LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windeprijsvraag.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Geen idee, of dit hier goed staat maar ben behoorlijk overstuur.
Maanden geleden een keer gebeld door Windeprijsvraag.nl voor een of ander prijzen abonnement was de eerste 3 maanden gratis??
Duidelijk gevraagd om welkomsbrief of mailtje zodat ik kon lezen waar het over ging.
Man aan de telefoon zat maar te drammen om mijn bankrekeningnummer te krijgen :(
Nooit geen welkomsbrief of mailtje gehad en daarna een rekening die ik heb retour gezonden met ongewenst uit bestand.
Daarna nog een keer terug gestuurd en nu krijg ik een incassobureau op mijn dak met een bedrag wat ik helemaal niet kan betalen :cry:
Het incassobureau gebeld en gezegd hoe en wat maar ja u moet betalen mevrouw want u heeft echt die welkomsbrief gehad :?
Dus binnenkort heb ik een deurwaarder op de stoep..........

Jullie op dit forum een idee hoe nu verder????
Ben dus helemaal radeloos vandaar ook mijn accountnaam

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door jor »

Waar moest dan voor worden betaald? En over welke bedragen hebben we het dan. Leg het allemaal eens wat uitgebreider uit want ik kan mij niet voorstellen waar die bedragen dan op slaan en vermoed dat het helemaal niet legaal is en je dus niemand iets verschuldigd bent.De website lijkt erg op een fakesite en nergens is iets te vinden van wie erachter zitten ( dat alleen al kan een reden zijn dat je niets verschuldigd bent ) Geen naam/geen adres/geen KVK. Alleen een 0900 nummer van €0.50.- per minuut.Ik zou me niet druk maken.

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Het lijkt dus wel hetzelfde bedrijf als dit
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 29&t=69878

Nou ik maak me wel druk want heb vandaag het incassobureau aan de lijn gehad en die zei betalen anders deurwaarder op de stoep.
Het gaat om een bedrag van 200,-
Voor sommige mensen misschien een schijntje voor mij dus echt niet.
Binnen 10 dagen voor de dag zien te toveren.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door jor »

radeloos01 schreef:Het lijkt dus wel hetzelfde bedrijf als dit
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 29&t=69878

Nou ik maak me wel druk want heb vandaag het incassobureau aan de lijn gehad en die zei betalen anders deurwaarder op de stoep.
Het gaat om een bedrag van 200,-
Voor sommige mensen misschien een schijntje voor mij dus echt niet.
Binnen 10 dagen voor de dag zien te toveren.
Allemaal onzin,ik geloof er niets van. Niemand kan je dwingen om te betalen voor iets wat je nooit gehad hebt.het punt is gewoon dat dit soort bedrijfjes gaan dreigen en een aantal mensen Zo bang worden dat ze maar betalen om eraf te zijn.Daar zit hun verdienste en tot een rechtszaak komt het nooit ( Zonder gerechtelijke uitspraak kan een deurwaarder ook niets hoor).

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Oke, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik over een dag of 10 een deurwaarder op de stoep heb???????
Die man van het incasso bureau zegt u heeft een welkomsbrief gehad.
Nou die heb ik dus ECHT NIET gehad en daarom was ik zo verbaasd over de eerste rekening die kwam het was toch eerste 3 maanden gratis ofzo?
En die rekening heb ik meteen retour gezonden met ongewenst uit bestand halen.
En de volgende rekeningen ook tot dit op mat lag.........

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Bij windeprijsvraag.nl krijg je in principe ook niets. Je betaalt wel Euro 24,95 per maand om mee te doen met allerlei prijsvragen.
Voor dit geld schrijft het betreffende bedrijf je elke keer als er ergens een prijsvraag wordt uitgeschreven in.

Als je mondeling hebt aangegeven dat je mee wilt doen is dit een rechtsgeldige overeenkomst.

Echter omdat het colportage is ( je bent immers gebeld) dient de overeenkomst gemeld te worden bij de KvK, en heb je daarna nog, ik meen 10 dagen, om kostenloos op te zeggen. Er is een kans dat de overeenkomst niet is gemeld bij de KvK en dat ze dus daardoor niet tot stand is gekomen. Je kunt in dat geval nu nog kostenloos opzeggen.

Je kunt dit het beste eerst controleren bij de KvK

Ook kan het zijn dat je geen akkoord hebt gegeven aan de telefoon. Maar let op meestal zijn de gesprekken getaped en worden die gebruikt als bewijs. Als je zeker weet dat je geen akkoord hebt gegeven aan de telefoon kun je dit pad bewandelen.

