LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koop slechte auto

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
blackscorpion68
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2011 17:33

koop slechte auto

Ongelezen bericht door blackscorpion68 »

Ik heb hier vorig jaar een leuke suzuki swift gekocht met een voljaar keuring er op de verkoper vezekerde mij dat ik er nog een paar jaar plezier aan zou hebben .nu een jaar verder heb ik de auto opnieuw laten keuren en bleek er van alles verrot te zijn (wat gevaarlijk is) en bleek de rotte plekken eral gezeten te hebben maar die waren onder gesmeerd onder plamuur en een lik verf .
Volgens de verkoper die ik hier over heb gebelt ik heb toch een jaar gereden en die plekken waren goed volgens de vorige keuring .
Dit is dus niet het geval want waar maar 30% rot mag zitten is wel 60% verstopt met plamuur .
De ma bood wel aan te gaan lassen aan mijn auto maar alle kosten waren dan wel voor mij .

zijn er nog meer mensen die hier problemen hebben met deze mensen of met het station wat gekeurd heeft vorig jaar . het is in haaksbergen .
Ik zou graag horen of er meer mensen deze problemen heeft
Laatst gewijzigd door blackscorpion68 op 05 mar 2011 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door riddert »

Ik heb hier vorig jaar een leuke suzuki swift gekocht met een voljaar keuring er op de verkoper vezekerde mij dat ik er nog een paar jaar plezier aan zou hebben
Laswerk valt gewoon onder de categorie onderhoud. Als je de rotte plekken een beetje bijhoud, heb je inderdaad jarenlang plezier aan een Swift.
Beetje raar van TS om nu te zeggen dat je geen auto's bij Horck Occassions moet kopen.

A. Horck Occasions
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2011 00:58

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door A. Horck Occasions »

Hallo

Hier een bericht van de verkoper zelf,het klopt dat mevrouw mij heeft gebeld
dat ze vorig jaar een Suzuki swift van mij heeft gekocht meet een jaar apk
voor € 750,- en daar een (na haar eigen woorden) een jaar met tevredenheid
in heeft gereden maar nu met de nieuwe apk keuring rotte plekken waren en
vroeg mij dat dit kon omdat er vorig jaar geen adviespunten op het apk rapport
stonden.
Ik heb mevrouw aangeboden om de auto te maken tegen een redelijk uurtarief en materiaalkosten, ik heb niet gezegt dat zij zat te zeuren ondanks dat ik met haar 10 minuten aan de telefoon zat.

Ik vind dat ik een goed voorstel aan mevrouw gedaan heb om de auto voor een redelijk tarief te maken, we praten hier over een auto dat vorig jaar €750,- heeft gekost en een jaar goed heeft gedaan naar mevrouws eigen zeggen!

We praten over auto's in de goedkoopste categorie met een jaar apk en als hij na een jaar met relatief weinig kosten weer door de volgende apk komt heb je geluk maar het zijn en blijven oude auto's en dan is elk jaar weer een verrassing wat de apk dan weer brengt.

Ik raad mevrouw aan om een auto van een hoger bedrag te kopen waar ze misschien langer plezier van heeft of op mijn aanbod in te gaan.

Ik vind het dan ook niet terecht dat mijn bedrijf hier zo neer word gezet om een auto van € 750 die een jaar goed heeft gedaan en ik een heel rieeël aanbod aan mevrouw heb gedaan om de auto te repareren!

Ik raad mevrouw aan dit van het forum te verwijderen en ik ga met mijn advocaat overleggen want dit is LASTER!

Mevrouw u hoort nog van ons!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door jlthkoch »

riddert schreef:
Ik heb hier vorig jaar een leuke suzuki swift gekocht met een voljaar keuring er op de verkoper vezekerde mij dat ik er nog een paar jaar plezier aan zou hebben
Laswerk valt gewoon onder de categorie onderhoud. Als je de rotte plekken een beetje bijhoud, heb je inderdaad jarenlang plezier aan een Swift.
Beetje raar van TS om nu te zeggen dat je geen auto's bij Horck Occassions moet kopen.
Dat kan ik beamen, ik heb zelf 11 jaar in zo'n Swift gereden en het zijn echt superdingen. Uiteindelijk is hij twee maanden geleden naar de sloop gegaan, maar was wel 18 1/2 jaar oud en had bijna 200.000 gelopen en dat voor een auto van (omgerekend) 9500 euro met een 1.0-liter 3-cylinder motortje.

