LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Whirlpool Nederland

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
anria

Slechte service Whirlpool Nederland

Ongelezen bericht door anria »

Ongelooflijk vind ik het. Ik heb hier een wasmachine van Whirlpoo Indiana (beste koop....of is het beste sloop). Deze wasmachine blijkt volgens Whirlpool(aan de productiecodes te zien) van 2008.
We zitten nu net in 2011 en heb deze wasmachine in 2009 gekocht. Stond waarschijnlijk ergens achterin bij It's en ik kreeg het maandagmorgen monster mee voor een aanzienlijk bedrag dat je denkt......hier moet ik toch minimaal weer 10 jaar mee kunnen wassen zonder problemen.
Toen ik begon te wassen dacht ik wat een herrie maakt dit ding zeg maar omdat ik zelf een aanrijding heb gehad en moest gaan revalideren heb ik zelf niet meer gewassen en heeft hij dus een tijd stil gestaan(denk zo'n maand of 8).
Nu sinds enkele maanden ben ik weer gaan wassen. s'-nachts mocht ik al niet wassen van de buren omdat het leek of er een vliegtuig neer stortte en mijn buren trilde dan letterlijk/figuurlijk uit hun bed. Ik wil graag s'nachts wassen ivm dag/nacht stroom...........maar dit ging dus al niet omdat de beste koop wasmachine zo'n enorme herrie maakt. Dus ik moet overdag wassen(duur wassen).
Dit vond ik al vervelend, zowel voor de buren als voor mijzelf omdat ik het prettig vind om s'morgens gelijk een wasje op te hangen. Maar dat feest ging dus al niet door.
Het geluid werd steeds erger, overdag kwamen de buren ook al klagen over de herrie die deze wasmachine maakte. Ik vond het heel vervelend maar ik moest toch wassen.............en was blij dat ik dit zelf ook weer kon doen.
De herrie werd naar mate van gebruik steeds erger en erger. En op een gegeven moment ging hij ook nog fluiten en hield het draaien op.
De was stonk ook echt als hij eruit kwam.............dat je dacht van ik moet het nog maar keertje over doen.
Een vriend zei dat de snaar eraf lag(gewoon een zwarte rubber band) en heeft deze er weer opgezet. Toen deed hij het weer heel even maar het feest was snel weer voorbij......................de herrie was zo erg dat zelfs mijn andere buren nu ook maar eens kwamen kijken wat er gebeurde. Een vriend van mij zei dat er iets goed mis is met dit apparaat en dat ik maar niet meer moest gaan wassen. Inmiddels was ik al 3 weken niet...............en heeft mijn ma de was maar weer op zich genomen. Erg vervelend allemaal!! Nu kan/mag ik weer wassen en stopt de wasmachine ermee. Hij is dus amper gebruikt en heb inmiddels al 10 mailtjes verzonden richting Whirlpool, al meerdere keren gebeld (dan word soms gewoon de haak erop gegooid en ik blijf ondanks dat ze niet reageren netjes hoor).
Ik kan de bon niet meer terugvinden maar ik vind dat als je service bied aan je klanten dat dat ook niet het belangrijkste moet zijn. Ze kunnen zien dat deze wasmachine nieuw is(amper gebruikt)!
Het mooie is dan hebben ze het over een coulance regeling. Monteur komt maar moet je wel even tussen de Euro 106 en Euro 175 neerleggen.
Dat noem ik geen service en zeker geen coulance. Ik heb voor Euro 200 een nieuwe wasmachine met 2 jaar garantie. Dan wel geen Whirlpool...............maar die komt ondertussen mijn neus uit. Slechte service, niet klantvriendelijk. Het draait alleen maar om geld!
Ik heb gezegd dat ze maar moeten komen kijken en ben echt benieuwd wat ze qua rekening gaan doen?
Ik weet wel dat ik als ze zo met mij omgaan zoals ik nu verwacht nooit geen whirlpool meer zal kopen. Het was dan mijn eerste en dan ook gelijk mijn laatste. Dus mensen pas op...............beste koop is onzin!! Ik noem dit slechtste koop!
Maar goed blijf na mijn 10 mailtjes en bellen nog hoop houden dat ze misschien netjes en klantvriendelijk dit zullen gaan afhandelen. Ik kom hier nog op terug.
Vriendelijke groet,
Angela Zandbergen te Schiedam

Toolboy

Re: Slechte service Whirlpool Nederland

Ongelezen bericht door Toolboy »

Beste koop hahahaha.

