Na einde contract (werk) in Panama via een reisbureau in Nederland een gedeelte van een rondreis geboekt incl. vluchten en busreizen door Argentinie en Chili. Terugvlucht naar Nederland d.d. 5 november 2010 was al geboekt bij de KLM/Air France (Flying Blue airmiles opmaken).
De vluchten in Argentinie waren met Aerolineas Argentinas. Op 5 november 2010 zouden wij om 08.45 vanuit Salta naar Buenos Aires vliegen, vluchtnr AR2451. Na inchecken en daarna 1,5 uur wachten bij de "gate" werd omgeroepen dat de vlucht gecancelled was. De vlucht van Aerolineas Argentinas om 08.45 was ruim op tijd om de vlucht van Air France, AF417 vertrektijd 18.00, naar Parijs te halen.
Na het cancellen van de vlucht AR2451 werden wij door de grondstewardess van Aerolieas Argentinas op de middagvlucht AR2455 geboekt. Vertrektijd zou om 14.00 zijn, normaal gesproken krap maar de vlucht met Air France naar Parijs zou gehaald kunnen worden. Echter de vlucht AR2455 had vertraging en zodoende misten we dus de Air France vlucht.
Na aankomst in Buenos Aires was de behandeling door het grondpersoneel op het vliegveld van Buenos Aires bepaald niet klantvriendelijk (eigenlijk onbeschoft). Iets van hotel regelen voor een overnachting, taxi, niets was mogelijk dus dit zelf gedaan.
Op 6 nov. 2010 vanuit het hotel de KLM gebeld om de tickets indien mogelijk om te zetten naar zaterdag 6 november, dit kon niet daar de tickets "betaald waren" met airmiles van Flying Blue. Nieuwe tickets werd dermate duur dat wij zelf via het reisbureau, dat normaal voor ons via de zaak tickets regelde, nieuwe tickets besteld hebben en wel met Iberia via Madrid terug naar Nederland.
Na aankomst in Nederland het reisbureau geinformeerd over de vertragingen en de extra kosten (extra overnachting 2 personen en 2 nieuwe tickets). Het reisbureau bood aan om dit bij Aerolineas Argentinas te claimen. Na 3 maanden informeerde het reisbureau mij dat de extra kosten voor de overnachting vergoed worden, echter de extra kosten voor de tickets niet.
Resumerend:
- door vertraging buiten ons om de vlucht naar Europa gemist
- klant onvriendelijke behandeling door gronspersoneel van Aerolineas Argentinas
- weigering van Aerolineas Argentinas om de verantwoordelijkheid te nemen voor vertragingen/cancelen van hun vluchten, hetgeen resulteerd in een extra kostenpost van 1700 Euro
- KLM/Air France hebben wel het bedrag van de "taxes en fees" overgemaakt van de vlucht waar geen gebruik van gemaakt is
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen vergoeding kosten vlucht vanuit Arg. door vertragingen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 feb 2011 08:18
Re: geen vergoeding kosten vlucht vanuit Arg. door vertragingen
Moraal van dit verhaal: houdt rekening met dit soort vertragingen als je zelf een reisschema in elkaar zet.
Re: geen vergoeding kosten vlucht vanuit Arg. door vertragingen
Mk schreef:Moraal van dit verhaal: houdt rekening met dit soort vertragingen als je zelf een reisschema in elkaar zet.
De tussentijdse boekingen en overstops geven vaak problemen en maken geen deel uit van een pakketboeking:)
Ik zou het betreffende reisburo aansprakelijk stellen
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13
Re: geen vergoeding kosten vlucht vanuit Arg. door vertragingen
Eindelijk weer een spannend verhaal op dit forum! Als ik het goed begrijp heeft
corneliachristina zèlf een reis in elkaar geknutseld maar duidelijk geen rekening gehouden met eventuele vertragingen en dergelijke. En ja, als er dan toch wat verkeerd gaat dan heeft een ander altijd schuld en is het natuurlijk erg makkelijk om het wereldwijde web te gebruiken om er lekker op los te klagen.
Dit geklaag is naar mijn mening echter onterecht want het is zonneklaar dat het hier om twee aparte boekingen gaat die volledig los van elkaar staan. Dat de vlucht van Aerolineas Argentinas vertraging had is uiteraard vervelend maar deze maatschappij is in het geheel niet aansprakelijk voor het missen van de KLM-vlucht.
Duidelijk is ook dat de aankomst te Buenos Aires weliswaar later dan verwacht, maar nog steeds op dezelfde dag was dus Aerolineas Argentinas had dan ook niet de verplichting om voor een hotel en transfers te zorgen. Nogmaals, dat door de vertraging de vlucht per KLM werd gemist (en een overnachting blijkbaar noodzakelijk was) doet in dit geval niet ter zake want dit betrof een geheel op zichzelf staande reservering.
Over de mogelijke "klantonvriendelijke" opstelling van het personeel van Aerolienas Argentinas kan ik niet oordelen maar het zou me niet verbazen dat het feit dat door hen (overigens op terechte gronden) geen hotel en dergelijke werd geregeld hier als "klantonvriendelijk" is opgevat.
Resumerend: het is erg makkelijk om met een vermanend vingertje naar Aerolineas Argentinas te wijzen maar deze maatschappij valt in dit geval niets te verwijten. Beter is het als christinacornelia lering trekt uit dit verhaal en bij de volgende zelf in elkaar geknutselde reis wat meer rekening gaat houden met onverwachte gebeurtenissen zoals bijvoorbeeld vertragingen.
corneliachristina zèlf een reis in elkaar geknutseld maar duidelijk geen rekening gehouden met eventuele vertragingen en dergelijke. En ja, als er dan toch wat verkeerd gaat dan heeft een ander altijd schuld en is het natuurlijk erg makkelijk om het wereldwijde web te gebruiken om er lekker op los te klagen.
Dit geklaag is naar mijn mening echter onterecht want het is zonneklaar dat het hier om twee aparte boekingen gaat die volledig los van elkaar staan. Dat de vlucht van Aerolineas Argentinas vertraging had is uiteraard vervelend maar deze maatschappij is in het geheel niet aansprakelijk voor het missen van de KLM-vlucht.
Duidelijk is ook dat de aankomst te Buenos Aires weliswaar later dan verwacht, maar nog steeds op dezelfde dag was dus Aerolineas Argentinas had dan ook niet de verplichting om voor een hotel en transfers te zorgen. Nogmaals, dat door de vertraging de vlucht per KLM werd gemist (en een overnachting blijkbaar noodzakelijk was) doet in dit geval niet ter zake want dit betrof een geheel op zichzelf staande reservering.
Over de mogelijke "klantonvriendelijke" opstelling van het personeel van Aerolienas Argentinas kan ik niet oordelen maar het zou me niet verbazen dat het feit dat door hen (overigens op terechte gronden) geen hotel en dergelijke werd geregeld hier als "klantonvriendelijk" is opgevat.
Resumerend: het is erg makkelijk om met een vermanend vingertje naar Aerolineas Argentinas te wijzen maar deze maatschappij valt in dit geval niets te verwijten. Beter is het als christinacornelia lering trekt uit dit verhaal en bij de volgende zelf in elkaar geknutselde reis wat meer rekening gaat houden met onverwachte gebeurtenissen zoals bijvoorbeeld vertragingen.