrachtwagen naar Ziggo gaan, dus op Track & Trace kan je het pakket ook niet verder volgen.
Op het moment dat het pakket bij het eerder gemelde extern bedrijf terug gekomen is krijgen wij een melding van hen. Zodra wij deze melding hebben zullen we het op de factuur corrigeren.Patricia_1969 schreef: Ik bel ze steeds of ze mijn pakket hebben maar ze zeggen van niet.....
Hoe moeten wij navraag doen? U heeft het pakket naar het postkantoor gebracht welke het pakket voor u verstuurd naar het adres welke u opgeeft.Patricia_1969 schreef: Ziggo moet navraag doen want die heeft voor het pakket betaald bij verzending (antwoordnummer)
Ondanks dat wij voor de verzendkosten betalen kunnen wij geen navraag doen zolang wij niet weten wat het track en trace nummer is en naar welke adres het gestuurd is. Ook al stuurt u het naar een antwoordnummer, u krijgt in alle gevallen een verzend bewijs.
Hallo, U bent degene die het pakket heeft verzonden en u bent degene die de 3s-code heeft, Ziggo heeft deze code niet. U kunt dus nagaan of het pakket is aangekomen en dit aantonen aan Ziggo.Patricia_1969 schreef:Hallo, Ziggo heeft een contract met tnt dat hun alle ziggo retouren verzamelen en die vanuit dordrecht rechtstreeks met een vrachtwagen naar Ziggo gaan, dus op Track & Trace kan je het pakket ook niet verder volgen.jlthkoch schreef:Ik heb het hele verhaal gelezen, maar ik zie het probleem niet zo....
Ik bel ze steeds of ze mijn pakket hebben maar ze zeggen van niet.....
Ziggo moet navraag doen want die heeft voor het pakket betaald bij verzending (antwoordnummer)
Verder is het wel een probleem voor mij want straks schrijven ze bij mij 210 euro af wat ik nu niet heb....
-
Als dat is wat hun zeggen wie ben ik dan om dat niet te geloven ???Ziggo Webteam Jelle schreef:
Ziggo heeft geen contract met TNT voor het versturen van decoders en/of installatiepakketten, dit omdat wij gebruik maken van een extern bedrijf welke de decoders en/of installatiepakketten voor ons versturen.
Ik krijg bij wie ik ook bel gewoon niets te horen; hoe de stand van zaken is en wat ik wel of niet moet doen, iedere medewerker zegt iets anders en zo heb ik ook 2 verschillende retouradressen gekregenOp het moment dat het pakket bij het eerder gemelde extern bedrijf terug gekomen is krijgen wij een melding van hen. Zodra wij deze melding hebben zullen we het op de factuur corrigeren.
Niemand van Ziggo wil uberhaubt navraag doen bij tnt met de barcode en de postcode die ik heb gekregen van Ziggo om naar te retourneren. Bedankt voor uw PM!Hoe moeten wij navraag doen? U heeft het pakket naar het postkantoor gebracht welke het pakket voor u verstuurd naar het adres welke u opgeeft.
Ondanks dat wij voor de verzendkosten betalen kunnen wij geen navraag doen zolang wij niet weten wat het track en trace nummer is en naar welke adres het gestuurd is. Ook al stuurt u het naar een antwoordnummer, u krijgt in alle gevallen een verzend bewijs.
Nogmaals ik ben al die jaren bij Ziggo zonder klachten maar door dit word ik moedeloos hoe jullie met onwetende medewerkers werken en met klanten om gaan....
Laatst gewijzigd door Patricia_1969 op 22 feb 2011 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als ik een verkeerd retouradres krijg ... vanaf 12 januari is op tracktrace te zien dat het pakket in sortering is in Dordrecht, dus ik kan verder niet zien of het bij Ziggo is, tnt zegt dat dat verder ook niet zichtbaar zal zijn door hun contract met Ziggo....jlthkoch schreef: Hallo, U bent degene die het pakket heeft verzonden en u bent degene die de 3s-code heeft, Ziggo heeft deze code niet. U kunt dus nagaan of het pakket is aangekomen en dit aantonen aan Ziggo.
De informatie die TPG geeft is onjuist. U heeft een pakket verzonden en u heeft een 3s-code gekregen en u heeft niets te maken met het contract dat zij met Ziggo zouden hebben, zij hebben zich aan u (als verzender = opdrachtgever) te verantwoorden.Patricia_1969 schreef:Als ik een verkeerd retouradres krijg ... vanaf 12 januari is op tracktrace te zien dat het pakket in sortering is in Dordrecht, dus ik kan verder niet zien of het bij Ziggo is, tnt zegt dat dat verder ook niet zichtbaar zal zijn door hun contract met Ziggo....jlthkoch schreef: Hallo, U bent degene die het pakket heeft verzonden en u bent degene die de 3s-code heeft, Ziggo heeft deze code niet. U kunt dus nagaan of het pakket is aangekomen en dit aantonen aan Ziggo.