Ik zou als ik u was de consumentenbond eens om een verklaring vragen.
Die zetten consumenten op een vals spoor denk ik.

anria

Jaaaaaaaaaaaaaa dat is dus echt puur onzin, beste koop moet je dus niet intrappen. Ik heb nog nooit zo'n slechte wasmachine meegemaakt. Normaal doe je toch al gauw 10 jaar met een wasmachine zonder problemen. Maar dit is echt een maandagmorgen monster...................en beste koop(whirlpool indiana).............zeker niet. Het is mijn slechtste aankoop aller tijden.
:shock:

VanTels

Ongelezen bericht door VanTels »

beste koop zegt niks over hoe lang je probleemloos met zo'n machine kunt doen.
Ik weet waarom u er vanuit gaat dat een whirlpool wasmachine 10 jaar mee zal gaan?
Ik denk dat je beter uit kunt gaan van 5/6 jaar.
U hebt de machine in 2009 gekocht...er zit 2 jaar garantie op.
Wellicht even de bon erbij zoeken om gewoon garantie te claimen!

anria

Nou dat is dus een probleem, ik kan de bon niet meer terugvinden. Ik heb een aanrijding gehad, gerevalideerd en ben in de die tijd veel kwijt geraakt. Kan heel veel niet meer terugvinden. Maar aan de nummers zien ze dat de wasmachine van 2008 is. Ik heb hem in 2009 gekocht.......dat zou volgens whirlpool ook wel kunnen , dat de wasmachine ergens in een hoekje op mij stond te wachten. Maar nu ik geen bon heb willen ze dat ik betaal en dat terwijl ik uitleg dat de wasmachine amper gebruikt is nav mijn revalidatie(mijn ma deed steeds de was). Ook is hij bij it's gekocht en die toko is failliet, dussssssss het zit niet echt mee.
Maar om nu meer Euro 106 tot en met Euro 175 te gaan betalen vind ik schandalig. Dat noem ik geen service. Je hebt een nieuwe wasmachine met wederom 2 jaar garantie voor iets meer dan Euro 200, dan wel geen whirlpool beste koop...................maar daar zit ik dan ook niet meer op te wachten.
Maar goed, geen bon...................ga wel op zoek natuurlijk, haal alle kasten leeg.....................maar ik vind whirlpool heel lax...............10 mailtjes............3 telefoontjes en maar wachten. Erg irritant. Ze zeggen een brief te hebben gestuurd en mij teruggemailt te hebben. Nou het is mij een raadsel, heb niets van whirlpool vernomen en wacht inmiddels al 3 weken. Erg fijn maar niet heus!

RickD

Ongelezen bericht door RickD »

Heb je 'm door Its laten aansluiten of heb je dat zelf gedaan? Dit verhaal klinkt als het niet verwijderen van de transportbeveiligingen.

anria

Hoiiiiiiiiiiiiii,
Verwijderen beveiliging??
Waar zit dat ...................de beveiliging, dan ga ik zelf wederom maar eens op onderzoek uit.
De zwarte kabel/rubberband die de kuip moet laten draaien ligt eraf, dat weet ik wel.
Tis gewoon een maandagmorgenmonster!!!!
Ik kies ook altijd de verkeerde rij en nu het verkeerde merk..................beste sloop!!

