LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] editieenigma
Re: editieenigma
stoelyway
Wie eist, bewijst. Zij zullen moeten bewijzen dat ze het proefexemplaar wél verzonden hebben en dat jij dat exemplaar ook daadwerkelijk in ontvangst hebt genomen. Wel nu, zij hebben het proefexemplaar plus het begeleidend schrijven NIET aangetekend en met bewijs van ontvangst verzonden en kunnen dus niet bewijzen dat het proefexemplaar bij jou is afgeleverd. Schrijf dat aan het incassobureau en stuur een kopie naar deze ******** uitgever.
Maxiem.
Wie eist, bewijst. Zij zullen moeten bewijzen dat ze het proefexemplaar wél verzonden hebben en dat jij dat exemplaar ook daadwerkelijk in ontvangst hebt genomen. Wel nu, zij hebben het proefexemplaar plus het begeleidend schrijven NIET aangetekend en met bewijs van ontvangst verzonden en kunnen dus niet bewijzen dat het proefexemplaar bij jou is afgeleverd. Schrijf dat aan het incassobureau en stuur een kopie naar deze ******** uitgever.
Maxiem.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: editieenigma
1) bewaar alles.stoelyway schreef: wat moet ik hier nu mee aan ?
2) doe aangifte.
Dit is oplichting en door het incassoburo zelfs afpersing (door dreiging proberen geld van jou te ontvangen).
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 jan 2011 18:12
Re: editieenigma
Ook ik kreeg een tijdje geleden een blad incl rekening van editie enigma.
Eerst gebeld en daarna nog gemailt maar geen antwoord. Ik liet het zoals het was en dacht er niet meer aan tot ik nog meer rekeningen kreeg en zelfs een aanmaling.
Aangezien ik zelf in eindhoven woon en het bedrijf in veldhoven gevestigd is ben ik op hoge poten maar zelf langs editie enigme gegaan. Ik moet zeggen voor een bedrijf deed ze (een vrouw helemaal alleen in 1 kantoortje???) helemaal niet moeilijk over een opzegging. Ik heb heel mijn verhaal verteld enzo. Ze zei dat ik wel telefonisch benadert ben, wat niet zo was. Gevraag naar evt opnames, dit kon ze niet aantonen. Toen zei ze nog dat ik per email een antwoord had ontvangen. Ook dit kon ze niet aantonen. De mevrouw die de emails behandelde was er toevallig niet die dag. Verder heeft ze me uitgeschreven uit het bestand. Ik heb nog wel een email ontvangen. Een standaard brief zoals je kan lezen. Deze brief is al vaker beschreven in eerdere berichten.
Geachte mevrouw de Wit,
Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaar meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.
U heeft geen betalingsverplichting aan Editie Enigma
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
Mijn advies voor mensen met het zelfde editie enigma probleem: Woon je in de buurt? Ga gewoon langs!!! En anders gewoon aangifte doen!!! Politie is heel geintereseert in deze zaak!!
Eerst gebeld en daarna nog gemailt maar geen antwoord. Ik liet het zoals het was en dacht er niet meer aan tot ik nog meer rekeningen kreeg en zelfs een aanmaling.
Aangezien ik zelf in eindhoven woon en het bedrijf in veldhoven gevestigd is ben ik op hoge poten maar zelf langs editie enigme gegaan. Ik moet zeggen voor een bedrijf deed ze (een vrouw helemaal alleen in 1 kantoortje???) helemaal niet moeilijk over een opzegging. Ik heb heel mijn verhaal verteld enzo. Ze zei dat ik wel telefonisch benadert ben, wat niet zo was. Gevraag naar evt opnames, dit kon ze niet aantonen. Toen zei ze nog dat ik per email een antwoord had ontvangen. Ook dit kon ze niet aantonen. De mevrouw die de emails behandelde was er toevallig niet die dag. Verder heeft ze me uitgeschreven uit het bestand. Ik heb nog wel een email ontvangen. Een standaard brief zoals je kan lezen. Deze brief is al vaker beschreven in eerdere berichten.
Geachte mevrouw de Wit,
Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaar meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.
U heeft geen betalingsverplichting aan Editie Enigma
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl
Mijn advies voor mensen met het zelfde editie enigma probleem: Woon je in de buurt? Ga gewoon langs!!! En anders gewoon aangifte doen!!! Politie is heel geintereseert in deze zaak!!
Re: editieenigma
Ook ik heb er problemen mee gehad en nu nog! Ik ga geen incasso betalen en wacht op een dagvaarding voor de rechtbank. Want recht moet er komen!
