Van Hoek & Partners zijn boeven. Pas op! Ik heb namelijk al eens last van hen gehad in 2008. Nu na bijna 3 vallen ze me weer lastig. Ik heb hen afgelopen week een aangetekende brief gestuurd waarin alles wordt gezegd. Ik heb trouwens ook aangifte gedaan bij de polite en raad aan om dat ook te doen in geval van ongefundeerde incasso! Lees en huiver
Betreft: uw dossiernummer 774807
Geachte heer, mevrouw,
Met verbazing heb ik uw schrijven van 21 februari 2011 inzake incasso in naam van het bedrijf ****Media te Rotterdam gelezen.
Op 5 september 2008 heb ik namelijk ook al een brief inzake zo’n dergelijke incasso van u mogen ontvangen. Toen betrof het dossiernummer 76112, was het door u verzonnen bedrag geen € 63,98 maar € 71,48 en was deze niet in naam van ****Media verstuurd maar in naam van één van de vorige filiaalhouders van MovieMax, te weten: Dhr E.S. ***y. De incasso was in die tijd onterecht door zeer rommelige en administratief onjuiste overname van het filiaal en is al lang geregeld met de toenmalige eigenaar. Het is namelijk zo dat openstaande boetes doorgaans worden voldaan bij een volgend bezoek aan de videotheek. De boete waaraan u refereert in uw schrijven van 5 september 2008 is zodoende voldaan op 17/09/2008, hetgeen destijds is bevestigd door Dhr. ***y zelf (zie bijlage. "bewijs van betaling dus: red"). Uw brief en mijn betaling hebben elkaar gekruist. Want ik woonde toen al lang niet meer op de ****weg dus kreeg uw brief pas op 30 oktober 2008 doorgestuurd door toenmalige bewoners. Dhr. ***y heeft mij er op diezelfde 30 oktober 2008 (ik ben direct verhaal bij hem gaan halen) persoonlijk van verzekerd u hiervan op de hoogte te stellen. Ik heb bijna 3 jaar lang niets van u gehoord dus ben nog steeds in de veronderstelling dat dit is gebeurd.
Na bijna 3 jaar is het dus vreemd dat ik wederom een schrijven inzake incasso ontvang, te meer omdat ik sinds het voorval van 2008 geen dvd’s meer bij MovieMax huur. Sterker nog: ik ben nog nooit op het MovieMax filiaal dat gevoerd wordt/werd door ****Media (en na augustus 2007 ook nog eens is verhuisd naar een andere lokatie) geweest! Verder, zoals eerder vermeld, woon ik al ruim 4 jaar niet meer op de ****weg (ik kreeg uw brief (wederom) doorgestuurd door de huidige bewoner) dus geen van uw gegevens zijn juist.
Daarom ontvang ik graag van u helderheid in deze casus. M.a.w.: op basis van welke stukken denkt u € 63,98 van mij te kunnen vorderen? Ik zie graag kopietjes van alle bescheiden tegemoet. Ook wil ik graag weten waaruit het door u vermelde bedrag van € 63,98 is opgebouwd.
De feiten dat u mij na bijna drie jaar wederom lastig valt met een incasso onder een ander dossiernummer, voor een ander bedrag, in naam van een andere filiaalhouder (waar ik nooit films heb gehuurd) en dat ik op de site van TROS-radar veel van dezelfde vage verhalen lees, maken mij wantrouwig. Op vrijdag 25 februari 2011 heb ik daarom aangifte bij de Politie van Rotterdam gedaan van poging tot oplichting en afpersing.
Als ik niet betaal, dreigt u, in uw schrijven van 21-02-2011, namelijk opnieuw om een ‘juridische procedure’ jegens mij aan te vangen: Dat lijkt mij een prima plan! Ik vraag u vriendelijk doch dringend nu eens te stoppen met het versturen van betalingsverzoeken en zie een officiele dagvaarding van het gerecht graag tegemoet. Dit zal u en mij veel tijd besparen. Ik heb namelijk wel wat beters te doen dan het om de 3 jaar beantwoorden van uw correspondentie. Ik wijs u er wellicht ten overvloede op dat ik de kosten die u mij noodgedwongen voor rechtsgang laat maken dan wel schade die u mij door eventuele beslaglegging laat lijden, geheel op u zal verhalen.
Ik hoop u hiermede voldoende te hebben ingelicht, en verblijf,
Hoogachtend,