LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank gekocht bij Rofra

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Marianne37
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2010 13:58

Bank gekocht bij Rofra

Ongelezen bericht door Marianne37 »

Ook wij hebben een bank gekocht bij Rofra Meubelen te Alexandrium. Er zou wel enige levertijd op de bank zitten werd ons erbij gezegd. Wij hebben de bank op zaterdag gekocht en maandag werden wij al gebeld of ze de bank op dinsdag mochten brengen omdat ze hem nog op voorraad hadden.

Oke, wij helemaal blij natuurlijk, hoefden we ook niet lang te wachten. Toen de bank gebracht werd ondekte ik al wat vlekjes op de bekleding. Volgens de bezorgers kwam dit door de opslag en moest ik de bank maar even stofzuigen. Dit vond ik wel een beetje vreemd en heb dus op de bon laten zetten dat de bank vies was voor het geval ik de vlekjes er niet uit zou krijgen. Na een week dacht ik ik gooi de kussens eruit zodat ik de bank even goed kan stofzuigen. Toen bleek dat er nog een kaartje van de winkel aan de bank hing. Een showroommodel dus tegen een volle prijs! De bank was inmiddels ook al volledig doorgezakt. Het middelste gedeelte hing op de grond. En de kussens waren helemaal slap. Wij Rofra gebeld, deze hebben de bank opgehaald en na twee weken een nieuwe bank gebracht.

Deze keer zat de bank beter ingepakt en vooralsnog ziet hij er goed uit. Het valt wel op dat de kussens veel slapper zijn dan in de winkel. De kwaliteit laat dus duidelijk te wensen over!!!! :? De service was voor ons dus echt wel goed, alleen de kwaliteit......?

stoethaspel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2010 17:15

Re: Bank gekocht bij Rofra

Ongelezen bericht door stoethaspel »

Ja weer een voorbeeld van"voor een dubbeltje op de eerste rang zitten". Deze winkeliers leveren hoofdzakelijk meubelen uit China en de Oostblok. Kost inkoop bijna niets,maar de verkoopprijs is naar de kwaliteit, VEEL te duur,(maar ja het verdient zo gemakkelijk).Het is kwalitatief gezien gewoon rommel.Daarom lopen de levertijden ook zo grandioos uit de hand, het moet van heel ver komen.Ben zelf in de meubelbranche werkzaam en heb al een aantal malen van deze meubelen moeten repareren,maar als je er mee bezig bent wordt je echt droevig dat winkeliers zo,n rommel verkopen.En als je dan hoort wat de mensen er voor hebben betaalt schiet je helemaal vol.Ik heb een goed advies,"spaar even door en vraag bij het bestellen of de meubels die je wilt bestellen in Nederland worden geproduceerd"alleen dan ben je zeker van een goed product met goeie en deugdelijke garantie,de aanvoerlijnen zijn nl. veel korter waardoor de service veel gemakkelijker en sneller kan worden gegeven.

Marianne37
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2010 13:58

Re: Bank gekocht bij Rofra

Ongelezen bericht door Marianne37 »

Inmiddels is het maart 2011. Hebben net het serviceformulier naar Rofra Home opgestuurd. Ook de tweede bank die wij geleverd hebben gekregen is doorgezakt en de kussens zijn helemaal slap. :cry: De bank kraakt en piept, zelfs als mijn dochter die 29 kilo weegt erop gaat zitten. Ben benieuwd of ze reageren? :?

loesje1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2011 19:37

Re: Bank gekocht bij Rofra

Ongelezen bericht door loesje1983 »

Hallo allemaal!
Gister onse nieuwe bank geleverd gekregen van Rofra Home.
Alles ziet er perfect uit, de bezorgers waren 2 vriendelijke mannen. Ze hebben de banken beide prima afgeleverd. Nu lees ik alle reacties op internet. Ik hoop maar dat het bij ons verder goed gaat. Even een andere vraag. Ik had de banken besteld en bij aankoop aangegeven dat ik wil dat ze behandeld worden voor levering. Nu kreeg ik vandaag per post 3 pakketen om de bank zelf te behandelen. Terwijl er afgesproken was dat dit voor levering gedaan zou worden.
Iemand hier ervaring mee?
Groet, Loes

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bank gekocht bij Rofra

Ongelezen bericht door Chocomelk »

loesje1983 schreef:Hallo allemaal!
Gister onse nieuwe bank geleverd gekregen van Rofra Home.
Alles ziet er perfect uit, de bezorgers waren 2 vriendelijke mannen. Ze hebben de banken beide prima afgeleverd. Nu lees ik alle reacties op internet. Ik hoop maar dat het bij ons verder goed gaat. Even een andere vraag. Ik had de banken besteld en bij aankoop aangegeven dat ik wil dat ze behandeld worden voor levering. Nu kreeg ik vandaag per post 3 pakketen om de bank zelf te behandelen. Terwijl er afgesproken was dat dit voor levering gedaan zou worden.
Iemand hier ervaring mee?
Groet, Loes
Daar ging ik dus niet mee akkoord, is er dadelijk iets dat de behandeling totaal niet werkt dan wordt er gezegd : eigen schuld, u heeft het vast en zeker verkeerd gedaan.

Gesloten