In januari heb ik voetbalkaarten (AC Milan) gekocht via Seatwave. Duurder dan rechtstreeks via de Milan site maar dan verwacht je ook dat een betrouwbare organisatie achter de levering van de kaarten zit die al je zorgen wegneemt.
Helaas, inmiddels een maand later en vier dagen voor vertrek naar Italië, zijn de kaarten nog niet binnen. Als koper word je dan iets onrustig en neem je contact op met Seatwave. Vervolgens krijg je te maken met de (on)bereikbaarheid van Seatwave. Zij zijn alleen via de mail te benaderen en bij alle specifieke vragen krijg je een 'standaard antwoord'-mail over de werking van Seatwave. Daar vraag ik niet naar maar ik wil antwoorden op mijn specifieke vragen. In één antwoord mail zat dan uiteindelijk een telefoonnummer (in Engeland). Echter bij het bellen van dit nummer krijg je "dit nummer is niet in gebruik".
Tijdens het proces van wachten en hopen, praat je hierover met familie en vrienden. Wat blijkt, een familielid heeft hetzelfde aan de hand gehad met Seatwave. Zijn kaarten werden een dag voor de wedstrijd geleverd (terwijl hij zelf al in Rome zat). Had ik dit maar van te voren geweten.....
Het blijkt dat kaarten voor concerten etc. wel goed gaan via Seatwave maar blijkbaar bij kaarten voor voetbal gaat dit niet goed. waarom bieden ze dan deze kaarten aan als ze niet voor elkaar krijgen om gekochte tickets op tijd te leveren (zodat er geen paniek ontstaat bij de koper).
Ik heb nog drie dagen voordat ik vertrek......ik blijf hopen maar de voorpret verdwijnt met het uur.....
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Seatwave voetbalkaartjes
Re: Seatwave voetbalkaartjes
Ik zou dit soort verkoop site's niet als "betrouwbaar"bestempelen zijn alleen uit op pure snelle winst.In januari heb ik voetbalkaarten (AC Milan) gekocht via Seatwave. Duurder dan rechtstreeks via de Milan site maar dan verwacht je ook dat een betrouwbare organisatie achter de levering van de kaarten zit die al je zorgen wegneemt.
Gebruik google maar eens .Dit soort site's staan boven aan in Google de officiele site's staan ver daaronder .Bij de eerst genoemde site's worden de kaartjes voor haast de dubbele prijs aangeboden terwijl ze ook bij de erkende wel betrouwbare verkooppunten ook nog te koop zijn voor de normale prijs. Op Google staan vele reacties over dit bedrijf van kopers die 1 dag van te voren een mailtje kregen dat de kaartjes niet te leveren zijn.Ze zijn namelijk afhankelijk van het aantal aan hun te koop aangeboden kaartjes.
Ook staat er klachten van mensen die zich opgelicht voelen als ze het kaartje ontvangen met de echte prijs erop.En er zijn al zoveel tv programma's over dit soort praktijken geweest en zelfs in de 2e kamer werd/wordt al over deze woekerpraktijken gesproken,en komen er maatregelingen vanuit de kamer om dit tegen te gaan.
Had dus gekund door vooraf eens te googelen.Of zoek functie op dit soort site's te gebruiken.Had ik dit maar van te voren geweten.....
gr Henk
-
Querina en Rob
Henk, dank voor je reactie. Mogelijk had ik beter kunnen/moeten weten. Maar ik heb nog drie dagen. Hopelijk loopt het uiteindelijk toch nog goed af. Wel wil ik een ieder waarschuwen voor Seatwave.....bezint eer ge begint.
-
Querina en Rob
Voor alle personen die geïnteresseerd zijn in overige reacties:
http://shoppingervaring.nl/seatwave-reviews/
Hier word je niet vrolijk van!!!
http://shoppingervaring.nl/seatwave-reviews/
Hier word je niet vrolijk van!!!
-
Querina en Rob
Even het vervolg weer delen.....
Seatwave legt nu de verantwoordelijkheid neer bij de 'verkoper' (wie dat ook mag zijn). De verkoper zal een digitale voucher sturen zodat ik in Italië (ergens in de buurt van eht stadion) de kaarten kan ophalen. Daarmee is voor Seatwave nu 'de kous af' lijkt het.
Ik heb geprobeerd de betaling te laten storneren maar helaas, betalingen via Ideal kunnen niet worden gestorneerd (ook weer een wijze les). Kortom, je komt steeds in een kleiner hoekje te zitten waar jezelf niet uit kan komen en waarbij je bent overgeleverd aan de goden (van Seatwave)......
Seatwave legt nu de verantwoordelijkheid neer bij de 'verkoper' (wie dat ook mag zijn). De verkoper zal een digitale voucher sturen zodat ik in Italië (ergens in de buurt van eht stadion) de kaarten kan ophalen. Daarmee is voor Seatwave nu 'de kous af' lijkt het.
Ik heb geprobeerd de betaling te laten storneren maar helaas, betalingen via Ideal kunnen niet worden gestorneerd (ook weer een wijze les). Kortom, je komt steeds in een kleiner hoekje te zitten waar jezelf niet uit kan komen en waarbij je bent overgeleverd aan de goden (van Seatwave)......