EDitie enigma gaat gewoon door terwijl er al van 2008 klachten zijn. Het is je ware terreur op mensen en ze moeten stoppen!!! Zo denk ik er over.
Welke rechter wil geen bewijzen? En waar halen zij het bewijs vandaan?
Trap nergens in en betaal niks. Dat was ook het advies van de politie!
EDitie enigma gaat gewoon door terwijl er al van 2008 klachten zijn. Het is je ware terreur op mensen en ze moeten stoppen!!! Zo denk ik er over.
Welke rechter wil geen bewijzen? En waar halen zij het bewijs vandaan?
Trap nergens in en betaal niks. Dat was ook het advies van de politie!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 jul 2010 12:16
Re: editieenigma
Vandaag via de mail weer een aanmaning ontvangen om mijn abonnement te betalen voor Editie-Enigma.
Ik heb weer een mail gestuurd naar de deurwaarder, dat ik dit niet betaal.
Ze blijven mij gewoon iedere keer weer mailen dat ik wel moet betalen.
Ik word echt verschrikkelijk kwaad over zulke bedrijven.
Mensen geld afhandig maken, met een puzzelblad. En dan het bedrag wat je moet betalen 62,75 euro, hoe verzinnen ze het.
Het is te gek voor woorden.
Maar hoe kom je van zulke mensen af?
Ik heb al via een andere site gelezen, dat er veel meer mensen met dit zelfde probleem zitten.
Is hier nu echt niets tegen te doen?
Kunnen we niet iets oprichten voor zulke bedrijven, die je met hun gladde praatjes iets aansmeren.
Ik heb weer een mail gestuurd naar de deurwaarder, dat ik dit niet betaal.
Ze blijven mij gewoon iedere keer weer mailen dat ik wel moet betalen.
Ik word echt verschrikkelijk kwaad over zulke bedrijven.
Mensen geld afhandig maken, met een puzzelblad. En dan het bedrag wat je moet betalen 62,75 euro, hoe verzinnen ze het.
Het is te gek voor woorden.
Maar hoe kom je van zulke mensen af?
Ik heb al via een andere site gelezen, dat er veel meer mensen met dit zelfde probleem zitten.
Is hier nu echt niets tegen te doen?
Kunnen we niet iets oprichten voor zulke bedrijven, die je met hun gladde praatjes iets aansmeren.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: editieenigma
Deurwaarder? Of incassoburo? (Er is een groot verschil namenlijk).tumi/buddy schreef:Vandaag via de mail weer een aanmaning ontvangen om mijn abonnement te betalen voor Editie-Enigma.
Ik heb weer een mail gestuurd naar de deurwaarder, dat ik dit niet betaal.
En dan - hoe heb je gemeld dat je niet betaald?
Gemeld dat er geen overeenkomst is, en dat indien zij menen dat dit wel zo is, men verzocht word om een kopie van de door jou getekende overeenkomst te overleggen, danwel het volledige en ongewijzigde voicelog? (Wat er niet is..toch?)
In principe kan je ze verzoeken hun mail acties te staken - omdat je anders aangifte zult gaan doen wegens poging tot afpersing (door dreigen met gevolgen proberen mensen tot betalen te dwingen).tumi/buddy schreef:Ze blijven mij gewoon iedere keer weer mailen dat ik wel moet betalen.
Ik word echt verschrikkelijk kwaad over zulke bedrijven.
Als het een jaarabonnement voor een Denksport uitgave is - is dat op zich niet zo heel erg. En, ALS je wat krijgt - ik begrijp van een aantal mensen dat ze rekeningen krijgen zonder enige tegenprestatie, zoals een puzzelblaadje (even los van of het een goed blaadje is).tumi/buddy schreef:Mensen geld afhandig maken, met een puzzelblad. En dan het bedrag wat je moet betalen 62,75 euro, hoe verzinnen ze het.
Relatief simpel.tumi/buddy schreef:Maar hoe kom je van zulke mensen af?
Is hier nu echt niets tegen te doen?
Kunnen we niet iets oprichten voor zulke bedrijven, die je met hun gladde praatjes iets aansmeren.
1) laat je niet intimideren als je zeker weet dat je geen abonnement hebt. Verzoek met klem om bewijs, en meld dat ze verzocht worden te stoppen met hun incassopogingen (als er geen bewijs is) daar er geen overeenkomst is, en kan zijn.
2) als men doorgaat, stuur ze een waarschuwing dat indien ze doorgaan, aangifte volgt wegens poging tot afpersing.
3) Doe ook echt aangifte, indien nodig.
Zorg wel dat je NIETS per telefoon doet, maar alleen schriftelijk of per mail.
