LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telzone.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sven_M
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:42

Telzone.nl

Ongelezen bericht door sven_M »

Heb vandaag via deze website een Ipad 3G plus Wifi 16 GB besteld voor 369 euro naar aanleiding van een reclame op 3FM.

Gelijk betaald via Ideal, alleen riekt het naar oplichting. Waarom?

Krijg geen bevestiging, helemaal niks. Helpdesk gebeld a 25 euro cent per minuut en die nemen na een kwartier bellen nog niet op. Meer mensen ervaringen met Telzone.nl en hun Ipad aanbieding? Ze zijn totaal niet bereikbaar, nog niet eens een simpele bevestigings mail van de order :x

Website is nu trouwens offline met boodschap:
Telzone.nl | Tijdelijk offline
Wegens grote drukte op onze website is deze tijdelijk moeilijk bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

Oplichting???

damluc
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2011 21:03

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door damluc »

Ik zat vanmorgen in de trein en zag de advertentie staan in alle gratis kranten en iets zei me dat het niet klopt, want het lijkt weer te mooi om waar te zijn. Er is niets over deze winkel terug te vinden, er zit een bv (pcextreme) uit Middelburg achter, maar dat lijkt alleen maar een webhoster ook met een 0900 nummer. Ik zou als ik jou was maar eens contact opnemen met de Kamer van Koophandel om het bedrijf te checken, het nummer is 34134377.
Overigens lees ik net een ander bericht, soort waarschuwing op Marktplaats dat ze niet ingeschreven staan bij de KvK. Ik hoop het niet maar ik ben bang dat je je geld kwijt bent en dat je wellicht binnenkort in de studio bij Radar zit. Sterkte!

Beste mensen, voordat je iets koopt op internet, wees niet te gretig en zoek eerst wat meer informatie op en luister naar je gevoel!

Lurf
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:45

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door Lurf »

Bij Telzone.nl klopt er inderdaad het een en ander niet. Er lijkt sprake te zijn van oplichting. Zie http://www.wprg.nl voor een persbericht van het reclamebureau dat de website heeft gemaakt. Op tweakers.net loopt sinds gistermiddag ook al een hele discussie over dit onderwerp.

Matjoeska
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2011 15:27

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door Matjoeska »

Het gaat hier inderdaad om oplichting.

Heb zelf ook besteld en contact gehad met diverse partijen (Belastingdienst, Reclamebureau, Eurofiber, Typhone).

Aangifte doen bij de politie en hopen dat ze er iets mee doen. Hopen dat Radar of Opgelicht het oppakt.


jeroenedig
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:48

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door jeroenedig »

Als men 'onderzoek' doet doe het dan goed of doe het niet. Ga geen bedrijven beschuldigen die er NIETS mee van doen hebben.

Zie onder in de whois dat PCextreme alleen de registrar is en dus de verkoper van het domein in dit geval aan het bedrijf WPRG. Zoals bekend is in vele media is WPRG een reclamebureau wat ook (samen met Eurofiber welk KVK nummer werd gebruikt) aangifte heeft gedaan bij de Politie.
Domain name: telzone.nl
Status: active

Registrant:
WPR000132-PCEXT
WPRG
Nijverheidsweg 5F, 2821AT Stolwijk, Netherlands
+31.0182342808
[email protected]

Administrative contact:
WPR000132-PCEXT
WPRG
Nijverheidsweg 5F, 2821AT Stolwijk, Netherlands
+31.0182342808
[email protected]

Registrar:
PCextreme B.V.
Londensekaai 1
4331JG MIDDELBURG
Netherlands

Technical contact(s):
WPR000132-PCEXT
WPRG
Nijverheidsweg 5F, 2821AT Stolwijk, Netherlands
+31.0182342808
[email protected]

Domain nameservers:
v1.pcextreme.nl 79.99.132.222
v2.pcextreme.nl 217.115.199.215
v3.pcextreme.eu

Date registered: 2011-01-24

Date of last change: 2011-03-08

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door wiseger »

Voor iedereeen die hier iets besteldt heeft, u bent helaas opgelicht. ER zal nooit iets geleverd worden. U kunt het beste aangifte doen bij de politie wegens oplichting. Gezien alle publiciteit is de kans groot dat de politie daadwerkelijk gaat optreden tegen deze oplichter dus doe aangifte!

edwinknight

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door edwinknight »

Stond gisteren in de telegraad dat deze oplichter een ING account heeft waar de overgemaakte bedragen zijn binnen gekomen. ING heeft account bevroren.

