LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerden schuman incasso ede

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
pietscho
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2011 16:09

Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door pietscho »

Ik ben op zoek naar mensen welke zijn gedupeerd door de incassopraktijken van schuman incasso te ede.
Ik ben aan het bekijken om eventueel een stichting op te zetten om de praktijken welke volgens mij niet kloppen aan de kaak te stellen bij de toezichthouder van gerechtsdeurwaarders.
Dit kan uiteraard alleen een goede kans van slagen hebben indien ik kan aantonen dat er veel meer mensen gedupeerd worden door deze praktijken.
Bijvoorbeeld : verkeerde rente berekeningen, niet overbetekenen van beslag en ga zo maar door.
Ik ben helemaal klaar met deze firma al heb ik alles gewonnen,
Deze manier van zaken doen past niet bij een gerechtsdeurwaarder.
Hij heeft hiervoor zelfs een eed af moeten leggen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door renegade66 »

gewoon een klacht neerleggen bij KBvG en alle bewijzen meesturen.
hiervoor heb je geen meerdere mensen nodig.

dan wordt schumann incasso wel ingedimd indien het terecht is.

pietscho
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2011 16:09

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door pietscho »

is al meerdere malen geprobeerd, maar dat werkt dus niet

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door renegade66 »

dan zal het waarschijnlijk terecht zijn wat ze hebben gedaan.

misschien kun je hier iets meer uitleg geven?

pietscho
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2011 16:09

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door pietscho »

Is verder niet belangrijk, ik zoek gewoon mensen welke een vordering moeten betalen via schuman incasso die misschien wel of niet terecht is

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door renegade66 »

dan wens ik je veel succes, maar ik denk niet dat je hier veel kans van slagen hebt.

Incasso_deskundige
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:05

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Kun je wellicht iets concreter zijn over je eigen negatieve ervaringen? Het lijkt nu een beetje een (ongefundeerde) 'heksenjacht' tegen dit deurwaarderskantoor. Uiteraard is het niet goed als onjuiste rente wordt berekend, maar waar gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt...

Ook is het zo dat - in beginsel - beslagen altijd overbetekend moeten worden aan de betreffende schuldenaar. De wetgever heeft echter wel een duidelijk verschil gemaakt in de consequenties die het niet (tijdig) overbetekenen heeft. Zo is bij niet (tijdig) overbetekenen van een beslag op een onroerende zaak aan de schuldenaar door de wetgever bepaald dat de consequenties dan zal zijn dat het beslag NIETIG is en dus als niet gelegd wordt beschouwd. Voor de overbetekening van bijvoorbeeld beslag op roerende zaken, op inkomen, of op bijvoorbeeld de bankrekeningen geldt deze consequentie nadrukkelijk niet.

En je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Stel het deurwaarderskantoor legt beslag op de bankrekening van een schuldenaar. Officieel zou hij deze binnen acht (8) dagen na de beslagdatum aan de schuldenaar moeten overbetekenen, maar daaraan is door de wetgever geen consequentie van nietigheid verbonden. Stel nou dat het deurwaarderskantoor al binnen die termijn van de bankinstelling krijgt te horen dat het beslag geen doel heeft getroffen (omdat er geen creditsaldo aanwezig was op het moment van het beslag), dan moet de deurwaarder volgens de wet dus nog wel tot overbetekening van dat beslag aan de schuldenaar over gaan en dus weer (extra) kosten maken!?! De vraag is natuurlijk of dit wenselijk is.

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Ten eerste zou ik geen stichting oprichten maar een vereniging. Een stichting heeft een maatschappelijk doel voor ogen en jij (en eventuele andere) willen je gelijk halen. Voor je zelf dus..

Daarnaast is het niet de KbVg die sancties geeft maar de kamer voor gerechtsdeurwaarders te Amsterdam op grond van het tuchtrecht. Als een beslag niet is overbetekend zal ik je echter aanraden ex artikel 438rv een executiegeschil te starten bij de voorzieningenrechter van de bevoegde rechtbank, maar ook dan zal de rechter kijken naar en oordelen of jij in dit verhaal noemenswaardige schade hebt geleden. Die jezelf moet aantonen.

Ik vind wel dat je in je verhaal wat meer info mag geven zodat er geen zaken achterwege blijven.. als je begrijpt wat ik bedoel.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door ronald g »

Niet om het één of ander maar bijna iedereen lijkt er een sport van te maken om maar zo laat mogelijk te betalen. Komt er een incassoboer of deurwaarder in beeld klagen we steen en been om de werkwijze, wat mij betreft mogen structurele wanbetalers nog harder aangepakt worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer je wilt, kun je altijd een stok vinden om te slaan.

Feit : had je op tijd betaald, dan was er geen probleem.