En zorg voor ontvangst en leesbevestiging (Mail, outlook) of aangetekend met handtekening retour (post) in verband met bewijs.
Bewaar alles, en een kopie van alle brieven die je stuurt bij elkaar.
Iets oprichten? Zou niet nodig moeten zijn, we hebben politie daarvoor.
ALS zij hun werk goed doen, dan.
Re: editieenigma
Ik heb echt een hekel gekregen aan editie enigma.
De laatste keer had ik een proefnummer van hun gekregen, bleek dat ik daarna gelijk vast zat aan een abonnement.
Heb er heel veel tijd in moeten steken om dit abonnement weer kwijt weten te raken.
Ik ga dus echt niet betalen voor zo een stom tijdschrift!
De laatste keer had ik een proefnummer van hun gekregen, bleek dat ik daarna gelijk vast zat aan een abonnement.
Heb er heel veel tijd in moeten steken om dit abonnement weer kwijt weten te raken.
Ik ga dus echt niet betalen voor zo een stom tijdschrift!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22
Re: editieenigma
Ook ik heb inmiddels een derde brief, ingebrekestelling, van deze firma ontvangen.
mijn vriendin is ook een proefabonnement aangeboden, echter deze natuurlijk nooit ontvangen.
Intussen, via de mail, contact gezocht met deze firma en ook reactie gekregen.
Zij sturen een stukje van het gesprek op waarbij wordt ingestemd met een proefabonnement.
Echter, een proefabonnement heb ik nooit ontvangen dus ik ga ook niets betalen.
Natuurlijk heb ik contact gezocht met het Juridisch Loket ( 0900-8020) en van hun het volgend advies gekregen ( wat dan voor mij geldt!):
Niet betalen, ook niet aan het incassobureau.
Zij moeten bewijzen dat ik/jij daadwerkelijk een proefabonnement hebben ontvangen.
Ze staan er om bekend lang door te zetten, maar daar moet je je niet door laten afschrikken.
Als ze je echt voor de rechter gaan slepen, dan moeten ze ook het bewijs van een overeenkomst tonen. EN DAT IS ER NIET
Zit je er echt mee, bel dan gerust het Juridisch Loket. Deze mensen staan je graag te woord en kunnen je gratis info geven hoe dit aan te pakken.
Zij hebben een brief die ze je kunnen toe mailen. ff aanpassen en aangetekend naar enigma opsturen..of waar het ook heen moet.
mijn vriendin is ook een proefabonnement aangeboden, echter deze natuurlijk nooit ontvangen.
Intussen, via de mail, contact gezocht met deze firma en ook reactie gekregen.
Zij sturen een stukje van het gesprek op waarbij wordt ingestemd met een proefabonnement.
Echter, een proefabonnement heb ik nooit ontvangen dus ik ga ook niets betalen.
Natuurlijk heb ik contact gezocht met het Juridisch Loket ( 0900-8020) en van hun het volgend advies gekregen ( wat dan voor mij geldt!):
Niet betalen, ook niet aan het incassobureau.
Zij moeten bewijzen dat ik/jij daadwerkelijk een proefabonnement hebben ontvangen.
Ze staan er om bekend lang door te zetten, maar daar moet je je niet door laten afschrikken.
Als ze je echt voor de rechter gaan slepen, dan moeten ze ook het bewijs van een overeenkomst tonen. EN DAT IS ER NIET
Zit je er echt mee, bel dan gerust het Juridisch Loket. Deze mensen staan je graag te woord en kunnen je gratis info geven hoe dit aan te pakken.
Zij hebben een brief die ze je kunnen toe mailen. ff aanpassen en aangetekend naar enigma opsturen..of waar het ook heen moet.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: editieenigma
Als het inderdaad een 'stukje' is - is dat zowiezo niet rechtsgeldig.gertje1975 schreef: Zij sturen een stukje van het gesprek op waarbij wordt ingestemd met een proefabonnement.
Voor zover bekend, word een 'voicelog' (het 'bandje') alleen als bewijs geaccepteerd als het volledig, niet ge-edit (geknipt), en duidelijk is.
Dus, het gehele bevestigingsgesprek, beginnende met "Dit gesprek word opgenomen, gaat u hiermee accoord" en uw duidelijke "Ja".
Als dat er niet ook bij staat, kan je als 'slachtoffer' al aannemelijk maken dat er mee gerommeld is - en is het 99,9% zeker dat een rechter, als het al zover komt, dit van tafel veegt.
Re: editieenigma
Ik heb de incasso geschreven dat ik nooit een proefblad heb ontvangen en het ging om een GRATIS blad. Veel te duur trouwens.
