LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding zonder verder koopverplichting

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Kokopelli

Aanbieding zonder verder koopverplichting

Ongelezen bericht door Kokopelli »

Editions Atlas biedt nu aan een heruitgave van de Citroen DS 19. Als Citrofiel is dit buitengewoon verleidelijk. Bijna als een junk die zijn shot gaat missen. Er staat duidelijk "Door deze aanbieding te aanvaarden, verplicht ik mij tot niets anders." Toch lees ik op internetfora van anderen dat zij een aanbieding hebben besteld en daarna periodiek iets toegezonden krijgen van Editions Atlas. Het blijkt dus dat je jezelf na een eerste bestelling toch zou hebben gebonden om vervolg zendingen af te nemen, tenzij je snel opzegt. Maar ja, wat zeg op? Je had iets zonder verdere koopverplichtingen besteld en ontvangen. De afspraak was dan toch dat ik mij tot niets anders verplicht zou zijn? Gevoelsmatig denk ik dat Editions Atlas geen poot heeft om op te staan als ik zonder afmelding vervolgzendingen niet betaal ook al zend ik niet terug. Ik heb er tenslotte niet om gevraagd.

Ik kan daar bij Consuwijzer niets over vinden en het BW is mij toch wat de ingewikkeld om in te zoeken. Weet iemand daar hier meer over en dan graag met wetsteksten?

Auti-Mama

Re: Aanbieding zonder verder koopverplichting

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Zonder tegenbericht van uw zijde, ontvangt u de volgende zending met een nieuw model voor slechts € 9,90 (+ € 2,95 verzendkosten). Daarna ontvangt u elke 3-4 weken een nieuw model met een prijs van € 19,- (+ € 2,95 verzendkosten).

Kortom, gelijk weer opzeggen en klaar. :wink: Wel aangetekend en alles goed bewaren.

Kijk ook effe onder "uw garanties"

http://www.atlaseditions.nl/p/021545/DINKY-TOYS.html

Kokopelli

Ja, ja, zover was ik ook, maar daar heb ik niet om gevraagd. Er staat duidelijk: Verplicht mij tot niets anders. Dan is het vreemd dat ik na ontvangst van de eerste bestelling wordt verplicht om op te zeggen. Dan wordt ik dus wel tot iets anders verplicht. Althans zo lijkt het, want ik vraag mij nogmaals af of Editions Atlas en ook andere bedrijven die dit kunstje flikken, een poot hebben om op te staan als je niet meer reageert. Ik heb er geen trek in om nog eens op te moeten zeggen en zeker niet aangetekend, want dan ben je nog duur uit. En nogmaals: dat is niet de afspraak. Overigens staan die "garanties" niet op de bon die je kunt opsturen. Als je geen internet hebt, kun je die dus niet weten.
Ik wil weten of mijn gevoel daarin juridisch klopt.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Zonder verdere koopverplichting kan je ook lezen als "Je bent niet verplicht de volgende zendingen te kopen". En dat klopt ook, je moet alleen wel effe laten weten dat je verder niet wilt kopen. En aangezien de zin "Je bent niet verplicht de volgende zendingen te kopen mits je even een brief stuurt om op te zeggen" niet meer op zo'n klein papiertje past hebben ze dat ingekort.

Aangetekend is ook geen verplichting, maar wel een stukje veiligheid voor jezelf. ;) Mail anders met leesbevestiging, heb je ook bewijs en kost niks. :D

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Verplicht ik mij tot niets betekent dat je niet verplicht bent om verder iets af te nemen, niet dat je geen actie hoeft te ondernemen.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

mijn schoonvader heeft die aanbieding aangenomen.. alleen hij kreeg dus niet zijn beloofde Citroen DS 19 (maar een totaal ander merk auto) hijzelf vind het zeer jammer vooral voor mijn schoonmoeder die dus een citrofiel is

Kokopelli

Dank voor jullie interpretaties. "Niet verplicht tot iets anders". Lijkt mij nog steeds niets anders, dus ook geen verplichting achteraf om iets op te zeggen, wat ik niet ben aangegaan. Let wel, op de bon staat die garantie namelijk niet.

Blijf nieuwsgierig naar een wetstekst die dit inpakt.

En Bianca dat is inderdaad balen voor je schoonmoeder. Maar ik neem aan dat het andere model dan wordt geretourneerd? Wat een luizen hè, bij Editions Atlas?

Gesloten