LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi gast,

Je schrijft dat een bedrijf niet zijn eigen faillissement kan aanvragen. Dat je geen kennis hebt van deze juridische vraagstukken is niet erg, maar geef er dan ook geen mening over.

Een bedrijf i.c., dus de omgedoopte spaar select bv's, kan wel degelijk zijn eigen faillissement aanvragen. Als het gaat om het ontlopen van vernatwoordelijkheden t.a.v. crediteuren, klanten en (ex) personeel is men kennelijk bijzonder vindingrijk.

Spaar select zou diezelfde vindingrijkheid moetn hanteren ten aanzien vanhet schadleoos stellen van ons, gedupeerden.

Jack


Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Albert,

Je link inzake het artikel van Kleisterlee, verschilt in hoge mate van de sterfhuisconstructie die Spaar select hanteert. Failliet gaan is soms niet mee rte vermijden. Bewust relatie benadelen wel.

Overigens Albert, kom jij uit het oosten des lands?

Jack

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi Jack,

Ik geef alleen voorbeelden voor mensen die meer willen weten over de materie.

Ik woon in Midden-Nederland mijn familie komt uit Twenthe.

Het grappige is, dat ik door een advocate word begeleid , die mijn advocaat weer controleert. Dus heb ik dubbele controle over mijn rechtzaak.

Zeg maar een soort Sara-Etty , ze kennen elkaar en zijn van het zelfde studiejaar. Mijn second-opinion heeft per 1 maart a.s. een baan als advocate in Nijmegen.

Groet,

Albert.

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Vooral is mijn vraag:
Is er nu inmiddels iemand die een ARGUMENT heeft waarom een bedrijf in zo'n geval VERPLICHT zou zijn zijn eigen faillisement aan te vragen?

Of blijft het bij geklets? Geef eens een wetsartikel, URL naar een echte informatiebron (niet www.wetten.nl of zoiets vaags)

(en dan nog een minder belangrijke vraag: ik weet nog steeds niet zeker of een bedrijf wel zijn eigen faillisement aan kan vragen. Ik lees wel veel verhalen waarbij de aandeelhouder het faillisment aanvraagt, maar ik zoek nog naar het eerste verhaal waarbij het bedrijf het faillisement aanvraagt)

gast100

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door gast100 »

Zoekt en gij zult vinden. Spaar Select heb je al gevonden.

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Gast zonder wetskennis

Een faillissement is een gerechtelijk beslag op het hele vermogen ten behoeve van de schuldeisers. De failliet verliest het beheer over het vermogen en kan er niet meer over beschikken. De failliet kan een privé-persoon zijn (bijvoorbeeld een eenmanszaak of een vennootschap onder firma), of een rechtspersoon (een BV).

Een curator neemt het beheer van vermogen over en is de enige persoon die handelend mag optreden. De Rechtbank stelt de curator aan. Deze zorgt voor vereffening van het vermogen.

Het faillissement kan worden aangevraagd door de ondernemer zelf, of door één of meerdere schuldeisers.

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Een BV gaat failliet als er meer schulden dan bezittingen zijn. In zo'n geval is het bedrijf zelfs verplicht zijn eigen faillissement aan te vragen.
Kennelijk ben ik zonder wetskennis (volgens jullie). Daarom nogmaals de vraag: waar staat dat dat VERPLICHT is ?????

Tot nu toe ontbreekt voor die verplichting ieder argument, verwijzing naar wetsartikel of wat dan ook!

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Ga maar een boekje rechts- en wetskennis kopen. Zeurpiet :shock: 8) :roll:

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

niemand is iets verplicht!!!!!!!!!!!! maar dat was ook je stelling niet je schreef dat het niet kon .

Klaas1

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Klaas1 »

Deze week heb ik weer eens gekeken op dit forum, las ook berichten van ex Spaarselecters. Ik wil jullie mijn ervaringen met Spaar Select kort beschrijven.
In 2001 ben gaan werken voor Spaar Select. Presentatie van hun was aansprekend. Goede opleiding, goede begeleiding, goede verdienste. Betrouwbaar bedrijf.

Ik ging naar de opleiding in Breda. Daar kwamen de eerste scheurtjes al in het beeld. Opleiding is niet het goede woord, doctrine wel. Als je tijdens de opleiding kritische vragen stelde, bijvoorbeeld over Overwaarde Effect met beleggingdepot om de premie uit te betalen, dan werd je door de opleiders apart genomen, aangesproken op je negatieve houding. Bleef je kritisch dan werd je van de opleiding verwijderd. Als ik die presentatiemap nog bekijk, dan blijkt daar uit dat de voorlichting aan alle kanten rammelt

Ik had geen enkele ervaring in financiele dienstverlening, dat is geen probleem voor hen, want je moet een verhaal uit het hoofd leren en op die manier de klant binnenhalen. Produktinhoudelijke kennis is niet nodig. De klant weet toch altijd minder dan jij.