Maar hun reaktie was dat HUN client mij een blad had gestuurd dus ik moet betalen. ( slechts 141 euro!!!)
Mooi niet, ik betaal niet voor terreur en de incasso pikt ook een graantje mee vandaar hun aanhouden.
Maar ik wijk niet voor editie enigma of welke incasso ook. Ze kunnen de pot op met hun gedreig. Zie eens hoeveel mensen er problemen mee hebben! En ze gaan gewoon door?????? Dieptreurig dat zij hun gang mogen gaan. Mensen: betaal NIET!
Maar hun reaktie was dat HUN client mij een blad had gestuurd dus ik moet betalen. ( slechts 141 euro!!!)
Mooi niet, ik betaal niet voor terreur en de incasso pikt ook een graantje mee vandaar hun aanhouden.
Maar ik wijk niet voor editie enigma of welke incasso ook. Ze kunnen de pot op met hun gedreig. Zie eens hoeveel mensen er problemen mee hebben! En ze gaan gewoon door?????? Dieptreurig dat zij hun gang mogen gaan. Mensen: betaal NIET!
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: editieenigma
En kunnen zij dan bewijzen dat hun client daar van jou een getekende opdracht toe heeft gekregen?pakora schreef:Maar hun reaktie was dat HUN client mij een blad had gestuurd dus ik moet betalen. ( slechts 141 euro!!!)
Of op enige andere wijze iets van een bestelling of leveropdracht heeft?
Re: editieenigma
nee dat kunnen ze niet want dat is er uiteraard niet. Hoe kunnen ze blijven bestaan he? En hoe dom is zo'n incasso bureau of......geslepen?
Re: editieenigma
nogmaals mensen....Als editie enigma niet kan aantonen dat je een proefexemplaar hebt ontvangen is er geen overeenkomst, geen proefperiode ingegaan dus ook geen opzegtermijn geweest.
Dus, tenzij editie enigma een door jouw ondertekend ontvangstbewijs kan overhandigen dat jij persoonlijk dat proefexemplaar in ontvangst hebt genomen kunnen ze je niets maken, kan het incassobureau je niets maken en zal een rechter altijd jouw kant kiezen.
Ze zijn heel hardnekkig en proberen als ze merken dat je niet overstag gaat een 'afkoop-deal' met je te maken. Ook hier niet op ingaan!!
hieronder nogmaals mijn laatste email naar hen toen ik last van ze had:
Geachte Mw van de Nieuwenhof,
Iedereen kan zeggen een email te hebben gestuurd naar mijn emailadres. Zoals ik u in mijn vorige email al meldde, ik heb GEEN email van u ontvangen. Tevens heb ik van u GEEN proefnummer ontvangen. Als u op de hoogte bent van de nederlandse wetgeving, weet u dat de bewijsplicht hiervoor niet bij de consument ligt maar bij u. Dus tenzij u zowel een leesbevestiging van de email als een ontvangstbewijs van het proefnummer kunt overleggen bent u volgens de wet in gebreke gebleven inzake de mondelinge telefonische overeenkomst.
Aangezien u er geen zorg voor gedragen heeft dat zowel bevestigingsemail als het proefnummer aan mij geleverd zijn, is er wettelijk GEEN INZAGEPERIODE ingegaan. Aangezien er geen inzageperiode in is gegaan, is er geen sprake geweest van annuleringsplicht (aangezien deze pas ingaat op moment van ontvangst) mijnerzijds. Derhalve is er geen sprake van een abonnementsovereenkomst en dus geen betalingsplicht van mij naar u. Ik verwijs u naar http://www.consuwijzer.nl, waar de nederlandse regelgeving erg duidelijk beschreven staat in zake dit soort overeenkomsten.
Ik vraag u nogmaals een leesbevestigings bewijs en een wettelijk geaccepteerd bewijs van ontvangst van het proefnummer naar mij te sturen.
Ik geef u hierbij nog één keer de gelegenheid dit onrechtmatig tot stand gekomen abonnement te annuleren en mij te ontzien van enige betalingsplicht in welke vorm dan ook, Tevens verwacht ik dat mijn gegevens uit uw systeem worden verwijderd. Ik verwacht hiervan een schriftelijke bevestiging binnen 24 uur. Doet u dit niet, dan zie ik mij genoodzaakt deze zaak voor te leggen aan de rechter, waarbij ik tevens alle door mij gemaakte kosten zal verhalen op Editie Enigma.