Nu er wel een probleem is, zoek je alle mogelijke manieren om iedereen het werken zoveel mogelijk onmogelijk te maken. Sarren, drammen en zeuren. Niet omdat je gelijk hebt, maar gewoon omdat je het niet kan hebben dat gelijk aan de andere kant ligt.

Succes met het vechten tegen windmolens.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door renegade66 »

wat mij betreft mogen structurele wanbetalers nog harder aangepakt worden.
alles wat jou betreft weten we nu wel,
dus als een deurwaarder beslag op inkomen heeft gelegd en zich niet aan de beslagvrije voet houdt of je hebt een minimum die door beslag nog minder is geworden,
en je net kunt rondkomen waardoor andere rekeningen niet beaald kunnen worden ben je een structurele wanbetaler?
en hierom moet je dan maar zwaarder gestraft worden?

lekker kortzichtig antwoord weer.
ik hoop dat het jezelf eens overkomt en dan wil ik graag ff met je in gesprek gaan. :twisted:

pietscho
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2011 16:09

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door pietscho »

mijne heren,

Ik geloof dat jullie niet begrijpen wat ik zoek.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat deze firma zich bezig houd met praktijken die volgen mij niet door de beugel kunnen.
Ik persoonlijk heb geen problemen meer met hun, alleen vind ik dat een GERECHTDEURWAARDER zich heeft te houden aan bepaalde etiquette.
Zoals ik uit eigen ervaring heb alsmede ik vind op het internet, denk ik dat zij bewust "foutjes" maken en vorderingen via andere opkopen. Vervolgens houden ze die vordering zo lang mogelijk vast voordat ze gaan innen.

Dat is dus de reden dat ik gedupeerden zoek waar dit misschien ook aan de orde is. Indien dat het geval is zouden we gezamelijk iets tegen deze firma kunnen doen.
Voor adviezen heb ik een advocaat dus daarom ben ik dit forum niet gestart.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door amelissen »

pietscho schreef:mijne heren,

Ik geloof dat jullie niet begrijpen wat ik zoek.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat deze firma zich bezig houd met praktijken die volgen mij niet door de beugel kunnen.
Ik persoonlijk heb geen problemen meer met hun, alleen vind ik dat een GERECHTDEURWAARDER zich heeft te houden aan bepaalde etiquette.
Zoals ik uit eigen ervaring heb alsmede ik vind op het internet, denk ik dat zij bewust "foutjes" maken en vorderingen via andere opkopen. Vervolgens houden ze die vordering zo lang mogelijk vast voordat ze gaan innen.

Dat is dus de reden dat ik gedupeerden zoek waar dit misschien ook aan de orde is. Indien dat het geval is zouden we gezamelijk iets tegen deze firma kunnen doen.
Voor adviezen heb ik een advocaat dus daarom ben ik dit forum niet gestart.
Als ze zich bezig houden met praktijken die niet door de beugel kunnen, dan rapporteer je ze bij de overkoepelende organisatie, zoals al in de 2e reactie genoemd. Maar je zegt dat dat al is gedaan.
Dus blijkbaar zijn die praktijken die in jouw ogen niet door de beugel kunnen zaken die jij niet vind kunnen en die de overkoepelende organisatie als terecht bestempelt. Je bent vaag over wat er nu werkelijk aan de hand is om gezamenlijk iets tegen die firma te doen. Dan zul je ook weer naar de KvbG of hoe die organisatie dan ook heet terecht komen en daar ben je dus al geweest.

Ben het eerlijk gezegd met de meeste beantwoorders eens: betaal op tijd, dan krijg je ook niet met ze te maken!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door crazyme »

pietscho schreef:Voor adviezen heb ik een advocaat dus daarom ben ik dit forum niet gestart.
Die krijg je hier gratis erbij. Of je wil of niet. :mrgreen:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als ik het snel lees - vraag ik me wat af:

Het gaat over 'Schuman Incasso' - maar TS heeft het over een deurwaarder?

Een incassoburo is heel wat anders dan een deurwaarder.. mijn neefje van 10 zou bij wijze van spreken een incassoburo kunnen starten, terwijl aan een (gerechts)deurwaarder heel veel eisen gesteld worden, en ook een behoorlijk voortraject aan opleidingen plaatsvind.

Er zijn deurwaarders die een incassotak hebben - maar die zijn dan alsnog apart opererend, juist om problemen te voorkomen.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Guardian72 schreef:Als ik het snel lees - vraag ik me wat af:

Het gaat over 'Schuman Incasso' - maar TS heeft het over een deurwaarder?

