Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier op het forum, en heb een verhaal dat ik graag met "Jullie" wil delen.
Ik heb nare ervaringen met Lijbrandt. Lijbrandt is een telecom en internet aanbieder.
Nieuw in houten, ik heb bij hun 2 losse diensten afgenomen voor de duur van 1 jaar. Ik geloof dat dat is geweest in okt 2010. nu zitten we in 2011 en ik heb in de 3 maandjes niet meer dan ellende gehad met Lijbrandt. zo adverteerde met een zogenaamde "Zekerheid'sgarantie" dat wil zeggen dat je dus 2 maanden gratis gebruik mag maken van de diensten die je afneemt. ook staat er bij mocht je niet te spreken zijn over onze diensten of als niet alles werkt zo als het hoort dan kon je binnen die 2 maanden kosteloos van lijbrandt af, het contract zou dan beeindigd worden. ik had meteen al ellende, ik heb hier over gebelt maar kreeg een voicemail bericht te horen. ik besloot, aangezien ik nog in die 2 maanden Zekerheidsgarantie zat om het schriftelijk op te zeggen. zodat ik kosteloos van lijbrandt af zou zijn. maar niets bleek minder waar. ik heb 15 keer gebelt met lijbrandt, omdat ik gewoon geen brief kreeg of reactie. toen ik belde werd mij steeds gezegd dat ze dat moesten nakijken omdat de mensen achter de telefoon er verder niet over gaan. hij/zij vertelde me steeds "Uw word vandaag nog terug gebelt," dit na mijn 15 telefoontjes ben ik ook nog nooit terug gebelt. iets waar ik me erg boos over maak. ik heb 2 diensten van hun. TV en Internet. wat werkt er allemaal niet, of half?!!
1: Uitzending gemist, werkt maar voor de helft.
2: Afstand's bediening doet wat hij zelf wilt.
3: Internet.. ik koop elke maand 100MB upload en 100MB download in. ik kom alleen niet veder als 19MB download en 15MB upload.
Het internet heb ik altijd stabiel gehad bij Online. ik heb echt spijt dat ik in dit wazige oplichters praktijkje ben getuind. ik game erg veel als hobby. dan heb ik gewoon een stabiele verbinding nodig. nu is dat dus niet meer, dit dankzij Lijbrandt. ik betaalde vroeger 40 euro aan TV(KPN) en Internet (Online). nu betaal ik 80 euro voor 2 diensten die half werken. Nu vraag ik me af, Mogen ze 80 euro rekenen voor 2 diensten die half werken? laten we zeggen dat internet 40 euro kost voor 100MB up en down. als ze dit niet leveren mogen ze dan incasseren? ik ben op contract overeen gekomen met de afspraak dat ik 100MB upload en 100MB download zou krijgen. die krijg ik nu niet! en ik wil daar ook gewoon niet meer voor betalen. ik moet me aan de afspraken houden dan moeten zij dat ook doen!
Hebben meer mensen ellende met die "NIET na komende afspraken bedrijf lijbrandt?"
Hopelijk doet Radar daar eens onderzoek naar. ik wil dan erg graag in de uitzending komen.
Groetjes Creeper.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lijbrandt/Houten
-
Re: Lijbrandt/Houten
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 42407/last
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 68773/last
Samen zo'n 170 pagina's met niet al te positieve ervaringen met Lijbrandt
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 68773/last
Samen zo'n 170 pagina's met niet al te positieve ervaringen met Lijbrandt
Dank voor de waarschuwing. Glashart is nu aan het graven en ik wilde ook Lijbrandt nemen. KPN valt uiteraard ook af, dus blijven de anderen over. Gelukkig komt er steeds meer keuze.
-
Als Glashart nog aan het graven is heb je nog even tijd, kijk even de kat uit de boom als de eerste providers in jouw woonplaats zich aanmelden.Frank445 schreef:Dank voor de waarschuwing. Glashart is nu aan het graven en ik wilde ook Lijbrandt nemen. KPN valt uiteraard ook af, dus blijven de anderen over. Gelukkig komt er steeds meer keuze.
Een volgende keer meldt ik me niet meer aan bij een provider die in mijn woonplaats nog geen klant aangesloten heeft.
Wie weet ontwikkelt Lijbrandt zich (als ze tenminste van hun fouten leren) in die tijd tot een provider die wel aan te raden is.
Ze leveren wel een compleet produkt met analoge tv en DVB-C, wij hebben nu in het hele huis goed beeld (1 iptv en 2 dvb-c) zonder dat ik naar alle delen van het huis nieuwe kabels moest trekken.
En je kan tenminste gewoon je radio aanzetten op fm zonder dat de tv en decoder er ook bij aan moeten zoals bij KPN.
Ja hoor, hier ook mensen uit Houten die problemen hebben bij Lijbrandt sinds december........Wij hebben een proefpakket genomen die we binnen 2 maanden kosteloos konden opzeggen als het niet functioneerde.
Sinds dat de monteur hier binnen het pakket heeft geinstalleerd werkte de modem al niet in zijn geheel en de monteur ging daar melding van maken.
O.a. geen tv. boven, radio had erg weinig zenders etc........
Nou inmiddels zijn we bezoeken aan de winkel, telefoontjes aan het hoofdkantoor en een aangetekende brief om per direct op te zeggen verder en geen taal of teken van Lijbrandt.