Indien u op de hoogte bent van de nederlandse regelgeving, weet u dat een rechter u in deze kwestie ongelijk zal geven aangezien u niet kunt aantonen dat u uw deel van de mondelinge overeenkomst bent nagekomen. Tevens zal ik de rechter uitdraaien voorleggen van de berichten op de forums van Vara:Kassa en RADAR, om een duidelijk beeld te schetsen van uw werkwijze.
hierop krijg je uiteindelijk de standaard reactie:
Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaren meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
http://www.editieenigma.nl
Dus, tenzij editie enigma een door jouw ondertekend ontvangstbewijs kan overhandigen dat jij persoonlijk dat proefexemplaar in ontvangst hebt genomen kunnen ze je niets maken, kan het incassobureau je niets maken en zal een rechter altijd jouw kant kiezen.
Ze zijn heel hardnekkig en proberen als ze merken dat je niet overstag gaat een 'afkoop-deal' met je te maken. Ook hier niet op ingaan!!
hieronder nogmaals mijn laatste email naar hen toen ik last van ze had:
Geachte Mw van de Nieuwenhof,
Iedereen kan zeggen een email te hebben gestuurd naar mijn emailadres. Zoals ik u in mijn vorige email al meldde, ik heb GEEN email van u ontvangen. Tevens heb ik van u GEEN proefnummer ontvangen. Als u op de hoogte bent van de nederlandse wetgeving, weet u dat de bewijsplicht hiervoor niet bij de consument ligt maar bij u. Dus tenzij u zowel een leesbevestiging van de email als een ontvangstbewijs van het proefnummer kunt overleggen bent u volgens de wet in gebreke gebleven inzake de mondelinge telefonische overeenkomst.
Aangezien u er geen zorg voor gedragen heeft dat zowel bevestigingsemail als het proefnummer aan mij geleverd zijn, is er wettelijk GEEN INZAGEPERIODE ingegaan. Aangezien er geen inzageperiode in is gegaan, is er geen sprake geweest van annuleringsplicht (aangezien deze pas ingaat op moment van ontvangst) mijnerzijds. Derhalve is er geen sprake van een abonnementsovereenkomst en dus geen betalingsplicht van mij naar u. Ik verwijs u naar http://www.consuwijzer.nl, waar de nederlandse regelgeving erg duidelijk beschreven staat in zake dit soort overeenkomsten.
Ik vraag u nogmaals een leesbevestigings bewijs en een wettelijk geaccepteerd bewijs van ontvangst van het proefnummer naar mij te sturen.
Ik geef u hierbij nog één keer de gelegenheid dit onrechtmatig tot stand gekomen abonnement te annuleren en mij te ontzien van enige betalingsplicht in welke vorm dan ook, Tevens verwacht ik dat mijn gegevens uit uw systeem worden verwijderd. Ik verwacht hiervan een schriftelijke bevestiging binnen 24 uur. Doet u dit niet, dan zie ik mij genoodzaakt deze zaak voor te leggen aan de rechter, waarbij ik tevens alle door mij gemaakte kosten zal verhalen op Editie Enigma.
Indien u op de hoogte bent van de nederlandse regelgeving, weet u dat een rechter u in deze kwestie ongelijk zal geven aangezien u niet kunt aantonen dat u uw deel van de mondelinge overeenkomst bent nagekomen. Tevens zal ik de rechter uitdraaien voorleggen van de berichten op de forums van Vara:Kassa en RADAR, om een duidelijk beeld te schetsen van uw werkwijze.
hierop krijg je uiteindelijk de standaard reactie:
Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaren meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
http://www.editieenigma.nl
Re: editieenigma
Duidelijke brief heb ik meteen een copie van gemaakt! Bedankt hiervoor.
Geen rechter geeft ze gelijk dus wat ze ook zeggen? Ik maak me geen zorgen .
Geen rechter geeft ze gelijk dus wat ze ook zeggen? Ik maak me geen zorgen .
Re: editieenigma
Hele mooie brief inderdaad.
Ik heb precies het zelfde verhaal.
Ook stom geweest en toegezegd met een gratis proefexemplaar.
Echter het proef exemplaar nooit ontvangen en de email ook niet.
Ik was het hele verhaal echter een beetje vergeten totdat ik tot mijn verbazing een aanmaning in de brievenbus kreeg.....
Die weten de weg naar de brievenbus wel te vinden...typisch...
Ik heb maar eens gebeld en mij werd gezegt dat ik het proef exemplaar waarschijnlijk met de reclame weg had gegooit, wat ik heel vreemd vind wat ik krijg geen ongeadreseerde reclame middels een ja/nee sticker.
