LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
IJburger
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2011 11:57

Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door IJburger »

Een interessant stukje op DeLaagsteRekening.nl:

Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Wel zo handig dat er een overzicht is. Die providers lijken het de consument steeds moeilijker te maken. Al die addertjes onder het gras: afrekenen per minuut, bellen naar voicemail. Allerlei dingen die niet duidelijk zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door kweenie »

Andere mensen noemen dat keuzevrijheid.

IJburger
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2011 11:57

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door IJburger »

Kijk natuurlijk is het fijn om keuze te hebben uit providers (al moeten het er niet teveel zijn :)). En natuurlijk moet de consument ook voorzichtig zijn en op z'n hoede blijven. Maar de providers mogen ook wel wat duidelijker opereren.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Alle kosten staan is de tariefoverzichten. Dat het lastig is komt domweg omdat er zoveel mogelijk is. Het makkeljkste zou zijn om een vast bedrag per maand te betalen waarvoor je onbeperkt gebruik mag maken van de diensten. Maar dan komt er ongetwijfeld weer een klacht van iemand die vindt dat hij/zij teveel moet betalen omdat hij/zij maar beperkt gebruik maakt van de diensten.

Het huidige systeem is nog het minst slechte denk ik. Als consument kan de je beste aanbieding voor jouw situatie uitkiezen. Je moet er alleen wat tijd in steken, maar het is nog altijd makkelijker dan een auto of huis uitzoeken....

IJburger
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2011 11:57

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door IJburger »

Het klopt dat er veel mogelijk is, maar sommige tarieven worden ook vaak niet vermeld (of in microscopisch kleine lettertjes geschreven). Daar kom je dan pas later achter. Heb vaak gehoord van mensen dat ze er zo "ingeluisd" zijn.


Het is best wel een intensief zoektocht naar een geschikt abonnement. Je moet met zoveel dingen rekening houden. Vooral dat afrekenen per minuut. Daar worden consumenten het vaakst door getroffen en komen met hoge rekeningen te staan.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

http://www.belkostenwijzer.nl/ hier vind je alle providers op een rijtje en kan je alles tegen elkaar vergelijken. Echter is de telecom markt absoluut niet transparant zelfs niet voor de medewerkers binnen deze branche.

MVG,

Henk

Crashtest
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2011 21:14

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door Crashtest »

HTCHenk007 schreef:http://www.belkostenwijzer.nl/ hier vind je alle providers op een rijtje en kan je alles tegen elkaar vergelijken. Echter is de telecom markt absoluut niet transparant zelfs niet voor de medewerkers binnen deze branche.

MVG,

Henk
Zulke sites zijn niet zo behulpzaam. Er wordt bijvoorbeeld geen rekening gehouden met afrekenen p/min. of per seconde. Het is slechts een tabel met abonnementjes. Misschien nuttig voor anderen, maar niet voor mij.

Ik heb voor de grap op de site waar de topicstarter naar verwijst, DeLaagsteRekening.nl, een analyse gemaakt van mijn belgedrag. Ik kan nog al wat besparen(!) :D , maar er wordt daar bijvoorbeeld wel rekening gehouden met afrekenen per minuut. Want als die manier van afrekenen gehanteerd wordt, dan heb je effectief veel minder minuten dan je provider je wijs maakt.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Deze worden op http://www.belkostenwijzer.nl in het daarop volgende tabel gespecificeerd.

De berekening zoals op delaagstetelefoonrekening.nl kunnen ook niet kloppen aangezien deze formule zo ingewikkeld is en de telecom maatschappijen daar geen inzicht in geven.
Als voorbeeld worden daar de eerste minuten die altijd voor jou rekening zijn niet meegenomen in de berekening van delaagstetelefoonrekening.nl.

MVG,

Henk
Laatst gewijzigd door HTCHenk007 op 03 mar 2011 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

IJburger
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2011 11:57

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door IJburger »

HTCHenk007 schreef:Deze worden op http://www.belkostenwijzer in het daarop volgende tabel gespecificeerd.

De berekening zoals op delaagstetelefoonrekening.nl kunnen ook niet kloppen aangezien deze formule zo ingewikkeld is en de telecom maatschappijen daar geen inzicht in geven.
Als voorbeeld worden daar de eerste minuten die altijd voor jou rekening zijn niet meegenomen in de berekening van delaagstetelefoonrekening.nl.

MVG,

Henk
Sorry henk, ik heb liever geen spam in mijn topic. Je loopt hier reclame te maken voor jouw website lijkt het. Wil je dit alsjeblieft voortaan achterwege laten?

We hebben het hier over de ondoorzichtigheid van al het aanbod op de telecommarkt. Je bent natuurlijke van harte welkom om aan deze discussie deel te nemen!

P.S. A)Je link doet het niet en B) het is DeLaagsteRekening waar Crashtest het over heeft en niet delaagstetelefoonrekening :)

Mvg

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vraag met trouwens ook af wat het grootste probleem is. Is het dat je bij je eigen telefoonabonnement lastig de verschillende kosten kunt zien, of is het probleem dat je twee aanbieders lastig met elkaar kunt vergelijken?

Crashtest
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2011 21:14

Re: Tariefwijzigingen houden telecommarkt van transparantie

Ongelezen bericht door Crashtest »

kweenie schreef:Ik vraag met trouwens ook af wat het grootste probleem is. Is het dat je bij je eigen telefoonabonnement lastig de verschillende kosten kunt zien, of is het probleem dat je twee aanbieders lastig met elkaar kunt vergelijken?
Ik denk beide.

Maar voornamelijk het tweede. De aanbieders bieden, op het eerste gezicht, wel dezelfde dingen lijkt het. Maar naderhnd merk je verschillen in je rekening. Mensen kiezen denk ik ook vaak gewoon zoveel mogelijk minuten voor zo min mogelijk geld. Ze houden geen rekening met afrekenen per minuut of seconde, bellen en sms'en buiten de bundel, roaming, kosten klantenservice en 0900 etc. etc.

Gesloten