LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge maand lasten energierekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Reeves

Hoge maand lasten energierekening

Ongelezen bericht door Reeves »

Hallo,

Mijn naam is Reeves, 26 jaar en alleen wonend.
Ik heb een erg druk bestaan en ben daardoor weinig thuis.
Wanneer ik thuis ben staat de pc (incl 17" TFT) enkele uurtjes en de (plasma)tv aan.
De verwarming/ketel staat de grootste gedeelte van de dag uit (de stekken is uit het stopcontact). Het enige wat continue aan staat is de koelkast en vriezer, beide vrij nieuwe apparaten.

Toch betaal ik 165 euro in de maand voor eneco, te belachelijk voor woorden, zeker voor het gebruik wat ik ervan maak.

Wat zou ik kunnen doen om erachter te komen of er iemand aftapt?
ik heb de elektrische installatie bekeken in de meterkast en de stopcontacten bekeken maar zie niks raar.

Hoor het graag als men suggesties heeft.

Met vriendelijke groet,

Reeves

evdbeek99

Re: Hoge maand lasten energierekening

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Dat is inderdaad fors, is je verbruik geschat op basis van de vorige bewoner? Zit het bedrag in je gas of electra?

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Al je stroomverbruikers op een rijtje zetten.
Duur van het gebruik en verbruik (Watt/uur) eraan hangen. Dan zie je vanzelf waar je per maand op uit zou moeten komen.
Beetje energie erin zetten. :lol:

Vaak verbruik je meer stroom dan je denkt.
Koelkast, wasmachine, standby standen van diverse apparatuur.
Vooral elektrische apparaten die warmte opwekken zijn grootverbruikers.

Jos Das

Ongelezen bericht door Jos Das »

Reeves schreef:Wat zou ik kunnen doen om erachter te komen of er iemand aftapt?
Simpel. Schakel alle groepen in een keer uit. Als je dat 's-avonds doet en bij de buren gaat op dat moment ook alle lichten uit, dan weet je genoeg. :lol:

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

165 euri is behoorlijk aan de hoge kant voor een alleenstaand persoon welke weining thuis is. Wij betalen 117 euro per jaar voor zn 4 bij energie direct, daarvoor 129 euro bij nuon.
Zelden hoeven bij te betalen, kreeg vaan paar tienstjes terug.

Draait je meter als een malloot rond? Houd anders eens de standen bij voordat je naar bed gaat, opstaat, weggaat en weer thuis komt.

Woon je er pas?, wellicht ben je berekend op een vorige bewoner(s).
Woon je er langer? Wat is je histories verbruik.

Genoeg manieren om een en ander te controleren.

s6

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Wedervraag die belangrijk is voor aanvullende informatie:

-- Bent u a langer dan 1 jaar woonachtig op dit adres? Dus hebt u voor uzelf al een historisch verbruik opgebouwd op dit adres?
- Bent u recentelijk geswitcht van leverancier?

Woont u nog niet langer dan 1 jaar op dit adres (dus uzelf hebt nog geen jaarafrekening gehad over 1 heel jaar), dan is het termijnbedrag gebaseerd op het historisch verbruik van de vorige bewoner.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het bedrag (165) is op zich niet heel interessant om het verbruik na te gaan, omdat daarin heel veel vastrecht etc. zit. Belangrijker is dus om aan te geven hoeveel kWh en m³ je hebt verbruikt. Dan kun je daaraan zien of dat heel hoog is en wat er dan zo hoog is (gas of electriciteit).

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

kweenie schreef:Het bedrag (165) is op zich niet heel interessant om het verbruik na te gaan, omdat daarin heel veel vastrecht etc. zit. Belangrijker is dus om aan te geven hoeveel kWh en m³ je hebt verbruikt. Dan kun je daaraan zien of dat heel hoog is en wat er dan zo hoog is (gas of electriciteit).

Is juist uitermate interessant omdat TS dit juist aangeeft en dit bedrag niet overeenkomt met zijn persoonlijke woonsituatie zoals aangegeven.
Het verbruik is niet dermate hoog wat dit bedrag rechtvaardigt.

Als ik ineens van 117 europ naar laten we zeggen 250 euro ga zonder dat er ook maar iets is veranderd dan vraag ik eerst na waar dit bedrag op is gebaseerd.
Totdat de TS de antwoorden geeft welke worden gesteld kunnen we niet verder helpen.

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Reeves,

Uit uw bericht op het forum begrijp ik dat u vragen heeft over uw energieverbruik. Ik kan me indenken dat u, gezien de toelichting op uw woonsituatie, uw termijnbedrag hoog vindt. Als u het op prijs stelt, kijk ik graag met u mee. Neemt u dan contact met mij op via [email protected].

Ik zie uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

Gesloten