Ook werd mij gezegt dat ik wel degelijk die email ontvangen had en dat er bij hun geen foutcode gemeld werd na het versturen van die email.
De aanmaning die via de email gaat heb ik dan wel weer ontvangen...typisch...
Ik ben niet van plan om ook maar 1 cent te gaan betalen.
Succes iedereen!!!!
Is dit niet wat voor een uitzending misschien?? gezien de vele vele klachten.
Ik heb precies het zelfde verhaal.
Ook stom geweest en toegezegd met een gratis proefexemplaar.
Echter het proef exemplaar nooit ontvangen en de email ook niet.
Ik was het hele verhaal echter een beetje vergeten totdat ik tot mijn verbazing een aanmaning in de brievenbus kreeg.....
Die weten de weg naar de brievenbus wel te vinden...typisch...
Ik heb maar eens gebeld en mij werd gezegt dat ik het proef exemplaar waarschijnlijk met de reclame weg had gegooit, wat ik heel vreemd vind wat ik krijg geen ongeadreseerde reclame middels een ja/nee sticker.
Ook werd mij gezegt dat ik wel degelijk die email ontvangen had en dat er bij hun geen foutcode gemeld werd na het versturen van die email.
De aanmaning die via de email gaat heb ik dan wel weer ontvangen...typisch...
Ik ben niet van plan om ook maar 1 cent te gaan betalen.
Succes iedereen!!!!
Is dit niet wat voor een uitzending misschien?? gezien de vele vele klachten.
Re: editieenigma
Het heeft geen enkele zin het is ook al bij radar geweest in 2008. Ze gaan gewoon door met hun praktijken en ik betaal zeker ook niks. OOk niet aan de incasso. Ben wel goed maar niet gek.
Ze gaan dat zooitje maar eens goed aanpakken het is je ware terreur uitoefenen op mensen.
Ik ben 61 jaar dus niet gisteren geboren en zeer strijdlustig genoeg.
Ze gaan dat zooitje maar eens goed aanpakken het is je ware terreur uitoefenen op mensen.
Ik ben 61 jaar dus niet gisteren geboren en zeer strijdlustig genoeg.
Re: editieenigma
Kunnen we ons niet allemaal bundelen die de narigheid hebben met die e.e??
Het is toch te gek zoveel mensen als er hinder van hebben dat moet toch te stoppen zijn?
Ik heb zelf een hekel aan puzzelen niet mijn ding en het is schreeuwend duur ook nog,dus wat moet ik met zo'n blad?
Ik stuur alles terug tot ze stoppen en heb een zeer lange adem wat dat betreft.
Het is toch te gek zoveel mensen als er hinder van hebben dat moet toch te stoppen zijn?
Ik heb zelf een hekel aan puzzelen niet mijn ding en het is schreeuwend duur ook nog,dus wat moet ik met zo'n blad?
Ik stuur alles terug tot ze stoppen en heb een zeer lange adem wat dat betreft.
Re: editieenigma
Ik ben er gelukkig vanaf dankzij die mooie brief!!!!
lees hieronder.
------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Alting,
Ik kan u verzekeren dat wij volgens de wet- en regelgeving m.b.t. koop op afstand werken.
Echter willen wij onze tijd besteden aan tevreden klanten.
Daarom hebben wij uw abonnement op editie enigma geannuleerd en de rekening laten vervallen.
Hoogachtend,
Debiteurenadministratie
Calatus BV | editie enigma
Van: J M ALTINK
Verzonden: woensdag 16 maart 2011 23:48
Aan: Calatus, Debiteurenadministratie
Onderwerp: Antw:Betalingsherinnering
Geachte.
Ik heb echter het proef exemplaar nooit ontvangen en de email ook niet.
Ik was het hele verhaal echter een beetje vergeten totdat ik tot mijn verbazing een aanmaning in de brievenbus kreeg.....
Die weten de weg naar de brievenbus wel te vinden...typisch...
Ik heb maar eens gebeld en mij werd gezegt dat ik het proef exemplaar waarschijnlijk met de reclame weg had gegooit, wat ik heel vreemd vind wat ik krijg geen ongeadreseerde reclame middels een ja/nee sticker.
Ook werd mij gezegt dat ik wel degelijk die email ontvangen had en dat er bij hun geen foutcode gemeld werd na het versturen van die email.
De aanmaning die via de email gaat heb ik dan wel weer ontvangen...typisch...