Men (TPG) hoort dus gewoon aan te geven waarom het pakket op de status "in sortering" blijft staan en tot op heden kennelijk niet is afgeleverd en alsnog tot aflevering over te gaan, of het pakket naar u te retourneren waarna u het pakket nogmaals (maar dan naar het juiste adres) kunt verzenden.
-
Dat heb ik al geprobeerd, meerdere keren maar ik krijg gewoon een vette =NEE te horen, dat dat niet kan.jlthkoch schreef:De informatie die TPG geeft is onjuist. U heeft een pakket verzonden en u heeft een 3s-code gekregen en u heeft niets te maken met het contract dat zij met Ziggo zouden hebben, zij hebben zich aan u (als verzender = opdrachtgever) te verantwoorden.
Men (TPG) hoort dus gewoon aan te geven waarom het pakket op de status "in sortering" blijft staan en tot op heden kennelijk niet is afgeleverd en alsnog tot aflevering over te gaan, of het pakket naar u te retourneren waarna u het pakket nogmaals (maar dan naar het juiste adres) kunt verzenden.
Dat kan wel, maar men wil het niet. Tijd voor een klacht richting TPG zou ik zeggen.Patricia_1969 schreef:Dat heb ik al geprobeerd, meerdere keren maar ik krijg gewoon een vette =NEE te horen, dat dat niet kan.jlthkoch schreef:De informatie die TPG geeft is onjuist. U heeft een pakket verzonden en u heeft een 3s-code gekregen en u heeft niets te maken met het contract dat zij met Ziggo zouden hebben, zij hebben zich aan u (als verzender = opdrachtgever) te verantwoorden.
-
Aangetekende brief ? Dat hun het pakket aanmij terug moeten sturen, waarom ? Ik heb van hun al te horen gekregen dat het pakket als vermist wordt beschouwd.....
Wat er in te zetten, sorry maar zelf weet ik het even niet meer, overigens is er wel een Ziggo medewerker die me ook gaat proberen te helpen via PM....
Wat er in te zetten, sorry maar zelf weet ik het even niet meer, overigens is er wel een Ziggo medewerker die me ook gaat proberen te helpen via PM....
-
Is dit ok ?
Breda,22-02-2011
Geachte,
Hallo, ik heb van u een brief gekregen dat mijn pakket vermist is maar ik ga hier niet mee accord, ik heb het verzendbewijs en ik zie via track trace dat het al vanaf 12 januari in sortering in Dordrecht is blijven steken. Het pakket is gescand anders kan ik het niet op T&T nazien,
Ik wil het pakket zsm terug zodat ik het opnieuw maar aangetekend enzzzzzzzzzzz kan versturen want blijkbaar is basis niet veilig genoeg, dat reken ik jullie aan.
Mvg ********
Paarse doos; tekst Ziggo Interactieve televisie
Barcode 3SPAAA83627306
Adres Ziggo
Antwoordnummer 10045
2740 AC
Waddinxveen
Breda,22-02-2011
Geachte,
Hallo, ik heb van u een brief gekregen dat mijn pakket vermist is maar ik ga hier niet mee accord, ik heb het verzendbewijs en ik zie via track trace dat het al vanaf 12 januari in sortering in Dordrecht is blijven steken. Het pakket is gescand anders kan ik het niet op T&T nazien,
Ik wil het pakket zsm terug zodat ik het opnieuw maar aangetekend enzzzzzzzzzzz kan versturen want blijkbaar is basis niet veilig genoeg, dat reken ik jullie aan.
Mvg ********
Barcode 3SPAAA83627306
Adres Ziggo
Antwoordnummer 10045
2740 AC
Waddinxveen
Ik zou er nog wel iets bijzetten van dat als het pakket kwijt is u TPG aansprakelijk stelt voor de schade.Patricia_1969 schreef:Is dit ok ?
Breda,22-02-2011
Geachte,
Mvg ********
Barcode 3SPAAA83627306
Adres Ziggo
Antwoordnummer 10045
2740 AC
Waddinxveen
Overigens zou ik eerst de verdere reactie van Jelle even afwachten, wellicht komt Ziggo zelf wel met een oplossing daar het probleem (mede) door Ziggo is veroorzaakt.
-
Ok, thanks !
Graag gedaan!Patricia_1969 schreef:Ok, thanks !
-
OPGELOST DOOR ZIGGO, APLAUS
BEDANKT ZIGGO'S JELLE
BEDANKT ZIGGO'S JELLE