LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervangende camera defect

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hhhelsloot

vervangende camera defect

Ongelezen bericht door hhhelsloot »

Hallo,
enkele jaren geleden heb ik een casio fotocamera gekocht. Helaas ging deze stuk. Er was een verzekering aangesloten, dus ik heb van Dixons, waar het apparaat was gekocht, keurig een nieuwe meegekregen. De verzekering is toen opgezegd. Helaas is na 3 maanden ook de nieuwe camera stuk, zonder dat daar een reden voor is: slag of stootschade lijkt ons niet van toepassing!

We zijn meteen terug gegaan. Helaas zegt Dixons dat er geen garantie opzit. Die termijn ging in toen we de eerste camera kochten en geldt dus niet voor deze camera. Nu ben ik niet echt van plan me te laten afschepen en ik denk dat dit zo niet mag.

Wie heeft het antwoord: kan ik een nieuwe camera of herstel eisen, omdat de nieuwe camera wel erg snel gebreken vertoond (hij doet het helemaal niet meer...en nee.....ook niet als de batterij is opgeladen!!!).?

Ik hoop op goede, helpende reacties
Groeten, Henry.

Rickyman

Re: vervangende camera defect

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste Henry,
Dixons heeft gelijk,
Als je een nieuw product krijgt blijft de aankoopdatum van het 1e product geldend. Anders zou je bijna levenslang garantie krijgen.
Stel dat je een camera hebt met twee jaar garantie en die gaat na 1 jaar en 10 maanden stuk en wordt omgeruild, dan heb je op de nieuwe camera 2 maanden garantie.

Je hebt dus nu geen rechten meer.

Succes
Rick

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De garantieperiode begint inderdaad niet opnieuw na een reparatie of vervanging. Ik vraag me trouwens wel af waarom die verzekering toen opgezegd is?

hhhelsloot

Ongelezen bericht door hhhelsloot »

Bedankt voor uw reacties. Die verzekering was juist een paar weken ervoor opgezegd....ik vond het niet meer nodig. Toevallig ging de camera daarna kapot en bleek ik gelukkig nog een week verzekerd te zijn.

Wel raar eigenlijk dat je niet opnieuw een garantie krijgt: je mag toch aannemen dat je een deugdelijk product mee naar huis krijgt???!!! Dan zit je dus mooi met je zgan toestel, waar niets mee gebeurd is dat het toestel kon schaden. Nou ja...jammer dus.

Groeten en nogmaals dank, Henry.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

hhhelsloot schreef: Wel raar eigenlijk dat je niet opnieuw een garantie krijgt: je mag toch aannemen dat je een deugdelijk product mee naar huis krijgt???!!! Dan zit je dus mooi met je zgan toestel, waar niets mee gebeurd is dat het toestel kon schaden. Nou ja...jammer dus.
De winkelier kan jou nooit de garantie geven dat het product binnen een bepaalde tijd niet kapot kan of zal gaan.

Punt 2 is dat de winkelier een doorverkoper is en niet de fabrikant van de camera is.
De winkelier is ook afhankelijk van wat de fabrikant produceert.

Ik lees veel te vaak dat er wordt beweerd dat je als consument zijnde gedurende de gemiddelde levensduur recht hebt op een deugdelijk product en dat dit in de wetgeving is bepaald.
Kan nooit, zie mijn eerdere uitleg hierboven.
In de wetgeving is bepaald dat een product gedurende de langere periode aan de koopovereenkomst moet voldoen, met de eigenschappen die je op grond van die koopovereenkomst mag en kunt verwachten.

Kijk, theoretisch kan dat wel mooi bepaald worden, maar praktisch is het zo dat het niet te doen is dat de winkelier een 100% deugdelijk product moet leveren waarbij hij ook nog 100% garandeert dat het product gedurende de gemiddelde levensduur niet kapot zal kunnen gaan. In de praktijk zou dat betekenen dat de winkelier ieder product voordat hij ze aan de klant levert zeer grondig moet gaan testen of er eventueel een probleem in zou zitten. Dat in de praktijk onbegonnen werk. Daarom geven de winkelier en zeker ook de fabrikant een garantieperiode af.

Zoals gezegd vangt de garantieperiode na vervanging niet opnieuw aan.
En de winkelier en de fabrikant geven jou geen levenslange garantie.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zoals gezegd vangt de garantieperiode na vervanging niet opnieuw aan.
Alleen deze zin is feitelijk juist..

De rest is de gebruikelijke onzin van BBCS..

Er staan overigens nog wat topics van je open !

Gesloten