Iedereen kan zeggen een email te hebben gestuurd naar mijn emailadres. ik heb GEEN email van u ontvangen. Tevens heb ik van u GEEN proefnummer ontvangen. Als u op de hoogte bent van de nederlandse wetgeving, weet u dat de bewijsplicht hiervoor niet bij de consument ligt maar bij u. Dus tenzij u zowel een leesbevestiging van de email als een ontvangstbewijs van het proefnummer kunt overleggen bent u volgens de wet in gebreke gebleven inzake de mondelinge telefonische overeenkomst.
Aangezien u er geen zorg voor gedragen heeft dat zowel bevestigingsemail als het proefnummer aan mij geleverd zijn, is er wettelijk GEEN INZAGEPERIODE ingegaan. Aangezien er geen inzageperiode in is gegaan, is er geen sprake geweest van annuleringsplicht (aangezien deze pas ingaat op moment van ontvangst) mijnerzijds. Derhalve is er geen sprake van een abonnementsovereenkomst en dus geen betalingsplicht van mij naar u. Ik verwijs u naar http://www.consuwijzer.nl, waar de nederlandse regelgeving erg duidelijk beschreven staat in zake dit soort overeenkomsten.
Ik vraag u 1 keer een leesbevestigings bewijs en een wettelijk geaccepteerd bewijs van ontvangst van het proefnummer naar mij te sturen.
Ik geef u hierbij 1 keer de gelegenheid dit onrechtmatig tot stand gekomen abonnement te annuleren en mij te ontzien van enige betalingsplicht in welke vorm dan ook, Tevens verwacht ik dat mijn gegevens uit uw systeem worden verwijderd. Ik verwacht hiervan een schriftelijke bevestiging binnen 24 uur. Doet u dit niet, dan zie ik mij genoodzaakt deze zaak voor te leggen aan de rechter, waarbij ik tevens alle door mij gemaakte kosten zal verhalen op Editie Enigma.
Indien u op de hoogte bent van de nederlandse regelgeving, weet u dat een rechter u in deze kwestie ongelijk zal geven aangezien u niet kunt aantonen dat u uw deel van de mondelinge overeenkomst bent nagekomen. Tevens zal ik de rechter uitdraaien voorleggen van de berichten op de forums van Vara:Kassa en RADAR, om een duidelijk beeld te schetsen van uw werkwijze.
gewoon kopieren en via de mail sturen zoals ik heb gedaan!!!
groeten Marcel
lees hieronder.
------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Alting,
Ik kan u verzekeren dat wij volgens de wet- en regelgeving m.b.t. koop op afstand werken.
Echter willen wij onze tijd besteden aan tevreden klanten.
Daarom hebben wij uw abonnement op editie enigma geannuleerd en de rekening laten vervallen.
Hoogachtend,
Debiteurenadministratie
Calatus BV | editie enigma
Van: J M ALTINK
Verzonden: woensdag 16 maart 2011 23:48
Aan: Calatus, Debiteurenadministratie
Onderwerp: Antw:Betalingsherinnering
Geachte.
Ik heb echter het proef exemplaar nooit ontvangen en de email ook niet.
Ik was het hele verhaal echter een beetje vergeten totdat ik tot mijn verbazing een aanmaning in de brievenbus kreeg.....
Die weten de weg naar de brievenbus wel te vinden...typisch...
Ik heb maar eens gebeld en mij werd gezegt dat ik het proef exemplaar waarschijnlijk met de reclame weg had gegooit, wat ik heel vreemd vind wat ik krijg geen ongeadreseerde reclame middels een ja/nee sticker.
Ook werd mij gezegt dat ik wel degelijk die email ontvangen had en dat er bij hun geen foutcode gemeld werd na het versturen van die email.
De aanmaning die via de email gaat heb ik dan wel weer ontvangen...typisch...
Iedereen kan zeggen een email te hebben gestuurd naar mijn emailadres. ik heb GEEN email van u ontvangen. Tevens heb ik van u GEEN proefnummer ontvangen. Als u op de hoogte bent van de nederlandse wetgeving, weet u dat de bewijsplicht hiervoor niet bij de consument ligt maar bij u. Dus tenzij u zowel een leesbevestiging van de email als een ontvangstbewijs van het proefnummer kunt overleggen bent u volgens de wet in gebreke gebleven inzake de mondelinge telefonische overeenkomst.
Aangezien u er geen zorg voor gedragen heeft dat zowel bevestigingsemail als het proefnummer aan mij geleverd zijn, is er wettelijk GEEN INZAGEPERIODE ingegaan. Aangezien er geen inzageperiode in is gegaan, is er geen sprake geweest van annuleringsplicht (aangezien deze pas ingaat op moment van ontvangst) mijnerzijds. Derhalve is er geen sprake van een abonnementsovereenkomst en dus geen betalingsplicht van mij naar u. Ik verwijs u naar http://www.consuwijzer.nl, waar de nederlandse regelgeving erg duidelijk beschreven staat in zake dit soort overeenkomsten.
