LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gideon.bouwman1
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:13

ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door gideon.bouwman1 »

ik heb dus gisteren via marktplaats een laptop geruild tegen mijn desktop
het is een acer aspire 7530g opzich een prima ding maar wat ik dus echt *** vind is dat de aanbieder alleen zei dat het windows vlaggetje ontbrak voor de rest was alles goed dus ik dacht oke leuk prima ding en dat vlaggetje ah boeiend
dus de ruil was gedaan en het was een beetje donker bij mij thuis maar oke
toen ik de laptop eens goed ging bekijken zag ik dat er een breuk bij het touchpad zat echt verdomme lekker is dat
ook zag ik dat de spatiebalk gesmolten was in het hoekje
ook de alt knop was weg
ook is het ctrl klopje gesmolten en had de laptop erg veel valschade
ook zei de aanvbieder dat de accu wel een uurtje meegaat
maar ik kwam er achter dat hij het in spaarmodus nog geen 15 minuten mee gaat
dus ik ben opgelicht
wat moet ik nu doen??
toen ik degene belde werd er gelijk opgehangen en is het nummer uit de lucht
wat moet ik doen?? :evil: :evil:

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Hier kan je weinig tegen doen.

Je hebt zelf een onderzoeks plicht, jij had de gekochte waar goed moeten controlleren. Jij zal bovendien aannemelijk moeten maken dat de schade er al was toen jij de ruil deed en dat zal je nooit lukken.

Beetje pech en een goede les voor de volgende keer.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door henk51 »

dus de ruil was gedaan en het was een beetje donker bij mij thuis maar oke
Als je nu had gezorgd voor beter licht in je huis had je veel van die gebreken voor de ruil al kunnen zien.Door zuinig te zijn met licht heb je nu een zeperd.
Wat je er aan doen kan ? Nu niets meer je hebt de ruil geaccepteerd op dat moment. In het vervolg bij daglicht of goede verlichting kopen/ruilen.

gr Henk

gideon.bouwman1
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:13

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door gideon.bouwman1 »

julie hebben het wel over goede verlichting en dat heb ik ook wel maar ik ben net verhuisd en dus is de verlichting nog niet aangesloten en heb nu maar 3 led lampen i.v.p 12 dus ik kan er niks aan doen
maar lekker om te horen dat ik niks kan doen

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door LeoZ »

Bij matig licht én nauwelijks gecontroleerd?... Tja... Prinses Maxima zou zeggen: "Een beetje dom"!

Een zeer leerzame les... vertrouw vooral geen Marktplaats aankopen (ruilen) blindelings!

Mijn moeder zei vroeger: "Ruilen doet huilen!" :mrgreen:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door JtC »

Laten we wel wezen, die andere partij is natuurlijk niet gek. Als je ter plekke wilt ruilen, doe het dan op het adres van de ander, dan zou je eventueel nog verhaal kunnen halen achteraf, al dan niet met knokploeg erbij. Althans, ik ga ervan uit dat je het adres van de ander niet weet.

Los van dat: je was er zelf bij en zo'n beetje alle vermelde gebreken had je zelf kunnen zien en testen (de versheid van de accu dan misschien niet echt).

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

wat moet ik doen??
-Je lerend vermogen goed benutten en zeker deze fout niet nog eens maken.

-Je lampen ook daadwerkelijk aansluiten.

-Je portemonnee trekken en een nieuwe laptop kopen. (niet bij een sjappie op marktplaats, maar in de winkel)

-Een foto van jezelf met je mooie nieuwe laptop in je verlichte woonkamer plaatsen op dit forum.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ik heb zelf ook voor de 2e keer een goede 2e hand laptop gekocht via Marktplaats en hier is niets mis mee als je je maar houd aan een aatal regels.

Koop alleen met bon.
Onderzoek welke laptop je precies wilt (ken eventuele kinderziektes)
Onderzoek de laptop bij de verkoper thuis.
Als een prijs te goed om waar te zijn is dan is dat het ook.
Kijk hoe de persoon woont, als het huis een troep is dan is hij ook niet zo netjes met de laptop geweest.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door ronald g »

@ Gideon dit boeit me niks wie weet is jou desktop ook geen zak waard. Zou me niks verbazen dat die laptop nog gejat is ook.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door trudy81 »

@ronald g.

Ik vind uw bijdragen altijd heel zinnig en informatief, dit is dat net wat mindenr

@ gideon

u kunt zeggen dat u net verhuisd bent, en dat daarom het licht niet goed werkt, en dat u daar dus niets aan kunt doen. Volgens mij kunt u dat we l, u moet echt zelf zorgen voor goede zichtbaarheid en onderzoek. Het is namelijk niet de verkopers schuld dat u net verhuisd bent.

Trudy

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door JtC »

Mensen, wat wordt er toch diep ingegaan op dat licht-aspect! Hij is gewoon te laks geweest in zijn onderzoek. Neem je verantwoordelijkheid en leer ervan. Klaar.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door ronald g »

Wellicht ben ik wat hard maar een desktop ruilen voor een laptop waarvan het logo al verwijderd is roept vragen op. Komt ook nog bij dat de ruil in het zeg maar schemer donker heeft plaats gevonden en de laptop valschade heeft. Geheid dat er nog bestanden te achterhalen zijn van de oorspronkelijke eigenaar. Een laptop behoort niet zo mishandeld te worden tenzij die bij een rip off gejat en gevallen is. Ts kan er niets mee maar dat boeit mij niet.

Johan78
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2010 12:02

Re: ik ben opgelicht wat moet ik doen!!??

Ongelezen bericht door Johan78 »

Helaas kan je inderdaad niet veel meer doen, mischien alleen even melden bij marktplaats zo dat hij geen andere mensen oplicht, maar ja hij kan zo een andere gegevens opgeven, Helaas pech.

Gesloten