LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB lidmaatschap
Re: ANWB lidmaatschap
Als je ruim voor tijd (dus 15 november) een aangetekende brief had verzonden, hadden zij (ANWB) geen recht om de opzegging van de service te weigeren.
Een of ander contact opzeggen, altijd aangetekend, dan heb je een bewijs in handen, tenminste als TNT het niet kwijt geraakt is!
Een of ander contact opzeggen, altijd aangetekend, dan heb je een bewijs in handen, tenminste als TNT het niet kwijt geraakt is!
Klopt maar ik wilde niets opzeggen alleen wijzigen en dat kan via de site.
By the way Tennis ik heb het idee dat jij bij de Club van de ANWB hoort gezien je reaktie s maar ik kan het mis hebben . Ik zal is FF rondtwitteren
Dan twitter maar lekker!
Maar dat komt, omdat mensen nooit een topic volledig lezen, dan had je zo een onzin niet hoeven te schrijven!
Maar dat komt, omdat mensen nooit een topic volledig lezen, dan had je zo een onzin niet hoeven te schrijven!
Sorry dan heb ik het mis
ANWB houding is absoluut niet meer van deze tijd. Ook ik heb meegemaakt dat ik begin december een nieuwe Hyundai kocht met mobiliteitsservice en kon pas opzeggen voor een jaar erop en moest toch voor een heel jaar mijn lidmaatschap van deze bejaarde club betalen. Schandalig! Ik zal nooit meer lid worden van deze naaiclub
Ja hoor, hier is de volgende die er ingetuind is !
Eind augustus lid geworden van de ANWB. Uit een toevallig gesprek met een medewerkster in een ANWB-winkel blijkt dat we slechts voor drie maanden lid zijn en niet voor een jaar, terwijl we toch de jaarpremie betaald hebben.
Dit soort dingen verwacht je als je een tweedehands auto gaat kopen, maar niet van een gerenommeerde club als de ANWB.
Gelukkig nog ruim voor 15 november ontdekt. Alternatieven genoeg.
Wat ik na het lezen van alle berichten op dit forum nog steeds niet begrijp, is wat de ANWB met deze houding denkt te bereiken.
Eind augustus lid geworden van de ANWB. Uit een toevallig gesprek met een medewerkster in een ANWB-winkel blijkt dat we slechts voor drie maanden lid zijn en niet voor een jaar, terwijl we toch de jaarpremie betaald hebben.
Dit soort dingen verwacht je als je een tweedehands auto gaat kopen, maar niet van een gerenommeerde club als de ANWB.
Gelukkig nog ruim voor 15 november ontdekt. Alternatieven genoeg.
Wat ik na het lezen van alle berichten op dit forum nog steeds niet begrijp, is wat de ANWB met deze houding denkt te bereiken.
Nou, als je in augustus lid wordt heb je toch minimaal 4 maand lidmaatschap. En wat kost ANWB-lidmaatschap nou, € 17 per jaar betaal ik. Ik snap ook wel dat ze voor die € 11 korting op een bepaald moment eigenlijk geen zin hebben een terugbetalingstraject op te zetten.terwijl we toch de jaarpremie betaald hebben.
Ik heb een wijziging doorgegeven, op de 16de november, wilde de buitenland verzekering annuleren, wegenwacht binnenland moet blijven.
Krijg je een brief van de ANWB, wijziging per 2013 oke, dan maar gebeld en na lang wachten een vrouw gesproken. Draait om het antwoord heen en dan moet ik, nota bene de klant(!) heel gericht een sterk eenduidige vraag stellen (en dus bot overkomen) om te weten of ze nu wel of niet wat kan betekenen. Nee, is het antwoord dan ik kan dit niet meer wijzigen. Zeg dat dan direct.
Conclusies van mij:
a - Ik begrijp nu waarom de telefoon wachttijden zo lang zijn!
b - Service geven ze niet (je kunt alleen wijzigen als hun dat wat meer oplevert)
c- reageren op support via de webpagina is alleen snel als het gaat om de automatische beantwoording.
Het kost me 14 jaar lidmaatschap om te ervaren hoe de service afneemt met het groter worden van de organisatie.
Krijg je een brief van de ANWB, wijziging per 2013 oke, dan maar gebeld en na lang wachten een vrouw gesproken. Draait om het antwoord heen en dan moet ik, nota bene de klant(!) heel gericht een sterk eenduidige vraag stellen (en dus bot overkomen) om te weten of ze nu wel of niet wat kan betekenen. Nee, is het antwoord dan ik kan dit niet meer wijzigen. Zeg dat dan direct.
Conclusies van mij:
a - Ik begrijp nu waarom de telefoon wachttijden zo lang zijn!
b - Service geven ze niet (je kunt alleen wijzigen als hun dat wat meer oplevert)
c- reageren op support via de webpagina is alleen snel als het gaat om de automatische beantwoording.
Het kost me 14 jaar lidmaatschap om te ervaren hoe de service afneemt met het groter worden van de organisatie.
en dan nog steeds niet snappen dat wijzigingen uiterlijk de 15e moeten zijn doorgegeven...Het kost me 14 jaar lidmaatschap...