Ik vraag u 1 keer een leesbevestigings bewijs en een wettelijk geaccepteerd bewijs van ontvangst van het proefnummer naar mij te sturen.
Ik geef u hierbij 1 keer de gelegenheid dit onrechtmatig tot stand gekomen abonnement te annuleren en mij te ontzien van enige betalingsplicht in welke vorm dan ook, Tevens verwacht ik dat mijn gegevens uit uw systeem worden verwijderd. Ik verwacht hiervan een schriftelijke bevestiging binnen 24 uur. Doet u dit niet, dan zie ik mij genoodzaakt deze zaak voor te leggen aan de rechter, waarbij ik tevens alle door mij gemaakte kosten zal verhalen op Editie Enigma.
Indien u op de hoogte bent van de nederlandse regelgeving, weet u dat een rechter u in deze kwestie ongelijk zal geven aangezien u niet kunt aantonen dat u uw deel van de mondelinge overeenkomst bent nagekomen. Tevens zal ik de rechter uitdraaien voorleggen van de berichten op de forums van Vara:Kassa en RADAR, om een duidelijk beeld te schetsen van uw werkwijze.
gewoon kopieren en via de mail sturen zoals ik heb gedaan!!!
groeten Marcel
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 mar 2011 18:31
Re: editieenigma
Ook hier nog zo'n ziel die er in is getrapt.
Ik heb van hun aanbod gebruik gemaakt om éénmalig het blad te ontvangen, waarna ik binnen 14 dgn schriftelijk op zou moeten zeggen.
Blad ontvangen, vond er niks aan, dus meteen netjes een brief verstuurd. Eeen week later gebeld, en medewerkster bevestigde mij dat ze de opzegging/ annulering had ontvangen en dat er verder geen kosten aan zouden zitten.
Ik ontving het 2e blad (?!?!)
Weer meteen contact gezocht, dit keer per e-mail, nu werd mij te kennen gegeven dat ik te laat was met opzeggen en kreeg dezelfde standaardmail als de menig van jullie al heeft ontvangen.
Klacht indiend bij QQLQ.nl.. die hebben er ook niks mee gedaan.
Weer klacht bij Enigma neergelegd, werd weer niks mee gedaan
en nu volgende vandaag de brief van Jansen en Jansen...
Wat een organisatie. Ik snap dat ze kunnen blijven bestaan, er zijn vast genoeg zieltjes die het allemaal wel best vinden en de zaak naast zich neerleggen en netjes betalen voor iets waar ze niet om hebben gevraagd
Ik heb van hun aanbod gebruik gemaakt om éénmalig het blad te ontvangen, waarna ik binnen 14 dgn schriftelijk op zou moeten zeggen.
Blad ontvangen, vond er niks aan, dus meteen netjes een brief verstuurd. Eeen week later gebeld, en medewerkster bevestigde mij dat ze de opzegging/ annulering had ontvangen en dat er verder geen kosten aan zouden zitten.
Ik ontving het 2e blad (?!?!)
Weer meteen contact gezocht, dit keer per e-mail, nu werd mij te kennen gegeven dat ik te laat was met opzeggen en kreeg dezelfde standaardmail als de menig van jullie al heeft ontvangen.
Klacht indiend bij QQLQ.nl.. die hebben er ook niks mee gedaan.
Weer klacht bij Enigma neergelegd, werd weer niks mee gedaan
en nu volgende vandaag de brief van Jansen en Jansen...
Wat een organisatie. Ik snap dat ze kunnen blijven bestaan, er zijn vast genoeg zieltjes die het allemaal wel best vinden en de zaak naast zich neerleggen en netjes betalen voor iets waar ze niet om hebben gevraagd
Re: editieenigma
Het is een vreselijk organisatie en wie betaalt? Ik niet en nooit niet. Heb nog steeds last van incasso en dreigementen maar ik laat niets meer horen. Ik heb een uiteenzetting gegeven en dat was het.
Ze wachten wel erg lang met hun dagvaarding dreigementen! Kom maar op ik ben er klaar voor. Maar mensen.........betaal niet! Dat was ook het advies van de politie, daar ben ik heengegaan.
Wat een mismiepsels is die editie enggema.
Ze wachten wel erg lang met hun dagvaarding dreigementen! Kom maar op ik ben er klaar voor. Maar mensen.........betaal niet! Dat was ook het advies van de politie, daar ben ik heengegaan.
Wat een mismiepsels is die editie enggema.