Roest (aan de kokerbalken) heeft uiteindelijk het einde van de Swift tot gevolg gehad, dit kun je vertragen door het goed bij te houden, maar tegenhouden zal niet gaan.........

De Swift had verder zeer lage onderhoudskosten en kwam tot het laatst zonder al te veel kosten (meestal geen kosten) door de APK heen en kwam nog regelmatig op de linker-rijstrook van de snelweg.

Even on-topic: Ik denk dat je niet veel moet verwachten voor 750 euro. Als je voor dat geld een jaar probleemloos kan rijden is het zo slecht nog niet. Wat ik me wel afvraag is hoe zo'n auto een jaar geleden is goedgekeurd (zonder adviespunten) terwijl de roest kennelijk -uitgaande van het feit dat wat TS nu verteld heeft juist is- al zo ver gevorderd was.

Aan de andere kant weet ik hoe snel een auto kan roesten als de "roestduivel" er uiteindelijk grip op heeft gekregen, dus kan ik me ook wel weer voorstellen dat de roest deels onder het plamuur gestaag verder is gegaan.

Als de auto verder goed is zou je nog wel een paar andere dorpels kunnen overwegen, deze kosten rond de 40 euro. Moeten ze er nog wel in gelast worden natuurlijk. (Maar ook met de nieuwe dorpels zal deze Swift het eeuwige leven helaas niet hebben) Hoe oud is de Swift?

A. Horck Occasions
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2011 00:58

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door A. Horck Occasions »

Wat ik me kan herrinneren gaat het om een swift van tussen de 1992 / 1995 maar nieuwer zou het niet zijn.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door jlthkoch »

A. Horck Occasions schreef:Wat ik me kan herrinneren gaat het om een swift van tussen de 1992 / 1995 maar nieuwer zou het niet zijn.
Tja, ik denk dan dat het ook niet zo gek is dat er sprake van roest is. Als ze een "handige harry op een eenzame decemberavond" is (of kent) dan kan ze beter voor die Baleno gaan :) of die andere Swift, kan ze er weer tot (minimaal) november er tegen aan :) maar klopt die kilometerstand wel? Moet het niet 188.000 zijn, want 88.000 lijkt me wel wat weinig?

A. Horck Occasions
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2011 00:58

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door A. Horck Occasions »

ik denk dat het wel meer dan 88dkm maar ze gaan tot 100000 voor het zelfde geld is het 288000 ik kan het niet zeggen

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door jlthkoch »

A. Horck Occasions schreef:ik denk dat het wel meer dan 88dkm maar ze gaan tot 100000 voor het zelfde geld is het 288000 ik kan het niet zeggen
Dat is dan wel mijn puntje van kritiek. Als je niet (zeker) weet of de stand wel klopt dan kun je beter geen stand vermelden, nu loop je natuurlijk de kans mensen te misleiden en wat denken die mensen zal ze een NAP-check doen en het blijkt niet te kloppen? (Omdat de prijs wat aan de hoge kant was dacht ik nog dat dit veroorzaakt werd door de lage stand.)

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Moet jij een advocaat Voorstellen? De auto's die hun Verkopen????

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door gtp »

Dit valt onder hun dialect

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door berndv »

gtp schreef:Dit valt onder hun dialect
Nee hoor, de hunnen zitten in een hunebed, en twente is nig steeds geen drenthe
:lol:

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door otto77 »

Hahaha !!!

Zeker zo iemand, die zich uitgeeft als jurist nadat hij na 3 lessen LOI studie het toch allemaal te moeilijk vond en vervolgens mee us gestopt ! :lol: :lol: :lol:

Ik snap het ook niet...

Geef je maar liefst 750 euro uit aan een auto en dan mag je na een jaar al een paar honderd euro kosten maken om weer een jaar te kunnen rijden ?

Kreeg u geen BOVAG garantie ?

Al breng je dat ding naar de schroot heb je dus voor 675 euri een jaar gereden. Dus voor iets meer dan 5 tientjes per maand.

Wie dat niet kan betalen moet zich voor 750 euri een fiets kopen. Krijg je al een Gazelle voor. Die gaat zeker 15 jaar mee. 8)

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door Rob fiets »

otto77 schreef:Hahaha !!!

