LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony betaald cashbackactie camcorders niet uit

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
maxmeilof

Sony betaald cashbackactie camcorders niet uit

Ongelezen bericht door maxmeilof »

Sony heeft een zogenaamde casbackactie voor camcorders (€100,-- retour op bank), die niet wordt uitbetaald.
Ook op het Sony forum zijn reeds diverse mensen die al meer dan 6 weken aan het lijntje worden gehouden, terwijl Sony beloofd dat als je je conformeert aan hun strikte regels/data, het geld binnen 2 weken op je rekening staat!
Ik heb Sony inmiddels meerdere malen benaderd per email en per telefoon, je komt geen steek verder, Sony reageert niet of nauwlijks.
Kreeg via het forum een mail van een Sony medewerker, die het allemaal betreurt, maar er vervolgens ook niets mee doet.
Mensen pas op! Sony heeft op meerdere produkten dit soort acties, het is pure misleiding! Tot op heden ben ik nog niemand tegengekomen die een betaling van Sony heeft ontvangen.

MAXIEM

Re: Sony betaald cashbackactie camcorders niet uit

Ongelezen bericht door MAXIEM »

maxmeilof

Als het echt zo is, zoals jij schrijft, dan is er sprake van misleiding en zelfs van oplichting. Ik kan me niet voorstellen dat SONY zich daaraan schuldig maakt.

Maxiem.

ViMo

Ongelezen bericht door ViMo »

@Maxiem: Het is echt zo!

Half december heb ik de HDR-XR155 gekocht. Hartstikke mooi dingetje, maar daar gaat het hier niet om........ Ik wil mijn beloofde €100,- terug! Ik heb nog in 2010 alle papieren opgestuurd; daarvoor zelfs nog met Sony moeten bellen, omdat er een stuk of 6 barcodes op de doos zaten. Nadat mij uitgelegd was welke ik moest hebben, heb ik de spullen direct opgestuurd.
De belofte in de actiefolder is dat binnen 2 weken na ontvangst, het geld wordt gestort.
Nu weet ik niet in welke tijdzone Sony leeft, maar voor mij zijn de 2 weken al 8 weken om!

Ik snap ook niet dat Sony haar goede naam met zulke praktijken op het spel zet.
w w w .sony.nl/discussions/thread/117014?start=1&tstart=0
Op dit forum (n.b. op de site van Sony zelf!!!) kun je het verhaal van nog veel meer mensen lezen.

Trieste praktijken van een (ooit heel) betrouwbaar merk.

Guido01

Ongelezen bericht door Guido01 »

als ik jou was zou ik Sony eens bellen. ik heb zelf ook gebruik gemaakt van de actie en ik heb binnen 6 weken netjes mijn geld gekregen. waarschijnlijk is er bij jou iets mis gegaan.

geiriteerdeconsument

Ongelezen bericht door geiriteerdeconsument »

Beste mensen,

Ik heb vorig jaar in Juli een sony HDR-XR155 gekocht met de 100 retour actie.
Sinds dien probeer ik mijn geld terug te krijgen. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand bij Sony weet waar ik moet zijn. Bij het nummer 020-6581888 werdt mij beloofd dat ze het zouden laten escaleren en dat het geld eraan komt. Nu weer ruim 4 maanden verder en heel veel telefoontjes heb ik nogsteeds geen 100 euro retour. Er lopen nogsteeds van deze acties. Dus mensen jullie zijn gewaarschuwd!

WSCB

Ongelezen bericht door WSCB »

TS en anderen.

zoek eens contact met de desbetreffende retailer
zij kunnen er misschien tussen gaan zitten om de cashback voor elkaar te krijgen

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

go veel fabrikanten doen dit tegenwoordig...

LG zelfde probleem (heb toen topic gemaakt) ze maken nog steeds bij kijkshop reclame ervoor (cashback) tot op heden geen reacties op mails of wat dan ook

ploep

Ongelezen bericht door ploep »

In begin november 2010 heb ik mijn camrecorder aangeschaft. Ik heb keurig het benodigde formulier en barcode toegevoegd. Tot nu toe bijna 5 maanden later heb ik nog steeds mijn 100 Euro niet mogen ontvangen. Ik zal met Sony gaan bellen. Het is jammer dat een grootmerk zijn naam op deze wijze verspeeld. Dit was voor mij de laatste aanschaf van Sony. Deze actie is puur OPLICHTING.
:twisted:
NB: Voor iemand iets aanschaft van Sony met een cashback actie, mijn advies zoek eerst eens op internet met de zoekterm Sony, oplichting en cashback!!!!!

boempa

Ongelezen bericht door boempa »

Hier wederom iemand die niet het beloofde geld terug kreeg.
Dit keer een Nex-5N met kitlens gekocht bij Fotobouw.nl
Op de site staat de banner voor de cashback.
Zondag 3 juni is deze besteld en betaald.
N.a.v. een reaktie aan Fotobouw hierover kreeg ik onderstaande mail:
Geachte heer ......,

Bedankt voor uw reactie en jammer om te horen dat Sony NL dit meld, want wij zijn wel degelijk officieel dealer van Sony.
Wij hebben uiteraard meerdere klanten gehad en die hebben daar geen problemen mee.
Als ik u was zou ik toch even contact zoeken met Sony, want zoals hun in onderstaande mail vermelden vermeld staat op de Sony Store Locator (zie: sony.nl/dealerlocator/search)
staan wij hier als bedrijf gewoon bij.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Vervolgens Sony gebeld.
Zij vonden het uiteraard vreemd en er zou iets niet goed zijn gegaan.

Nu ik dit topic gevonden heb, is het klaarblijkelijk toch niet zo vreemd.

Uiteraard zal ik in het vervolg wel 2 keer nadenken voordat ik iets bij Sony koop.
Het is dat ik zoveel goeds over het betreffende produkt had gelezen.
Desalniettemin, een in mijn ogen schandalige aktie van Sony.

Edit:
Het betrefd in mijn geval dus een Digitale Systeemcamera, i.t.t. een camcorder, echter gaat het om dezelfde cashbackaktie.

Gesloten