LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen klant van oxxio, wel geld afgeschreven van de rekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lcastelijnl

geen klant van oxxio, wel geld afgeschreven van de rekening

Ongelezen bericht door lcastelijnl »

in dec 2010, zonder van het bestaan van oxxio af te weten en al 30 jaar trouwe klant van nuon, van de ene op de andere dag ingeschreven als klant van oxxio zonder daar zelf iets mee te maken te hebben. Er is geen klantnr, ik sta niet als klant geregistreerd volgens oxxio maar wel middels een aut. incasso geld afgeschreven voor de termijn febr. 2011!!!! Hoe komen ze aan mijn gegevens, adres en bankrekngnr? Niemand bij oxxio kan hier antwoord op geven; ze weten het allemaal ook niet...wat een zootje in die administratie.
Maffiapraktijken ten top!!!
Na heel veel ergernis en ellende en zonde van de tijd is het nu hopelijk allemaal weer achter de rug.

Iedereen is gewaarschuwd voor OXXIO!

kb87

Re: geen klant van oxxio, wel geld afgeschreven van de rekening

Ongelezen bericht door kb87 »

Hallo,

Is het misschien mogelijk dat Oxxio een andere klant per ongeluk op uw adres heeft aangemeld? Maar dat ze uw gegevens hebben overgenomen van Nuon (zou de reden kunnen zijn dat ze op uw naam geen klantnummer kunnen vinden).

Wel heel vervelend dit soort dingen. Wordt het nu opgelost?

Groetjes

lcastelijnl

oxxio kan mij niet verwarren met iemand anders want heeft EN mijn adresgegevens EN mijn bankrekeningnummer!
Ik sta niet geregistreerd als klant maar heb wel een klantnummer; zwart op wit gekregen!
Hopelijk is na vandaag alles weer zoals het was, zonder oxxio, nuon heeft mij verzekerd dat zij geen adresgegevens doorgeven aan een concurent

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

het kan ook een gevalletje persoonsgegevens diefstal zijn. je zal niet de eerste zijn. men hoeft maar via internet je adresgegevens te vinden, een bankenveloppe van je open te maken voor je rekeningnummer. en handtekeningcontrole gebeurd te weinig.

ik denk dat ik in jouw geval aangifte zou doen bij de politie van iets waardoor je gegevensdiefstal kan melden. en dan oxxio converonteren met de aangifte. het kan niet anders of oxxio zal daar actie over op moeten ondernemen.

de ervaring leert dat bepaalde types oxxio colporteurs er dubieuze verkooppraktijken op na houden. verborgencamerabeelden hebben dat reeds aangetoont

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Oxxio flikte het bij mij ook om mij ineens zomaar weg te halen bij mijn leverancier en mij klant van hun te maken, zonder dat ik van iets wist :shock:
Heeft nog moeite gekost om alles weer terug te draaien.

Echt een bende daar bij Oxxio :evil:

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste lcastelijnl,

Wat vervelend voor u dat u hiermee wordt geconfronteerd. Ik zou graag voor u willen uitzoeken wat hier aan de hand is. Zou u mij via [email protected] uw postcode en huisnummer willen versturen, zodat ik de zaak voor u kan uitzoeken? Ik hoor graag van u. Met dank alvast voor uw moeite.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

lcastelijnl

beste oxxiomedewerker,

ik wil helemaal NIETS meer met wie dan ook van oxxio te maken hebben vooral omdat dit de afgelopen 2 maanden al zoveel keer het geval is geweest buiten mijn wil om!
Iedere keer weer iemand anders aan wie je je hele verhaal moet doen en het interesseert niemand wat anders was dit hele gedoe wel met onmiddelijke ingang ongedaan gemaakt. Nu moeten er eerst 2 mnd. overheen gaan en heel veel tijd en moeite van mijn kant voordat er iets gebeurt. Als ik de reacties ( ong. 500 )op 't RADARforum lees, ben ik blijkbaar niet de enige die met jullie. Postcode en huisnr. geef ik zeker niet aan jullie na de opgedane slechte ervaringen met jullie!
Ik hoor niet graag van u!!!!! Nu niet en nooit meer!

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Dat vind ik geen verstandige reactie, lcastelijnl. Tot nu toe hebt u contact gehad met de zg klantenservice, een clubje ongeinteresseerde jongens en meisjes dat het woord service niet zou mogen voeren.
Fabienne behoort tot de Special Atention Desk, door Oxxio in het leven geroepen om de hearts and the minds van zeer boze mensen, al of niet terecht klant, terug te winnen en vooral om het image van oxxio op het web te verbeteren. Dat eerste lukt niet nmm, daar zit, zoals bij mij, de boosheid te diep voor.
Voor de al of niet terechte klanten echter, die de weg van de consumentenfora bewandelen, is de SAD wel nuttig om hen definitief van een probleem af te helpen.
U denkt van oxxio af te zijn. Daar geloof ik niets van! Zolang uw klacht door de klantenservice is "opgelost", kan het probleem ieder moment terugkomen, maw ga er van uit, dat het probleem zeker niet definitief is opgelost. Op elk moment kunt u weer afschrijvingen van oxxio verwachten.
U bent toch wel benieuwd hoe eea kan zijn ontstaan en u wil toch gebaat zijn bij een definitieve afhandeling? Zo ja, geef dan het gevraagde aan de dame van de SAD.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste lcastelijnl,

