LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld weg bij storting in pin automaat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door jolanda77 »

even voor de goede orde een computer maakt geen fouten het is de mens die het ding moet instelen en hier is het bij fout gegaan dus aan giften doen tegen de bank
een geld automaat maakt geen fouten dat doet de mens

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

ABN AMRO moet in dat geval een kasverschil hebben gehad tussen de telling door de automaat en de daadwerkelijke geldvoorraad. De telling van de automaat hebben ze, de telling van de geldvoorraad wordt door derden (transporteur/tel centrale) gedaan en ook doorgegeven aan ABN AMRO. Normaal gebeurt dit per "kas".
Het zal ABN AMRO teveel moeite kosten (afstemming tussen "Cash" en de interne administratie) om dit precies uit te zoeken. Ook dat kost geld..het ware verstandiger geweest van ABN AMRO om het gewoon voor deze ene keer te vergoeden aan de klant. Maar ja, wie staat hier centraal? :?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door tennis »

Ook dat kost geld..het ware verstandiger geweest van ABN AMRO om het gewoon voor deze ene keer te vergoeden aan de klant. Maar ja, wie staat hier centraal? :?
Als dit bekend wordt, dat de banken het missing bedrag vergoeden, heeft iedereen plots meer gestort, als opgegeven.
Dat werkt zo niet.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Een kleine procesaanpassing bij ABN AMRO kan dit leed verzachten:
- bij een geconstateerd kasverschil op een werkdag bij een vestiging/kas is dit zichtbaar voor de afdeling "Cash".
- klant belt voor die bewuste werkdag....dan is er gerede twijfel dat er ook die bewuste dag iets fout is gegaan..dan hoef je niet precies alles verder uit te zoeken maar gewoon de klant geloven. En ja...als heel veel klanten gaan bellen (normering) dan moet je wellicht de procedure gaan aanscherpen. En natuurlijk 1x per x jaar per klant kan een keer voorkomen, meerdere keren per jaar door dezelfde klant...dan wellicht afscheid nemen van deze klant.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door tennis »

Een kleine procesaanpassing bij ABN AMRO kan dit leed verzachten:
- bij een geconstateerd kasverschil op een werkdag bij een vestiging/kas is dit zichtbaar voor de afdeling "Cash".
De ABN verzorgt niet de geldautomaten, deze worden door een extern bedrijf gevuld en/of gelegd.
Dus er wordt niet dagelijks de kassa opgemaakt, zoals dit vroeger aan de balie was!

En welk bedrijf geloofd de klant bij geld, helemaal te zwijgen banken!

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ tennis,

- Dat ontslaat het extern bedrijf niet om te rapporten / verantwoorden aan ABN AMRO.
- Voor ABN AMRO betekent uitbesteden nog steeds wel "monitoren". Je kan nog steeds de tellingen van de automaat vergelijken met hetgeen het extern bedrijf heeft gerapporteerd per "kas automaat".

Dit maakt geen verschil tussen een oude balie vs. afstortautomaten en het uitbeteden van geldtransport & -tellen.

En laten we nu eens over "vertrouwen" hebben ipv altijd maar alles wantrouwen. Positief denken en daar naar handelen ipv altijd maar uitgaan van het negatieve. Bouwen/vebeteren ipv afbreken/afkraken.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door tennis »

En laten we nu eens over "vertrouwen" hebben ipv altijd maar alles wantrouwen. Positief denken en daar naar handelen ipv altijd maar uitgaan van het negatieve. Bouwen/vebeteren ipv afbreken/afkraken.
Nou mijn vertrouwen is behoorlijk gezonken in de loop van de jaren.
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar gezien mijn jaren, heb ik het een of ander meegemaakt.
Maar voor sommige mensen zou een stukje wantrouwen op zijn plaats zijn, anders was het forum niet met zo veel klachten welke door de mensen zelf veroorzaakt zijn!

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door praatstoel »

@ Venco dropje

Het vreemde van alles dat ik de klacht gemeld had en deze bij cash terug is gekomen. Ik kreeg van cash een uitdraai wat de automaat gelezen had. Dus ik heb de afd. Cash gebeld, Daar werd mij eerst verteld, sorry de zaak is gesloten.

Was verbaasd en vroeg op basis waarop de klacht gesloten was. Ze hebben een kopie verstuurd wat de pinautomaat had gelezen.

Ik vertelde de medewerker, ja dat snap ik anders stond er wel € 2500 op de display en niet € 2375.

Ik heb meteen gevraagd of ze niet naar het kas verschil hadden gekeken. Nee, een kopie wat het apparaat gelezen heeft moet voldoende zijn.

Heb duidelijk gemaakt dat als je een onderzoek doet dit ook grondig moet doen en ook kijken of er een kasverschil. Antwoord: We hebben vaker een kasverschil . Onmogelijk vertelde ik want de automaat maar toch geen fouten. Sorry, de zaak is gesloten.

U moet een nieuwe klacht schrijven, dat kan per internet. Schrijf je je klacht op internet, krijg je hem terug met de mededeling . Het moet schriftelijk naar een bepaald adres. Helaas, nog steeds geen antwoord,

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Triest dergelijke procedures en gebrek aan communicatie. Wel blijven doorgaan met klagen naar ABN AMRO. Mogelijk dat ze dan over de brug komen.

Ken betere service gerichte kleinere banken maar deze hebben geen lokale vestiging en dus ook geen afstort mogelijkheden. Maar ja..ik hen niets met cash geld..hoogstens een paar munten. Maar dat is een ander topic.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door Guardian72 »

praatstoel schreef: U moet een nieuwe klacht schrijven, dat kan per internet. Schrijf je je klacht op internet, krijg je hem terug met de mededeling . Het moet schriftelijk naar een bepaald adres. Helaas, nog steeds geen antwoord,
Standaard ontmoedigingstechniek.
Als je nu ophoud, zijn ze blij, en een paar euro rijker.