Kun je wel zeuren over één dag te laat, maar waar trek je de grens?
Juist: op de 15e! Helder lijkt me..
-
Je kan toch het gehele jaar opzeggen, alleen moet je altijd betalen tot 15 november.
Jij hebt aandelen in de ANWB?Kun je wel zeuren over één dag te laat
het is ook zoiets met die buitenlandhulp. Je wilt een keer op vakantie met de auto naar zeg Frankrijk, en je zit er gelijk een jaar aan vast, evt nog langer als je vergeet op te zeggen. Zelfs als je erbij zegt aan de balie dat het eenmalig is omdat je normaal gesproken met het vliegtuig op vakantie gaat, geldt dat toch voor een jaar. Belachelijk. Mijn ervaring is wel dat als je een pittige aangetekende uitgebreide klachtenbrief stuurt, ze je in ieder geval excuses aanbieden voor de gang van zaken...
Net als De Ridder heb ik mijn auto in 2011 verkocht al in maart. Ik heb het hele jaar door nog betaald du voor mijn auto die ik niet meer had. In december een brief aan de ANWB gestuurd dat ik de 2 lidmaatschappen ( dat van mijn man en mij) tot 1 lidmaatschap samengevoegd wil. Dat kan niet , ik moet weer voor heel 2012 betalen voor een auto die ik niet meer heb. Schandalig! We zijn al jaren trouw lid en waren een goede service gewend. Dit lijkt nergens op. Ik ga dus alles van de ANWB opzeggen. Dit is zo klantonvriendelijk.
M. Verhoef
M. Verhoef
Ook voor jouw geldt, het lidmaatschap van de ANWB is niet voor de AUTO !!!mdewijk schreef:Net als De Ridder heb ik mijn auto in 2011 verkocht al in maart. Ik heb het hele jaar door nog betaald du voor mijn auto die ik niet meer had. In december een brief aan de ANWB gestuurd dat ik de 2 lidmaatschappen ( dat van mijn man en mij) tot 1 lidmaatschap samengevoegd wil. Dat kan niet , ik moet weer voor heel 2012 betalen voor een auto die ik niet meer heb.
Schandalig! We zijn al jaren trouw lid en waren een goede service gewend. Dit lijkt nergens op. Ik ga dus alles van de ANWB opzeggen. Dit is zo klantonvriendelijk.
M. Verhoef
Lees het hele topic, en je weet waarom.
Ook hier problemen .
Wij hadden een caravanservice incl. vervanging. In juli 2010 een ongeluk gehad waardoor de caravan total-loss is verklaard. In september 2010 contact gehad met de ANWB; het caravan-deel zou per 2011 beëindigd worden.
In december stond deze er echter gewoon weer op, er was iets mis gegaan?? Het werd nogmaals verwerkt, per 2012 zou het echt geregeld zijn. Omdat de kosten meevielen heb ik 2011 erbij laten zitten ... totdat ik in december het overzicht over 2012 ontving. Uiteraard inclusief het caravandeel. Weer gebeld, maar er stond niets in het systeem en ze konden de opgenomen gesprekken maar een half jaar terughalen. Dus voor de 2e keer een jaar voor nop betalen. Nu aangetekend opgezegd .... hopen dat het goed gaat.
Overigens verliep de afhandeling tijdens het ongeval ook niet zoals zou moeten. We mochten in een hotel tijdens de noodreparatie van de caravan (in the middle-of-nowhere in Frankrijk, minimaal een week), of zelf een vervangende caravan in Nederland ophalen (1250 km). Lekkere vervangende service dus!
Wij hadden een caravanservice incl. vervanging. In juli 2010 een ongeluk gehad waardoor de caravan total-loss is verklaard. In september 2010 contact gehad met de ANWB; het caravan-deel zou per 2011 beëindigd worden.
In december stond deze er echter gewoon weer op, er was iets mis gegaan?? Het werd nogmaals verwerkt, per 2012 zou het echt geregeld zijn. Omdat de kosten meevielen heb ik 2011 erbij laten zitten ... totdat ik in december het overzicht over 2012 ontving. Uiteraard inclusief het caravandeel. Weer gebeld, maar er stond niets in het systeem en ze konden de opgenomen gesprekken maar een half jaar terughalen. Dus voor de 2e keer een jaar voor nop betalen. Nu aangetekend opgezegd .... hopen dat het goed gaat.
Overigens verliep de afhandeling tijdens het ongeval ook niet zoals zou moeten. We mochten in een hotel tijdens de noodreparatie van de caravan (in the middle-of-nowhere in Frankrijk, minimaal een week), of zelf een vervangende caravan in Nederland ophalen (1250 km). Lekkere vervangende service dus!
Opzegging, mondeling of telefonisch is altijd fout.Weer gebeld, maar er stond niets in het systeem en ze konden de opgenomen gesprekken maar een half jaar terughalen. Dus voor de 2e keer een jaar voor nop betalen. Nu aangetekend opgezegd .... hopen dat het goed gaat.
Altijd schriftelijk en een bevestiging vragen, hoef niet altijd aangetekend te zijn, maar ook dit is goed.