LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GEWOON NIET REAGEREN OP ALLES...DAN KOMT HET GOED!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
lions90

GEWOON NIET REAGEREN OP ALLES...DAN KOMT HET GOED!

Ongelezen bericht door lions90 »

Mensen niet reageren op brieven etc..mijn contract is oktober 2002 gestopt...ok wel al incassoburo gehad paar maanden geleden, maar "vriendelijk" verzocht om mij niet meer lastig te vallen..en kijk ik hoor niks meer...ok laten de depressieve mensen maar reageren met " oh binnenkort wordt je gedagvaard"..nou prima ze doen maar...!

Gast

Re: GEWOON NIET REAGEREN OP ALLES...DAN KOMT HET GOED!

Ongelezen bericht door Gast »

Nog maar eens voor alle duidelijkheid

Protesteren in de praktijk
Er komen de laatste tijd alsmaar meer rechtszaken voor waaruit blijkt dat een factuur niet of niet correct werd geprotesteerd. Enkele gouden tips…

Niet geprotesteerd is aanvaard. Dat is dé basisregel die blijkbaar toch nog regelmatig wordt vergeten. Gaat u niet akkoord met een factuur, om welke reden dan ook, dan moet u die factuur formeel protesteren. Doet u dat niet, dan wordt u als zelfstandige immers geacht de factuur te hebben aanvaard en dan moet u ze dus betalen.

Hoe moet u dan protesteren ? Oeps, dat is nergens voorzien… Niet te verwonderen dus dat daar veel discussies (en rechtszaken) over bestaan.

Tip 1. Laat u niets wijsmaken, protesteer altijd schriftelijk, niet zozeer omdat het moet, maar wel om het achteraf te kunnen bewijzen.

Tip 2. Protesteer altijd aangetekend (voor kleine gevallen volstaat dikwijls een fax) én bij voorkeur zelfs “met ontvangstbewijs”. U weet dan immers zeker of uw brief werd aangenomen of geweigerd.

En inhoudelijk ? Dat is nog moeilijker zoals blijkt uit de praktijk… Het belangrijkste is in ieder geval dat er geen enkele twijfel mag bestaan over het feit dat u de betreffende factuur protesteert.

Tip 1. Wees duidelijk. Gebruik m.a.w. effectief het woord “protest” of “protesteren”. Het gaat dan duidelijk niet om een bedankbriefje…

Tip 2. Motiveer. Geef m.a.w. minstens één reden op voor uw protest, zo niet riskeert u van de rechter, als het zover komt, het verwijt te krijgen alleen maar te protesteren om voorlopig niet te moeten betalen.

Tip 3. Protesteer de factuur volledig. Laat m.a.w. niet alles afhangen van die éne (of enkele) reden(en) die u op dat moment snel heeft opgegeven. Geef dus duidelijk aan dat de vermelde redenen slechts voorbeelden zijn, bv. ik protesteer uw factuur, onder andere omdat…

Tip 4. “onder voorbehoud van.” Eindig uw brief steeds met “onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkentenis”. Uw advocaat, mocht het zover komen, kan dan nog alle kanten uit, bv. schadevergoeding vragen, ook al maakt u daarvan geen melding in uw brief.

jaap

Gast

nog enkele tips:
Tjechië, heel de Balkan, België, afganistan, marokko enz.
Daar kan je alles halen wat je nodifg hebt voor de aanval opp Dexia.
Het gaat niets voor jezelf oplossen want jij bent een kleine vis in ee vijver vol haaien , dus pas op je staartje.
Er moet wel onderhand eens een gezammelijke vuist worden gemaakt en dan bedoel ik een vuist van een paar duizend man(vrouw).
De hele Haagse luilebaallenclub en de Bankenmafia moet er aan gaan geloven.
bijv. doe alle produkten van fortis van de hand, doe alle aegon verzekeringen en produkten van de hand, haal alles van levob weg bij deze meelopers en van Dexia doen we gewoon geen zaken meer tot na het proces.
En als protest tegen Zalm stemmen we de volgende keer op Groenlinks of SP (maar dan wel op Agnes).

Gast

Niet echt fair om het legio verhaal te gebruiken als politieke propagandastunt voor de SP.

Want zeg nou zelf: heeft de SP ooit iets gedaan om mensen te waarschuwen voor aandelenlease? Pas nu ze er politieke munt uit kunnen slaan doen ze iets om zich populair te maken. Nogal makkelijk voor een oppositiepartij om te doen alsof zij het beter zouden doen. Dat weet je niet.

