LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eenzijdige poliswijziging?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
H. van der Vlies
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:24

Eenzijdige poliswijziging?

Ongelezen bericht door H. van der Vlies »

Ik kreeg een brief van Reaal waarin ze aangeven dat ze de beleggingen van onze AXA verzekerd Hypotheekfonds gaan overhevelen van het AXA Actief Beheer fonds naar Reaal Euro Mixfonds.
Kan en mag dit zomaar? Het fonds Axa Actief Beheer bestaat namelijk nog steeds. Het lijkt mij eerder een truc van SNS om het eigen vermogen en andere ratio’s te versterken.
Ik krijg ook een nieuw polisnummer.
Bieden al deze wijzigingen de mogelijkheid om van het hele contract af te komen? (iets wat ik graag wil, want is woekerpolis die over 10 jaar 132.000 moest opbrengen en na 15 jaar inleg van in totaal 39.000 nu 31.500 waard is)

sajelaelse
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2011 15:15

Re: Eenzijdige poliswijziging?

Ongelezen bericht door sajelaelse »

Ik heb op 25.01.2011 diezelfde brief gekregen. Met voorstel om Axa Aandelendepot om te zetten naar Reaal Euro Aandelenfonds (dat weer belegt in SNS Euro Aandelenfonds)
De conversiedatum is 12.04.2011 dus wil je andere opties kiezen dan het voorstel, moet je dat voor die datum aangeven.

Kortom: de bekende truc om zoveel mogelijk paraplu's te creeëren en aan te bieden, maar als het gaat regenen wordt je toch zeiknat! de enige die hier baat bij heeft is Reaal/SNS want zo worden dubbele beheerkosten ingehouden.
ING (en anderen waarschijnlijk ook) gebruikt ook dit soort paraplufondsen en liggen al jarenlang met de AFM overhoop over de kostenstructuur.

Voor vragen wordt je verwezen naar 072.5486305 maar dat is een 1e lijn opvang die geen inhoudelijke vragen kunnen of mogen beantwoorden. Voor mijn vraag op 31-1 wordt ik verwezen naar [email protected] en dat heb ik diezelfde dag gedaan.
Vandaag 22-2 gebeld naar stand van zaken. Ze hebben achterstand en beantwoorden nu de vragen van 7-1 (2011 neem ik wel aan...)
Wederom heeft de 1e lijn opvang geen antwoord op mijn vraag. Ik heb geëist dat ik voor 1-4 antwoord krijg.

Mijn vraag?
Over het Reaal Garantie Plusfonds:
1. over het jaarlijks garantierendement van 3%: zijn daar de verschuldigde garantiekosten ad 0,5% per jaar al op in mindering gebracht?
2. in de produktkaart/bijsluiter wordt enkel gesproken over een gegarandeerd rendement van 3% per jaar, maar is mijn eenmalige conversie-inleg van 12 april ook gegarandeerd? (van de maandelijkse inleg wordt risicopremie en arbeidsongeschiktheidspremie ingehouden, dus die zal niet gegarandeerd worden)
Lijken mij toch relatief eenvoudige en legitieme vragen.

(Garantie Plusfonds = 70% Reaal Obliagtiepool + 25% Reaal Aandelenpool Europa + 5% Reaal Depositopool II)
U ziet: weer andere paraplufondsen, die niet beursgenoteerd zijn en waar ook weer beheerkosten op het rendement wordt ingehouden

De banken/verzekeraars hebben NIETS geleerd en Overheid, DNB en AFM evenmin!!

Gesloten