Geachte Redactie,
Uit eigen waarnemingen, hier op het forum, heb ik geconstateerd dat berichten door u worden verwijderd of worden aangepast. Ook lees ik berichten dat er mensen zijn die hier op het forum posten zonder enkele waarschuwing door u "gebanned" worden.
In februari afgelopen jaar ontving de vereniging Payback van dhr. Bruneel blijkbaar een brief waarvan ik u de onderstaande link geef zodat u hem kunt lezen:
http://www.pay-back.nl/Documenten/DEXIA ... -02-03.pdf
In deze brief uit dhr. Bruneel zijn verontrusting over een aantal postings op een forum die nogal bedreigend overkomen(kwamen).
Na lezing van deze brief van dhr. Bruneel, moet u waarschijnlijk toegeven dat dhr. Bruneel vooral het forum van Radar noemt en dus eigelijk de brief niet aan de juiste instantie heeft verzonden.
Als één van de eerste bezoekers van uw forum kan ik uit ervaring zeggen dat er inderdaad nogal eens iets fout ging bij de plaatsing van berichten en dat regelmatig de meest afschuwelijke verdachtmakingen over ander posters op het forum werden geplaatst. Zelfs is het een keer voorgevallen dat er een "doodsverwensing" is geplaatst. Dit was ook enigzins te wijten aan de policy van Radar. Zo hebt u een poos lang melding gemaakt dat berichten volkomen anoniem geplaatst konden worden.
Vaak bleven berichten, zoals ik hierboven vermelde en waar dhr. Bruneel aan refereerd, dagenlang gewoon op het forum staan en verdwenen pas nadat andere bezoekers daarover naar u hun bezwaar uitte.
Van het bestuur van Payback heb ik vernomen dat men na de ontvangst van de brief van dhr. Bruneel, een e-mail heeft gezonden naar de Redactie van Radar omtrent de inhoud van de brief van dhr. Bruneel en verzocht heeft om overleg te hebben met de Redactie van Radar om te bevorderen deze excessen te minimaliseren.
De strekking van deze e-mail kunt u lezen in onderstaande link:
http://www.pay-back.nl/Documenten/MailT ... -03-03.htm
Edoch, van dezelfde bestuursleden heb ik ook vernomen dat door de Redactie van Radar nooit op deze e-mail is gereageerd ondanks dat deze diverse keren met een verzoek om een reactie opnieuw is toegezonden aan uw Redactie. Ook een telefonische benadering van de Redactie van Radar door één van de bestuursleden van Payback heeft geen enkele resultaat kunnen bewerkstelliggen.
Nu ik zelf geconstateerd heb dat berichten die maar een kleine indicatie over de status van de aanbieders van deze producten, zouden kunnen bevatten, worden verwijderd of worden aangepast en ook de berichten lees waar melding wordt gemaakt dat mensen die deze berichten plaatsen zondermeer door de Redactie worden "gebanned", vraag ik mij het volgende af:
- Komt de aanpak nu van de Redaktie niet enigzins hypocriet over, gezien de eerder genoemde aanpak waarbij soms na dagen nog de meest afschuwlijke postings bleven staan?
- Wat heeft u van strategie doen veranderen t.o.v. de eerder genoemde stratiegie in het laatste deel van 1?
- Kunt u verklaren of deze wijziging van strategie onder druk van één of meerdere aanbieders heeft plaatsgevonden?
- Waarom heeft u als Redactie nooit gereageerd op het verzoek van Payback om een overleg aan te gaan n.a.v. de brief van dhr Bruneel aan Payback?
- Bent u het met mij eens dat door de harde opstelling van in bijzonder Dexia, er een bijzondere grimmige sfeer aan het ontstaan is waarbij het lijkt dat ieder zich nu ingraaft voor een "loopgraven oorlog"?
Door de nu toegepaste wijze van "bannen" van het forum zonder waarschuwing bevorderd u alleen maar dat de sfeer steeds grimmiger gaat worden en dat lijkt mij een niet acceptabele wijze om toch te trachte de onstane problemen op een fatsoenlijke manier op te lossen mits daar van beide kanten de bereidheid voor aanwezig is.
Blijkbaar heeft u dit zelf ook geconstateerd en wellicht is dat de verklaring waarom u de regels nu zo stringent toepast. Dit laat echter onverlet dat u als organsatie die dit "schandaal" wereldkundig maakte, ook de verplichting hebt om alles wat in uw vermogen ligt, dit op adequate wijze op te lossen.
Nu er ogenschijnlijk een patstelling is ontstaan doordat de verwachtingen die de politiek hebben gewekt met het instellen van de CGA, ook niet erg soepel verlopen en aan de andere kant de onverzettelijke houding van Dexia die gedupeerden blijft dagvaarden ondanks de bemoeienis van de politiek, zijn de ingrediënte volop aanwezig waarop de zaak heel snel kan escaleren en niet meer in goede banen geleid kan worden.
Mede door deze constateringen heb ik gemeend om dit bericht met deze vragen hierop dit forum te plaatsen.
M.v.g.