Automatische incasso stop gezet en dan gaan ze in ene een brief sturen dat we binnen 8 dagen dienen te betalen..........................terwijl ze gewoon abonnementskosten in rekening brengen terwijl het 2 maanden gratis is (buiten evt. telefoongebruik)
De andere provider kan nu niks omdat er een "prik" op de glasvezelverbinding zit en wij zijn het al spuugzat om weer eens met Lijbrandt te gaan bellen, want ze "kunnen" daar blijkbaar niet meer dan dingen uitzoeken of melding maken, de loze beloftes van terugbellen zijn ze erg snel vergeten!
Vanaf het begin functioneert het niet, monteur maakt melding, wij maken melding in de winkel en telefonisch via het hoofdkantoor, ze zeggen allemaal melding te maken en feedback te geven wanneer er een monteur komt, maar jullie snappen het al die monteur moet nog steeds komen (alhoewel wij hem/haar alleen nog willen zien om het kastje te demonteren).
Laatst was er een monteur in de straat van het bedrijf wat het glasvezel heeft gelegt en die zei al............................."het is een kwestie van 5 minuten om dat probleem te verhelpen" maar ja blijkbaar is dat nog te lastig!
Mensen laat je niet gek maken dat Lijbrandt goedkoper is, want de service is in- en in triest, zelfs in de winkel staan er vaak meerdere mensen met klachten.
En reacties op aangetekende brieven die ontvangen zijn op het hoofdkantoor blijven ook uit, ook zo netjes vanze!!
Wij gaan er ook vanuit dat het nog wel een aantal maanden kan duren, dat heeft de andere provider ook al gemeld aangezien zij ook al vaker problemen hebben gehad met mensen die bij Lijbrandt zaten.
En als er nog een stoel vrij is in de studio
Sinds dat de monteur hier binnen het pakket heeft geinstalleerd werkte de modem al niet in zijn geheel en de monteur ging daar melding van maken.
O.a. geen tv. boven, radio had erg weinig zenders etc........
Nou inmiddels zijn we bezoeken aan de winkel, telefoontjes aan het hoofdkantoor en een aangetekende brief om per direct op te zeggen verder en geen taal of teken van Lijbrandt.
Automatische incasso stop gezet en dan gaan ze in ene een brief sturen dat we binnen 8 dagen dienen te betalen..........................terwijl ze gewoon abonnementskosten in rekening brengen terwijl het 2 maanden gratis is (buiten evt. telefoongebruik)
De andere provider kan nu niks omdat er een "prik" op de glasvezelverbinding zit en wij zijn het al spuugzat om weer eens met Lijbrandt te gaan bellen, want ze "kunnen" daar blijkbaar niet meer dan dingen uitzoeken of melding maken, de loze beloftes van terugbellen zijn ze erg snel vergeten!
Vanaf het begin functioneert het niet, monteur maakt melding, wij maken melding in de winkel en telefonisch via het hoofdkantoor, ze zeggen allemaal melding te maken en feedback te geven wanneer er een monteur komt, maar jullie snappen het al die monteur moet nog steeds komen (alhoewel wij hem/haar alleen nog willen zien om het kastje te demonteren).
Laatst was er een monteur in de straat van het bedrijf wat het glasvezel heeft gelegt en die zei al............................."het is een kwestie van 5 minuten om dat probleem te verhelpen" maar ja blijkbaar is dat nog te lastig!
Mensen laat je niet gek maken dat Lijbrandt goedkoper is, want de service is in- en in triest, zelfs in de winkel staan er vaak meerdere mensen met klachten.
En reacties op aangetekende brieven die ontvangen zijn op het hoofdkantoor blijven ook uit, ook zo netjes vanze!!
Wij gaan er ook vanuit dat het nog wel een aantal maanden kan duren, dat heeft de andere provider ook al gemeld aangezien zij ook al vaker problemen hebben gehad met mensen die bij Lijbrandt zaten.
En als er nog een stoel vrij is in de studio
Ik heb me nu verdiept in de 6 providers die Glashart Houten noemt op haar website. Daarnaast heb ik Ziggo erbij betrokken. Ik wil minimaal 25 MB snelheid, onbeperkt bellen en bepaalde zenders zien (Journaal 24, Al-Jazeera, History Channel) en horen (Arrow Jazz).
Dit is mijn gedachte:
Ziggo - 83 euro (Upload is laag)
Solcon - 50 euro (Maar biedt volgens eigen website niets in Houten)
Tweak - ??? (Afgehaakt op deze website. Lijkt ook niet in Houten actief te zijn)
Plinq - 72 euro (Is een kopie van KPN-glasvezel)
KPN - 75 euro (Uiteraard de duurste glasprovider)
Lijbrandt - 65 euro (Zenderpakket is onduidelijk op hun website)
Blijft over mijn keuze:
Concepts ICT - 60 euro, maar omdat er al veel zenders in het basispakket zit, kan ik zonder pluspakket en kom je uit op 50 euro. Dan maar geen History Channel.
Helaas is er op dit forum over iedere provider wel een dramascenario te vinden.
Dit is mijn gedachte:
Ziggo - 83 euro (Upload is laag)
Solcon - 50 euro (Maar biedt volgens eigen website niets in Houten)
Tweak - ??? (Afgehaakt op deze website. Lijkt ook niet in Houten actief te zijn)
Plinq - 72 euro (Is een kopie van KPN-glasvezel)
KPN - 75 euro (Uiteraard de duurste glasprovider)
Lijbrandt - 65 euro (Zenderpakket is onduidelijk op hun website)
Blijft over mijn keuze:
Concepts ICT - 60 euro, maar omdat er al veel zenders in het basispakket zit, kan ik zonder pluspakket en kom je uit op 50 euro. Dan maar geen History Channel.
Helaas is er op dit forum over iedere provider wel een dramascenario te vinden.