LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dreiging afsluiting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marrie22
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2011 22:46

dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door marrie22 »

hallo

ik heb ergens eind vorig jaar een eindnota gekregen van de NLE. en omdat ik die niet in een keer kan betalen heb ik bij de gemeente schuldhulpverlening aangevraagd en ook gekregen. nu zijn we sinds januari overgestapt naar Eneco. dat maakt ook allemaal niks uit. maar nu is er weer een probleem met de NLE we kregen vandaag namelijk een brief tot afsluiting als we niet binnen 8 dagen zouden betalen. terwijl hun ervan op de hoogte zijn dat wij schuldhulpverlening hebben. kan dit zomaar??? mogen ze dan zomaar gaan dreigen die man van schuldhulpverlening heeft al een keer contact met hun opgenomen en wij hebben de NLE ook een nette brief toegestuurd. ik hoop dat het echt een keer ophoud want hier word je gewoon niet vrolijk van ik hoop dat ze akkoord gaan met onze schuldhulpverlening en ons niet af gaan sluiten zoals staat in die brief

mvg, fam: Harzé

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat is de NLE?

Je zit nu toch bij Eneco?

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door pima »

NLE die dreigt een klant van eneco af te sluiten is echt de mop van de week.
Maar ik zou ze nog wel een mailtje sturen en de situatie nogmaals uitleggen meer kan je niet doen.
\

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door Shine »

NLE staat voor Nederlandse (NL) Energie (E) maatschappij. De afkorting NEM is namelijk fout. Dat is een ander bedrijf! Mar in de volksmond wordt helaas toch steeds NEM gehanteerd.

Als u in de schuldhulp zit mag NLE u niet afsluiten. Aannemende dat uw schuldhulpverlening contact heeft gehad met NLE en een betalingsregeling heeft afgesproken en zich hier ook aan houdt.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door renegade66 »

en je zit bij eneco, dus kunnen ze je ook niet afsluiten. mits je nu wel netjes betaald natuurlijk.
dit zijn normale bedreigingen die kant nog wal slaan.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

misschien omdat je bent overgestapt naar eneco
willen ze het bedrag wat ze nog van je krijgen nu gelijk terug??
misschien de rede?

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door jolanda77 »

als je over bent gestapt mogen ze je niet afsluiten

marrie22
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2011 22:46

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door marrie22 »

nou het is niet zo dat ik mijn rekeningen niet betaal want dat doe ik wel. maar omdat dit bedrag zo ontzettend hoog is :( moet je op een gegeven moment wel aan schuldhulpverlening denken. ook omdat we contact hadden opgenomen met de NLE. en die callcenter medewerkster zij van nou ik zorg wel voor een betalingsregeling dus ik zeg nou schuldhulpverlening is daar mee bezig zegt ze daar heb ik niks mee te maken :oops: dus paar weken later krijgen we een brief dat de NLE €500 van mijn rekening af zou schrijven terwijl ik niet akkoord was met hun betalingsregeling. hun bepalen toch niet wat wij moeten aflossen??? wij hebben ook gezegd tegen eneco kan de NLE ons afsluiten ze zeggen als ze echt kwaad willen dan kunnen ze dat maar dat ligt dan bij Enexis en niet bij hun :shock: dus we zullen zien

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door wiseger »

1) Zij kunnen je niet afsluiten, dat gaat via de netbeheerder. In jouw geval dus Enexis. Je kan met hun kontakt opnemen en uitleggen dat de schulphulpverlening druk bezig is de problemen op te lossen en dat je nu een andere leverancier hebt (eneco). Verder geldt er tijdens de wintermaanden een zeer restricitief afsluitbeleid, vanuit de politiek is aangegeven dat men eigenlijk helemaal geen afsluitingen wil in de winter.

2) Ze kunnen afschrijven van je rekening wat ze willen, je kan het direct weer terug boeken en ze tevens blokkeren dat ze uberhaupt nog kunnen afschrijven. Wel moet je schriftelijk laten weten dat je momenteel niet is staat bent om te kunnen betalen en dat je een schuldhulpverleningstraject hebt opgestart om e.e.a. zo spoedig mogelijk te regelen. Gevolg is wel dat ze waarchijnlijk niet blij zullen zijn en dus een incassotraject zullen starten met uiteindelijk een rechtsgang tot gevolg. Hierbij kunnen de kosten voor jou aardig oplopen. Op het forum kan je wel tips vinden om o.a. de incassokosten beperkt te houden.

3) Wanneer schuldeisers niet akkoord gaan met een vrijwillege schuldsanering dan zal de schuldsanering door de rechtbank uitgesproken moeten worden. Hierbij ben je wel in drie jaar van je schulden af maar gedurende het traject kunnen de kosten natuurlijk wel oplopen door incasso kosten en de kosten van rechtelijke procedures etcetera.

EnexisWebcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door EnexisWebcare »

Geachte Marrie22

Uit uw bericht begrijp ik dat uw oude leverancier dreigt met afsluiting. Ik wil voor u nakijken wat uw situatie is, zodat ik u meer informatie kan geven over de eventuele dreigende afsluiting.

Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van uw nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar [email protected], met daar in uw telefoonnummer, postcode en huisnummer. Ik of mijn collega zal dan op korte termijn telefonisch contact met u opnemen.

Ik zie u gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Renate
Enexis Webcare

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

tuurlijk bepalen zij wel wat je als betalingsregeling moet aflossen. Zou lekker zijn als je dat allemaal zelf gaat verzinnen en het bedrijf hiermee akkoord moet gaan

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door Athoz »

Pareltje, al heb je in feite wel gelijk, het is ook net zo krom.. De eerste nederlander die van 1 euro 2 euro kan maken omdat een bedrijf dat zo wil, wil ik graag tegenkomen.

Een betalingsregeling die personen in financiele problemen wél kunnen nakomen (in alle redelijkheid natuurlijk) lijkt me uiteindelijk altijd beter dan stug en kortzichtig een bedrag te stellen waarvan al duidelijk is dat de persoon die niet kan nakomen..

pieter999
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:35

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door pieter999 »

Als ik het goed heb kunnen ze je niet zomaar afsluiten als je naar een andere energie maatschapij bent overgestapt, ik zou maar even goed nagaan hoe het nou geregeld is bij de schuld hulp.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door wiseger »

Pareltje31 schreef:tuurlijk bepalen zij wel wat je als betalingsregeling moet aflossen. Zou lekker zijn als je dat allemaal zelf gaat verzinnen en het bedrijf hiermee akkoord moet gaan
Nee dat bepalen ze helemaal niet. TS geeft aan er niet akkoord mee te zijn. Via de schuldsanering wordt bepaald wat TS per maand maximaal kan aflossen. En ja, als de rechter deze schuldsanering uitspreekt, dan kan het bedrijf niet anders dan dit accepteren.

papillionlibre2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2011 17:14

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door papillionlibre2 »

Volgens mij gaat het hier over een probleem met overstappen.
Ik weet dat, als je een betalings probleem met het nuon heb, en zij je op de zwarte lijst zetten die elke energie leverancier kan inzien, je soms een bedrag vooruit als garantie moet betalen om te worden aangenomen als nieuwe klant, een z.g garantie stelling. Meestal is dit een bedrag van € 500,=. De netwerk beheerder is hierin onafhankelijk, bemoeit zich hier niet mee, en is zelf ook afhankelijk van wie de levering gaat doen. Dus, zolang je geen energie leverancier kan vinden kan de netwerk beheerder ook niets voor je doen, want je hebt geen contract.

marrie22
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2011 22:46

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door marrie22 »

nou we hebben contact gehad met enexis onze netbeheerder. en die zeggen dat ze ons niet afsluiten omdat we klant zijn bij eneco en dat er niet afgesloten mag worden tussen 1 0ktober en 1 april. en schuldhulp is met de NLE bezig.

marrie22
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2011 22:46

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door marrie22 »

nu nog mooier. nou heeft de nle het doorgestuurd naar intrum justitia (was te verwachten) schuldhulpverlening heeft contact met hun gehad. maar daar willen ze niet naar luisteren dus zijn ze ons nu telefonisch aan het stalken. hun zijn dus geen haar beter dan de NLE pff

jean-luukse
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:24

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door jean-luukse »

marrie22 schreef:nou we hebben contact gehad met enexis onze netbeheerder. en die zeggen dat ze ons niet afsluiten omdat we klant zijn bij eneco en dat er niet afgesloten mag worden tussen 1 0ktober en 1 april. en schuldhulp is met de NLE bezig.
Dat is de grootse flauwekul die er bestaat.Er zal een regeling getroffen worden met de regering om dit niet te doen maar er wordt gewoon afgesloten in onze provincie.Ik zie dit dagelijks.En als je dacht om van je schuld af te zijn om over te stappen heb je het ook mis.Lees maar eens goed wat de andere forumleden zeggen.Daar zitten hele wijze personen bij die heel dicht bij de waarheid komen.Bijv. de opmerking van wiseger over afsluiten,die dieven van NLE kunnen wel dreigen maar de rest niet.
Veel succes!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

die dieven van NLE kunnen wel dreigen maar de rest niet.
Een dief is iemand die steelt. Dat lijkt me hier niet aan de orde.

NLE heeft gewoon recht op het geld wat je hebt opgebruikt aan energie.

Dat het is doorgezet naar IJ is vervelend maar lijkt onvermijdelijk. En de schuldhulpverlening dan ?
Dat zegt niet zoveel, pas als je in de schuldsanering zit zijn er afspraken waar beide partijen zich aan moeten houden.

Tot die tijd is er niks geregeld, en dien je een onderlinge (betalings)regeling met NLE of IJ te treffen

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: dreiging afsluiting

Ongelezen bericht door sephora30 »

En de schuldhulpverlening dan ?
Dat zegt niet zoveel, pas als je in de schuldsanering zit zijn er afspraken waar beide partijen zich aan moeten houden.

Tot die tijd is er niks geregeld, en dien je een onderlinge (betalings)regeling met NLE of IJ te treffen


Dit is absoluut waar. De medewerker van de schuldhulpverlening kan niet zo veel. Pas als je in de WSNP zit ben je overal vanaf.

Gesloten