LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BSR (Belastingsamenwerking Rivierenland)

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Leen29

BSR (Belastingsamenwerking Rivierenland)

Ongelezen bericht door Leen29 »

Moeder overleden op 1 februari en poging tot stop zetten
wegenheffing ingezetenen en watersysteemheffing en zuiveringsheffingen .
Ik heb daarvoor telefonisch contact gehad BSR en die vertelden doodleuk dat sommige dingen gewoon voor een heel jaar geld en niet stopgezet kon worden ook al ben je dus overleden en huurwoning is op gezegt met ingang 7 maart.(omdat dit wettelijk zo is geregeld werdt er nog bij gezegt.)vreemde gang van zaken want als er dan nieuwe bewoner in woning trekt houd dat dus in dat ze dubbel op zelfde adres geld vangen.)
Wie heeft daar ervaring mee en eventueel oplossing hoe te stoppen
M.v.g
L.v.d.A

tiptoo

Re: BSR (Belastingsamenwerking Rivierenland)

Ongelezen bericht door tiptoo »

sleutel van de woning houden tot het 7 maart is , dan kennen ze niet dubbel incasseren.

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

Voor de wegenheffing ingezetenen en de watersysteemheffingen ingezetenen geldt de situatie op 1 januari van het jaar. Wanneer de woning om wat voor reden dan ook wordt verlaten, blijft de aanslag gewoon in stand. Dat is nu eenmaal zo in de wet geregeld, BSR doet dus niks fout.
Voor de zuiveringsheffing ligt dat anders. Als de aanslag over het hele jaar is berekend, dan zal die naar tijdsgelang woden verminderd.

superklaver

Ongelezen bericht door superklaver »

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw moeder.
Ik heb even mijn aanslagen bekeken op de site van de bsr. halverwege juli 2009 ben ik in mijn woning getrokken. Ik heb over 2009 geen waterschapsheffing hoeven betalen, maar wel de andere belastingen die voor mij gelden. Dus het verhaal van de bsr klopt wel. er wordt niet dubbel geincasseerd.

Gesloten