Als bovenstaande zaken niet gelden en je wel een telefonisch akkoord hebt gegeven kun je het beste betalen

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Ik heb aan de telefoon aangegeven dat ik een brief wil ontvangen met informatie over hoe en wat de bedoeling is zodat ik het een ander kan nalezen want die man overviel me en was nogal opdringerig, zeker wat betreft het krijgen van mijn bankrekeningnummer.
En aangezien er van dat nummer niks te halen valt omdat ik geen werk heb
en ik dacht dat het de eerste periode gratis was heb ik de rekening en de daarop volgende retour gezonden met ongewenst uit bestand halen.
Had eigenlijk meteen bij heeft u even tijd om iets te winnen de hoorn erop moeten kieperen
Ik heb dus geen welkomsbrief of andere informatie van hun via de mail of over de post gehad!
Maar bedankt voor je info, ga even kijken wat ik met KvK kan.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door jor »

Spelregels

Nadat u zich heeft aangemeld, ontvangt u binnen enkele dagen een welkomstbrief van windeprijsvraag.nl waarin we uw aanmelding bevestigen. In deze brief worden de spelregels nog eens haarfijn uitgelegd en vindt u bijgesloten onze algemene voorwaarden. Indien u nog vragen of opmerkingen hebt, kunt u contact opnemen met ons servicenummer: 0900 - windeprijsvraag of 0900 - 9463377 (10 cpm). U vindt dit nummer ook rechtsboven op de welkomstbrief.
Wat kost uw deelname aan windeprijsvraag.nl?

Windeprijsvraag.nl schrijft u in voor honderden zorgvuldig geselecteerde wedstrijden. Voor € 24,95 melden wij u aan voor 500 prijsvragen. Dit bedrag is inclusief het verzenden van briefkaarten, e-mails en internetinschrijvingen. Deze worden de eerste maal ongeveer drie weken vóórdat uw windeprijsvraag account wordt geactiveerd van uw rekening afgeschreven. Daarna wordt het abonnementsgeld periodiek van uw rekening afgeboekt, zolang uw windeprijsvraag account actief is.
Als je dus die aanmeldingsbrief nooit hebt ontvangen kan je natuurlijk ook niet eerst de algemene voorwaarden lezen en zou je zeggen dat je wel een punt hebt. Aan de andere kant vraag ik me af hoe je nu moet bewijzen dat je die aanmeldingsbrief nooit kreeg. Moeilijk, en de tips van seagoing racer2 zijn zeker het proberen waard.

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Nee en dat is het juist welles nietes met het incassobureau.
Die zegt, die brief is echt verstuurd aan u, en u zult wel slordig met uw post omgaan!
Kijk had ik die brief gehad kon ik meteen zeggen Nee dit wil ik niet stopzetten die handel.
En die heb ik dus echt niet gehad anders was dit hele incasso gebeuren niet aan de orde geweest.
Hoop dat de Kvk wat kan doen.

Nog wat, account actief is???
Ik heb me nooit aangemeld bij hun via internet want ik heb niks ontvangen om iets van een account aan te maken :!:
Laatst gewijzigd door radeloos01 op 02 dec 2009 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Volgens mij staan de voorwaarden ook op de website.

Leuke is het, als je je wilt aanmelden als deelnemer. Je krijgt dan de mededeling dat dit niet meer mogelijk is om dat het maximaal aantal deelnemers bereikt is.

wie gelooft dat nog ... :mrgreen:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door jor »

Buiten dat, je weet zelf niet aan welke loterijen je nu eigenlijk meedoet. Dat zou dus kunnen inhouden ( als er werkelijk meegespeeld word) dat het bedrijf dit als eerste weet en wie garandeert nu dat de speler dan deze prijs ( het bedrijf kan hem makkelijk zelf houden :wink: )krijgt. 1 grote nepzooi.
Wij verzenden op de vereiste manier het juiste antwoord voor u. In veel gevallen gebeurt dat tegenwoordig met e-mail, via websites, maar ook nog gewoon met een briefkaart. Op deze wijze doet u – zonder daar ook maar iets voor te hoeven doen – automatisch aan honderden, zeer uiteenlopende wedstrijden en prijsvragen mee. Daar zullen prijsvragen bij zijn waar u zelfs nog nooit van hebt gehoord, maar waar wel de meest prachtige prijzen te winnen zijn.

