LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grondkabel probleem bij KPN - KPN weigert te herstellen.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
qengelberts
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2010 20:36

Grondkabel probleem bij KPN - KPN weigert te herstellen.

Ongelezen bericht door qengelberts »

Wij hebben sinds 2009 een InternetPlusBellen Extra met Interactieve TV van KPN. Dit pakket heeft sinds het begin al problemen. Welke begonnen met 2dehands geleverd interactieve tv ontvanger (deze was reeds gekoppeld aan andere klant (was de melding van de storingsdienst). Na 2 dagen wachten weer een "Nieuwe" opgestuurd gekregen. Alles aangesloten echter is onze internet verbinding toen in snelheid terug gezet (naar 9,5 mb down / 1 mb up) in Maart 2010 werdt door KPN dynamisch line managment (DLM) op alle aangesloten klanten gezet. Onze lijn leek sneller te gaan werken maar naar 2/3 dagen begonnen de problemen. Elke nacht werdt de lijn verbroken en vervolgens werdt onze internet snelheid lager (eerst paar dagen 9 mb) maar naar de dagen voorbij gingen hadden we op een gegeven moment 3 mb internet en haperend tv beeld en op een gegeven moment werkte onze vaste telefoon voor inkomende gesprekken niet meer. Dit elke keer weer bij het 0900 nummer aangemeldt en constant werdt er gezegt we resetten u lijn morgen moet het weer goed zijn. Echter gebeurde dat meestal niet. Eind vorig jaar is er vervolgens een ondergrondse ploeg gekomen welke mij melden dat er een las in de straat kappot was en dat de iedereen van dit blok huizen mijn signaal binnen kreeg. Ze zouden dit herstellen en het moest toen over zijn. Maar niet was is minder waar. Het probleem is niet minder geworden maar lijkt zelfs erger geworden. We zijn nu op een vast profiel gezet onze telefoon gespreken worden nu door gegeschakeld naar mijn mobiel want meerendeel komt gewoon niet binnen op de huis telefoon. TV kijken op een rustige manier is het niet. Beeld staat vaak even stil en komt er een melding op staan of we krijgen oranje beeld.
Op internet krijgen we regelmatig de melding dat de pagina niet bestaat.
De laatste ondergronds monteur heeft de lijn nog een keer bekeken en vertelde ons dat in de grondkabel de fout zit en dat sommige data welke over de lijn gaat niet aan komt op de plaats van bestemming en dus weg raakt (data loss). Hij zou een afspraak maken om de grond kabel (het stuk wat niet in orde is) te laten vervangen. Dit leek te gebeuren ik werdt gebeldt voor een afspraak. Ondanks dat ik met hoge koort en ziek op bed lag heb ik hiermee toegestemd want ik wil dat het opgelost zou worden. Maar zoals de meeste wel weten komt KPN gewoon niet langs. (grrr) KPN weer gebeldt en weer zou er iemand langskomen. Maar ook deze laat het zonder bericht afweten. Weer gebeldt aan het eind van de dag en ik werdt door verbonden naar de afdeling klanten reacties: Welke mij naar bijna 2 maanden weet te vertellen dat de aansluiting niet herstelt zou worden want wij zouden bij ondergronds op een zwarte lijst staan. Ondertussen blijft KPN wel heel vrolijk geldt afschrijven komen geen van de afspraken na (ook niet wat betreft het leveren van de dienst), enige wat ze op het moment doen is aan het lijntje houden (al voor 2 jaar!!!)
Hoe moeten wij KPN hierop aanspreken? Want overstappen naar een andere DSL provider lost de grondkabel problemen niet op.

Als iemand ons vraagt welke provider je moet nemen voor internet is onze mening neem geen KPN!!!! en ook geen dsl aanbieder welke eigenlijk gewoon KPN zijn. Zoals voorheen Het Net en Planet!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Grondkabel probleem bij KPN - KPN weigert te herstellen.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Welke mij naar bijna 2 maanden weet te vertellen dat de aansluiting niet herstelt zou worden want wij zouden bij ondergronds op een zwarte lijst staan.
wat bedoelen ze daarmee? is dat een reden om de boel niet te repareren?

je kunt ze schriftelijk in gebreke stellen en ze een limiet geven van bijv. 2 weken om de kabel te repareren.

om goed tv te kunnen kijken heb je al min. 8mb nodig. dit is het verbruik van de tv.

zo te zien heb je al 2 jaar voor en dienst betaald die niet goed werkt.
ik zou dan ook in de brief zetten dat tot de reparatie gereed is dat je de betaling halveert of geheel bevriest.
maar hier moet je heel voorzichtig mee zijn. ze kunnen je zo afsluiten.

misschien dat je hier wat advies kan vragen bij het juridisch loket.

je kunt natuurlijk ook nog een geschil aanspannen bij de geschillencommissie of een klacht indienen bij de opta.

KPN Webcare
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:02

Re: Grondkabel probleem bij KPN - KPN weigert te herstellen.

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

Beste heer / mevrouw Qengelberts,

Wat vervelend te horen van uw problemen m.b.t. de kabel en het laten repareren hiervan. Kunt u ons uw gegevens in een persoonlijk bericht sturen? Dan kijken we wat we voor u kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Peter
KPN Webcare Specialist

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Grondkabel probleem bij KPN - KPN weigert te herstellen.

Ongelezen bericht door tiptoo »

:lol: zowaar kpn komt eens met een reactie :lol:

Gesloten