Onlangs ben ik telefonisch benaderd door de bankgiroloterij om een prijsvraag te beantwoorden, (waar ligt het van goghmuseum) ik heb deze vraag goed beantwoord, en er werd toen mij verteld dat ik hierdoor 3 GRATIS hotel overnachtingen had gewonnen, ik was erg blij dat ik voor het eerst een keer iets gewonnen had,
Enkele dagen later kreeg ik een brief van de bankgiroloterij, met daarin een holland hotel cheque, ik ging er op dat punt nog steeds vanuit dat ik 3 gratis overnachtingen had gekregen.
Na nader bestuderen van de brief cq cheque kwam ik er achter dat ik helemaal geen gratis overnachtingen had gewonnen, maar dat ik afhankelijk van het hotel ruim €50,- per persoon moet betalen, en daarnaast ook nog eens duur ontbijt en diner moet afnemen. Dwz dat er niks gratis aan is, als ik met 2 personen zou gaan ik ruim € 400,- voor deze 3 dagen kwijt zou zijn.
Dit is de reinste vorm van oplichting in mijn ogen, dit is een product aanbieden onder valse voorwendselen, en dus ook in strijd met de wet, ik voel me zeer besodemieterd door de bankgiroloterij.
Dit is toch geen manier van leden werven?? Wel de goede naam uit dragen qua goede doelen wat ze steunen, maar vervolgens achter de rug om van nietsvermoedende burgers zo het geld moeten binnen te slepen. Ik heb ook telefonisch mijn loten geannuleerd, omdat ik van mening ben dat aan zulke praktijken er geen steun moet worden verleend.
Waar ik nog het meeste van baal, is dat ik me had verheugd op een weekendje weg met mijn partner, maar daarin kom ik dus bedrogen uit.
Ik heb hierna ook contact met de bankgiroloterij opgenomen, en ik heb een medewerker gesproken, en deze zou er op toe zien dat deze brief behandeld zou worden.
Als ik dan de klachten procedure er op na sla, is er geenszins een email adres te verkrijgen om de klacht naar toe te sturen, dat heeft tot resultaat dat ik weer heel lang met dure telefoonnummers moet bellen, en er vervolgens achter moeten komen dat er geen e-mailadres voor klachten zou bestaan. Terwijl er op de website staat, en ik citeer letterlijk: onder kopje 1.3 Een klacht kan op schriftelijke wijze (inclusief e-mail) worden geuit. En even daarboven in 1.2: Betrokkene neemt de moeite om te schrijven (of te e-mailen); als ik dan vroeg om het email adres van de klachtencoördinator of van dhr Poelmann zelf werd er weer aangegeven dat er geen e-mailadressen bestaan om naar te mailen. Ook gaf de persoon aan dat hij zijn naam niet wou geven omdat ze alleen maar met voornamen zouden werken, ik zou hebben gesproken met ene Jean – Pierre, op do. 5 aug. Om 15.09. ik word nu gewoon op kosten gedreven terwijl ik niet eens lid ben, en me wil afmelden en zeker na dit gesprek voel ik me helemaal in de **** genomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsvraag/hotelcheque bankgiroloterij
-
Re: Prijsvraag/hotelcheque bankgiroloterij
Noemt het maar fopcodeloterij
het is een poos geleden op tv geweest weet niet meer in welk programma maar als ik u was zou ik ondanks dat u het via de telefoon hebt opgezegd maar wel effe goed uw rekening in de gaten houden , schijnt dat ze op deze manier loten verkopen waar je dan aan vast zit.
gewoon balen maar goed, tis gebeurd!
gewoon balen maar goed, tis gebeurd!
Hallo mensen,
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ze belde mij op onder de noemer "oud deelnemer actie" als ik een vraag goed beantwoorde had ik een prijs gewonnen, en ja hoor 2 prijzen een hotelbon voor 3 gratis overnachtingen en één maand gratis meespelen.
Dus maand september zou ik meespelen met een gratis lot en meer niet. Maar omdat ik de man niet vertrouwde die mij belde heb ik een week later direct een fax verzonden met opzegging voor betaalde deelnamen. Dezelfde dag kwam ik thuis en lag de brief in de bus met de hotelbon en een tekst dat je binnen 7 dagen na dagtekening 18-8-2010 (brief ontvangen ik op 20-8-2010) nog kon opzeggen.
Wat bleek ik had een gratis maand meespelen gewonnen maar daarnaast ging ook al gelijk voor één lot mijn maandbijdrage betalen. Ik heb specifiek nog aan de telefoon verteld dat ik alleen gratis wilde deelnemen en niet betalen en dit was volgens de medewerker geen probleem.
Maar ik had een fax verzonden dus ging ervanuit dat er geen afschrijving zou plaatsvinden en tot mijn verbazing is vandaag één lot afgeschreven. Ik heb net gelijk contact opgenomen 0900-nr 20 cent per minuut met een max van € 10,- dus dat is snel verdiend. Ik stond ruim 2 minuten in de wacht en daarna mijn beklag gedaan(totaalgesprek 12min 50). Uiteindelijk gaan ze de deelname stoppen en het bedrag terugstorten omdat ik nog net binnen de 7 dagen belde. Maar ik dacht en de fax dan? die had plus minus drie weken verwerkingstijd nodig.