Zeker zo iemand, die zich uitgeeft als jurist nadat hij na 3 lessen LOI studie het toch allemaal te moeilijk vond en vervolgens mee us gestopt ! :lol: :lol: :lol:

Ik snap het ook niet...

Geef je maar liefst 750 euro uit aan een auto en dan mag je na een jaar al een paar honderd euro kosten maken om weer een jaar te kunnen rijden ?

Kreeg u geen BOVAG garantie ?

Al breng je dat ding naar de schroot heb je dus voor 675 euri een jaar gereden. Dus voor iets meer dan 5 tientjes per maand.

Wie dat niet kan betalen moet zich voor 750 euri een fiets kopen. Krijg je al een Gazelle voor. Die gaat zeker 15 jaar mee. 8)
Voor 750 euro hoef je idd geen super auto te verwachten.
En zelfs bij nieuwere auto's met minder kilometers ben je zo een paar honderd euro kwijt om door de APk te komen. Dus ja auto moet je alleen kopen als je er geld voor hebt.

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door otto77 »

Zo is het maar net, Rob fiets !

Avondje bios is duurder dan een maand rijden in deze Suzuki. :lol: :lol: :lol:

A. Horck Occasions
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2011 00:58

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door A. Horck Occasions »

Hallo hier weer een bericht van de verkoper zelf.

Het is jammer dat Dhr Jansen toevallig zich op 13 mei heeft aangemeld/geregistreerd na dat ik zijn auto s'middags (zondag wel te verstaan) heb bekeken. Het gaat hier om een Seat Cordoba GTI die door Dhr Jansen 21 jaar in december vorig jaar voor €600 van mij heeft gekocht.

Ik heb omdat het familie betreft meerdere malen aangeboden om naar zijn auto te kijken maar hij is nooit op komen dagen tot 13 mei.
Uitlaat zou rammelen ophanging zou kapot zijn. toen ik zijn auto bekeek heeft hij er velgen er op gezet die er niet onder passen en er zelf een zogenaamde motoruitlaat gemonteerd heeft,nu snap ik wel dat de jongens om indruk temaken bij de chickies dat mooi vinden maar als er iets mis gaat dan moet je de verkoper niet aanspreken over "garantie" en "ik dacht dat ik er jaren mee verder kon".

Het betreft een 95er Seat Cordoba GTI 2 liter die in orginele en goede gebruikte staat was en bij verkoop €600 euro koste met 8 maand apk!

Ik weet wel wat het is na aanleiding van een aantal smsjes van meneer Jansen deze auto is voor een 21 jarige knaap te duur (verzekering en benzine) maar dat heb ik hem bij verkoop mede gedeelt dat hij een GTI kocht maar dat was populair en meneer Jansen keek niet verder!
Ik kreeg een smsje dat ik die auto maar weer moest nemen na een half jaar en de versleutelde auto wou hij maar liefst €50 op laten vallen (terugkooprijs €550)
want dan kon hij een veel zuinigere Peugeot 106 rally ophalen.

Waar gaat dit over Dhr Jansen??? en advocaat??? die zijn eigen naam hier niet wil neerzetten! 1 bericht heeft geplaatst en op de dag zelf geregistreerd is. ERG GELOOFWAARDIG!

Ik ben autohandelaar en geen sinterklaas of kerstman want die komen in december pas terug!

Garantie geven kan ik niet op auto's tot €2000 euro maar als er iets is probeer ik
op een zo goed en goedkope manier voor de klant te helpen,ik ben hier altijd heel duidelijk in bij verkoop maar goed je kunt het nooit bij iedereen goed doen! en jammer dat deze mensen bijna altijd anoniem reageren op dit soort internet klaagboxen,van de goede hoor je zelden iets...

Sorry ik heb niets te verbergen.

Met vriendelijke groet
Horck Autoservice
http://www.low-budget-auto.nl
Haaksbergen

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door Linoge »

Tsjonge jonge.

Die link had je misschien beter niet kunnen plaatsen. Wat sta jij een zooitje bagger te verkopen zeg. Verkoop je die troep vanuit je achtertuin?

