LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 01 mar 2011 15:27
Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Dag allemaal,
Vorig jaar rond juli/augustus(zo lang geleden al!) werd mijn Canal Digitaal abonnement opgezegd en duidelijk meerdere malen bevestigd ook via de telefoon.
Abonnement zou stoppen in Oktober.
De dag van opzegging kwam.. zenders eruit dus ook maar meteen alle spullen verkocht van de schotel.
Maand later, werd gewoon 32,50 afgeschreven van de bank!
Bellen... niet opgenomen.
E-mailen.. geen reactie.
Brief... geen reactie!
Tot heden na wekelijks contact op proberen te nemen lijkt het erop alsof we worden genegeerd of dat het bedrijf niet bestaat!
Alle manieren van contact zijn al geprobeerd maar helemaal géén reactie of teken van leven.
Nu ben ik het helemaal spuugzat en betaal ik maandelijks sinds Oktober nog steeds die 32,50 aan Canal Digitaal terwijl ik géén klant meer ben!
Ik heb zelfs met verschillende e-mail adressen contact opgenomen, zelfs met schuilnamen maar er gebeurt helemaal niets! Ik heb nu al bijna € 200 betaald aan een bedrijf dat niet eens lijkt te bestaan... of dat alsof doet dat ik niet bestaat.
Alle gegevens kloppen van Canal Digitaal, het is absoluut geen kloon van het bedrijf.
Ondertussen ben ik er wel uit en dan raad ik ook zeker iedereen af met dit bedrijf in zee te gaan.. alles waar ze naar uit zijn: Euro's!
Iemand enig idee hoe ik deze oplichting kan beëindigen? Ik zit zelf te denken om rechterlijke stappen te gaan ondernemen.
Meerderen met dezelfde ervaring?
Vorig jaar rond juli/augustus(zo lang geleden al!) werd mijn Canal Digitaal abonnement opgezegd en duidelijk meerdere malen bevestigd ook via de telefoon.
Abonnement zou stoppen in Oktober.
De dag van opzegging kwam.. zenders eruit dus ook maar meteen alle spullen verkocht van de schotel.
Maand later, werd gewoon 32,50 afgeschreven van de bank!
Bellen... niet opgenomen.
E-mailen.. geen reactie.
Brief... geen reactie!
Tot heden na wekelijks contact op proberen te nemen lijkt het erop alsof we worden genegeerd of dat het bedrijf niet bestaat!
Alle manieren van contact zijn al geprobeerd maar helemaal géén reactie of teken van leven.
Nu ben ik het helemaal spuugzat en betaal ik maandelijks sinds Oktober nog steeds die 32,50 aan Canal Digitaal terwijl ik géén klant meer ben!
Ik heb zelfs met verschillende e-mail adressen contact opgenomen, zelfs met schuilnamen maar er gebeurt helemaal niets! Ik heb nu al bijna € 200 betaald aan een bedrijf dat niet eens lijkt te bestaan... of dat alsof doet dat ik niet bestaat.
Alle gegevens kloppen van Canal Digitaal, het is absoluut geen kloon van het bedrijf.
Ondertussen ben ik er wel uit en dan raad ik ook zeker iedereen af met dit bedrijf in zee te gaan.. alles waar ze naar uit zijn: Euro's!
Iemand enig idee hoe ik deze oplichting kan beëindigen? Ik zit zelf te denken om rechterlijke stappen te gaan ondernemen.
Meerderen met dezelfde ervaring?
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Laten storneren.
Krijg je vanzelf een acceptgiro.
Die gewoon terug sturen en erbij zetten abo is beeindigd.
Krijg je vanzelf een incassoburo(Lindorff) op je dak.
Betaal je dan nog niet,word je gedagvaard.
Daar hoef je zelf niets voor te doen,o ja toch wel, je geld storneren en een blokkade voor cd aanvragen, zodat ze geen geld meer kunnen afschrijven.
Krijg je vanzelf een acceptgiro.
Die gewoon terug sturen en erbij zetten abo is beeindigd.
Krijg je vanzelf een incassoburo(Lindorff) op je dak.
Betaal je dan nog niet,word je gedagvaard.
Daar hoef je zelf niets voor te doen,o ja toch wel, je geld storneren en een blokkade voor cd aanvragen, zodat ze geen geld meer kunnen afschrijven.
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
@emmerfiets
Waarom een nieuw topic openen, je hebt jou probleem al op het bestaande topic geschreven!
Waarom een nieuw topic openen, je hebt jou probleem al op het bestaande topic geschreven!

-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 01 mar 2011 15:27
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
@Snepke.
Klopt, maar het probleem is.
Het contract stond niet op mijn naam maar wel op mijn rekening.
Plus daar komt wel een hoop tijd in te zitten die ik helaas niet heb.
@Tennis.
Dit topic had ik al eerder, die andere zag ik later pas.
Klopt, maar het probleem is.
Het contract stond niet op mijn naam maar wel op mijn rekening.
Plus daar komt wel een hoop tijd in te zitten die ik helaas niet heb.
@Tennis.
Dit topic had ik al eerder, die andere zag ik later pas.

Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Gewoon je rekening laten blokkeren voor cd.emmerfiets schreef: Het contract stond niet op mijn naam maar wel op mijn rekening.
Het is toch opgezegd ,dan hoeven ze geen geld meer af te schrijven ook.
Maakt niet uit op wiens naam het staat.
Opgezegd is opgezegd.
En cd blijft aan het afschrijven als je niets doet.
Er is hier nog een topic " beeindigen canal digitaal onmogelijk" of zoiets.(pag 10 van het forum televisie)
Is al een jaar of wat oud.
En lees Lindorff B.V maar eens.(forum incasso)
Weet je wat je te wachten staat.
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Rekening laten blokkeren voor CD, aanmaningen en dagvaardingen zullen dan wellicht ook niet op jou naam komen, maar op naam van degene waarop contract staat, hoef je je niet druk over te maken dan, toch?Het contract stond niet op mijn naam maar wel op mijn rekening.
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Hoe kunnen zij jou nog serieus nemen, als je zoiets doet:
Ik heb zelfs met verschillende e-mail adressen contact opgenomen, zelfs met schuilnamen maar er gebeurt helemaal niets! Ik heb nu al bijna € 200 betaald aan een bedrijf dat niet eens lijkt te bestaan... of dat alsof doet dat ik niet bestaat.
Dus het is opgelost?Ondertussen ben ik er wel uit en dan raad ik ook zeker iedereen af met dit bedrijf in zee te gaan.. alles waar ze naar uit zijn: Euro's!
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
[Dus het is opgelost?[/quote]
Bij C D krijg je niets opgelost ,Tennis, dat weet jij toch ook wel, je stelt een open vraag
Bij C D krijg je niets opgelost ,Tennis, dat weet jij toch ook wel, je stelt een open vraag

Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Ik dacht niet, dat ik aan jou de vraag gesteld had, maar aan TS, dus kan je ook geen antwoord geven.Henri42 schreef:[Dus het is opgelost?[/quote]
Bij C D krijg je niets opgelost ,Tennis, dat weet jij toch ook wel, je stelt een open vraag
Of jou tweede account is emmerfiets!

Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Oh Tennis toch: aan mij hoef jij helemaal niets te vragen, hoewel dit wel een open Fora is, ik blijf erbij dat C D een uitermate commercieel bedrijf met weinig aandacht voor z,n duur betalende schotel klantentennis schreef:Ik dacht niet, dat ik aan jou de vraag gesteld had, maar aan TS, dus kan je ook geen antwoord geven.Henri42 schreef:[Dus het is opgelost?[/quote]
Bij C D krijg je niets opgelost ,Tennis, dat weet jij toch ook wel, je stelt een open vraag
Of jou tweede account is emmerfiets!

Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Heb je van je opzegging een schriftelijke bevestiging gehad? Zo ja, laat die dagvaarding maar komen. De rechter zal dan de vloer met CD geheel aanvegen.
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Gizmo© schreef:Heb je van je opzegging een schriftelijke bevestiging gehad? Zo ja, laat die dagvaarding maar komen. De rechter zal dan de vloer met CD geheel aanvegen.
Blijkbaar heb je de openingspost niet gelezen, want dit verhaal is ingewikkelder als je denkt!
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Maar toch als het tot een rechtzaak komt, dan staat de TS erg sterk.tennis schreef:Gizmo© schreef:Heb je van je opzegging een schriftelijke bevestiging gehad? Zo ja, laat die dagvaarding maar komen. De rechter zal dan de vloer met CD geheel aanvegen.
Blijkbaar heb je de openingspost niet gelezen, want dit verhaal is ingewikkelder als je denkt!
Zou bij de bank al het geld storneren en een blokkade op de rekening van CD laten zetten.
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Dit is juist, en al vaker geadviseerd!Zou bij de bank al het geld storneren en een blokkade op de rekening van CD laten zetten.
Op welke basis dan?Maar toch als het tot een rechtzaak komt, dan staat de TS erg sterk.
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Dat hij een schriftelijke bevestiging heeft dat het abbo per een bepaalde datum is opgezegd.tennis schreef:Dit is juist, en al vaker geadviseerd!Zou bij de bank al het geld storneren en een blokkade op de rekening van CD laten zetten.
Op welke basis dan?Maar toch als het tot een rechtzaak komt, dan staat de TS erg sterk.
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Dat hij een schriftelijke bevestiging heeft dat het abbo per een bepaalde datum is opgezegd.[/quote]Gizmo© schreef: Op welke basis dan?
Waar staat dat TS een schriftelijke bevestiging gekregen heeft?
Vorig jaar rond juli/augustus(zo lang geleden al!) werd mijn Canal Digitaal abonnement opgezegd en duidelijk meerdere malen bevestigd ook via de telefoon.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 01 mar 2011 15:27
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Ze hebben zover ik weet nooit schriftelijk bevestigd(wel naar gevraagd maar niet ontvangen.
We belden in eerste geval naar CD vanwege informatie opzegging.
Ze maakten duidelijk dat het gewoon direct telefonisch opgezegd kon worden en dat direct te regelen zodat het abonnement in oktober officieel stopte.
Dichtbij de datum dat het zou eindigen nogmaals gebeld en gevraagd of het nog steeds bekend was en of ze de bevestiging wilden sturen aangezien die nog niet binnen was.
Alles was in orde, ze wisten zelfs de datum te benoemen en zouden opnieuw de bevestiging toe sturen.
Ook vertelden ze dat ik na het einde ook gewoon alles kon overdragen aan iemand anders en dat was allemaal absoluut geen probleem.
Echter toen begon alles.
Ik kreeg geen bevestiging en ook geen contact met ze.
Op het moment ze om de smartcard nummer vragen geef ik het oude nummer door en stopt het gesprek!
Toen gingen we verhuizen eind December.
Duidelijk gemaakt aan CD dat we nog steeds op reactie wachten en wel op het nieuwe adres.(staat niet op mijn naam, wel rekening, en wonen niet meer in het zelfde huis.)
Beiden nieuwe adressen zijn bij ze bekend maar er gebeurd helemaal niets!
Ik kan zelf niet veel meer beginnen aangezien ik vanaf mei in het buitenland ga wonen.
Maar de problemen blijven maar doorgaan en wat kan ik nu nog gaan doen?
Heb gevraagd de naamhouder ook de financiële kant over te nemen, maar daar wordt vanaf gezien.
Stel, ik laat CD niets meer van mijn rekening af houden en alles tegenhouden.
Krijg ik dan de problemen, of de naamhouder?
Ik heb er 0,0 tijd voor.. maar dit moet wel opgelost.
ps: ik heb de kaart wel gehouden en niet doorverkocht.
We belden in eerste geval naar CD vanwege informatie opzegging.
Ze maakten duidelijk dat het gewoon direct telefonisch opgezegd kon worden en dat direct te regelen zodat het abonnement in oktober officieel stopte.
Dichtbij de datum dat het zou eindigen nogmaals gebeld en gevraagd of het nog steeds bekend was en of ze de bevestiging wilden sturen aangezien die nog niet binnen was.
Alles was in orde, ze wisten zelfs de datum te benoemen en zouden opnieuw de bevestiging toe sturen.
Ook vertelden ze dat ik na het einde ook gewoon alles kon overdragen aan iemand anders en dat was allemaal absoluut geen probleem.
Echter toen begon alles.
Ik kreeg geen bevestiging en ook geen contact met ze.
Op het moment ze om de smartcard nummer vragen geef ik het oude nummer door en stopt het gesprek!
Toen gingen we verhuizen eind December.
Duidelijk gemaakt aan CD dat we nog steeds op reactie wachten en wel op het nieuwe adres.(staat niet op mijn naam, wel rekening, en wonen niet meer in het zelfde huis.)
Beiden nieuwe adressen zijn bij ze bekend maar er gebeurd helemaal niets!
Ik kan zelf niet veel meer beginnen aangezien ik vanaf mei in het buitenland ga wonen.
Maar de problemen blijven maar doorgaan en wat kan ik nu nog gaan doen?
Heb gevraagd de naamhouder ook de financiële kant over te nemen, maar daar wordt vanaf gezien.
Stel, ik laat CD niets meer van mijn rekening af houden en alles tegenhouden.
Krijg ik dan de problemen, of de naamhouder?
Ik heb er 0,0 tijd voor.. maar dit moet wel opgelost.
ps: ik heb de kaart wel gehouden en niet doorverkocht.
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Nee jij krijgt geen problemen ,degene op wiens naam het abo staat .
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
@Emmerfiets
Als ik dit verhaal zo lees, dan schiet mij het volgende binnen.
Je woont in het buitenland en hebt iemand in Nederland gevraagd, om de kaart van CD op zijn naam aan te melden.
Je betaalde dan gewoon de kosten!
Zit ik goed of fout?
Als ik dit verhaal zo lees, dan schiet mij het volgende binnen.
Je woont in het buitenland en hebt iemand in Nederland gevraagd, om de kaart van CD op zijn naam aan te melden.
Je betaalde dan gewoon de kosten!
Zit ik goed of fout?
Re: Canal Digitaal opgezegd... dus niet!
Waarom stond het contract niet op jouw naam en de rekening wel?
Jij hebt wel de smardcard.
Wel logisch dat de contracthouder niet betaald,hij heeft geen smardcard.
Ergens kan ik het niet meer volgen,
Jij zegt een abo op dat niet op jouw naam staat,maar jij bent in het bezit van de smardcard en het abo wordt van jouw rekening afgeschreven?
Als jij dan niet betaald (het staat niet op jouw naam)kunnen ze je toch niet dwingen te betalen,je hebt toch geen abo
Jij hebt wel de smardcard.
Wel logisch dat de contracthouder niet betaald,hij heeft geen smardcard.
Ergens kan ik het niet meer volgen,
Jij zegt een abo op dat niet op jouw naam staat,maar jij bent in het bezit van de smardcard en het abo wordt van jouw rekening afgeschreven?
Als jij dan niet betaald (het staat niet op jouw naam)kunnen ze je toch niet dwingen te betalen,je hebt toch geen abo