Ik heb er geen woorden voor zo brutaal de BGL hun oud leden weer lid proberen te maken. Inmiddels heb ik me aangemeld bij het bel me niet register en zo hoop ik geen last meer te krijgen van dit soort telefoontjes.
Dus als mensen hier ook last van hebben gehad laat het weten bij Tros Radar.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ze belde mij op onder de noemer "oud deelnemer actie" als ik een vraag goed beantwoorde had ik een prijs gewonnen, en ja hoor 2 prijzen een hotelbon voor 3 gratis overnachtingen en één maand gratis meespelen.
Dus maand september zou ik meespelen met een gratis lot en meer niet. Maar omdat ik de man niet vertrouwde die mij belde heb ik een week later direct een fax verzonden met opzegging voor betaalde deelnamen. Dezelfde dag kwam ik thuis en lag de brief in de bus met de hotelbon en een tekst dat je binnen 7 dagen na dagtekening 18-8-2010 (brief ontvangen ik op 20-8-2010) nog kon opzeggen.
Wat bleek ik had een gratis maand meespelen gewonnen maar daarnaast ging ook al gelijk voor één lot mijn maandbijdrage betalen. Ik heb specifiek nog aan de telefoon verteld dat ik alleen gratis wilde deelnemen en niet betalen en dit was volgens de medewerker geen probleem.
Maar ik had een fax verzonden dus ging ervanuit dat er geen afschrijving zou plaatsvinden en tot mijn verbazing is vandaag één lot afgeschreven. Ik heb net gelijk contact opgenomen 0900-nr 20 cent per minuut met een max van € 10,- dus dat is snel verdiend. Ik stond ruim 2 minuten in de wacht en daarna mijn beklag gedaan(totaalgesprek 12min 50). Uiteindelijk gaan ze de deelname stoppen en het bedrag terugstorten omdat ik nog net binnen de 7 dagen belde. Maar ik dacht en de fax dan? die had plus minus drie weken verwerkingstijd nodig.
Ik heb er geen woorden voor zo brutaal de BGL hun oud leden weer lid proberen te maken. Inmiddels heb ik me aangemeld bij het bel me niet register en zo hoop ik geen last meer te krijgen van dit soort telefoontjes.
Dus als mensen hier ook last van hebben gehad laat het weten bij Tros Radar.
-
Er moet een heel nieuwe en eerlijke loterij-cultuur komen, en dit geldt niet in het minst voor de manier van deelnemers-werving.
Prijzen zouden niet meer mogen bestaan uit kortingen. Prijzen moeten prijzen zijn, zoals boekenbonnen, cd-bonnen, contante geldprijzen etc.
Wanneer je een ''prijs'' gewonnen hebt, die in feite slechts een kleine korting is op een arrangement, dan noem ik dat geen prijs. Je moet immers een veelvoud van het gewonnen bedrag uitgeven om recht te hebben op die korting.
Als je die prijs immers niet had gewonnen, zou je er waarschijnlijk niet eens over PEINZEN om een hotelovernachting te boeken, in het hotel waar je korting verzilverd kan worden.
Prijzen zouden niet meer mogen bestaan uit kortingen. Prijzen moeten prijzen zijn, zoals boekenbonnen, cd-bonnen, contante geldprijzen etc.
Wanneer je een ''prijs'' gewonnen hebt, die in feite slechts een kleine korting is op een arrangement, dan noem ik dat geen prijs. Je moet immers een veelvoud van het gewonnen bedrag uitgeven om recht te hebben op die korting.
Als je die prijs immers niet had gewonnen, zou je er waarschijnlijk niet eens over PEINZEN om een hotelovernachting te boeken, in het hotel waar je korting verzilverd kan worden.
-
Ongelofelijke vervelend troep!!!!!!!°!
Bellen op met een quiz en een prijsje. Mag je 1 maand gratis meedoen!!!!!!!!!!!!!!!!
Nog geen seconde daarna.... Niks gehad, direct afschrijven....
Storneren niet mogelijk. Daarna 0900 nummer bellen en niet kunne afzeggen.
GODSGLOEIeNDE GODVERDOMDEKLOTELOTERIJ...
GODSGLOEIENDEKUTAFZETTERS
Nog op de laagste markten in de zieligste gebieden deze afzetterij niet meegemaakt.
ERGER NOG DAN DE GOORSTE AFZETTERS OP RADAR.
Bellen op met een quiz en een prijsje. Mag je 1 maand gratis meedoen!!!!!!!!!!!!!!!!
Nog geen seconde daarna.... Niks gehad, direct afschrijven....
Storneren niet mogelijk. Daarna 0900 nummer bellen en niet kunne afzeggen.
GODSGLOEIeNDE GODVERDOMDEKLOTELOTERIJ...
GODSGLOEIENDEKUTAFZETTERS
Nog op de laagste markten in de zieligste gebieden deze afzetterij niet meegemaakt.
ERGER NOG DAN DE GOORSTE AFZETTERS OP RADAR.