ONS ADRES IS: SPOORSTRAAT achter nr. 71
(dieren winkel Roy Bauhuis)
7481 HX Haaksbergen

BINNENKORT OOK GOEDKOPE BELASTINGVRIJE AUTO'S VOOR DAGELIJS GEBRUIK

Dagelijs?????

A. Horck Occasions
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2011 00:58

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door A. Horck Occasions »

Linoge schreef:Tsjonge jonge.

Die link had je misschien beter niet kunnen plaatsen. Wat sta jij een zooitje bagger te verkopen zeg. Verkoop je die troep vanuit je achtertuin?

ONS ADRES IS: SPOORSTRAAT achter nr. 71
(dieren winkel Roy Bauhuis)
7481 HX Haaksbergen

BINNENKORT OOK GOEDKOPE BELASTINGVRIJE AUTO'S VOOR DAGELIJS GEBRUIK

Dagelijs?????

Maak me niets uit hou de site weinig bij en goede reactie komen zelden
Maar weer een persoon die anoniem berichten plaatst modder gooien dat kan ik ook onbekend... wees groot man.

Kan niet bij jou in de beurs kijken maar niet iedereen heeft geld voor een nieuwe auto en willen ook geen lening voor een auto.

Op deze site staan auto's tot 3000 euro en de rest erboven staan op andere site's

witte angora
Berichten: 31973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door witte angora »

Dhr. Jansen schreef: De auto's die hun verkopen zijn levens gevaarlijk, reparatie middelen kennen ze gungum plamuur en ducktape, dus mensen wees gewaarschuwd koop geen auto bij deze handelaar.
Die gungum plamuur, dat zit zeker op de uitlaat? Daarmee kun je een klein gat dicht maken inderdaad, om nog een tijdje door te kunnen rijden zonder dat de uitlaat vervangen moet worden. Wordt voor de APK toegestaan.

Ducktape: als iets daarmee vast zit, dan zit het ook vast. Ik heb er indertijd na schade mijn bumper mee vastgezet, de plek dan waar de bout niet meer hield. Ook dat mocht voor de APK, als het ding maar vast zit.

Levensgevaarlijk is dit toch echt niet. Zoals de handelaar stelt: het zijn oude auto's, met een beetje geluk rijdt je door tot de volgende APK, en met nog veel meer geluk kom je met niet al te hoge kosten door die APK heen. Maar dit zijn auto's waar je niet al te veel kosten aan moet besteden (voor mij is het maximale onderhoud 500 euro per jaar), immers, voor 750 euro heb je weer een ander karretje waar je een jaar mee vooruit kunt, en met een beetje geluk nog wat langer.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door hawkwind »

Linoge schreef:Tsjonge jonge.

Die link had je misschien beter niet kunnen plaatsen. Wat sta jij een zooitje bagger te verkopen zeg.
Ik vind het nogal meevallen.
Een suzuki Baleno met bijna een vol jaar APK voor 700 euro.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: koop slechte auto

Ongelezen bericht door thesaint »

blackscorpion68 schreef:Ik heb hier vorig jaar een leuke suzuki swift gekocht met een voljaar keuring er op de verkoper vezekerde mij dat ik er nog een paar jaar plezier aan zou hebben .nu een jaar verder heb ik de auto opnieuw laten keuren en bleek er van alles verrot te zijn (wat gevaarlijk is) en bleek de rotte plekken eral gezeten te hebben maar die waren onder gesmeerd onder plamuur en een lik verf .
Volgens de verkoper die ik hier over heb gebelt ik heb toch een jaar gereden en die plekken waren goed volgens de vorige keuring .
Dit is dus niet het geval want waar maar 30% rot mag zitten is wel 60% verstopt met plamuur .
De ma bood wel aan te gaan lassen aan mijn auto maar alle kosten waren dan wel voor mij .

zijn er nog meer mensen die hier problemen hebben met deze mensen of met het station wat gekeurd heeft vorig jaar . het is in haaksbergen .Ik zou graag horen of er meer mensen deze problemen heeft
Belangrijk bij een auto. Een keuringsstation zoeken dus even op de brug.
Onderhoudsboekjes erbij. Zo kun je zien wat er al gedaan is aan een auto.

Doe je dit niet dan kun je voor onaangename verrassingen komen te staan.
Zeker bij de wat ouder auto's. Suzuki is motorisch wel een goede auto.

Ik denk zelf dat u meer aan preventie had moeten doen.

Gesloten