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

seagoing racer2 schreef:Beste,

Bij windeprijsvraag.nl krijg je in principe ook niets. Je betaalt wel Euro 24,95 per maand om mee te doen met allerlei prijsvragen.
Voor dit geld schrijft het betreffende bedrijf je elke keer als er ergens een prijsvraag wordt uitgeschreven in.

Als je mondeling hebt aangegeven dat je mee wilt doen is dit een rechtsgeldige overeenkomst.

Echter omdat het colportage is ( je bent immers gebeld) dient de overeenkomst gemeld te worden bij de KvK, en heb je daarna nog, ik meen 10 dagen, om kostenloos op te zeggen. Er is een kans dat de overeenkomst niet is gemeld bij de KvK en dat ze dus daardoor niet tot stand is gekomen. Je kunt in dat geval nu nog kostenloos opzeggen.

Je kunt dit het beste eerst controleren bij de KvK

Ook kan het zijn dat je geen akkoord hebt gegeven aan de telefoon. Maar let op meestal zijn de gesprekken getaped en worden die gebruikt als bewijs. Als je zeker weet dat je geen akkoord hebt gegeven aan de telefoon kun je dit pad bewandelen.

Als bovenstaande zaken niet gelden en je wel een telefonisch akkoord hebt gegeven kun je het beste betalen
Ik heb de Kvk aan de telefoon gehad en die kennen deze toko niet.
Kreeg het advies om een melding te maken bij fraudemeldpunt.nl

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste ,

Heb je bij KvK aangegeven dat het om colportage gaat en dat je wilt controleren of de overeenkomst wel is ingeschreven ?

Als dat niet is gebeurd kun je gewoon een brief sturen dat je er ervan af wilt en ben je niks verschuldigd

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

seagoing racer2 schreef:Beste ,

Heb je bij KvK aangegeven dat het om colportage gaat en dat je wilt controleren of de overeenkomst wel is ingeschreven ?

Als dat niet is gebeurd kun je gewoon een brief sturen dat je er ervan af wilt en ben je niks verschuldigd
Ja, dat heb ik en ze staan niet ingeschreven onder windeprijsvraag.nl en dus niet bekend bij de KvK.
Vandaag de KvK nog een keer gebeld want incasso bureau zegt dat ze onder andere naam staan ingeschreven en dat windeprijsvraag.nl een onderdeel is van dat bedrijf.
KvK was hier heel duidelijk in bedrijf moet ingeschreven staan onder die naam waar ze nu een incassobureau voor op je dak sturen.
Er is geen wilsovereenkomst getekend en het gaat hier duidelijk om misleiding.
Kvk adviseerde om te kijken wat rechtsbijstand kan betekenen en de consumentenbond.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,, ... 6&zoek.y=8

Bedrijf staat op naam van F&W promotions te eindhoven.
Mischien dat die bij KvK bekend zijn?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Radeloos,

Nou dat betekent in ieder geval dus dat je je geen zorgen hoeft te maken.. :mrgreen:

radeloos01
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:49

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door radeloos01 »

Guardian72 schreef:http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,, ... 6&zoek.y=8

Bedrijf staat op naam van F&W promotions te eindhoven.
Mischien dat die bij KvK bekend zijn?
Dat ga ik dan volgende week nog navragen.
De KvK heeft wel heel duidelijk aangegeven dat het bedrijf moet ingeschreven staan onder die naam waar ze nu een incassobureau voor op je dak sturen.

twannie1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 16:54

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door twannie1960 »

het is van de zotte windeprijsvraag en engulff is een en de zelfde persoon alleen twee verschillende kamer van koophadelsnummer, het is een gewoon woonadres en er zijn nog tal van duistere bedrijfjes op dit adres ingeschreven, ik heb hun gezegd maar naar de rechter te gaan ik laat mij niet bedonderen, ook toen ik ze een e mail stuurde wat mijn bevindingen waren over een loense praktijken, dreigde men mij maar ik heb hun toen gezegd dat ik niet voor ze aan de kant ga. dus wees niet bang mensen en ga naar de rechter en meld het ook bij consuwijzer tel: 088-0707070 laat je door deze oplichters niet klein krijgen.

lynncatharina
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2011 20:39

Re: Windeprijsvraag.nl

Ongelezen bericht door lynncatharina »

ik ken windeprijsvraag heel erg goed. en het is geen 1 of ander woonadres.
ik heb daar gewerkt dus alsjeblieft heeft u vragen stel ze alsnog een keer.

Groetjes

Gesloten