LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ben niet meer zo blij met canal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
marrie22

ben niet meer zo blij met canal digitaal

Ongelezen bericht door marrie22 »

ik heb vorig jaar augustus een extra zenderpakket gekozen voor film1 en sport1. toen is mij niet verteld dat ik er 2 jaar aan vast zou zitten. nu vind ik film1 maar onzin omdat er altijd dezelfde films opkomen. en ik wilde het opzeggen zegd zo'n klantenservice medewerker van ja dat kan niet bla bla bla... terwijl mijn ouders ook ooit film1 van hun hebben gehad en ze die toen wel gewoon konden opzeggen. dus ik zet nu echt met een abonnement wat veelste duur is en je hebt er niks aan. bedankt canal digitaal

tiepmiep

Re: ben niet meer zo blij met canal digitaal

Ongelezen bericht door tiepmiep »

als je er voor 2 jaar aan vast zit dan is het logisch toch dat je nu niet kan opzeggen? Jij bent zelf het 2jarige abonnement aan gegaan.

marrie22

Ongelezen bericht door marrie22 »

ik ben niet zelf het 2 jarige abonnement aangegaan. ze hebben mij niet eens gezegd dat het voor 2 jaar was. en ik heb ook geen bevestigingsbrief van hun gehad

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Dat is de werkwijze van cd.
Als je ,je zenderpakket uitbreid, gaat gelijk van die datum een nieuw abo in.
En bij cd is standaard een 2 jarig abo.(Wordt alleen niet vermeld)

En als je geen bevestiging hebt gehad,heb je toch geen abo.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Je hebt toch voor een extra zenderpakket gekozen .
Dat jouw nu film 1 niets vind, kan niemand iets aan doen.

Op de website staan verschillende FAQ en dit staat bij de opzegtermijn:

Wat is de opzegtermijn van mijn abbonement ?

CanalDigitaal hanteert een standaard contractsperiode van een jaar. Heeft u een Smartpack? Dan is uw contractsduur 2 jaar. U heeft volgens onze algemene voorwaarden altijd een opzegtermijn van een maand (voor het einde van de contractdatum). Per 1 juli 2009 is het bij CanalDigitaal mogelijk om een stilzwijgend verlengd contract per maand te wijzigen.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

tennis schreef:Je hebt toch voor een extra zenderpakket gekozen .
Dat jouw nu film 1 niets vind, kan niemand iets aan doen.

Op de website staan verschillende FAQ en dit staat bij de opzegtermijn:

Wat is de opzegtermijn van mijn abbonement ?

CanalDigitaal hanteert een standaard contractsperiode van een jaar. Heeft u een Smartpack? Dan is uw contractsduur 2 jaar. U heeft volgens onze algemene voorwaarden altijd een opzegtermijn van een maand (voor het einde van de contractdatum). Per 1 juli 2009 is het bij CanalDigitaal mogelijk om een stilzwijgend verlengd contract per maand te wijzigen.

vlg mij is dit in strijd met de nederlandse wetgeving, CD moet je van te voren een bericht sturen van contractafloop, toch ? :mrgreen:

tennis

Als ik een contract niet wil beëindigen, loopt het natuurlijk door.
Wil ik het niet meer, dan moet het uiterlijk 1 maand an tevoren opgezegd worden.
Wat is er dan volgens jou verkeerd?

Henri42

tennis schreef:Als ik een contract niet wil beëindigen, loopt het natuurlijk door.
Wil ik het niet meer, dan moet het uiterlijk 1 maand an tevoren opgezegd worden.Wat is er dan volgens jou verkeerd?

vlg mij is het gewijzigd door de wetgever,de A V zijn onderworpen aan het B W, de partij moet de contractant aangeven dat het contract afloopt en je kunt tot de dag van verlenging opstappen, toch ? :mrgreen:

tennis

Henri42 schreef: vlg mij is het gewijzigd door de wetgever,de A V zijn onderworpen aan het B W, de partij moet de contractant aangeven dat het contract afloopt en je kunt tot de dag van verlenging opstappen, toch ? :mrgreen:

Ik neem toch aan, dat je ook verschillende verzekeringen hebt.
Auto,Inboedel, opstal, WA enz.
Vraag: Krijg je van iedere verzekering een brief dat het contract afloopt ?