We begrijpen dat het vervelend is om weer gegevens te moeten doorgeven. Dit is de enige manier voor ons om het voor u op te lossen. Daarom wil ik u nogmaals verzoeken om uw gegevens door te geven.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

AGGB

deoxxiomedewerker schreef:Beste lcastelijnl,

...... Dit is de enige manier voor ons om het voor u op te lossen. .....Fabienne
De Oxxiomedewerker
Deze uitspraak is het ultieme bewijs, door deoxxiomedewerker zelf gegeven, dat de "klantenservice" van oxxio een overbodig zootje ongeregeld is.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

AGGB schreef:
deoxxiomedewerker schreef:Beste lcastelijnl,

...... Dit is de enige manier voor ons om het voor u op te lossen. .....Fabienne
De Oxxiomedewerker
Deze uitspraak is het ultieme bewijs, door deoxxiomedewerker zelf gegeven, dat de "klantenservice" van oxxio een overbodig zootje ongeregeld is.
Wat is dit nou voor kulreactie!
Natuurlijk heeft een bedrijf gegevens nodig om een/het probleem op te kunnen lossen. Het probleem vindt toch plaats op postcode+huisnummer van TS. TS is onterecht ineens klant van Oxxio. Die gegevens heeft het careteam nodig om het op te kunnen zoeken om vervolgens voor TS aan de slag te kunnen gaan.

Advies aan TS: mail uw gegevens (postcode+huisnummer+telnummer+naam) naar Fabienne, dan kan hij/zij voor u aan de slag.

AGGB

Beste Shine, Ik vermoed dat je mijn reactie niet hebt begrepen.
Ik heb het niet over de webcare, de SAD, van Oxxio, (diegeef ik herhaaldelijk een pluim op de hoed), maar over de klantenservice van oxxio, dat is een andere afdeling. De klantenservice communiceert niet met de webcare deoxxiomedewerker, dat blijkt keer op keer zonneklaar. Lees mijn reactie maar eens, die ik gaf voor de post waar je op reageerde.
Daar staat o.m.
U bent toch wel benieuwd hoe eea kan zijn ontstaan en u wil toch gebaat zijn bij een definitieve afhandeling? Zo ja, geef dan het gevraagde aan de dame van de SAD.

AGGB

lcastelijnl
Re: Voor de zoveelste keer ALWEER OXXIO???? - 01 maart 2011 22:53
Nou, jullie raden het allemaal nooit!
fabienne zou het allemaal uitzoeken; hoe het kan dat je zonder het zelf te weten klant bent geworden van oxxio, hoe het kan dat ze zomaar geld van je rekening afschrijven zonder machtiging en dat allemaal terwijl je niet in hun bestand voorkomt!!!! Ze heeft het uitgezocht en......ze weet het niet, het is allemaal een grote vergissing en ze "kan ons slecht garanderen dat er geen geld meer van onze rekening wordt afgeschreven!" Dat was op 28 febr. 2011 maar de post bracht op 1 mrt. 2011 een brief van oxxio waarin staat dat er binnen 5 dagen een bedrag van E 38.15 wordt afgeschreven; de eindafrekening voor een klant die eigenlijk geen klant was!
Is dit een grap van Banansplit, nee...de trieste waarheid is dat ze het zelf geloven.
Ben je met zo'n verhaal al in staat om een kwartiertje in TROS RADAR te vullen?
Het ultieme oxxiogevoel.

Bij oxxiAU
Kafka cadeau!

AGGB

De Special Attention Desk, een mini-afdeling waar Fabienne werkt binnen oxxio begrijpt het ook niet. :shock: Een zaak als deze behoort toch tot op de bodem te worden uitgezocht.
Is er inderdaad sprake van diefstal van persoonsgegevens, zoals Mihoen naar voren bracht?
Men kan toch geen genoegen nemen met een dergelijk antwoord van oxxio. Oxxio behoort de oorzaak te kunnen achterhalen. Straks krijgt topic starter na een jaar een brief met: ''uit onze accountantscontrole is gebleken dat u een bedrag schulig bent aan oxxio van ..... te betalen voor...'', zoals ik vele malen heb ontvangen, nadat ik dacht dat mijn oxxio probleem was opgelost. De oorzaak van de ellende moet gevonden worden. Een zg eindafrekening sturen in dit geval is a bloody shame

OxxiO neemt u in het OOtje,
Fabienne vindt het er ook een kolerezootje.

Gesloten