Das mooi, hopelijk krijgen de slachtoffers hierdoor snel eea aan centen terug.

Caro64
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2009 20:34

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door Caro64 »

Hoe zou het afgelopen zijn.........


Hoeveel gedupeerden......

nooit meer iets van gehoord in de pers of whatsoever.

[Off-topic tekst verwijderd door de moderator]

sanne2584
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2011 17:29

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door sanne2584 »

Ach in zoverre afgelopen dat we er nooit meer iets van gehoord hebben.. Mr. Wheatley zit ergens lekker van ons geld te verdienen.. Politie kan er ook niets zinnigs over zeggen.. Telzone weg. Ipad weg.. Geld weg...

MathijsvdH
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2013 13:21

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door MathijsvdH »

Een update in de Telzone zaak!

Ik heb bericht gehad van de rechtbank van Utrecht (als slachtoffer).

Op 15 februari is om 09:00 uur een rechtzaak bij de Politierechter in Utrecht waar verdachte wordt voorgeleid.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

MathijsvdH schreef:Een update in de Telzone zaak!

Ik heb bericht gehad van de rechtbank van Utrecht (als slachtoffer).

Op 15 februari is om 09:00 uur een rechtzaak bij de Politierechter in Utrecht waar verdachte wordt voorgeleid.
Valt me toch mee dat er af en toe iets in de richting van webshops ed. wordt ondernomen op strafrechtgebied (hoe veel vager kan ik dit formuleren). Tzt zal op het zittingsrooster hier wel wat meer info verschijnen.

MathijsvdH
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2013 13:21

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door MathijsvdH »

Inmiddels staat het zittingsrooster online, en de zaak staat op pagina 7. ( http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/R ... trecht.pdf )

Vrijdagochtend 15 februari ZITTING I
Tijd Info verdachte Informatie zaak
1 9:00 koper van Ipad opgelicht

MathijsvdH
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2013 13:21

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door MathijsvdH »

Gisterochtend was de zaak voor de poltierechter in Utrecht. De verdachte Daniel W., woon en verblijfplaats onbekend, heeft zich beroepen op zijn zwijgrecht. Hij is dus ook niet op komen dagen. Ik was de enige in de zaal.

Na een korte zitting heeft de Officier van Justitie, wegens "gebrek aan bewijs" dat de verdachte daadwerkelijk achter de oplichting zat, aan de rechter vrijspraak geëist. De rechter ging in deze eis mee en mijn schadevergoeding werd afgewezen...

Zodra de uitspraak online komt laat ik dat weten.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

De politierechter heeft mondeling uitspraak gedaan en als er niets interessants is overwogen dan worden uitspraken van de politierechter niet gepubliceerd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MathijsvdH schreef:Gisterochtend was de zaak voor de poltierechter in Utrecht. De verdachte Daniel W., woon en verblijfplaats onbekend, heeft zich beroepen op zijn zwijgrecht. Hij is dus ook niet op komen dagen. Ik was de enige in de zaal.

Na een korte zitting heeft de Officier van Justitie, wegens "gebrek aan bewijs" dat de verdachte daadwerkelijk achter de oplichting zat, aan de rechter vrijspraak geëist. De rechter ging in deze eis mee en mijn schadevergoeding werd afgewezen...

Zodra de uitspraak online komt laat ik dat weten.
Klinkt als een vrijbrief voor oplichters :(

MathijsvdH
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2013 13:21

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door MathijsvdH »

Onvoorstelbaar... je zou haast het vertrouwen in de NL'se rechtspraak verliezen

MathijsvdH
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2013 13:21

Re: Telzone.nl

Ongelezen bericht door MathijsvdH »

Om de zaak weer aan het licht te brengen, is het belangrijk om te weten wie en hoeveel aangiftes er zijn gedaan. Heeft u aangifte gedaan tegen deze zaak, wilt u dan aub contact met mij opnemen? Dan licht ik u in een Privébericht het nader toe.

Gesloten