Toen ik van de opleiding op het kantoor kwam, ging ik direct op klantbezoek. De slogan was “Ieder contact een contract”. Dat was ook letterlijk waar op gestuurd werd. Je moest van elke afspraak uitleggen waarom je geen contract had gesloten. En als je dat niet lukte dan was je een loser of een sissy.

Ik heb nooit een lease verkocht omdat ik er absoluut niet achter kon staan. Geen contracten binnenslepen betekent dat je onder grote druk komt te staan. Na 3 maanden had ik het wel gezien en ben vertrokken. Spaar Select heeft mooie praatjes, maar het is alleen maar gericht op contracten sluiten. Door de grote druk op onervaren mensen, gaan deze vanzelf wel contracten doorduwen. Dat hoorde je dagelijks van collega’s.

Klaas

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Pieter »

Klaas,

Jammer dat mijn adviseur er anders over dacht zoals jij.

Voor hem was het ieder contact een contract zonder te letten op de financiele situatie. Vandaar ook dat ik de advisuer persoonlijk aansprakelijk heb gesteld voor de schade die voortvloeit uit het contract.

Mvg Pieter

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Albert »

Ik heb een week training gehad bij Spaarbeleg in Nieuwegein om hun produkten te verkopen. Inclusief een telefooncursus om afspraken te maken. Hoe verkoop je gebakken lucht vroegen ze. Helaas had ik toen al 3 contracten afgesloten bij Legiolease.

Toen wist ik het al dat ik er in was geluisd. Ik haakte af. Dus voor verkopers van deze produkten heb ik geen goed woord over.

Albert.

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Ow, daarom was je niet op mijn verjaardag geweest! Je was op cursus!

:lol: :wink: An,

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Albert »

Ik had je een kaartje gestuurd en kreeg het terug. Of de mailbox was vol maar ik wist het wel :D

Nou nog van harte dan en nog vele jaren.

Albert :D

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Ja bedankt en jullie daar ook nog hè! O, dat van die mailbox wist ik niet. Ik gebruik het haast nooit. Ik had ook aan jullie een kaart gestuurd. Vreemd dan. :?

Ik stuur je er nog wel èèn met met echte adres.

Gr, An :wink:

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Jack747 »

Het Debacle Spaar Select

De afgelopen week was er weer eens enige publiciteit over de schandaleuze praktijken van Spaar Select. Dat zou veel meer moeten gebeuren. Volgens informatie moeten er ongeveer 12.000 mensen zijn die een constructie hebben waarbij de overwaarde van de woning in een aandelenpot is gestort waaruit een lease wordt betaald. De aandelenpot is leeg, maar de lease moet betaald worden. Het vooruitzicht na 5 jaar is een schuld uit de lease, plus een fraaie hypotheekschuld. Terwijl alleen maar winst is voorgespiegeld. De schuld die je hebt is vele malen groter dan de opgenomen overwaarde, terwijl dit nooit verteld is.
Zie ook het verhaal dat een gast hier deed. Daarnaast moet er nog een veelvoud van die 12.000 mensen zijn die een ‘normale’ lease hebben ‘gekregen’ van Spaar Select.

Spaar Select weigert categorisch om zelfs maar mee te denken over een oplossing. Alles wordt terugverwezen naar de eigen verantwoordelijkheid. Ook een mooie is ‘wij zijn geen partij, het contract is met Dexia’. Ze hebben wel de centen opgestreken, maar nu zijn ze niet thuis.

Waar zijn die gedupeerden? Wat doen jullie eraan? Vertel je verhaal en je aanpak, daar kunnen anderen waaronder ikzelf, mogelijk hun voordeel mee doen.


Jack

dwd4

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door dwd4 »

** sonja **

ik geloof niet dat je het beseft dat de regering van dit land hetzelfde doen. mensen dom houden en intimideren.

en als ze op moeten komen (zoals in de grondwet staat) in er niemand thuis. het zwakkere volk moet zwak blijven anders zijn ze hun baan kwijt.
En het pensoentje is nog niet veilig.
ze willen graag dat je naar de rechtbank komt...winnen doe je toch niet.
waar maak je dan druk om....

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Zouden er geen parlementsleden meelezen op dit forum? Nog eens kamervragen stellen over Legio Lease, Dexia en Spaar Select zou geen kwaad kunnen.

Jammer dat Pim Fortuyn niet meer onder ons is.

Ik denk dat ons land er dan politiek gezien iets anders uit had gezien.

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Via de home page van dhr. Blok onder "E-mail aan 2e Kamerleden" kan je zo een e-mail downloaden die gezonden kan worden naar alle leden van de 2e kamer. Hoef je bijna niets aan te doen. Eventueel de bestaande berichten verwijderen en je eigen verhaal intypen. Heb ik ook gedaan.

Gesloten