anria

Yesssssssssssss, de bon is terecht!!!!!!!
Ben 3 dagen aan het zoeken geweest...........................................en ik heb hem gevonden, haha :D
Heb gewoon garantie dussssssssssssssssssssssssss dat scheelt weer bekkie.
Maar ik vind zowiezo de service slecht van Whirlpool hoor, ben zeker "nog"niet tevreden. Na 10 emailtjes sturen, 1 x een telefoontje terug met gelijk dat als ik geen bon meer had ik moest gaan betalen(106 euro, schandalig..........want voor dat geld heb je bijna een nieuwe)!!!!
Heb ook enkele keren gebeld, 2 x word gewoon tijdens 'normaal"gesprek de haak erop gegooid.................................het laatste gesprek ging weer over dat het tussen de 106 en 175 zou gaan kosten (uit coulance)...............nou sorry hoor, dat vind ik geen coulance prijzen. Vind het schandalige prijzen, echt belachelijk!!!
Maar goed nu ik de bon heb gevonden kunnen ze fluiten naar dat geld, hihi :wink:
Ben weer beetje happie de peppie, ben alleen benieuwd wat het nu is???
Laat het jullie nog wel weten.
En kijken of de monteur misschien wel beetje aardig is :lol:
als ik bakkie koffie aan hem geef komt het vast wel goed!!!
Groetjes

RickD

Ongelezen bericht door RickD »

anria schreef:Hoiiiiiiiiiiiiii,
Verwijderen beveiliging??
Waar zit dat ...................de beveiliging, dan ga ik zelf wederom maar eens op onderzoek uit.
De zwarte kabel/rubberband die de kuip moet laten draaien ligt eraf, dat weet ik wel.
Tis gewoon een maandagmorgenmonster!!!!
Ik kies ook altijd de verkeerde rij en nu het verkeerde merk..................beste sloop!!
Dus je hebt hem niet door Its laten aansluiten maar zelf gedaan? Transportbeveiligingen zitten achterop de machine, zijn een stel grote bouten in feite. Deze houden de trommel op zijn plaats tijdens transport. Als je 'm laat draaien met deze bouten erin draai je de complete trommel in de soep, gaat hij rond dansen en maakt hij een bak herrie. Wil niet zeggen dat het 100% zeker dat is, maar dat is een fout die je nogal eens tegenkomt.

anria

Nee die zijn eruit, die kwam ik net in een tasje tegen!!! Nee, dat is niet de reden gelukkig...................dat zou wel heeeeeeeeeeeeel erg "dom"zijn.
En It's heeft hem hier neergezet..........................moet je niet aan mij overlaten.
Wel heb ik hem zelf ook opgemaakt en zag dat er een zwarte band...........rubber iets(fietsband, hahahaha :shock: ) tussen de trommel zat.Die loopt er ook steeds af.........................en ondanks als dat stomme bandje erweer omzit....................maakt ie een rare/ongelooflijke herrie. Hij heeft het hier niet naar zijn zin. Eerst een tijdje niets hoeven doen en nu volledig aan het werk, hahaha :D
Maar ben wel blij dat ik de bon heb, jippie!!!!!
Laat zo wel weten wat het is...............................misschien wel een maandagmorgenmonster???
Thanks.
groetjes
Angela :D

keesje456

Ongelezen bericht door keesje456 »

Hallo Anria,

hoe is t afgelopen? heb volgens mij hetzelfde probleem. heel veel lawaai bij deze wirlpool..

Keesje

anria

Hoiiiiiiiiiiiiii,
Nou moet zeggen dat uiteindelijk..............het heeft dan 3 weken geduurt maar ze zijn afgelopen week gekomen . Hele vriendelijke monteur die mij vertelde dat het een veel voorkomend probleem is door gebruik van verkeerd materiaal.
Hij heeft de trommel incl lager vervangen en de eerste was die ik draaide hoorde ik niet eens, zelfs het centrifugeren niet.
Heb gelukkig de bon weer gevonden maar hij vertelde ook dat dit gewoon onder de garantie behoorde te vallen.
dusssssssssssss eind goed al goed, hij staat nu zijn 2e was te draaien en heb er nog 2 voor hem vandaag. Even schade inhalen, hahaha :D
Maar als hij herrie maakt direct contact opnemen..................ik zeg nu achteraf ook dat ik al herrie had vanaf het begin af aan en nu hoor ik zo goed als niets. Heel mijn huis trilde en de buren dachten dat er een vliegtuig in hun slaapkamer kwam landen. Twas echt niet normaal!!!!
Ben blij dat ik nu weer kan wassen!!! Jippie :P
En voor jou succes!!!
Fijn weekend.

Gesloten