En wat betreft Aegon: ik heb al tien jaar een Aegon kapitaalverzekering die 30 jaar loopt. Als ik die nu stopzet leg ik er gigantisch op toe. En met het spaargeld gaat het best wel goed: al jarenlang ongeveer 5% rendement. Dus hoezo Aegon eruit gooien? Als ik dat doe, dan lachen ze zich daar rot en verdienen fors aan mij. Dus zit ik nog 20 jaar aan ze vast.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

NOU, KIJK MAAR EENS IN HET VOORJAAR.
DAN GAAT AEGON TRILLEN.

:oops:

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

Fair of niet,

Mocht iedere gedupeerde het lef hebben om een "protest" stem te geven aan de SP dan word het nog leuk in Den Haag.

Hoeveel gedupeerden van aandelenlease zijn er?

Mvg Pieter

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Hai Pieter,

Hoeveel het er zijn weet ik niet maar ik ken ze dan ook niet allemaal persoonlijk. 8) :lol:

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Gast,

Je schrijft:
Niet echt fair om het legio verhaal te gebruiken als politieke propagandastunt voor de SP.
Wat dacht je van de regeringspartij de VVD!!!
Op het gebied van het aandelenlease drama kijken ze massaal de andere kant op en laten het volledig afweten.
Degene van de VVD die in de Vaste kamer Commissie voor Financien zit, Stef Blok, komt zelf uit de bankwereld.
Toen ik aan hem vroeg wat hij onder het woord "Volksvertegenwoordiger" verstond had hij het opeens druk en geen tijd meer om hierop in te gaan.
Minister Zalm doet alsof hij zijn best doet, maar verschuilt zich straks achter de CGA en zal zeggen, ik heb mijn best gedaan, maar helaas.

Groeten,
Piet

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Hoi Piet,

Als we ons recht willen halen, dan moeten we toch bij de rechter zijn? Dat is de normale weg als je een conflict over een contract hebt. Politici mogen zich niet bemoeien met rechtszaken, dat is duidelijk.

Als jij je tijd besteedt in Den Haag voor geklets met politici is dat een leuke hobby van je, maar als je de gedupeerden wilt helpen moet je als je aandacht besteden aan de juridische strijd. Dáár valt wat mee te winnen.
Niet door valse hoop te creeren alsof de politiek iets voor ons kan en mag doen. Die macht hebben ze niet.

Sonja

In deze situatie hebben ze dat wel.
De regering gaat het doen want het is hun schuld.
Dit mag nl in geen enkel land.
Ze hebben schuld, dat is zeker.

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Dat het in geen enkel land mag vind ik een flutargument.

Homohuwelijken mogen ook in bijna geen enkel land, maar hier zijn ze gewoon legaal. Je kan niet zeggen dat iets slecht is ALLEEN MAAR omdat het in Nederland zo geregeld is.

Trouwens, in het buitenland mocht het niet op deze manier, maar het kwam wel voor. Mensen die geld leenden (bijvoorbeeld door een extra hypotheek op hun huis te nemen) en daarmee aandelen kochten.

Ik zie niet in waarom het paarse kabinet (want daar hebben we het over in de tijd dat deze producten verkocht werden) schuld heeft aan deze zaak. Heeft Wim Kok ons ooit aangeraden dit te kopen?

Sonja

Een regering die dit toelaat,
een gokspel en dit verzwijgen naar mensen
die absoluut geen verstand hebben van beleggen
of lenen,
die regering deugt niet.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Hollander,

En wat is jouw toegevoegde waarde hierin, alleen dom commentaar geven en suggereren over dingen die niet geschreven zijn.

Wat heb JIJ gedaan om gedupeerden te helpen??

maar als je de gedupeerden wilt helpen moet je als je aandacht besteden aan de juridische strijd.
Hoeveel advocaten heb jij benaderd en hoeveel mensen heb jij geadviseerd.
Jouw naam heb ik niet gehoord toen ik contacten heb gelegd met de Raden voor Rechtsbijstand, Ordes van advocaten, bureaus voor rechtshulp, inmiddels tegen de honderd advocaten, de CGA, DSI, CBP, Consumentenbond, Stichting de Ombudsman... ik stop er maar mee.

Makkelijk hoor, commentaar geven maar zelf geen donder doen om mensen te helpen, alleen maar een beetje afzeiken.
Emigreer naar een onbewoond eiland en neem een spiegel mee, kijken hoe lang het duurt voordat je jezelf zat word.

Zo, dat ben ik ook weer even kwijt.

Gelukkig zijn er op dit forum ook mensen die zich WEL actief bezig houden met het adviseren en helpen van gedupeerden.

We moeten elkaar blijven steunen en helpen en wij gaan het winnen van die uitbuiters als dexia en de andere aanbieders en tussenpersonen.

Ik ga ervoor....

Groeten,
Piet

Gesloten