LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ben niet meer zo blij met canal digitaal
ben niet meer zo blij met canal digitaal
ik heb vorig jaar augustus een extra zenderpakket gekozen voor film1 en sport1. toen is mij niet verteld dat ik er 2 jaar aan vast zou zitten. nu vind ik film1 maar onzin omdat er altijd dezelfde films opkomen. en ik wilde het opzeggen zegd zo'n klantenservice medewerker van ja dat kan niet bla bla bla... terwijl mijn ouders ook ooit film1 van hun hebben gehad en ze die toen wel gewoon konden opzeggen. dus ik zet nu echt met een abonnement wat veelste duur is en je hebt er niks aan. bedankt canal digitaal
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
als je er voor 2 jaar aan vast zit dan is het logisch toch dat je nu niet kan opzeggen? Jij bent zelf het 2jarige abonnement aan gegaan.
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
ik ben niet zelf het 2 jarige abonnement aangegaan. ze hebben mij niet eens gezegd dat het voor 2 jaar was. en ik heb ook geen bevestigingsbrief van hun gehad
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Dat is de werkwijze van cd.
Als je ,je zenderpakket uitbreid, gaat gelijk van die datum een nieuw abo in.
En bij cd is standaard een 2 jarig abo.(Wordt alleen niet vermeld)
En als je geen bevestiging hebt gehad,heb je toch geen abo.
Als je ,je zenderpakket uitbreid, gaat gelijk van die datum een nieuw abo in.
En bij cd is standaard een 2 jarig abo.(Wordt alleen niet vermeld)
En als je geen bevestiging hebt gehad,heb je toch geen abo.
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Je hebt toch voor een extra zenderpakket gekozen .
Dat jouw nu film 1 niets vind, kan niemand iets aan doen.
Op de website staan verschillende FAQ en dit staat bij de opzegtermijn:
Wat is de opzegtermijn van mijn abbonement ?
CanalDigitaal hanteert een standaard contractsperiode van een jaar. Heeft u een Smartpack? Dan is uw contractsduur 2 jaar. U heeft volgens onze algemene voorwaarden altijd een opzegtermijn van een maand (voor het einde van de contractdatum). Per 1 juli 2009 is het bij CanalDigitaal mogelijk om een stilzwijgend verlengd contract per maand te wijzigen.
Dat jouw nu film 1 niets vind, kan niemand iets aan doen.
Op de website staan verschillende FAQ en dit staat bij de opzegtermijn:
Wat is de opzegtermijn van mijn abbonement ?
CanalDigitaal hanteert een standaard contractsperiode van een jaar. Heeft u een Smartpack? Dan is uw contractsduur 2 jaar. U heeft volgens onze algemene voorwaarden altijd een opzegtermijn van een maand (voor het einde van de contractdatum). Per 1 juli 2009 is het bij CanalDigitaal mogelijk om een stilzwijgend verlengd contract per maand te wijzigen.
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
tennis schreef:Je hebt toch voor een extra zenderpakket gekozen .
Dat jouw nu film 1 niets vind, kan niemand iets aan doen.
Op de website staan verschillende FAQ en dit staat bij de opzegtermijn:
Wat is de opzegtermijn van mijn abbonement ?
CanalDigitaal hanteert een standaard contractsperiode van een jaar. Heeft u een Smartpack? Dan is uw contractsduur 2 jaar. U heeft volgens onze algemene voorwaarden altijd een opzegtermijn van een maand (voor het einde van de contractdatum). Per 1 juli 2009 is het bij CanalDigitaal mogelijk om een stilzwijgend verlengd contract per maand te wijzigen.
vlg mij is dit in strijd met de nederlandse wetgeving, CD moet je van te voren een bericht sturen van contractafloop, toch ?

Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Als ik een contract niet wil beëindigen, loopt het natuurlijk door.
Wil ik het niet meer, dan moet het uiterlijk 1 maand an tevoren opgezegd worden.
Wat is er dan volgens jou verkeerd?
Wil ik het niet meer, dan moet het uiterlijk 1 maand an tevoren opgezegd worden.
Wat is er dan volgens jou verkeerd?
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
tennis schreef:Als ik een contract niet wil beëindigen, loopt het natuurlijk door.
Wil ik het niet meer, dan moet het uiterlijk 1 maand an tevoren opgezegd worden.Wat is er dan volgens jou verkeerd?
vlg mij is het gewijzigd door de wetgever,de A V zijn onderworpen aan het B W, de partij moet de contractant aangeven dat het contract afloopt en je kunt tot de dag van verlenging opstappen, toch ?

Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Henri42 schreef: vlg mij is het gewijzigd door de wetgever,de A V zijn onderworpen aan het B W, de partij moet de contractant aangeven dat het contract afloopt en je kunt tot de dag van verlenging opstappen, toch ?
Ik neem toch aan, dat je ook verschillende verzekeringen hebt.
Auto,Inboedel, opstal, WA enz.
Vraag: Krijg je van iedere verzekering een brief dat het contract afloopt ?
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
tennis schreef:Henri42 schreef: vlg mij is het gewijzigd door de wetgever,de A V zijn onderworpen aan het B W, de partij moet de contractant aangeven dat het contract afloopt en je kunt tot de dag van verlenging opstappen, toch ?
Ik neem toch aan, dat je ook verschillende verzekeringen hebt.
Auto,Inboedel, opstal, WA enz.
Vraag: Krijg je van iedere verzekering een brief dat het contract afloopt ?[/quote]
Yes jij niet ?
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Neen, ik krijg een vervolg rekening voor het volgende jaar en dan kan ik beslissen, verder of niet!Henri42 schreef:tennis schreef:Henri42 schreef: vlg mij is het gewijzigd door de wetgever,de A V zijn onderworpen aan het B W, de partij moet de contractant aangeven dat het contract afloopt en je kunt tot de dag van verlenging opstappen, toch ?
Ik neem toch aan, dat je ook verschillende verzekeringen hebt.
Auto,Inboedel, opstal, WA enz.
Vraag: Krijg je van iedere verzekering een brief dat het contract afloopt ?[/quote]
Yes jij niet ?
Nog nooit een brief gehad, dat het contract afloopt!
Bij geen van mijn verzekeringen!
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Ze hebben mij ook een aanbieding gedaan via de telefoon. Ik zou dan ook een gratis HD ontvanger krijgen en het zou me niets kosten.
Ik vond het te mooi om waar te zijn en dat was het ook (had het gelukkig niet gedaan). Ik moest op het internet lezen dat je er dan 2 jaar aan vast zou zitten. Dus dat ze het niet hebben verteld geloof ik meteen.
Ik vond het te mooi om waar te zijn en dat was het ook (had het gelukkig niet gedaan). Ik moest op het internet lezen dat je er dan 2 jaar aan vast zou zitten. Dus dat ze het niet hebben verteld geloof ik meteen.
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Ik heb mij afgemeld in het "bel mij niet register", dus ik krijg geen telefoontjes meer.evdbeek99 schreef:Ze hebben mij ook een aanbieding gedaan via de telefoon. Ik zou dan ook een gratis HD ontvanger krijgen en het zou me niets kosten.
Ik vond het te mooi om waar te zijn en dat was het ook (had het gelukkig niet gedaan). Ik moest op het internet lezen dat je er dan 2 jaar aan vast zou zitten. Dus dat ze het niet hebben verteld geloof ik meteen.
Maar als mij iemand een aanbieding zou maken via de telefoon, kan je toch kiezen, om zelf eerst informatie te verkrijgen, om dan pas te handelen, dan had je gezien, dat je een 2 jarig contract moet aangaan, heel simpel!
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Correct Tennis inzake het contract.tennis schreef:Ik heb mij afgemeld in het "bel mij niet register", dus ik krijg geen telefoontjes meer.evdbeek99 schreef:Ze hebben mij ook een aanbieding gedaan via de telefoon. Ik zou dan ook een gratis HD ontvanger krijgen en het zou me niets kosten.
Ik vond het te mooi om waar te zijn en dat was het ook (had het gelukkig niet gedaan). Ik moest op het internet lezen dat je er dan 2 jaar aan vast zou zitten. Dus dat ze het niet hebben verteld geloof ik meteen.
Maar als mij iemand een aanbieding zou maken via de telefoon, kan je toch kiezen, om zelf eerst informatie te verkrijgen, om dan pas te handelen, dan had je gezien, dat je een 2 jarig contract moet aangaan, heel simpel!
bel mij niet register:: indien je in het bestand zit van de bellers mogen ze je blijven bellen en doen ze dat dan ook.
hoe kan iemand denken dat een gewijzigd abbo met een gratis onderdeel geen invloed op de tijdsduur van het abbo is, redelijk naief toch ??

Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Mee eens.
Wat ik niet kan begrijpen, dat mensen niet eerst op internet, of de website van de aanbieder enz. kijken en lezen, hoe de steel in het vork zit, dan blijven vele, niet alle, verrassingen bespaart.
Het forum om een klacht te schrijven wordt dan snel gevonden, maar het moet andersom!
Wat ik niet kan begrijpen, dat mensen niet eerst op internet, of de website van de aanbieder enz. kijken en lezen, hoe de steel in het vork zit, dan blijven vele, niet alle, verrassingen bespaart.
Het forum om een klacht te schrijven wordt dan snel gevonden, maar het moet andersom!
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 01 mar 2011 15:27
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Ik wil even reageren op dit topic omdat ik nare ervaring heb met opzegging van Canal Digitaal. (zie mijn topic)
Naar mijn idee kan opzeggen helemaal niet.. althans, dat is mijn ervaring.
Mij is zeer duidelijk toegezegd dat het contract na einde contract opgezegd werd(oktober 2010) en dat heb ik ruim op tijd gedaan.
Maar nee, de betaling stopte niet.. de levering wel maar de betaling niet.
Ik betaal nog steeds maar contact met het bedrijf? Dat zit er niet in!
Dus dit betekend dat ik al een half jaar(!) voor niets aan het betalen ben!
Naar mijn idee kan opzeggen helemaal niet.. althans, dat is mijn ervaring.
Mij is zeer duidelijk toegezegd dat het contract na einde contract opgezegd werd(oktober 2010) en dat heb ik ruim op tijd gedaan.
Maar nee, de betaling stopte niet.. de levering wel maar de betaling niet.
Ik betaal nog steeds maar contact met het bedrijf? Dat zit er niet in!
Dus dit betekend dat ik al een half jaar(!) voor niets aan het betalen ben!
Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal
Incasso laten terugboeken iedere keer?Ik betaal nog steeds maar contact met het bedrijf? Dat zit er niet in!
Dus dit betekend dat ik al een half jaar(!) voor niets aan het betalen ben!