Een incassoburo is heel wat anders dan een deurwaarder.. mijn neefje van 10 zou bij wijze van spreken een incassoburo kunnen starten, terwijl aan een (gerechts)deurwaarder heel veel eisen gesteld worden, en ook een behoorlijk voortraject aan opleidingen plaatsvind.

Er zijn deurwaarders die een incassotak hebben - maar die zijn dan alsnog apart opererend, juist om problemen te voorkomen.
U slaat hiermee waarschijnlijk de spijker op de spreekwoordelijke kop.
Schuman incasso zal er misschien best verwerpelijke praktijken op na houden, misschien ook niet, weet ik niet. Maar misbruik van het ambt zal ze waarschijnlijk niet succesvol ten laste kunnen worden gelegd, daar TS dit immers reeds geprobeerd heeft naar ik aanneem.
Uiteraard mag Schuman als incassobedrijf net zo veel als ieder ander (incassobureau / neefje van 10), en wanneer 'dit niet door de beugel kan' zal men het toch in het strafrechtelijke moeten gaan zoeken, of in gegeven omstandigheden in het civielrechtelijke.

Overigens is het opkopen van 'oninbare' vorderingen niet ongebruikelijk, en levert het zo lang mogelijk aanhouden van vorderingen niets extra op behalve rente. Dat aanhouden is hun goed recht, het is namelijk hun vordering geworden, en ze mogen daarmee omgaan zoals ze willen. Enkel wetgeving mbt. verjaring is hierbij aan de orde, de wetgever zegt echter niets over de termijn waarop een schuldeiser in actie moet komen. Blijkbaar vindt de wetgever dat schuldeisers voor zich mogen beslissen wanneer er overgegaan wordt tot inning van een vordering wanneer een schuldenaar niet 'vrijwillig' betaald. En wanneer de vordering (en de rente en kosten) worden toegewezen in rechte, concludeert de rechter klaarblijkelijk dat het op de weg lag van de debiteur te gaan betalen, in plaats van te wachten op verdere acties van de schuldeiser.
Dit onacceptabel vinden is uiteraard ook eenieders goed recht.

gabberbob
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2011 21:53

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door gabberbob »

Heeft iemand misschien ook ervaring, met valsheid in geschrifte dus vervalste documenten die schuman gebruikt in incasso zaken.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door Pavlova »

gabberbob schreef:Heeft iemand misschien ook ervaring, met valsheid in geschrifte dus vervalste documenten die schuman gebruikt in incasso zaken.
Zozo dat is wel een beschuldiging! En wie heeft die documenten volgens jou dan wel vervalst? Schuman of de opdrachtgever? En kun je dit aantonen? Dan kun je beter naar de politie.

vondel
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:25

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door vondel »

ik heb ook problemen met schuman oude schuld van 16 jaar geleden
rente niet goed berekent doen ze bij iederen
schuman heb het nou overgedragen aan ram vismans te rotterdam
er is loonbeslag gelegd maar dat levert ze niks op kunnen ze ook boedel beslag ernaast doen als ik ze een betaling voorstel doet blijf die loonbeslag dan gehandhaaft of moet die er af
zie wel wat in een vereniging waar we binnen wettelijke grensen maatregelen tegen schuman kunnen doen de zaak zover mogelijk storneren wie heeft hier kennis van als we dat met ze alle doen denk dat schuman er wel last van heeft we hoeven niet te winnen maar als we hem zoveel werk geven met bezwaar schriften en klachten bij een bevoegd orgaan of andere ideeen
graag reaktie niet van deurwarders die bij schuman werkt en die het forum gebruiken voor eigen doel einde

mariekets
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2010 22:20

Re: Gedupeerden schuman incasso ede

Ongelezen bericht door mariekets »

vondel

ze hebben dus klaarblijkelijk een vonnis op jou in behandeling, met dit vonnis kunnen ze in beginsel gedurende 20 jaar executiemaatregelen treffen.

Het beslag halen ze niet zomaar eraf, je kunt wel vragen het beslag op te schorten

en wat bedoel je met niet goed rente berekenen?? Conform het vonnis ben je rente verschuldigd tot de dag der algehele voldoening dit wordt berekend in de meeste gevallen over de toegewezen hoofdsom en wanneer de vordering mindering dan de hoofdsom over het restantverschuldigde. en oh ja alle betalingen zullen wel worden afgeboekt zoals is vastgelegd in de wet om precies te zijn in boek 6 artikel 44 BW, allereerst op de executiekosten, nadien op de reeds vervallen rente en als die zijn voldaan dan pas op de lopende maandrente en de hoofdsom. Dan kan het zo zijn dat de rente erg hoog wordt non betaling heeft als gevolg dat de vordering toeneemt.

Des te meer los je af des te minder rente betaal je

Met andere woorden je hebt het zelf in de hand

Gesloten