Volhouden, jou kost het wat tijd, maar zij moeten iemand steeds een en ander laten nazoeken - wat uiteindelijk duurder word.
Of je het nog terug krijgt weet ik niet - maar ja, de aanhouder wint zeggen ze wel eens.

izimel
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 00:11

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door izimel »

Beste Praatstoel, het is een tijd geleden dat je deze topic heb geopent. Ik kan niet herleiden hoe het is afgelopen, maar het zelfde is mij recent ook overkomen. Mijn storting gaf EUR 100,--minder aan.

Eveneens een uitdraai van ABN AMRO gekregen met de gestortte biljetten. Zelfde standpunt als jij, alles wat de automaat niet telt wordt niet geregistreerd en staat dus ook niet op het overzicht.

Het verzenden van een simpel overzicht zonder degelijk onderzoek te doen is zeer klant onvriendelijk van de bank anno nu.

Wat ik heb gedaan.
Een brief naar:
Afd. Klachtenmanagement
Postbus 282
1000 EA Amsterdam

Standpunt duidelijk uitleggen, desnoods je rechtsbijstand laten doen.
punten:
Optie voor afbreken transactie wordt niet genoemd door de automaat. Het is een gedwongen akkoord. Stop toets is wel een optie, maar wordt niet aangeboden door de automaat. Dit moet wel.

Aangeven dat je de betrouwbaarheid van de automaten ter duscussie zal stellen in diverse media (kassa, radar e.d.)

Zaak aanhangig maken bij KIFID.

Ten slotte; eigent ABN AMRO onrechtmatig geld van haar clienten. In de tijd dat de betrouwbaarheid van de banken zwaar ter discussie staat.


En inderdaad kasoverzichten volgen dagelijks, een kas tekort zou de bank ook herleiden. Dit moet wederzijds, niet enkel in voordeel van de bank.

ABN AMRO heeft het bij mij netjes opgelost, excuses aangeboden. Geld netjes terug gestort op mijn rekening en een cadeaubon gestuurt voor het ongemak.
Dat vind ik netjes! Het kan overal verkeerd gaan, als er maar moeite voor gedaan wordt om een probleem op te lossen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door berndv »

Heb het ook meegemaakt. Nadat ik getrouwd ben het geld, ontvangen als kado's, gestort in de stortingsautomaat van de ing. We hadden het geld thuis geteld, paar duizend euro. Bij de ing heb je zowel munt als papiermautomaten om te storten, aangezien we ook veel muntgeld hadden gekregen. Toen we alles hadden gestort, leek het ons ook dat we geld misten. Ging toen ook om iets van rond de 100 euro. Wij hebben dat toen maar gerekend onder telfouten. Met 150 euro aan muntgeld en de rest bijna allemaal in kleine coupures. Beide zou het geval kunnen zijn.

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door praatstoel »

Helaas, bij de ABN AMRO blijven ze beweren dat de automaat geen fout heeft gemaakt.

Vind het echt raar, als je alleen maar briefjes van € 50 aanbied.

Er kan dan nooit iets eindigen met € 75, dan zouden er dus nog een briefje van € 20 en € 5 bij gezeten hebben en dat was toch echt niet het geval.

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door praatstoel »

@ izimel

Heb ook een klachtenbrief geschreven , maar dan per internet. Ze hebben de brief doorgestuurd naar de klachtenbehandelaar.

Ook hier kreeg ik te horen dat de teller het zo gelezen heeft en daar moest ik het mee doen helaas.

Zal een stuk van mijn brief hieronder vermelden en toch heb ik hetzelfde antwoord gekregen. Heb me erbij neergelegd, maar inwendig kook ik van woede.

Toen kregen we zaterdag een> brief van de ABN- AMRO. Uit onderzoek is gebleken dat de automaat> geen> fout heeft gemaakt., Daarbij een uitdraai wat de automaat gelezen> heeft.> Dat begrijp ik ook wel dat de automaat dit gelezen heeft anders kwam> hij> niet op dit bedrag.>> Het onderzoek vind ik dan onnauwkeurig. Dit had ik> ook zo wel kunnen zeggen. In een automaat worden stortingen gedaan en> geld opgenomen. De automaat begint met een beginsaldo.>> Als alle> transacties juist zijn uitgevoerd dan kan er geen bedrag over blijven> of> een - - bedrag ontstaan. Dit is gewone taal en als je een onderzoek> uitgevoerd moet je ook dit meenemen in het onderzoek wil je alles> uitsluiten.>> Nee, vanmorgen belde ik met de afdeling Cash ( dos.nr.> 45968480) die het onderzoek hebben uitgevoerd en die vertelden mij,> dit> heeft de automaat gelezen. Ja, dat snap ik ook wel , maar ik weet wat> ik> gestort heb. Alleen briefjes van 50. Dus kan hij nooit op 75> eindigen.De> klacht is gesloten.>> We kunnen nu niets voor u doen , u moet maar een> nieuwe klacht melden. Is dit service??? Het is geld van mijn zoon,> die ik> heb nageteld voor het storten en gestort heb bij de bank. Voel me zo> machteloos, maar vooral voor leugenaar uitgemaakt.Vind het onderzoek> niet> juist uitgevoerd.>> We hopen op een spoedig antwoord.


Het is nu een jaar geleden. Als ik nu weer geld moet storten dan roep ik er een medewerker bij. Ze vinden dat niet altijd even leuk, maar ik wil dit nooit meer meemaken.

Ben wel blij dat er voor u wel een goede afloop was.

Gesloten