Henri42

tennis schreef:
Henri42 schreef: vlg mij is het gewijzigd door de wetgever,de A V zijn onderworpen aan het B W, de partij moet de contractant aangeven dat het contract afloopt en je kunt tot de dag van verlenging opstappen, toch ? :mrgreen:

Vraag: Krijg je van iedere verzekering een brief dat het contract afloopt ?[/quote]

Yes jij niet ?

tennis

Henri42 schreef:
tennis schreef:

Vraag: Krijg je van iedere verzekering een brief dat het contract afloopt ?[/quote]

Yes jij niet ?
Neen, ik krijg een vervolg rekening voor het volgende jaar en dan kan ik beslissen, verder of niet!

Nog nooit een brief gehad, dat het contract afloopt!
Bij geen van mijn verzekeringen!

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ze hebben mij ook een aanbieding gedaan via de telefoon. Ik zou dan ook een gratis HD ontvanger krijgen en het zou me niets kosten.

Ik vond het te mooi om waar te zijn en dat was het ook (had het gelukkig niet gedaan). Ik moest op het internet lezen dat je er dan 2 jaar aan vast zou zitten. Dus dat ze het niet hebben verteld geloof ik meteen.

tennis

evdbeek99 schreef:Ze hebben mij ook een aanbieding gedaan via de telefoon. Ik zou dan ook een gratis HD ontvanger krijgen en het zou me niets kosten.

Ik vond het te mooi om waar te zijn en dat was het ook (had het gelukkig niet gedaan). Ik moest op het internet lezen dat je er dan 2 jaar aan vast zou zitten. Dus dat ze het niet hebben verteld geloof ik meteen.
Ik heb mij afgemeld in het "bel mij niet register", dus ik krijg geen telefoontjes meer.
Maar als mij iemand een aanbieding zou maken via de telefoon, kan je toch kiezen, om zelf eerst informatie te verkrijgen, om dan pas te handelen, dan had je gezien, dat je een 2 jarig contract moet aangaan, heel simpel!

Henri42

tennis schreef:
evdbeek99 schreef:Ze hebben mij ook een aanbieding gedaan via de telefoon. Ik zou dan ook een gratis HD ontvanger krijgen en het zou me niets kosten.

Ik heb mij afgemeld in het "bel mij niet register", dus ik krijg geen telefoontjes meer.
Maar als mij iemand een aanbieding zou maken via de telefoon, kan je toch kiezen, om zelf eerst informatie te verkrijgen, om dan pas te handelen, dan had je gezien, dat je een 2 jarig contract moet aangaan, heel simpel!
Correct Tennis inzake het contract.
bel mij niet register:: indien je in het bestand zit van de bellers mogen ze je blijven bellen en doen ze dat dan ook.
hoe kan iemand denken dat een gewijzigd abbo met een gratis onderdeel geen invloed op de tijdsduur van het abbo is, redelijk naief toch ?? :)

tennis

Mee eens.
Wat ik niet kan begrijpen, dat mensen niet eerst op internet, of de website van de aanbieder enz. kijken en lezen, hoe de steel in het vork zit, dan blijven vele, niet alle, verrassingen bespaart.
Het forum om een klacht te schrijven wordt dan snel gevonden, maar het moet andersom!

emmerfiets

Ongelezen bericht door emmerfiets »

Ik wil even reageren op dit topic omdat ik nare ervaring heb met opzegging van Canal Digitaal. (zie mijn topic)

Naar mijn idee kan opzeggen helemaal niet.. althans, dat is mijn ervaring.
Mij is zeer duidelijk toegezegd dat het contract na einde contract opgezegd werd(oktober 2010) en dat heb ik ruim op tijd gedaan.
Maar nee, de betaling stopte niet.. de levering wel maar de betaling niet.

Ik betaal nog steeds maar contact met het bedrijf? Dat zit er niet in!
Dus dit betekend dat ik al een half jaar(!) voor niets aan het betalen ben!

tennis

Ik betaal nog steeds maar contact met het bedrijf? Dat zit er niet in!
Dus dit betekend dat ik al een half jaar(!) voor niets aan het betalen ben!
Incasso laten terugboeken iedere keer?

Gesloten